Gå til innhold

Foto

Nordland Offroaders. Kjørebilder osv...

This topic has been archived. This means that you cannot reply to this topic.
11209 replies to this topic

#4861 Roar M

Roar M

Offroader

• Medlem
  • PipPipPip
  • 309 Innlegg:

Posted 26 January 2009 - 21:04

Moejoe; lenge sia jeg har flirt så godt laugh.gif laugh.gif ....prøv å få me litt anglofili inni den oppramsinga di å....det hende seg e får noen spr.mål om LR å fra den kommunistsjåførn...

#4862 Grønnli

Grønnli

Grand US Offroader

• Medlem
  • PipPipPipPip
  • 759 Innlegg:

Posted 26 January 2009 - 21:40

Moejoe:

Vel formulert laugh.gif

#4863 Kurt (kvasi)

Kurt (kvasi)

Grand offroader

• Supermedlem
  • PipPipPipPip
  • 878 Innlegg:

Posted 26 January 2009 - 21:55

QUOTE(Grønnli @ 26 Jan 2009, 20:13) <{POST_SNAPBACK}>
Ikke vet æ, men d e litt liv hær ja. Mange stærke meninge å like mange hjælpsomme bønder, va nu sånn Æ havna hær ihværtfall! rolleyes.gif

Og hjelpsomme bønder er det utrolig kjekt å ha i ermet, så det skjønner jeg.. biggrin.gif

#4864 Grønnli

Grønnli

Grand US Offroader

• Medlem
  • PipPipPipPip
  • 759 Innlegg:

Posted 26 January 2009 - 22:02

Har endra emne-tittel på "medlemma å kjøring i Narvik?" til kun "Narvik" å lagt inn nå bilda av tidligere bila i mitt eie. Klikk dåkker inn en tur å få høre dommen da!

#4865 lcvidar

lcvidar

Offroader

• Medlem
  • PipPipPip
  • 473 Innlegg:

Posted 26 January 2009 - 22:20

tongue.gif Hehe, mye morsom lesning ja! Mine smågulp svant fort i større saker ja rolleyes.gif

Og et lite svar til 2.2TD: 2LT og 2LT-2 gir 86/90 hk, sistnevnte med langt mer moment. Det er nok greit å hente 110-120hk ut av den gamle og 130-140hk av den nye. Uten turbo gir L 62hk, 2L 72hk, og 2L-2 84hk ifølge wikipediea, så en 80-90 hester er vel ca det du får? Om du ikke henter maks og kanskje får 100hk.
Kun ukvalifisert gjetning. Hva med å finne en hiace-motor fra midten/slutten av 90-tallet istedet? Langt sterkere drakraft! Hk er lite i forhold til moment!
mvh Vidar
'87 TLC LJ73 - 2LTII - IC - OME - ARB - KM2

Min garasje på NLCK-forumet
Nordland Offroaders hoveside

#4866 AMan

AMan

Ikke spesiellt tungbedd

• Supermedlem
  • PipPipPipPipPipPip
  • 5729 Innlegg:

Posted 26 January 2009 - 22:30

Kommunist?? Bil min e nu produsert lenge etter at kommunismen bei avskaffa i russland!!!

Å ka det e som e feil me ATV Moejoe tongue.gif ATV e tøfft å ras i fra bilan i skogen!!! Ska pinade mæ selg Ladaen å ha bare ATV!!

Roar, æ har kjørt en sub me 6,5 td å æ mein bestemt å husk at det va alla samme som å kjør 60, lite turtall å mytje bulder...

Nu e nu skiva å bolten som hold reimhjulan på plass. Så æ e i bunn å grunn startklar:)
Niva '97 "Fred Flintstones engine" 31" Steel Front Diff, "The French Mod" T-Case,BTR60/UAZ Autolocker, OME 50mm, Rancho RS5000, ZF Servo, More to come!
Grizzly 700EPs '08
It's a Jeep thing, that's why I drive a Niva!

#4867 AMan

AMan

Ikke spesiellt tungbedd

• Supermedlem
  • PipPipPipPipPipPip
  • 5729 Innlegg:

Posted 26 January 2009 - 22:30

Kommunist?? Bil min e nu produsert lenge etter at kommunismen bei avskaffa i russland!!!

Å ka det e som e feil me ATV Moejoe tongue.gif ATV e tøfft å ras i fra bilan i skogen!!! Ska pinade mæ selg Ladaen å ha bare ATV!!

Roar, æ har kjørt en sub me 6,5 td å æ mein bestemt å husk at det va alla samme som å kjør 60, lite turtall å mytje bulder...

Nu e nu skiva å bolten som hold reimhjulan på plass. Så æ e i bunn å grunn startklar:)
Niva '97 "Fred Flintstones engine" 31" Steel Front Diff, "The French Mod" T-Case,BTR60/UAZ Autolocker, OME 50mm, Rancho RS5000, ZF Servo, More to come!
Grizzly 700EPs '08

#4868 Kurt (kvasi)

Kurt (kvasi)

Grand offroader

• Supermedlem
  • PipPipPipPip
  • 878 Innlegg:

Posted 26 January 2009 - 22:33

QUOTE(lcvidar @ 26 Jan 2009, 22:20) <{POST_SNAPBACK}>
tongue.gif Hehe, mye morsom lesning ja! Mine smågulp svant fort i større saker ja rolleyes.gif

Og et lite svar til 2.2TD: 2LT og 2LT-2 gir 86/90 hk, sistnevnte med langt mer moment. Det er nok greit å hente 110-120hk ut av den gamle og 130-140hk av den nye. Uten turbo gir L 62hk, 2L 72hk, og 2L-2 84hk ifølge wikipediea, så en 80-90 hester er vel ca det du får? Om du ikke henter maks og kanskje får 100hk.
Kun ukvalifisert gjetning. Hva med å finne en hiace-motor fra midten/slutten av 90-tallet istedet? Langt sterkere drakraft! Hk er lite i forhold til moment!

Har såvidt kommet i siget med å montere pustehjelp på den og har sånn ca kontroll på hva jeg får med den utvekslinga jeg har, hvis pumpa blir med på leken. Orker ikke å ta jobben med å bytte motor når det går an å skru ting fast i den jeg har cool.gif

#4869 JT

JT

4x4-Høvding

• Supermedlem
  • PipPipPipPipPipPip
  • 2419 Innlegg:

Posted 26 January 2009 - 22:45

QUOTE(AMan @ 26 Jan 2009, 23:30) <{POST_SNAPBACK}>

Kan det bli bedre... biggrin.gif

Grønnli, koffer i svarte solgte du Patrolen...???? huh.gif E jo et konge-utgangspunkt førr offroad bruk.... cool.gif
Lord.......
XL-7

#4870 Johnny (Moejoe)

Johnny (Moejoe)

Mekk&Mødd

• Supermedlem
  • PipPipPipPipPipPip
  • 2005 Innlegg:

Posted 26 January 2009 - 22:58

AMan.......... ATV e tøft.... har aldri prøvd en... og æ glede mæ tell å prøve en gang...... har faltisk tenkt på om æ kansje må ha en æ å.
........ men ponget va at ATV og PICKUP hør liksom sammen..... om du sjønna ka æ meine smile.gif

........ og ikke e det nåkka galt med nån a di andre kjøretøyan æ nevnte heller........ eller for den sakskyld personen æ sekta tell. Det va berre et utrøkk før mett inntrøkk........ altså lett forvirring. ....... og ikke enkel å bli klok på eller å plasere smile.gif ....... å det e det som gjør en person tell det den e.......

---Moejoeland---

Så sa svigersen.....hvis du kan bygge en bil som går like godt til fjells og til skogs ...... og i myra med...... så skal du få henne og halve riket attpå.

Garasjen.....http://forum.h4k.no/...2951&highlight= _______Stunts.....http://www.youtube.c...ser/Moejoenorge
Photos and film: http://s570.photobuc...50/Moejoenorge/

#4871 Jarl_

Jarl_

4x4-Høvding

• Supermedlem
  • PipPipPipPipPipPip
  • 2343 Innlegg:

Posted 27 January 2009 - 00:13

Dævven Moejoe, du e jo pinadø meir så en filisof! rolleyes.gif

Men altså.. og det gjeld jo også f.eks i motorsykkelklubben og veteranbilklubben osv.... ingenteng laga jo så mykje artig som litt (mye laugh.gif ) mobbing ang kjøretøymærka!
Men så e det jo heldigvis noen som e te de grader lettar å trekk opp i te de aller høgste høyder da...
Bensin te bålet ikke sant!
Å da bli det jo ekstra artig!
Og det flotte med fleirmerkeklubba e jo at alle får igjen førr eller sia! Og får gje igjen.. Og får igjen osv osv..

Tenk dokker ett treff i Goldwingklubben eller Ford 17M klubben osv... Det må vær kjedelig!

Men glunta (førr jente e de vel ikkje her..?) sku vi hatt ei samlig... Kaffe og Målselv/ SOT /FOT prat! Eller ei utendørssamlig i godværet i helga som kommer.. Bål og svartkjel??

Og apropo mobing... og Landrover.. og sånt!
De der engelske gluntan som sku kjør "jorda" rundt med en 1999 Discovery med autmatgir.. som hadde girkassehavari i Moskva.. e no etterkvert kommet sæ te england.. der biln kommer ut fra verksted i morra med ei regning på 1500 euro.. førr ny girkasserep!!

Engelsk ikke sant!!! Eller ka Roar!!

Men altså.... samling??????????? smile.gif

Jarl Martinussen

- 85 Suzuki SJ 413
- 06 Ford Ranger Wildtrack Double Cab "Blåmann" 31x10,5x15 BF AT
- 94 BMW F650 Funduro "Gularsj"
- 69 Opel Kadett L Coupe "Gullgutten"
- 04 Tysse 6320
"Den belligste biln, med de minste hjulan... æ e så imponert!…"
www.llh.no
www.bodo.mc.no
www.facebook.com
www.opelregisteret.no
www.saltenmotorhistorisk.info
http://www.saltenmotorsport.com/

#4872 Roar M

Roar M

Offroader

• Medlem
  • PipPipPip
  • 309 Innlegg:

Posted 27 January 2009 - 00:37

Engelsk e berre lækert tongue.gif ......å som du så fint sa det sjøl....noen må ta imot mere mobbing enn andre wink.gif .....som igjen bevise at dem kjæm langt i bratte bakka UTEN SPERRE laugh.gif laugh.gif
....men automat tru e sjøl e konge hvis ting bli gjordt rett.
Automaten i Discoene er ZF 22 eller ZF 22E i nyere bila, og dem brukes no i flere bila uten trøbbel, men varmgang, dårlig vedlikehold, liten kjøler osv er automatdødare....og i en turbil med myyye og tungt utstyr trur e kanskje det e å be om trøbbel.
..Å ja, e stille me engelsk såkalt " mannskitt " på Toyota/Arctic Truck treff tongue.gif

Edited by Roar M, 27 January 2009 - 00:38.

#4873 JT

JT

4x4-Høvding

• Supermedlem
  • PipPipPipPipPipPip
  • 2419 Innlegg:

Posted 27 January 2009 - 07:12

QUOTE(Jama @ 27 Jan 2009, 01:13) <{POST_SNAPBACK}>

Har vært lufta før.... eg kan være me på sånt på søndag... smile.gif
Lord.......
XL-7

#4874 Tor Einar (luggis)

Tor Einar (luggis)

Grand offroader

• Supermedlem
  • PipPipPipPip
  • 923 Innlegg:

Posted 27 January 2009 - 19:48

håpe dok for et møte snart:P
skal selv på oprasjonsbordet på fredag med høyre skulder.så håpe det ikke blir alt for mye smerter å komplikasjoner etter på.
da fredag den 20/2-09 skal eg på selv om eg må ha med meg automat manuel.eller at noen kjører bilen min å eg sitter på.
samma fan bare eg e der å kjøre:)

angående den fredag.skal vi lage sel gryta da? lager den hjemme å tar den med opp å serverer til dere når dere ankommer fjell landsbyen?

#4875 Grønnli

Grønnli

Grand US Offroader

• Medlem
  • PipPipPipPip
  • 759 Innlegg:

Posted 27 January 2009 - 20:05

QUOTE(JT @ 26 Jan 2009, 23:45) <{POST_SNAPBACK}>
Grønnli, koffer i svarte solgte du Patrolen...???? huh.gif E jo et konge-utgangspunkt førr offroad bruk.... cool.gif

Blei sælgt førr ca 5år sia da æ hadde boehov førr en varebil pga jobb å da va æ nødt t å kvitte mæ me den.
Har hatt mange bila på ei kort stund, men akkorat den e den æ savne mæst. Va en utruli go bil. Gammelt, men bra! Har sagt at vess æ får kjøpe akkorat den biln tbake, så gjør æ d! Fantes ikke rust på den da æ sælte den... Tæknisk pærfækt stand... skit å mellow.gif

#4876 AMan

AMan

Ikke spesiellt tungbedd

• Supermedlem
  • PipPipPipPipPipPip
  • 5729 Innlegg:

Posted 27 January 2009 - 20:31

QUOTE(luggis @ 27 Jan 2009, 20:48) <{POST_SNAPBACK}>
håpe dok for et møte snart:P
skal selv på oprasjonsbordet på fredag med høyre skulder.så håpe det ikke blir alt for mye smerter å komplikasjoner etter på.
da fredag den 20/2-09 skal eg på selv om eg må ha med meg automat manuel.eller at noen kjører bilen min å eg sitter på.
samma fan bare eg e der å kjøre:)

angående den fredag.skal vi lage sel gryta da? lager den hjemme å tar den med opp å serverer til dere når dere ankommer fjell landsbyen?

Sel, som i havert, eller ringsel?? Hørtes spennanes ut smile.gif Men det første som æ kan minnes når æ hør om sel som menneske mat, e da æ va på fiskerimessa i Trondheim, å fikk servert spikka Kobbkjøtt. Va heilt grett tell å beynn me, men dæven kan den hemmelige å skjulte transmaken gjæra mens æ gikk tellbake tell byen, å tytje ka go den halvlitern va når æ kom fram smile.gif

Men Sel e sekkert godt!!
Grizzly 700EPs '08

#4877 AMan

AMan

Ikke spesiellt tungbedd

• Supermedlem
  • PipPipPipPipPipPip
  • 5729 Innlegg:

Posted 27 January 2009 - 20:34

QUOTE(Jama @ 27 Jan 2009, 01:13) <{POST_SNAPBACK}>
Dævven Moejoe, du e jo pinadø meir så en filisof! rolleyes.gif

Men altså.. og det gjeld jo også f.eks i motorsykkelklubben og veteranbilklubben osv.... ingenteng laga jo så mykje artig som litt (mye laugh.gif ) mobbing ang kjøretøymærka!
Men så e det jo heldigvis noen som e te de grader lettar å trekk opp i te de aller høgste høyder da...
Bensin te bålet ikke sant!
Å da bli det jo ekstra artig!
Og det flotte med fleirmerkeklubba e jo at alle får igjen førr eller sia! Og får gje igjen.. Og får igjen osv osv..

Tenk dokker ett treff i Goldwingklubben eller Ford 17M klubben osv... Det må vær kjedelig!

Men glunta (førr jente e de vel ikkje her..?) sku vi hatt ei samlig... Kaffe og Målselv/ SOT /FOT prat! Eller ei utendørssamlig i godværet i helga som kommer.. Bål og svartkjel??

Og apropo mobing... og Landrover.. og sånt!
De der engelske gluntan som sku kjør "jorda" rundt med en 1999 Discovery med autmatgir.. som hadde girkassehavari i Moskva.. e no etterkvert kommet sæ te england.. der biln kommer ut fra verksted i morra med ei regning på 1500 euro.. førr ny girkasserep!!

Engelsk ikke sant!!! Eller ka Roar!!

Bensin på bålet... Kem i fan av oss e det som har me sæ bensin??? Æ før min del kjør nu på Diesel!! cool.gif

Bortsett fra på ATVen da, den går på bensin, menne nevn en stakkar ATV her i klubben så e det jo tydeligvis rett før man bi ekskludert tongue.gif

Samling, ja... Men æ har vakt i helga! Men kan vi ha samling i Bodø by. Eller utendørsamling i Bodø å omeng, de delan som e tilgjengelig me Ford Transit, så kan æ kom smile.gif

Edited by AMan, 27 January 2009 - 20:34.

Grizzly 700EPs '08

#4878 AMan

AMan

Ikke spesiellt tungbedd

• Supermedlem
  • PipPipPipPipPipPip
  • 5729 Innlegg:

Posted 27 January 2009 - 20:39

QUOTE(Roar M @ 27 Jan 2009, 01:37) <{POST_SNAPBACK}>
Engelsk e berre lækert tongue.gif ......å som du så fint sa det sjøl....noen må ta imot mere mobbing enn andre wink.gif .....som igjen bevise at dem kjæm langt i bratte bakka UTEN SPERRE laugh.gif laugh.gif
....men automat tru e sjøl e konge hvis ting bli gjordt rett.
Automaten i Discoene er ZF 22 eller ZF 22E i nyere bila, og dem brukes no i flere bila uten trøbbel, men varmgang, dårlig vedlikehold, liten kjøler osv er automatdødare....og i en turbil med myyye og tungt utstyr trur e kanskje det e å be om trøbbel.
..Å ja, e stille me engelsk såkalt " mannskitt " på Toyota/Arctic Truck treff tongue.gif

Æ har fådd sansen før engelsk ja, men akurat den æ har fådd sansen før e jo litt dyr før tia...

Men ZF, æ veit nu fan ikke.... Automatkassa bruka å vær no dritt, men Automaten i Disco2 va NYYYDELIG.

Æ har en del kjenninga i et skummelt å farlig miljø, nemmelig Gatebil miljøet. Å mange æ kjenner hær har bla BMW. Å BMW har ZF automat, men ana ikke korda. Her e det i alle fall også vanlig at automaten ryk. Sånn rundt 200tusen km. Når disse bi bygg opp igjen så garanter dem at dem ska hold både 2 å 3 hundre tusen tell, va i alle fall den beskjeden han eine kompisen min fikk når han fikk overhala si... Grett nokk, mytje flenke folk rundt om kreng, men kor mange BMWa finn du før salg som e gådd nærmere 500tusen???? whistle.gif
Grizzly 700EPs '08

#4879 Tor Einar (luggis)

Tor Einar (luggis)

Grand offroader

• Supermedlem
  • PipPipPipPip
  • 923 Innlegg:

Posted 27 January 2009 - 22:29

QUOTE(AMan @ 27 Jan 2009, 20:31) <{POST_SNAPBACK}>
Sel, som i havert, eller ringsel??

da blir det selv jaktet steinkobbe.det kjøtte eg har e ikke noe transmak av.faktisk synnes eg det e bedre en hvalkjøtt.
å har spist mye av begge sorter.
så da e det opp til dere som kommer om eg skal lage å ta med

#4880 JT

JT

4x4-Høvding

• Supermedlem
  • PipPipPipPipPipPip
  • 2419 Innlegg:

Posted 27 January 2009 - 22:49

QUOTE(luggis @ 27 Jan 2009, 23:29) <{POST_SNAPBACK}>
så da e det opp til dere som kommer om eg skal lage å ta med

Dæven det hadde vært fint om du mekka sånt... biggrin.gif Har ennå tell gode å smake selkjøtt, så det ser eg frem tell.. tongue.gif
Lord.......
XL-7