Gå til innhold



Foto

Nordland Offroaders. Kjørebilder osv...


This topic has been archived. This means that you cannot reply to this topic.
11209 replies to this topic

#7141 svempa

svempa

    Grand offroader

  • Medlem
  • PipPipPipPip
  • 680 Innlegg:

Posted 17 November 2009 - 15:48

QUOTE(Oddmund @ 17 Nov 2009, 12:51) <{POST_SNAPBACK}>
ja bærre kåmm, ska få kaffe åsså kan æ værme å håill dæ i hanna på bt tongue.gif

Skal husk på det tell neste gang e skal ha nåkka godkjent biggrin.gif biggrin.gif
-04 Dodge Ram 5.9 Cummins HD QCSB
-90 GMC Sierra 6.2 Detroit Diesel QCLB
-12 Yamaha Nytro X-ride MCX 300 turbo
-02 Chrysler Grand Voyager 2.5 CRD
-00 BMW E46

#7142 Kurt (kvasi)

Kurt (kvasi)

    Grand offroader

  • Supermedlem
  • PipPipPipPip
  • 878 Innlegg:

Posted 17 November 2009 - 16:58

QUOTE(svempa @ 17 Nov 2009, 15:47) <{POST_SNAPBACK}>
Va det flaks eller har du faktisk papir på hjulan??? ohmy.gif



Hmm.. Litt begge deler wink.gif

#7143 Johnny (Moejoe)

Johnny (Moejoe)

    Mekk&Mødd

  • Supermedlem
  • PipPipPipPipPipPip
  • 2005 Innlegg:

Posted 17 November 2009 - 18:43

Det va glatt her idag. Underkjølt vei og litt fuktighet....... farlig.
DSC00117__800x600_.JPG
DSC00114__800x600_.JPG

---Moejoeland---

Så sa svigersen.....hvis du kan bygge en bil som går like godt til fjells og til skogs ...... og i myra med...... så skal du få henne og halve riket attpå.

Garasjen.....http://forum.h4k.no/...2951&highlight= _______Stunts.....http://www.youtube.c...ser/Moejoenorge
Photos and film: http://s570.photobuc...50/Moejoenorge/

#7144 1911

1911

    Portalvognfører

  • Supermedlem
  • PipPipPipPipPipPip
  • 4559 Innlegg:

Posted 17 November 2009 - 19:12

Du som gammel bileier ser vel for deg kostnadene Johnny?????

Regner med du fant fram kasteblokka å vinsja den over på hjul'an igjen...

#7145 Tor Einar (luggis)

Tor Einar (luggis)

    Grand offroader

  • Supermedlem
  • PipPipPipPip
  • 923 Innlegg:

Posted 17 November 2009 - 19:48

[quote name='Johnny (Moejoe)' date='17 Nov 2009, 18:43' post='1548907']
Det va glatt her idag. Underkjølt vei og litt fuktighet....... farlig.


huff huff da blir det å gå sakte i natt til deg johnny:)

#7146 teddjak

teddjak

    Grand offroader

  • Supermedlem
  • PipPipPipPip
  • 973 Innlegg:

Posted 17 November 2009 - 19:48

offtopic:
i kveld klokka 22:45 skal det vestnokk skje et meteorittregn.
Så på me sydvest å ta me paraply å gå ut å se.. laugh.gif

Sitat fra saltenposten:

INDRE SALTEN: Mellom klokka 22.00 og 23.00 i kveld vil mellom 300 og 1.500 stjerneskudd skyte fart over himmelen. Det betyr at folk i Indre Salten, som venter fint vær på kvelden, kan vente seg et spektakulært stjerneskudd-show over det meste av himmelen.

Edited by teddjak, 17 November 2009 - 21:33.


#7147 AMan

AMan

    Ikke spesiellt tungbedd

  • Supermedlem
  • PipPipPipPipPipPip
  • 5729 Innlegg:

Posted 17 November 2009 - 20:19

QUOTE(svempa @ 17 Nov 2009, 10:06) <{POST_SNAPBACK}>
No kan det bærre bi vinter.....har fått tatt vinterservice på begge bilan med oljeskifte på både motor, akslinga, kassa og automat samt filter + en omgang med autoglym på de også.
Fan me mye arbei med bila tongue.gif



Kor du kjøp olja henne?? Å kordan har du fyllt i aksla å i automat??
Niva '97 "Fred Flintstones engine" 31" Steel Front Diff, "The French Mod" T-Case,BTR60/UAZ Autolocker, OME 50mm, Rancho RS5000, ZF Servo, More to come!
Grizzly 700EPs '08
It's a Jeep thing, that's why I drive a Niva!

#7148 Johnny (Moejoe)

Johnny (Moejoe)

    Mekk&Mødd

  • Supermedlem
  • PipPipPipPipPipPip
  • 2005 Innlegg:

Posted 17 November 2009 - 21:44

QUOTE(1911 @ 17 Nov 2009, 19:12) <{POST_SNAPBACK}>
Du som gammel bileier ser vel for deg kostnadene Johnny?????

Regner med du fant fram kasteblokka å vinsja den over på hjul'an igjen...

Ble litt for tung for meg ............ måtte 2 store og 2 små bergingsbiler fra naf til for å få den på veien igjen.
Kostnader............... ja det der blir ikke billig. Hytta totalskadd på høyre side. og hele bilsiden bakover ...... hmmmm ..... dyrt.
Han så ikke akkurat happy ut.... sjåføren når han kom kravlende ut av hytta.
---Moejoeland---

Så sa svigersen.....hvis du kan bygge en bil som går like godt til fjells og til skogs ...... og i myra med...... så skal du få henne og halve riket attpå.

Garasjen.....http://forum.h4k.no/...2951&highlight= _______Stunts.....http://www.youtube.c...ser/Moejoenorge
Photos and film: http://s570.photobuc...50/Moejoenorge/

#7149 1911

1911

    Portalvognfører

  • Supermedlem
  • PipPipPipPipPipPip
  • 4559 Innlegg:

Posted 17 November 2009 - 22:12

Den saken er nok ikke akkurat billig nei. Har hat opplevelser selv med lastebil og berging. Men ikke skadet bil da. Hele befolkningen på Dønna vet nok om han som skullet til fiskebruket i sin tid........ Kjør til veiens ende så finner du bruket..... Veiens ende var dær asfalten sluttet. Jeg kjørte litt lengere dær det var grusvei. Resultatet var at jeg måtte ha hjelp fra en gravemaskin for å få snudd vogntoget.

#7150 Johnny (Moejoe)

Johnny (Moejoe)

    Mekk&Mødd

  • Supermedlem
  • PipPipPipPipPipPip
  • 2005 Innlegg:

Posted 17 November 2009 - 22:41

QUOTE(1911 @ 17 Nov 2009, 22:12) <{POST_SNAPBACK}>
Den saken er nok ikke akkurat billig nei. Har hat opplevelser selv med lastebil og berging. Men ikke skadet bil da. Hele befolkningen på Dønna vet nok om han som skullet til fiskebruket i sin tid........ Kjør til veiens ende så finner du bruket..... Veiens ende var dær asfalten sluttet. Jeg kjørte litt lengere dær det var grusvei. Resultatet var at jeg måtte ha hjelp fra en gravemaskin for å få snudd vogntoget.

Faktisk så har jeg også vært uti der et sted........... og måtte ha hjelp fra en gravemaskin for å få snudd. smile.gif
---Moejoeland---

Så sa svigersen.....hvis du kan bygge en bil som går like godt til fjells og til skogs ...... og i myra med...... så skal du få henne og halve riket attpå.

Garasjen.....http://forum.h4k.no/...2951&highlight= _______Stunts.....http://www.youtube.c...ser/Moejoenorge
Photos and film: http://s570.photobuc...50/Moejoenorge/

#7151 Grønnli

Grønnli

    Grand US Offroader

  • Medlem
  • PipPipPipPip
  • 759 Innlegg:

Posted 17 November 2009 - 22:49

Nån såm vet de korækte ræglan førr støtfanger å støtfangerhjørna? Sånn rætt ut ifra boka tænke æ på.

Kor mye ska det dække, høyde fra bakken, kor langt ut ska det gå? Kor mye tellbake mot dækkan?

Anyone?

#7152 Jarl_

Jarl_

    4x4-Høvding

  • Supermedlem
  • PipPipPipPipPipPip
  • 2343 Innlegg:

Posted 17 November 2009 - 23:26

Følgende krav gjelder for frontale beskyttelsessystemer som enten er originalutstyrt på kjøretøyet eller som består av en separat teknisk enhet.

Komponentene i systemer til frontal beskyttelse skal være utformet slik at alle stive overflater, som kan komme i berøring med en kule med en diameter på 100 mm, har en krumningsradius på minimum 5 mm.

Den totale masse av et frontalt beskyttelsessystem, må inklusive alle beslag og feste anordninger, ikke overstige 1,2 % av massen som kjøretøyet er konstruert for, i tillegg til en maks vekt på 18 kg.

Systemet til frontal beskyttelse må ikke:
- være høyere enn 50 mm over panserkantens referanselinje.
- øke bredden av kjøretøy:
Hvis beskyttelsessystemets samlede bredde er større end 75 % av kjøretøyets bredde, skal endene av systemet vende inn mot kjøretøyets overflate. Dette krav anses for å være oppfylt, hvis systemet til frontal beskyttelse enten er forsenket eller innbygget i karosseriet, eller hvis enden av systemet er bøyd innover. Enden av systemet må heller ikke komme i berøring med en kule med en diameter på 100 mm, og mellomrommet mellom enden av systemet og overflaten av karosseriet må ikke overstige 20 mm.

- Mellomrommet mellom komponentene av systemet til frontal beskyttelse og kjøretøyets overflate må ikke overstige 80 mm. Unntak som ikke tas med i denne beregningen er åpninger i gitre, luftinntak mv.

- For å bevare fordelene ved kjøretøyets støtfanger må avstanden i lengderetningen mellom støtfangerens forreste del og den forreste del av systemet til frontal beskyttelse ikke overstige kjøretøyets bredde med mer enn 50 mm.

- Systemet til frontal beskyttelse må ikke vesentlig nedsette virkningen av støtfangeren. Dette krav anses for oppfylt, hvis høyst to vertikale og ingen horisontale komponenter av systemet til frontal beskyttelse overlappes med støtfangeren.

- Systemet til frontal beskyttelse må ikke ha en helling forover i forhold til det vertikale planet. Den øverste delen av systemet til frontal beskyttelse må ikke overskride verken oppover eller bakover (mot frontruten) panserforkantens referanselinje som fastlagt i punkt 1.8, når systemet til frontal beskyttelse er fjernet, med mer enn 50 mm. Alle målinger foretas i kjøretøyets langsgående vertikalplan.

Lengdekrav
Alle frontale konstruksjoner (frontalt beskyttelsessystem, vinsjer, frontbøyler med/uten påmonterte lykter med mer), skal tas med i lengden, med alt det innebærer av endringer i vognkort mm. Utstyr skal tilfredsstille kravene i gjeldende forskrifter, og det må fremvises dokumentasjon på dette. All dokumentasjon skal være utstedt på kjøretøyets understellsnummer eller merke/type/variant/versjon, i kombinasjon med merke/type/variant/versjon av det påmonterte utstyret. Dokumentasjon kan komme fra produsent/fabrikant av kjøretøyet eller uavhengige, godkjente laboratorier.

I henhold til kjøretøyforskriften regnes ikke lykter/reflekser med i lengdeberegningen for biler unntatt kategori M1, jf. merknad til kapittel 2. Unntak for bestemmelsen er festemekanismer som små braketter, klips og lignende, skal ikke tas med i definisjonen lyktebøyler og andre festeanordninger, og dermed ikke tas med i lengdeberegningen. For biler i kategori M1 skal lykter også tas med i lengdeberegningen.

Overnevnte bestemmelser er fremdeles gjeldende.


Kortversjon.. støtfangern må vær sånn ca som den er... og hjørnan må vær på, men trur ikke det har nokka å si om dem kapper på sia av bilen.. Men forover må det jo ikke vær noen skarpe deler.. som det jo e vesst hjørnan e borte!
Trur e! smile.gif

Jarl Martinussen

- 85 Suzuki SJ 413
- 06 Ford Ranger Wildtrack Double Cab "Blåmann" 31x10,5x15 BF AT
- 94 BMW F650 Funduro "Gularsj"
- 69 Opel Kadett L Coupe "Gullgutten"
- 04 Tysse 6320
"Den belligste biln, med de minste hjulan... æ e så imponert!…"
www.llh.no
www.bodo.mc.no
www.facebook.com
www.opelregisteret.no
www.saltenmotorhistorisk.info
http://www.saltenmotorsport.com/


#7153 svempa

svempa

    Grand offroader

  • Medlem
  • PipPipPipPip
  • 680 Innlegg:

Posted 17 November 2009 - 23:51

QUOTE(AMan @ 17 Nov 2009, 20:19) <{POST_SNAPBACK}>
Kor du kjøp olja henne?? Å kordan har du fyllt i aksla å i automat??

Olja bestill e gjennom Nexans (jobben) nesten gratis iforhold tell original Mopar smile.gif

Motorn på WJn bruka e Statiol heilsyntet 5w40

Motorn på ZJn bruka e Statoil delsyntet 10w40

Automaten på begge bilan skal ha Mopar ATF 4+.....der e det Castrol Transmax Z som e den samme, men det finn du ikke i nåkka bøker i offentligheita wink.gif

Fordelingskassn på WJn må det brukes originalolje da det ikke går å finn nåkka anna...

Fordelingskassn på ZJn kan det brukes både automatolje og vanlig GL 4 olje. Der anbefale e å bruk GL 4 olje da den har beire bærefilm enn feks. dx lll automatolje.

På WJn sine akslinga der det e georotordiffa skal det vær diffolje 75/140.....der bruka e Royal Purple 75/140 som har LSD tilsetning i, som e desidert den råeste olja du kan få tak på ang friksjon å temp.

Bruka også Royal Purple på bakakseln på ZJn, men foran på den bruka e vanlig GL 4 gearolje fra Statoil

Når e skifta på akslingan demonter e lokkan å tørka reint for å sjekk slitasje på drevan....montere på med pakningslim å fylle på ny olli...da bi det på stell biggrin.gif biggrin.gif biggrin.gif
-04 Dodge Ram 5.9 Cummins HD QCSB
-90 GMC Sierra 6.2 Detroit Diesel QCLB
-12 Yamaha Nytro X-ride MCX 300 turbo
-02 Chrysler Grand Voyager 2.5 CRD
-00 BMW E46

#7154 lcvidar

lcvidar

    Offroader

  • Medlem
  • PipPipPip
  • 473 Innlegg:

Posted 18 November 2009 - 00:43

http://nlck.no/forum...;p=82662#p82662
Se siste innlegg av meg, dagens innsats, går ikke så fort da det vart frøkteli mykje ekstra dill.
Men trur den funka te helga rolleyes.gif
mvh Vidar
'87 TLC LJ73 - 2LTII - IC - OME - ARB - KM2

Min garasje på NLCK-forumet
Nordland Offroaders hoveside

#7155 svempa

svempa

    Grand offroader

  • Medlem
  • PipPipPipPip
  • 680 Innlegg:

Posted 18 November 2009 - 08:18

QUOTE(lcvidar @ 18 Nov 2009, 00:43) <{POST_SNAPBACK}>
http://nlck.no/forum...;p=82662#p82662
Se siste innlegg av meg, dagens innsats, går ikke så fort da det vart frøkteli mykje ekstra dill.
Men trur den funka te helga rolleyes.gif

Ser bra ut det der.
E beire å bruk litt tid å få ting på stell, enn å klatt ihop å plages seinar med dobbelarbeid smile.gif
E det kraftigere cv ledd du monterer?
-04 Dodge Ram 5.9 Cummins HD QCSB
-90 GMC Sierra 6.2 Detroit Diesel QCLB
-12 Yamaha Nytro X-ride MCX 300 turbo
-02 Chrysler Grand Voyager 2.5 CRD
-00 BMW E46

#7156 lcvidar

lcvidar

    Offroader

  • Medlem
  • PipPipPip
  • 473 Innlegg:

Posted 18 November 2009 - 08:57

Er samme ledd som 60-serie LC bruk f.eks., å som dåkk ser så tar dem meir plass enn de originale. Så e nok det, Metelli ska vel va bra greier? Håpa på å bi ferdi på den andre sia i kveld, å så bi det et strøk Owatrol før e tar den ut. Må ta det no mens biln e tørr å saltfri.
mvh Vidar
'87 TLC LJ73 - 2LTII - IC - OME - ARB - KM2

Min garasje på NLCK-forumet
Nordland Offroaders hoveside

#7157 AMan

AMan

    Ikke spesiellt tungbedd

  • Supermedlem
  • PipPipPipPipPipPip
  • 5729 Innlegg:

Posted 18 November 2009 - 11:37

QUOTE(svempa @ 18 Nov 2009, 00:51) <{POST_SNAPBACK}>
Olja bestill e gjennom Nexans (jobben) nesten gratis iforhold tell original Mopar smile.gif

Motorn på WJn bruka e Statiol heilsyntet 5w40

Motorn på ZJn bruka e Statoil delsyntet 10w40

Automaten på begge bilan skal ha Mopar ATF 4+.....der e det Castrol Transmax Z som e den samme, men det finn du ikke i nåkka bøker i offentligheita wink.gif

Fordelingskassn på WJn må det brukes originalolje da det ikke går å finn nåkka anna...

Fordelingskassn på ZJn kan det brukes både automatolje og vanlig GL 4 olje. Der anbefale e å bruk GL 4 olje da den har beire bærefilm enn feks. dx lll automatolje.

På WJn sine akslinga der det e georotordiffa skal det vær diffolje 75/140.....der bruka e Royal Purple 75/140 som har LSD tilsetning i, som e desidert den råeste olja du kan få tak på ang friksjon å temp.

Bruka også Royal Purple på bakakseln på ZJn, men foran på den bruka e vanlig GL 4 gearolje fra Statoil

Når e skifta på akslingan demonter e lokkan å tørka reint for å sjekk slitasje på drevan....montere på med pakningslim å fylle på ny olli...da bi det på stell biggrin.gif biggrin.gif biggrin.gif



Æ har FK delsyntet 10/40 på min WJ, men trur den e før tjukk, et helvete nån ganga me kaldstart. Mulig æ ska prøv 5/40 heilsyntet i stede.

Kordan kan du si at denne royal purpel olja e så ekstremt bra?? e det ut i fra databladan eller det nåkka du har prøvd??
Niva '97 "Fred Flintstones engine" 31" Steel Front Diff, "The French Mod" T-Case,BTR60/UAZ Autolocker, OME 50mm, Rancho RS5000, ZF Servo, More to come!
Grizzly 700EPs '08
It's a Jeep thing, that's why I drive a Niva!

#7158 svempa

svempa

    Grand offroader

  • Medlem
  • PipPipPipPip
  • 680 Innlegg:

Posted 18 November 2009 - 12:18

QUOTE(AMan @ 18 Nov 2009, 11:37) <{POST_SNAPBACK}>
Æ har FK delsyntet 10/40 på min WJ, men trur den e før tjukk, et helvete nån ganga me kaldstart. Mulig æ ska prøv 5/40 heilsyntet i stede.

Kordan kan du si at denne royal purpel olja e så ekstremt bra?? e det ut i fra databladan eller det nåkka du har prøvd??

Den e bra det ska du ikke tvil på....merka det med en gang e gikk over tell den at diffbremsan e mye tightar.
Kan faktisk teite hjulboltan med eine hjulet i lufta.

En på jobb i fra Fauske som kjøre roadracing bruka den på motorsykkeln å vart plaga med høy tempratur på motor å gear etter fleire sammenhengende treningsrunda, å han har brukt både Castrol, Statoil, Shell Å det som kunne tenkes uten forskjell....bytta nu i år tell Royal Purple å probleman bei borte....stabil temp uansett.

Så kan på det varmeste anbefal den både tell motor å gear biggrin.gif

La de ikke lur a at det står Statoil på FK olja....det e ikke samme olja som Statoil lever som 10/40 superway.
Skal du ha 10/40 kan e anbefal superway TDI olja tell statoil...super på kaldstart eller selfølgeli 5/40 lazerway heilsyntet, men skal du bruk tynn olje på VM motorn din må du sjekk om du får ventilbank ved oppstart, vess ikke e det bare å kjør på.


PS! Kan skaff Castrol - Omega - og Royal Purple vesst du treng tell fornuftige prisa wink.gif

Edited by svempa, 18 November 2009 - 12:26.

-04 Dodge Ram 5.9 Cummins HD QCSB
-90 GMC Sierra 6.2 Detroit Diesel QCLB
-12 Yamaha Nytro X-ride MCX 300 turbo
-02 Chrysler Grand Voyager 2.5 CRD
-00 BMW E46

#7159 JT

JT

    4x4-Høvding

  • Supermedlem
  • PipPipPipPipPipPip
  • 2419 Innlegg:

Posted 18 November 2009 - 23:34

QUOTE(Jarl_ @ 17 Nov 2009, 23:26) <{POST_SNAPBACK}>
Følgende krav gjelder for frontale beskyttelsessystemer som enten er originalutstyrt på kjøretøyet eller som består av en separat teknisk enhet.

Komponentene i systemer til frontal beskyttelse skal være utformet slik at alle stive overflater, som kan komme i berøring med en kule med en diameter på 100 mm, har en krumningsradius på minimum 5 mm.

Den totale masse av et frontalt beskyttelsessystem, må inklusive alle beslag og feste anordninger, ikke overstige 1,2 % av massen som kjøretøyet er konstruert for, i tillegg til en maks vekt på 18 kg.

Systemet til frontal beskyttelse må ikke:
- være høyere enn 50 mm over panserkantens referanselinje.
- øke bredden av kjøretøy:
Hvis beskyttelsessystemets samlede bredde er større end 75 % av kjøretøyets bredde, skal endene av systemet vende inn mot kjøretøyets overflate. Dette krav anses for å være oppfylt, hvis systemet til frontal beskyttelse enten er forsenket eller innbygget i karosseriet, eller hvis enden av systemet er bøyd innover. Enden av systemet må heller ikke komme i berøring med en kule med en diameter på 100 mm, og mellomrommet mellom enden av systemet og overflaten av karosseriet må ikke overstige 20 mm.

- Mellomrommet mellom komponentene av systemet til frontal beskyttelse og kjøretøyets overflate må ikke overstige 80 mm. Unntak som ikke tas med i denne beregningen er åpninger i gitre, luftinntak mv.

- For å bevare fordelene ved kjøretøyets støtfanger må avstanden i lengderetningen mellom støtfangerens forreste del og den forreste del av systemet til frontal beskyttelse ikke overstige kjøretøyets bredde med mer enn 50 mm.

- Systemet til frontal beskyttelse må ikke vesentlig nedsette virkningen av støtfangeren. Dette krav anses for oppfylt, hvis høyst to vertikale og ingen horisontale komponenter av systemet til frontal beskyttelse overlappes med støtfangeren.

- Systemet til frontal beskyttelse må ikke ha en helling forover i forhold til det vertikale planet. Den øverste delen av systemet til frontal beskyttelse må ikke overskride verken oppover eller bakover (mot frontruten) panserforkantens referanselinje som fastlagt i punkt 1.8, når systemet til frontal beskyttelse er fjernet, med mer enn 50 mm. Alle målinger foretas i kjøretøyets langsgående vertikalplan.

Lengdekrav
Alle frontale konstruksjoner (frontalt beskyttelsessystem, vinsjer, frontbøyler med/uten påmonterte lykter med mer), skal tas med i lengden, med alt det innebærer av endringer i vognkort mm. Utstyr skal tilfredsstille kravene i gjeldende forskrifter, og det må fremvises dokumentasjon på dette. All dokumentasjon skal være utstedt på kjøretøyets understellsnummer eller merke/type/variant/versjon, i kombinasjon med merke/type/variant/versjon av det påmonterte utstyret. Dokumentasjon kan komme fra produsent/fabrikant av kjøretøyet eller uavhengige, godkjente laboratorier.

I henhold til kjøretøyforskriften regnes ikke lykter/reflekser med i lengdeberegningen for biler unntatt kategori M1, jf. merknad til kapittel 2. Unntak for bestemmelsen er festemekanismer som små braketter, klips og lignende, skal ikke tas med i definisjonen lyktebøyler og andre festeanordninger, og dermed ikke tas med i lengdeberegningen. For biler i kategori M1 skal lykter også tas med i lengdeberegningen.

Overnevnte bestemmelser er fremdeles gjeldende.


Kortversjon.. støtfangern må vær sånn ca som den er... og hjørnan må vær på, men trur ikke det har nokka å si om dem kapper på sia av bilen.. Men forover må det jo ikke vær noen skarpe deler.. som det jo e vesst hjørnan e borte!
Trur e! smile.gif

Likte kortversjonen best... dry.gif


Lord.......
XL-7

#7160 Jarl_

Jarl_

    4x4-Høvding

  • Supermedlem
  • PipPipPipPipPipPip
  • 2343 Innlegg:

Posted 18 November 2009 - 23:55

I dag var det min tur å være på Biltilsynet!
Måtte å vise en henger som ikke er typegodkjent.
Ford'n fikk være trekkvogn!
001.JPG
Hengern er en 4P modell Inline XB. 427 x 210 cm lasteflate!
Med skrutipp!
http://tiab.com/

Edited by Jarl_, 19 November 2009 - 00:02.

Jarl Martinussen

- 85 Suzuki SJ 413
- 06 Ford Ranger Wildtrack Double Cab "Blåmann" 31x10,5x15 BF AT
- 94 BMW F650 Funduro "Gularsj"
- 69 Opel Kadett L Coupe "Gullgutten"
- 04 Tysse 6320
"Den belligste biln, med de minste hjulan... æ e så imponert!…"
www.llh.no
www.bodo.mc.no
www.facebook.com
www.opelregisteret.no
www.saltenmotorhistorisk.info
http://www.saltenmotorsport.com/