Nordland Offroaders. Kjørebilder osv...
Posted 11 January 2011 - 16:52
Grizzly 700EPs '08
It's a Jeep thing, that's why I drive a Niva!
Posted 11 January 2011 - 17:09
Men har ikke alle diesel'a lavere utveksling i aksla? Tenke på f.eks Patrol bensiner ombygd tell diesel, di får jo ei sånn hårat utvæksling at dæm har ingenting på veien å gjør!
Vi kjøpte nættopp kliss ny dekkomleggingsmaskin og balanseringsmaskin førr dekk opp tell 39" på USCC Narvik
Posted 11 January 2011 - 18:45
Så sa svigersen.....hvis du kan bygge en bil som går like godt til fjells og til skogs ...... og i myra med...... så skal du få henne og halve riket attpå.
Garasjen.....http://forum.h4k.no/...2951&highlight= _______Stunts.....http://www.youtube.c...ser/Moejoenorge
Photos and film: http://s570.photobuc...50/Moejoenorge/
Posted 11 January 2011 - 19:07
Vi kjøpte nættopp kliss ny dekkomleggingsmaskin og balanseringsmaskin førr dekk opp tell 39" på USCC Narvik
ja alle er 24v, det finnes selvfølgelig noen unntak men da er det snakk om sivilt innkjøpte biler men noen av de er også bygd om til 24v... Noen av feltvognene har også ekstra plater under diffene...
Posted 11 January 2011 - 20:48
Posted 11 January 2011 - 20:55
Så da e det skilt på tur???
Ka skal du stille på Setermoen med Roar?
Posted 11 January 2011 - 21:06
Åsså sei han faan ikke ifra.... din nisse
Posted 11 January 2011 - 21:18
Hva jeg skal kjøre på Setermoen vites pdd ikke....har jo 4x4x4
Jo da Oddmund, jeg er en nisse...glemme at du er der...jeg er jo på Finnsnes minst en gang pr uke...ofte to....og har ingen unnskyldninger heller.
Posted 11 January 2011 - 22:03
Hva jeg skal kjøre på Setermoen vites pdd ikke....har jo 4x4x4
Jo da Oddmund, jeg er en nisse...glemme at du er der...jeg er jo på Finnsnes minst en gang pr uke...ofte to....og har ingen unnskyldninger heller.
Kanskje
Grizzly 700EPs '08
Posted 11 January 2011 - 22:51
http://bil.autodb.no...fied=1294671868
Posted 11 January 2011 - 23:25
http://bil.autodb.no...fied=1294671868
Kan bytt i patrolen min om du vil
Grizzly 700EPs '08
Posted 12 January 2011 - 15:33
Du verden..grattis me lovelig og unikt kjøretøy...
Edited by JT, 12 January 2011 - 15:33.
XL-7
Posted 12 January 2011 - 20:48
Posted 12 January 2011 - 22:09
Dæsken... det finnes neppe båndbredde nok.. eller bokstava nok i alfabetet til å beskrive mine 9 mnd med 240GD i 1985, med temmelig mange km på de Tromske (og litt Nordlandske) veier..
Kan si det sånn...spesifikasjonan på de bilen mått vær fastsatt i sterk, meget sterk konjakkrus på Bertel & Steen's jaktslott (der de "pleide" innkjøpsansvarlige i mange store firma på den tia... Peugeot til UP feks..)
Feks... bilen var utstyr med webasto.. som e veldig nødvendig.. førr på tross av radiatorgardin.. så går den temperaturen HELT ned hvis den står på tomgang feks i Mauken skytefelt i 20-30 minusgrader.. Men altså webasto... den virka IKKE EN EINESTE dag på de 9 mnd æ kjørte bilen!!! Ikke 1 dag!! Ikke fan!!!
Og... æ punktert i snitt 1-2 gang pr uke... og på slutten av mitt hatforhold til den bilen... dro Uniroyal- importen rundt til alle kriker og kroker i landet og tok alle hjulan av alle GD'an og tok alle dekkan av alle felgan.. førr å slip dekkan slett inni..og la i nye slanga! Førr... selvfølgelig i sterk konjakkrus.. så hadde jo forsvaret spesifisert at det skulle legges slanger i dekkan da de skreiv under kontrakt med B&S i konjakkrus...Problemet var jo bare at dekkan var slangelaus.. og dekk som ikke er beregna for slange... er ikke slett inni.. og sliter hull i slangen på no time...
Og.. som om ikke det var nok... så mangla da det hjulnøkkel og jekken var dekfekt.. nokka som det ble skrevet TS på da æ overtok bilen.. som det blei på Webastoen også.. kvær enda uke... og etter 4-5 mnd fikk æ ny hjulnøkkel.. dvs æ fikk en kopp som passa på hjulmuttran.... men ingen arm som passa på koppen.. Jauda!!
Mange gode minna fra GD.. næmt æ at dekkan va laga av bakkelitt... DJÆVELSK glatt.. og at kjettingan (spesifisert i konjakkrus..) var så overdimensjonert at på is så greip de ikkeno.... det va tryggar med bakkelittdekkan enn med kjætting på isen!!
Men ellers... e jo en tøff bil... med lite overheng og sperra i begge endan! ;-)
Så i stedet førr feks en LJ70 eller Suzuki eller nokka sånt.... e det verdt å vurdere!
Gratulerer Roar!!! Tøft!!!
Edited by Jarl_, 12 January 2011 - 22:13.
Jarl Martinussen
- 85 Suzuki SJ 413
- 06 Ford Ranger Wildtrack Double Cab "Blåmann" 31x10,5x15 BF AT
- 94 BMW F650 Funduro "Gularsj"
- 69 Opel Kadett L Coupe "Gullgutten"
- 04 Tysse 6320
"Den belligste biln, med de minste hjulan... æ e så imponert!…"
www.llh.no
www.bodo.mc.no
www.facebook.com
www.opelregisteret.no
www.saltenmotorhistorisk.info
http://www.saltenmotorsport.com/
Posted 12 January 2011 - 23:00
Eg la ut et par bilda av nån AT modda 290'a førr et par år sia, som blei brukt av de tøffe gutta...men "nån" har fjerna bildan....
Men generelt e det ikkje så mye å ta i på de bilan som har vært i varmen...de e rett og slett utslitt...ikkje berre asfalt veger som brukes...
XL-7
Posted 12 January 2011 - 23:27
hvis du går på mil.no så ligger det masse bilder der ;-)
Posted 12 January 2011 - 23:33
XL-7
Posted 12 January 2011 - 23:57
Seriehybrid
Edited by JT, 13 January 2011 - 08:19.
XL-7
Posted 13 January 2011 - 11:30
Kan si det sånn...spesifikasjonan på de bilen mått vær fastsatt i sterk, meget sterk konjakkrus på Bertel & Steen's jaktslott (der de "pleide" innkjøpsansvarlige i mange store firma på den tia... Peugeot til UP feks..)
Feks... bilen var utstyr med webasto.. som e veldig nødvendig.. førr på tross av radiatorgardin.. så går den temperaturen HELT ned hvis den står på tomgang feks i Mauken skytefelt i 20-30 minusgrader.. Men altså webasto... den virka IKKE EN EINESTE dag på de 9 mnd æ kjørte bilen!!! Ikke 1 dag!! Ikke fan!!!
Og... æ punktert i snitt 1-2 gang pr uke... og på slutten av mitt hatforhold til den bilen... dro Uniroyal- importen rundt til alle kriker og kroker i landet og tok alle hjulan av alle GD'an og tok alle dekkan av alle felgan.. førr å slip dekkan slett inni..og la i nye slanga! Førr... selvfølgelig i sterk konjakkrus.. så hadde jo forsvaret spesifisert at det skulle legges slanger i dekkan da de skreiv under kontrakt med B&S i konjakkrus...Problemet var jo bare at dekkan var slangelaus.. og dekk som ikke er beregna for slange... er ikke slett inni.. og sliter hull i slangen på no time...
Og.. som om ikke det var nok... så mangla da det hjulnøkkel og jekken var dekfekt.. nokka som det ble skrevet TS på da æ overtok bilen.. som det blei på Webastoen også.. kvær enda uke... og etter 4-5 mnd fikk æ ny hjulnøkkel.. dvs æ fikk en kopp som passa på hjulmuttran.... men ingen arm som passa på koppen.. Jauda!!
Mange gode minna fra GD.. næmt æ at dekkan va laga av bakkelitt... DJÆVELSK glatt.. og at kjettingan (spesifisert i konjakkrus..) var så overdimensjonert at på is så greip de ikkeno.... det va tryggar med bakkelittdekkan enn med kjætting på isen!!
Men ellers... e jo en tøff bil... med lite overheng og sperra i begge endan! ;-)
Så i stedet førr feks en LJ70 eller Suzuki eller nokka sånt.... e det verdt å vurdere!
...så i korte trekk, det du EGENTLIG sir...e at du har ett dårlig forhold tell B&S ?
Posted 13 January 2011 - 16:10
Jarl Martinussen
- 85 Suzuki SJ 413
- 06 Ford Ranger Wildtrack Double Cab "Blåmann" 31x10,5x15 BF AT
- 94 BMW F650 Funduro "Gularsj"
- 69 Opel Kadett L Coupe "Gullgutten"
- 04 Tysse 6320
"Den belligste biln, med de minste hjulan... æ e så imponert!…"
www.llh.no
www.bodo.mc.no
www.facebook.com
www.opelregisteret.no