Ska du ha 2 Patrola no da?
Nordland Offroaders. Kjørebilder osv...
#10241
Posted 04 February 2011 - 21:02
Ska du ha 2 Patrola no da?
Jarl Martinussen
- 85 Suzuki SJ 413
- 06 Ford Ranger Wildtrack Double Cab "Blåmann" 31x10,5x15 BF AT
- 94 BMW F650 Funduro "Gularsj"
- 69 Opel Kadett L Coupe "Gullgutten"
- 04 Tysse 6320
"Den belligste biln, med de minste hjulan... æ e så imponert!…"
www.llh.no
www.bodo.mc.no
www.facebook.com
www.opelregisteret.no
www.saltenmotorhistorisk.info
http://www.saltenmotorsport.com/
#10242
Posted 04 February 2011 - 21:32
Ska du ha 2 Patrola no da?
2 Patrola, eller 1 Ny Patrol og 1 Galant, eller 1 gammel Patrol og 1 Galant. Va et godt kjøp, så det va vel mest derfor æ skulle ha den. 35000,- for en 94mod som hadde 225000km på tellern. Det e jo 65tusen billigere enn en anna 94 mod patrol som e til salgs hær inne. Eu godkjent og sperre hadde den også. Men men.... Æ e jo så fornøyd med gammelpatrolen så det går nok bra
Edited by Annnte, 04 February 2011 - 21:34.
#10243
Posted 04 February 2011 - 22:06
Jarl Martinussen
- 85 Suzuki SJ 413
- 06 Ford Ranger Wildtrack Double Cab "Blåmann" 31x10,5x15 BF AT
- 94 BMW F650 Funduro "Gularsj"
- 69 Opel Kadett L Coupe "Gullgutten"
- 04 Tysse 6320
"Den belligste biln, med de minste hjulan... æ e så imponert!…"
www.llh.no
www.bodo.mc.no
www.facebook.com
www.opelregisteret.no
www.saltenmotorhistorisk.info
http://www.saltenmotorsport.com/
#10244
Posted 04 February 2011 - 22:31
Va ny topp på den. Bytta i fjord høst på verksted. Derfor den va interessant... Eiern solgte den billig for at den hadde en bulk på ene skjermen og litt plast som va borte rundt ene løkta.
#10245
Posted 04 February 2011 - 23:27
Ja, men før 65tusen ekstra får du AC, lavere kilometer stand, det e også bytta topp på den, tectylbehandla, garantert rustfri ramme, å en særdeles eksemplarisk pen patrol generellt sett, det e også veldig goe vinterdekk. Å den e EU ok ut 2011
Å om du kommer å kjøp den nu så kan vi sekkert diskuter pris også... æ har funne no anna artig
En patrol tell 35laken har som regel en del rust å diverse anna, eller så e selgern lykkelig uviten om prisnivået som faktisk e på dem bilan
Edited by AMan, 04 February 2011 - 23:29.
Grizzly 700EPs '08
It's a Jeep thing, that's why I drive a Niva!
#10246
Posted 04 February 2011 - 23:30
Nu e det vel heller sjeldent at det e non alvårlige feil på topplokke.... Menne toppen, altså den aluklumpen me masse høl i som sett i mellom topplokke å den stål kludunsen som heite blokka... det ska man følge nøye me
Grizzly 700EPs '08
It's a Jeep thing, that's why I drive a Niva!
#10247
Posted 04 February 2011 - 23:34
Men myr kan dem
Ka me LT da, i Lada? Ha vært steike arti å vært me på en gang i framtia!
Lada å andre russiske teng e bidd en lidenskap. Å det e mange russike teng æ vil ha.
Dem kan myr ja å dem kan snø, vil faktisk påstå at det som AT å Fjalla å ekstrem å alt det dær hold på me e mest hobbydreft i forhold. Men så ska det jo og sies, en sånn Bronto-PSA niva e jo ikke brukanes etter vei, men det e jo AT bila
LT i lada, ja ikke umulig... Må få skrudd skiten i sammen, å hellst kjørt me den på henger. Nu e faktisk LT på ATV nåkka æ også kunne tenkt mæ tell
Grizzly 700EPs '08
It's a Jeep thing, that's why I drive a Niva!
#10248
Posted 04 February 2011 - 23:42
Edited by Jarl_, 04 February 2011 - 23:43.
Jarl Martinussen
- 85 Suzuki SJ 413
- 06 Ford Ranger Wildtrack Double Cab "Blåmann" 31x10,5x15 BF AT
- 94 BMW F650 Funduro "Gularsj"
- 69 Opel Kadett L Coupe "Gullgutten"
- 04 Tysse 6320
"Den belligste biln, med de minste hjulan... æ e så imponert!…"
www.llh.no
www.bodo.mc.no
www.facebook.com
www.opelregisteret.no
www.saltenmotorhistorisk.info
http://www.saltenmotorsport.com/
#10249
Posted 04 February 2011 - 23:55
Ikke i mi dialekt kjære venn
Grizzly 700EPs '08
It's a Jeep thing, that's why I drive a Niva!
#10250
Posted 05 February 2011 - 01:04
Å om du kommer å kjøp den nu så kan vi sekkert diskuter pris også... æ har funne no anna artig
En patrol tell 35laken har som regel en del rust å diverse anna, eller så e selgern lykkelig uviten om prisnivået som faktisk e på dem bilan
Den va nettop eugodkjent. Va ikke AC på den da. Men det har æ på asfaltbilen min
Men en pen bil e egentlig litt bortkasta når den skal brukes i skauen og av veien. Med en stygg bil treng man ikke å være redd for ripa i lakken.
Men over til nokka helt anna. Kan man koble 12V vinsj på en 24V bil? E det vits å kjøpe en 24V vinsj som "bare" kan trekke 2000kg? Den æ tenke på har 6,5HK...
#10251
Posted 05 February 2011 - 01:07
Nu skal æ få mæ noen timer på øyet.
#10252
Posted 05 February 2011 - 07:32
Trur at e å Aman har samme dialekt
Ellers så om nån veit om en 1KZ-T eller 5L e man interessert
Litt lei av surlukta av 2,4en.
'87 TLC LJ73 - 2LTII - IC - OME - ARB - KM2
Min garasje på NLCK-forumet
Nordland Offroaders hoveside
#10253
Posted 05 February 2011 - 07:37
Nu skal æ få mæ noen timer på øyet.
Løkke te, blir det snakk om ombygginge å sånt da?
Sku gjerne hatt min godkjent. Ev fått tak i et vrak me rette tallan i vognkortet.
'87 TLC LJ73 - 2LTII - IC - OME - ARB - KM2
Min garasje på NLCK-forumet
Nordland Offroaders hoveside
#10254
Posted 06 February 2011 - 13:39
Grizzly 700EPs '08
It's a Jeep thing, that's why I drive a Niva!
#10255
Posted 06 February 2011 - 20:36
Men en pen bil e egentlig litt bortkasta når den skal brukes i skauen og av veien. Med en stygg bil treng man ikke å være redd for ripa i lakken.
Men over til nokka helt anna. Kan man koble 12V vinsj på en 24V bil? E det vits å kjøpe en 24V vinsj som "bare" kan trekke 2000kg? Den æ tenke på har 6,5HK...
Korsn vinsj er det du kjika på?
12v på 24v bli problembarn evt 12v dynamo å batteri.
Larsenvinsj sell jo flust av 24v vinsje. Æ har ei derrifra.
#10256
Posted 06 February 2011 - 21:13
12v på 24v bli problembarn evt 12v dynamo å batteri.
Larsenvinsj sell jo flust av 24v vinsje. Æ har ei derrifra.
Æ har titta litt på KEW4500. Den kan bare trekk 2t. Men den e den eneste pengboka tillate, så det blir nokk ikke vinsj denne gangen.
Men ka dokker som har 24V patrola gjør når dokker koble ekstralys, stereo og annen 12V ting? Æ holde på å kjøpe omformer nu. 24 til 12V, 750W og 30A. Holder den til lys, stereo og annet 12V dill dall?
#10257
Posted 06 February 2011 - 21:20
Men ka dokker som har 24V patrola gjør når dokker koble ekstralys, stereo og annen 12V ting? Æ holde på å kjøpe omformer nu. 24 til 12V, 750W og 30A. Holder den til lys, stereo og annet 12V dill dall?
Nu har ikke æ hadd 24volt Patrol, men æ har hadd 24 volt Land Cruiser
en omformer på 30 amper e meire en nokk tell stereo, å diverse anna dilldall som e 12 volt i bilen. Ekstralysan tar du bare å kjøp 24 volt pera tell, da får du i tellegg MYE beire lys
Teng du kobla over bare det eine batteriet føra tell at du får skeiv belastning på dem, å resultate bi at du aldri får topplada den batteriet. Det kommer me tia til å bi ødelagt. Batteri tell disse bilan kosta fort 3-4 tusen krona å når du kjøp bare et nytt så kommer det andre batteriet tell å gå tell helvete ganske fort etterpå.
Grizzly 700EPs '08
It's a Jeep thing, that's why I drive a Niva!
#10258
Posted 06 February 2011 - 21:25
Har ei gew10000 vinsj, den løfta no frontn på pick-upen uten problem.
Kun stereo, mobil-lader/pc-lader og gps som ska vær 12v.
Patrol er lastebil, lastebila har 24v.
#10259
Posted 06 February 2011 - 21:56
Har ei gew10000 vinsj, den løfta no frontn på pick-upen uten problem.
Kun stereo, mobil-lader/pc-lader og gps som ska vær 12v.
Patrol er lastebil, lastebila har 24v.
Ja, klart. Hadde ikke tenkt å koble vinsjen over omformern. Har infunnet mæ med at æ må ha 24V vinsj, om æ skal ha vinsj.
Aman: Kordan koble æ på omformern egentlig så det blir rett, uten å ta livet av batterian? Va jo smart å bare putte inn 24V pære. Det har æ ikke tenkt på engang.... Men nu e æ kontorrotte og ikke handyman
Edited by Annnte, 06 February 2011 - 21:57.
#10260
Posted 06 February 2011 - 22:00







