Gå til innhold

Foto

Nordland Offroaders. Kjørebilder osv...

This topic has been archived. This means that you cannot reply to this topic.
11209 replies to this topic

#10281 Grønnli

Grønnli

Grand US Offroader

• Medlem
  • PipPipPipPip
  • 759 Innlegg:

Posted 11 February 2011 - 08:59

QUOTE(JT @ 10 Feb 2011, 23:24) <{POST_SNAPBACK}>
Btw...nån som har gjort seg opp nån meininge om det nye stedsnavnskiltet ved innkjøringa tell Bodø by...? smile.gif

Æ syns det e flott! biggrin.gif Føle mæ mer hjæmme med en gang biggrin.gif

#10282 JT

JT

4x4-Høvding

• Supermedlem
  • PipPipPipPipPipPip
  • 2419 Innlegg:

Posted 11 February 2011 - 12:37

Jarl, nu e du litt førr snar...Stednavnskilting e ikkje meire politikk enn diskusjona om avgifta på kjøretøy og sånt...som blir bestemt av våre folkevalgte.. smile.gif
Å det va ikkje diskusjona det va snakk om. Derimot skal vi være en klubb som driv upolitisk og uten religøse undertona... wink.gif

Edited by JT, 11 February 2011 - 12:40.

Lord.......
XL-7

#10283 Tor Einar (luggis)

Tor Einar (luggis)

Grand offroader

• Supermedlem
  • PipPipPipPip
  • 923 Innlegg:

Posted 11 February 2011 - 16:46

sånn der var hi-lift 160cm fra norsk offroadteknikk bestilt, ikke galle pris på den i det tilbude vi fikk,1500kr levert hjemme,

#10284 AMan

AMan

Ikke spesiellt tungbedd

• Supermedlem
  • PipPipPipPipPipPip
  • 5729 Innlegg:

Posted 11 February 2011 - 18:38

QUOTE(Grønnli @ 11 Feb 2011, 09:59) <{POST_SNAPBACK}>
Æ syns det e flott! biggrin.gif Føle mæ mer hjæmme med en gang biggrin.gif

Javel, men bodø heite fortsatt bodø, uansett kordna språk du føl dæ hjemme me!!!

Å før nån beynn å påstå at æ vil undertrykk sama å lappjævla... æ har sjøl avstammning å ana i fra sama å lappjævla... æ kalla fortsatt bodø før bodø!!!

Ka i svarte hadde det her sametinge sagt om æ reiste oppover tell finnmarksvidda å kreva å få norske oversettelse på samiske stedsnavn!!!
Niva '97 "Fred Flintstones engine" 31" Steel Front Diff, "The French Mod" T-Case,BTR60/UAZ Autolocker, OME 50mm, Rancho RS5000, ZF Servo, More to come!
Grizzly 700EPs '08
It's a Jeep thing, that's why I drive a Niva!

#10285 Roar M

Roar M

Offroader

• Medlem
  • PipPipPip
  • 309 Innlegg:

Posted 11 February 2011 - 22:19

QUOTE(AMan @ 11 Feb 2011, 18:38) <{POST_SNAPBACK}>
Javel, men bodø heite fortsatt bodø, uansett kordna språk du føl dæ hjemme me!!!

Å før nån beynn å påstå at æ vil undertrykk sama å lappjævla... æ har sjøl avstammning å ana i fra sama å lappjævla... æ kalla fortsatt bodø før bodø!!!

Ka i svarte hadde det her sametinge sagt om æ reiste oppover tell finnmarksvidda å kreva å få norske oversettelse på samiske stedsnavn!!!

Kanskje du skal være litt forsiktig nå Anders....bruke vi ikke norske navn på byer/tettsted i Finnmark ??? Sier ikke du Karasjok eller bruker du det samiske navnet Kárášjohka ?? Tenk litt nå...

#10286 Grønnli

Grønnli

Grand US Offroader

• Medlem
  • PipPipPipPip
  • 759 Innlegg:

Posted 11 February 2011 - 22:28

Roar: thumbsup.gif

#10287 mtb2003

mtb2003

Offroad-wannabe

• Medlem
  • PipPip
  • 54 Innlegg:

Posted 12 February 2011 - 03:15

Korsn e mulighetan i bodø by eller omegn førr å finn tak i en kufanger eller nå sånt? til en 3.3TD patrol..
Og kor streng e di på biltilsynet med sånt? smile.gif

#10288 teddjak

teddjak

Grand offroader

• Supermedlem
  • PipPipPipPip
  • 973 Innlegg:

Posted 12 February 2011 - 09:17

QUOTE(Grønnli @ 11 Feb 2011, 22:28) <{POST_SNAPBACK}>
Roar: thumbsup.gif

Med på den.. thumbsup.gif

#10289 Johnny (Moejoe)

Johnny (Moejoe)

Mekk&Mødd

• Supermedlem
  • PipPipPipPipPipPip
  • 2005 Innlegg:

Posted 12 February 2011 - 09:47

For en gang skyld..... skal jeg være helt og holdent enig med han Anders.
Jeg har ingen ting imot samer eller samiske navn... lulesamiske eller pitesamiske..... men egennavn er og blir egennavn. Jeg heter Johnny .... også i kina. Samme gjelder stedsnavn.
Roar.... det er ikke slik her i verden at vi kan gjøre mot andre det andre har gjort mot oss. Det gjelder både deg og meg, samer og ikke samer, tyskere og jøder.... kort sagt, ...... på et punkt må vi stoppe opp og ta til fornuft.
Ikke at det plager meg i særlig grad av vi har fått et samisk navn på landsdelshovedstaden...... og at det er lulesamisk til tross for at vi ligger i et pitesamisk område plager meg minimalt. Det er mer en prinsippsak....... jeg liker dårlig at folk uansett rase og tilhørighet ikke kan benevne ting med sitt rette navn. Såkalte "kjælenavn" er en respektløs uskikk.

---Moejoeland---

Så sa svigersen.....hvis du kan bygge en bil som går like godt til fjells og til skogs ...... og i myra med...... så skal du få henne og halve riket attpå.

Garasjen.....http://forum.h4k.no/...2951&highlight= _______Stunts.....http://www.youtube.c...ser/Moejoenorge
Photos and film: http://s570.photobuc...50/Moejoenorge/

#10290 Roar M

Roar M

Offroader

• Medlem
  • PipPipPip
  • 309 Innlegg:

Posted 12 February 2011 - 13:21

QUOTE(Johnny (Moejoe) @ 12 Feb 2011, 09:47) <{POST_SNAPBACK}>
For en gang skyld..... skal jeg være helt og holdent enig med han Anders.
Jeg har ingen ting imot samer eller samiske navn... lulesamiske eller pitesamiske..... men egennavn er og blir egennavn. Jeg heter Johnny .... også i kina. Samme gjelder stedsnavn.
Roar.... det er ikke slik her i verden at vi kan gjøre mot andre det andre har gjort mot oss. Det gjelder både deg og meg, samer og ikke samer, tyskere og jøder.... kort sagt, ...... på et punkt må vi stoppe opp og ta til fornuft.
Ikke at det plager meg i særlig grad av vi har fått et samisk navn på landsdelshovedstaden...... og at det er lulesamisk til tross for at vi ligger i et pitesamisk område plager meg minimalt. Det er mer en prinsippsak....... jeg liker dårlig at folk uansett rase og tilhørighet ikke kan benevne ting med sitt rette navn. Såkalte "kjælenavn" er en respektløs uskikk.

Tråkka jeg deg på tærn Johnny?? Det var ikke meninga å fornærme noen.
Mitt svar til Aman gikk på at det faktisk er norske navn på mange samiske plasser i nord Norge, og var ikke ment på noen annen måte enn at man tenker seg om før man skriver noen man kanskje kan angre på senere.

#10291 JT

JT

4x4-Høvding

• Supermedlem
  • PipPipPipPipPipPip
  • 2419 Innlegg:

Posted 12 February 2011 - 15:59

QUOTE(mtb2003 @ 12 Feb 2011, 04:15) <{POST_SNAPBACK}>
Og kor streng e di på biltilsynet med sånt? smile.gif

Brenn havet..? Godkjenning kan du se langt etter, men det e ikkje værre enn at du må skru den av i en event kontroll... smile.gif

Lord.......
XL-7

#10292 JT

JT

4x4-Høvding

• Supermedlem
  • PipPipPipPipPipPip
  • 2419 Innlegg:

Posted 12 February 2011 - 16:04

Nån stemingsbilda fra i går/i dag... smile.gif Kun 3 minus i dag, så det blei varmt i scooterdressen... tongue.gif
IMG_0439.JPG
IMG_0453.JPG
IMG_0459.JPG
Lord.......
XL-7

#10293 AMan

AMan

Ikke spesiellt tungbedd

• Supermedlem
  • PipPipPipPipPipPip
  • 5729 Innlegg:

Posted 12 February 2011 - 16:12

QUOTE(Roar M @ 12 Feb 2011, 14:21) <{POST_SNAPBACK}>
Mitt svar til Aman gikk på at det faktisk er norske navn på mange samiske plasser i nord Norge, og var ikke ment på noen annen måte enn at man tenker seg om før man skriver noen man kanskje kan angre på senere.

Æ angra overhode ikke. Men Bodø heite Bodø. Om Bodø ligg i et samisk område (faktisk pitesamisk så kofør de har laga et lulesamisk navn e mæ ei gåte) så har fortsatt ikke Bodø som by en FØRBANNA fettskit me sama å gjør. Det e tross alt en gammel handelstad. Trur heller ikke det e så mange bya sjøl i finnmarka som har samiske navn? Sama va nu sist æ sjekk nomada, de bor sjeldent i by. Men om det e historisk grunnlag fårå kall karasjok før det du skreiv så gjærne før mæ. Bodø heite uansett bodø uansett om det uttales på samisk eller kinesisk!!

Videre e det vel ikke no hemmelighet at æ hellst ser at sametinge bei neldagt!! Samisk kultur e det vektig å ta vare på, men de burde ikke ha no bestemmelses rett i norge. Norge e tross alt norsk! Sama e så vidt æ har fådd me mæ et nomadefolk som sveipa over heile nordkalotten!
Niva '97 "Fred Flintstones engine" 31" Steel Front Diff, "The French Mod" T-Case,BTR60/UAZ Autolocker, OME 50mm, Rancho RS5000, ZF Servo, More to come!
Grizzly 700EPs '08

#10294 AMan

AMan

Ikke spesiellt tungbedd

• Supermedlem
  • PipPipPipPipPipPip
  • 5729 Innlegg:

Posted 12 February 2011 - 16:13

QUOTE(Roar M @ 12 Feb 2011, 14:21) <{POST_SNAPBACK}>

Samiske områda å plassa ja, men samiske bya tvila æ før at du kan dater heilt tellbake tell da sama faktisk bodde i lavo... Å bodø e GARANTERT ikke en av dem!!

Å i norge snakka vi NORSK ikke samisk!
Grizzly 700EPs '08

#10295 mtb2003

mtb2003

Offroad-wannabe

• Medlem
  • PipPip
  • 54 Innlegg:

Posted 12 February 2011 - 16:21

QUOTE(JT @ 12 Feb 2011, 15:59) <{POST_SNAPBACK}>
Brenn havet..? Godkjenning kan du se langt etter, men det e ikkje værre enn at du må skru den av i en event kontroll... smile.gif

Enn tilgangen på det i området? Noen som har?

Vil ha nå som ligna på al-a det her;

http://4x4.safranek....trol_260_13.jpg

Ikke nødvendigvis helt likt, men nå i den durn. smile.gif

#10296 JT

JT

4x4-Høvding

• Supermedlem
  • PipPipPipPipPipPip
  • 2419 Innlegg:

Posted 12 February 2011 - 18:17

Ligna på ARB sine Bull bar modella....Finnes sekkert brukt å få tak i på FinnEbayinternettet.. wink.gif ..eller så e det jo mulig å lage sjøl vess man har tellgang på sveiseapparat, stål og skjæreremedier.... smile.gif
Lord.......
XL-7

#10297 mtb2003

mtb2003

Offroad-wannabe

• Medlem
  • PipPip
  • 54 Innlegg:

Posted 12 February 2011 - 18:32

evt noe slikt som denne karen har, har sett flere med samme type, så vet ikke hvor de får tak i? tongue.gif

http://img3.autodb.n...59006_520x0.jpg

#10298 Jarl_

Jarl_

4x4-Høvding

• Supermedlem
  • PipPipPipPipPipPip
  • 2343 Innlegg:

Posted 12 February 2011 - 23:22

Fikk prøvd Rangern som trekkvogn i dag! På tildels mye laussny og genererelt småglatt!
Og den funka knall!! biggrin.gif
Var på Drag å henta en 4x4! Quattro! smile.gif
Ikke te mæ altså!!

012.JPG
013.JPG

Edited by Jarl_, 12 February 2011 - 23:24.

Jarl Martinussen

- 85 Suzuki SJ 413
- 06 Ford Ranger Wildtrack Double Cab "Blåmann" 31x10,5x15 BF AT
- 94 BMW F650 Funduro "Gularsj"
- 69 Opel Kadett L Coupe "Gullgutten"
- 04 Tysse 6320
"Den belligste biln, med de minste hjulan... æ e så imponert!…"
www.llh.no
www.bodo.mc.no
www.facebook.com
www.opelregisteret.no
www.saltenmotorhistorisk.info
http://www.saltenmotorsport.com/

#10299 Johnny (Moejoe)

Johnny (Moejoe)

Mekk&Mødd

• Supermedlem
  • PipPipPipPipPipPip
  • 2005 Innlegg:

Posted 13 February 2011 - 01:10

QUOTE(Roar M @ 12 Feb 2011, 13:21) <{POST_SNAPBACK}>

Neida...... du tråkka ikke meg på tærne smile.gif .... har da samisk blod i årene jeg også.
Og jeg er helt enig i at man skal tenke seg litt om for man roper ut.....
Det jeg mener er at fordi om vi har presset norske navn på samiske steder ..... er det like urett å presse samiske navn på norske steder.
At anders tar litt av på dette..... både når det gjelder språkbruk og intensitet ........ får han stå for selv ....... men på sak er jeg i prinsippet enig med han.

---Moejoeland---

Så sa svigersen.....hvis du kan bygge en bil som går like godt til fjells og til skogs ...... og i myra med...... så skal du få henne og halve riket attpå.

Garasjen.....http://forum.h4k.no/...2951&highlight= _______Stunts.....http://www.youtube.c...ser/Moejoenorge
Photos and film: http://s570.photobuc...50/Moejoenorge/

#10300 JT

JT

4x4-Høvding

• Supermedlem
  • PipPipPipPipPipPip
  • 2419 Innlegg:

Posted 13 February 2011 - 11:57

QUOTE(Jarl_ @ 13 Feb 2011, 00:22) <{POST_SNAPBACK}>
Fikk prøvd Rangern som trekkvogn i dag! På tildels mye laussny og genererelt småglatt!
Og den funka knall!! biggrin.gif
Var på Drag å henta en 4x4! Quattro! smile.gif
Ikke te mæ altså!!

012.JPG
013.JPG

Då blir det vel Fård på Setermoen..? smile.gif
Lord.......
XL-7