Gå til innhold

Foto

Nordland Offroaders. Kjørebilder osv...

This topic has been archived. This means that you cannot reply to this topic.
11209 replies to this topic

#1421 Remi Wiik

Remi Wiik

Remi

• Supermedlem
  • PipPipPipPipPip
  • 1653 Innlegg:

Posted 28 May 2005 - 23:00

Ja du veit nu, det finnes bare to typa lastebila.. Å d e jo gammel å ny Scania!wink.gif

#1422 Jarl_

Jarl_

4x4-Høvding

• Supermedlem
  • PipPipPipPipPipPip
  • 2343 Innlegg:

Posted 12 March 2006 - 00:00

Heilt off- topic!
Helgens kjøretøy!

#1423 Jarl_

Jarl_

4x4-Høvding

• Supermedlem
  • PipPipPipPipPipPip
  • 2343 Innlegg:

Posted 24 May 2005 - 23:00

Offtopic, men likevel! Link til noen bilder fra lørdagens utstilling, legg spesielt merke til den utrulige patinaen på Panharden!!

http://smf.lmk.no/utstilling2005.htm

Jarl Martinussen
Sekretær Nordland Offroaders
-93 Hilux 2,4 D
-84 Pajero 2,3 TD "Røder" 33x12,5x15 Mud
-75 Volvo 242 automat
-00 BMW R 1100 RT
-04 Tysse 6320 (4x0, for transport av Røder)
”Neitakk, æ kjør…”

#1424 Runner

Runner

Skogens Konge

• Medlem
  • PipPipPipPipPip
  • 1736 Innlegg:

Posted 25 May 2005 - 23:00

Husket du at du la inn en anonse Jama;)

Leon Enge

Rana Offroad Team

#1425 Jarl_

Jarl_

4x4-Høvding

• Supermedlem
  • PipPipPipPipPipPip
  • 2343 Innlegg:

Posted 26 May 2005 - 23:00

Jada! Og æ vil no gjerne kjøpe lysan! Vi må vel treffes en gang i løpet av sommern! Det hasta jo ikkje, bilen e jo kjørbar!

Jarl Martinussen
-93 Hilux 2,4 D
-75 Volvo 242 automat
-00 BMW R 1100 RT
”Neitakk, æ kjør…”

#1426 Runner

Runner

Skogens Konge

• Medlem
  • PipPipPipPipPip
  • 1736 Innlegg:

Posted 27 May 2005 - 23:00

Kopi av melding:
Ja di der lakrisan e ikke gla i sånt.
E d Mickey Thompson Baja Belted du har?
Bredderne kommer på så fort så æ klar å få d tel, så d e bare å kjør bakgatan inn t videre.
Fikk en pakkepris på felga å dekk t 17K.

Opprinnelig postet av Vikingen

Ja det er baja belted 36x15. Men jeg bruker dem ikke, Dem stikker utafør sjermkanten:fish: Prøvde å selge brederene mine for å kjøpe breiere. Men det er ingen som er interisert å gi noe for dem-_-

Leon Enge

Rana Offroad Team

#1427 Stefan E.

Stefan E.

Grand offroader

• Medlem
  • PipPipPipPip
  • 956 Innlegg:

I dag ga han Rami lyd i fra seg, han hadd nemlig fått ny-dekka, og ka va vel meir naturlig enn å kom t Grønås Service for å legg de på biln???

Og dette mått jo dokumenteres, med digital-fotografiske bevis. Som da eg nu legg ut til offentlig beskuelse!

Sånn såg det ut i bagasjerommet hannes når han kom!

Og der va bakhjulan på plass! Legg merke t det fine "stuket", ser jo ut som en Hot-rod i modifisert utgave....blink.gif

Og nu nekta han unge Esaiassen å løft opp Pajeroen med traktorn før vi hadd prøvd på Land Cruisern! Og det gikk fint som F... det! Uten nåkka form for heving så tok det berre littegranne i hjørnet på skjermen, ikkje verre enn at det gikk fint å sveng likevel! Så da veit man jo det!

Der va også framhjulan på! Men selv med 3" karrosseriheving, så va det i trangaste laget! Så biln blei nu ståanes i den stillinga t han Remi va ferdig å skjær!

Sjå der ja! Omtrent så mykkje rattutslag va det som gikk an å få, før skjæring i dyre mitsubishi-skjærma og støtfangera! Venkelsliper fikk han lån hos han Blazerteam, som forresten va kommen heilt i fra Mo, eller va det Tromsø, førr å se på! Og ny skive fikk han hos meg, så da va det berre å la det stå til!wink.gif

Det finnes forskjellige typa barnesikring. Nok heving e en av dem fant vi ut, etter gjentatte misslykka forsøk fra Remis datter på å åpne døra!laugh.gif

Denne "rørleggersprekken" har vi sett før her på forumet! I dag fikk han nok ræva full a sny og dritt, for det va jo et djevelsk ver t tider....fish.gif

Prøvetur blei det og! At dekkan bråka, laugh.gif det gjor de! Spora en smule gjor han og, men det blir vel en vanesak! Det blei berre en aldri så liten prøvetur off-road, men det ser nu ut t å funger! Bli grusomt spennanes i grustaket, for føret i dag va jo gjørme med sludd, sny og sørpe på! Og så e det nok en fordel å få på de der skjermbreieran! Spruta litt a de der lefsen når de e i gang...

Tøffe greier uansett!

Så eg må vel selg hus å heim, og kjøp 37" og felga og gjør en sånn "spring-over conversion" på Land Cruisern!

-Toyota Corollux 2,2d
-83 Toyota LandCruiser HJ60
-Subaru 1800 Turbo stv (konebil)
-44 GMC CCKW 6x6 tipp
-2 stk gamle Opel.
user posted image

"Valplaus, men ikkje motlaus!"

#1428 Remi Wiik

Remi Wiik

Remi

• Supermedlem
  • PipPipPipPipPip
  • 1653 Innlegg:

Ja d ble bra d der:lol:
Å du Stefan MÅ jo selvsagt ta bilda på di mest upassende tidspunktan!mad.gif
Men uansett, hjertlig takk for hjelpa Stefan å Blazerteam!smile.gif
PS: Stefan, du skal få ny jekk hos mæblush.gifsmile.gif

#1429 Jarl_

Jarl_

4x4-Høvding

• Supermedlem
  • PipPipPipPipPipPip
  • 2343 Innlegg:

Kopi av melding:
Ja d ble bra d der:lol:
Å du Stefan MÅ jo selvsagt ta bilda på di mest upassende tidspunktan!mad.gif
Opprinnelig postet av Vikingen

Jauda, tøft det dær, altså bil'n, ikkje ræva di!!! biggrin.gif;)
(e det dettan som kalles mobbing...wink.gif)
Men når skal vi i kjøreområdet og få lov til å slæp dæ laus wtf.gifwink.gif

Jarl Martinussen
-93 Hilux 2,4 D
-75 Volvo 242 automat
-00 BMW R 1100 RT
”Neitakk, æ kjør…”

#1430 Tomsing

Tomsing

Offroad-wannabe

• Medlem
  • PipPip
  • 88 Innlegg:

Posted 19 March 2006 - 00:00

Kopi av melding:
Heilt off- topic!
Helgens kjøretøy!

user posted image
Skoda Superb 130 TDI Tiptronic, grei til sitt bruk...wink.gif

Opprinnelig postet av Jama

ja "sitt" den bra da.. hehe:P den va så tørr at e mått bare prøv å fyr på..

-1962 Mercury Comet

#1431 TGS

TGS

Grand offroader

• Medlem
  • PipPipPipPip
  • 645 Innlegg:

Mens æ nu va på havet så kjørte ho mor bilen på verksted, nærmere bestemt Jeep/chrysler her i bodø. Dette var ikkje noe hyggelige greier verken på pris eller arbeid som ble utført......
Det som skulle gjøres var at forstilling skulle justeres og skifte av pitman arm og da også justering av ratt( mens pitman arma var av)
Dette trudde æ skulle være lett sak for de, men det va det altså ikkje.....
De der "løkan" på verkstedet der har brukt en hau me tima på arbeid som ikkje e gjort.
arbeids regninga ser slik ut:
Justering av forstilling kunne ikkje utføres grunnet slark i bærekuler. der e ikkje løsna ei skrue på nån a stagan, så korsn de fant ut at den ikkje kunne justeres...... skjønne ikkje æ..... tid 2 tima.
Skifte av pitman arm, som betyr løsne to muttra og teite de til igjen. arbeids tid 1,5 tima.... men så kommer det fine, i det de har av pitman armen justerer de ikkje rattet, men skrur bare på den nye. også går de der "løkan" inn i bilen for å prøve å ta av rattet og "justere" rattet der. Men det får de heldigvis ikkje til...... arbeids tid 1 time...
Så fikk ho mor slengt i nævan ei regning på masse dollar i nævan for en masse som ikkje e gjort og det lille som var gjort må æ gjøre om igjenn for at det skal bli rett.......
Nån som har idea om ka æ skal gjøre med de her karan der nede...... ho mor betalte jo selfølgelig regninga på masse tusen.....
Hilsen en bort i s.... sint jeep eier...... de der "ffagbrevan" de der karan får, e det brev kurs det eller?
mad.gif

Mvh
TGS

Jeep selfølgelig, ellers hadde æ jo ikkje tort å vise mæ ute blandt folk.

Rigs:http://www.offroad.no/Page=Rig&Mode=View&RID=889

#1432 Stefan E.

Stefan E.

Grand offroader

• Medlem
  • PipPipPipPip
  • 956 Innlegg:

Sånne verksted-ting e ofte ikkje så enkelt som det høres ut som. Men de har jo vært hard med tidsbruken synes eg...

Kopi av melding:
Justering av forstilling kunne ikkje utføres grunnet slark i bærekuler. der e ikkje løsna ei skrue på nån a stagan, så korsn de fant ut at den ikkje kunne justeres...... skjønne ikkje æ..... tid 2 tima.

Vess det blir oppdaga slark i forstilling, ska ikkje nåkka justeres. Det har ingen hensikt å PRØV å juster ei forstilling som ikkje e 100% i orden. Det e kjent praksis i bilbransjen- rett og slett for at det da ikkje bli bra, og kunden må få gjort samme jobben på nytt igjen etter at slark e ordna. Nåkka de fleste kundan ikkje vil, altså betal dobbelt for. Men at de brukt to tima på det va jo litt i meste laget...

Kopi av melding:
Skifte av pitman arm, som betyr løsne to muttra og teite de til igjen. arbeids tid 1,5 tima.... men så kommer det fine, i det de har av pitman armen justerer de ikkje rattet, men skrur bare på den nye. også går de der "løkan" inn i bilen for å prøve å ta av rattet og "justere" rattet der. Men det får de heldigvis ikkje til...... arbeids tid 1 time...

Veit ikkje korsn det e på Jeep, men alle pitmanarma/styresnekke eg har sett, har spor som gjør at de passa kun en vei på stjerna. Evt i tillegg 180 grader. Dette e fordi at i alle normale tilfella så e det sånn at når rattet e beint, og hjulan e beint framover, ska pitmanarmen også vær bein. Vess den ikkje e det, e det ofte nåkka anna som ikkje stem, for eks lengde på styrestag mm. VESS hjulan står beint fram, og pitmannarmen e i korrekt vinkel, e det som regel ikkje nåkka i veien for å juster rattet på stjerna inni biln. Men vess alt anna e i orden e det veldig sjelden det e behov for det.

Nu sei eg ikkje dette for å forsvar nån, kjenn faktisk ingen på "jeep" i Bodø, men ofte så e ikkje teng så enkelt som det kan høres ut som. Som "pensjonert" bilmekaniker så veit eg at ofte de på golvet får "pepper" for teng som egentlig bli gjort rett, men som ikkje alltid e like greit å få den som betal regninga t å forstå.

Korsn det e med fagbrev nu for tia veit eg ikkje, men mitt kom ikkje i posten. Det kom derimot som et resultat av fleire års skolegang pluss praksistid, så før i tia i hvert fall, va det ikkje berre å skriv etter...

Vess det hadd vært sånn, så sku eg pinadø ha skreve etter et fagbrev som oppretter/lakkerer, for det kan eg treng!biggrin.gif

-Toyota Corollux 2,2d
-44 GMC CCKW 6x6 tipp
-2 stk gamle Opel.
user posted image

#1433 Runner

Runner

Skogens Konge

• Medlem
  • PipPipPipPipPip
  • 1736 Innlegg:

Bilen blir bra Vikingen. Når kommer brederene:wtf: Du blir vel bare stoppet med dekkene utfør sjerman, Det er jo likedanne felger å dekk som jeg har:D Hvilken pris ble det:wtf:

Leon Enge

Rana Offroad Team

#1434 Remi Wiik

Remi Wiik

Remi

• Supermedlem
  • PipPipPipPipPip
  • 1653 Innlegg:

Ja di der lakrisan e ikke gla i sånt.
E d Mickey Thompson Baja Belted du har?
Bredderne kommer på så fort så æ klar å få d tel, så d e bare å kjør bakgatan inn t videre.
Fikk en pakkepris på felga å dekk t 17K.

#1435 blazerteam

blazerteam

4x4-Høvding

• Medlem
  • PipPipPipPipPipPip
  • 3328 Innlegg:

Va en sann nytels å vær på Fauske i går:D

Ikke ofte man får sjå Mitshubishi eiera gjør det einaste rette:lol:

Å gyv laus på biln med 9tomms vinkelsliper e rått,men det må tell.

Bi no artig å sjå når du får de bredderan på.Mulig eg tar med vinkelslipern å kommer dåbiggrin.gif:D

Eg bi vell hjertelig velkommen da tipp eg......biggrin.gif

mob nr 95142673

Mo i Rana Offroad Team

#1436 Remi Wiik

Remi Wiik

Remi

• Supermedlem
  • PipPipPipPipPip
  • 1653 Innlegg:

He he, du e hjertlig velkommen t Fausk heile tia du!biggrin.gif
Ja, æ skal si fra når bredderan kommer påwink.gif

#1437 Stefan E.

Stefan E.

Grand offroader

• Medlem
  • PipPipPipPip
  • 956 Innlegg:

Posted 11 July 2005 - 23:00

Det va jaggu mange fine bilda! Sjøl tok eg faktisk INGEN bilda, men det blei nån filmsnutta. De vises ved høve/personlig oppmøte!

For min egen del blei det litt amputert pga Admin-kjøretøy, samt at på det nevnte kjøretøy røyk servoreima. Den va jo ikkje heilt ny vist det seg, den såg nu ut t å ha gått 363 000 km, den som resten av biln... Og det å skaff ny reim vist seg å vær lettar sagt enn gjort! 17 x 850 e ikkje lagervare i Salten-området.

Ellers kan eg opplys om et par fakta som har kommet for en dag:
For ei tid tilbake så blei det diskutert at min LC ikkje va så mykkje lavar enn Jo-Stian sin, som har OME fjære og 1" større dekk. Nu har det seg sånn at etter å ha konferert med tidligere eiera, vis det seg at det e OME fjære på min og! Berre at de sekkert har gått 150000 km! Så sånn e det med den saken!

Dessuten, vess alt går etter planen, dukke det opp 4 stk 35 x 12,5 x 15 på 10" felga i løpet av nån uke! Så da bli Adminkjøretøyet beæret me store hjul, sånn at den kun kan brukes på slætte, asfalterte veia, sia maks flex ikke lenger bli aktuellt!

-Toyota Corollux 2,2d
-44 GMC CCKW 6x6 tipp
-2 stk gamle Opel.
user posted image

#1438 Remi Wiik

Remi Wiik

Remi

• Supermedlem
  • PipPipPipPipPip
  • 1653 Innlegg:

Hmm, er ikke helt samme mønster som mine.
Æ gjor en liten prøve med mine breddere i dag, å dem stakk bittelitt utafor, men tror det er så lite at det ikke gjør noe.
Di hjulan du har burde nu være sen smal sak å bli kvitt her på forumet vil æ tru.

#1439 blazerteam

blazerteam

4x4-Høvding

• Medlem
  • PipPipPipPipPipPip
  • 3328 Innlegg:

Trur ikke dem treng å fær SÅ langt heller:D

mob nr 95142673

Mo i Rana Offroad Team

#1440 Stefan E.

Stefan E.