Når det gjelder demperene, så jekker du opp bilen og skrur løs demperen nede, så slipper du akslingen ned til den blir hengende i fjærene(blad), eller til fjærene(spiral) løsner fra "koppene", så løfter du akslingen litt (for at fjærene skall holde seg på plass) .
Nå måler du avstanden fra det øvre demper festet til det nedre demperfestet, så SKRIVER du ned dette målet en lur plass, neste gang du "ræk" førbi ei høgging stekk du innom og ser om du finner dempere med dette målet. dette er nesten "gratis"
Spiraler må ikke være lengere en det målet du har skrevet ned da det er fare for at du kan miste fjæra, bladfjærer kan ha litt lengere mål.
PS. husk på å dra demperen helt ut når du er på høgginga og måler.


Chevrolet Suburban V.20. M/ 315/75-16 Mickey Thompson Baja Claw Radial.
1954 Opel Kapitan.
Man træng ikke å hævså mye, D e jo bære å skjær ut!!




















