Luggis sin Garasje
#41
Posted 17 May 2009 - 18:21
#42
Posted 17 May 2009 - 19:11
joda den har fått ny motor å alt.å funke bare lækert.
har bare vært litt veldig sløv i det siste å oppdatere garasjen.
men det kommer.bilder av motor bytte snart.
så skal eg få kutta torpedoveggen for større dekk og montert nye skjermbreddere fra 3" til 5" siden eg skal ha 36x15.5-15 på
før LT.
så har eg ikke bestemt meg for om eg blir å montere lokk på kassen ennå.
den e kjekk for at ting ikke skal bli våt når det ligger der.men så e det begrensa hva man får oppi den når lokke e der.blir dårlig med høyde i kassen.
å hadde ikke lyst å heve lokke før å få bedre plass.da kan man like godt ha kapelle på bilen
#43
Posted 17 May 2009 - 20:19
#44
Posted 22 June 2009 - 08:43
dekkene eg skal ha på bilen.
det måtte friseres litt for å få plass.
bilde fra høyre side av bilen
bilde venstre side bakfra,skjerm ikke på,da vi sku til å montere snorkel på bilen.
et bilde forfra,forholde mellom dekk og skjerm breddere.dette e 3" breddere,venter på 5" breddere,
bilder av snorkel kommer i kveld.
#45
Posted 22 June 2009 - 11:47
Så sa svigersen.....hvis du kan bygge en bil som går like godt til fjells og til skogs ...... og i myra med...... så skal du få henne og halve riket attpå.
Garasjen.....http://forum.h4k.no/...2951&highlight= _______Stunts.....http://www.youtube.c...ser/Moejoenorge
Photos and film: http://s570.photobuc...50/Moejoenorge/
#46
Posted 22 June 2009 - 16:21
utrulig hva litt dekk kan gjøre med en bil
Edited by Tor Einar (luggis), 22 June 2009 - 17:27.
#47
Posted 22 June 2009 - 21:19
#48
Posted 23 June 2009 - 18:59
#50
Posted 25 June 2009 - 22:45
#51
Posted 25 June 2009 - 23:09
#52
Posted 26 June 2009 - 22:39
#53
Posted 17 August 2009 - 23:35
bildet er fra før vi kjører hjem fra en uforglemmelig tur lamme min venn johnny og sønnen fra kjerringøy.
Min tur til Lapland trophy 2009.
startet fredag 10juli kl 8:00 på morgenen med å kjøre til kjerringøy 55mil,
der sku vi bruke helga på å rigge bilene våre før avreise mandag,
men vi kom oss ikke avgåre før tirsdag da posten hadde rotet med forsendelsen vår av noen reserve CV ledd.
men tirsdags morgen kl 8:30 kom vi oss av gårdet på den lange ferden på 97mil,til LT
vi stoppe på vekta på biltilsyne før avreise,da veide begge bilene våre 5080kg blei 2540kg vær bil.
vi fant ut da at vi hadde ca 1000kg med verktøy og resserve deler med oss,
turen til LT gikk egentlig veldig bra,hadde det ikke vært for at i finnland tar dem ikke Norske minibank kort på bensin stasjonene etter stenge tid,
kun sedler,kjekt å vite,når man står 4 mil mellom alt uten drivstoff på tanken:)men heldigvis hadde johnny en reservekanne med så vi kom oss til kemijervi å fikk fylt.
dag 1 til 5 der nede.
første dag sku vi egentlig ta det med ro og finne ut hva bilene var god før,så vi hadde tenkt å ikke kjøre bigg wheel gruppa.
men dem sa vi sku ta det med ro første dag så inge fare sa dem.så vi blei med ekstrem gruppa.
ka anna kan man si rolig og rolig,karnsje før dem,men for oss kan du gange det med 10.
for sånn som vi kjørte hadde eg egentlig aldrig ville lakt meg ut på hær hjemme,
men fy for en lære kurve og opplevelse og inntrykk man fikk av å utfordre alle grenser.UBESKRIVELIG
Johnny var uheldig og knatra pinjongen og kronhjulet første dag,faktisk etter kjøringa.når vi vaska bilene i vanne.
men med fast mot heiv vi oss til etter middag med å skru.gikk faktisk veldig fort,6 tima fra vi starta til vi kjørte å parkerte bilen.
starta kl 20 ferdig kl 2 på natta.
opp neste dag kl 07 å spiste frokost.
dag 2-3-4 gikk ut på å kjøre nye ruter og nye ekstrem ruter,med mer opplevelser inntrykk,ka anna kan eg si UBESKRIVELIG.
dag 5 fant vi ut at vi sku være lamme medium gruppa for å spare bilene våre så vi komm oss hjem,
blei en veldig fin tur uansett.litt gøy å ha di bilene som ikke satte seg fast,trur vi vinsja 1-2 ganger på hele dagen.litt uvant da vi var vant å vinsje nesten hele tiden på ekstrem gruppa:)
men koblinga mi gikk det hart utover der nede.siste dag sluret den i 4 -5 giret med pådrag.å den var nesten ny ved avreise.
men klart har konvertert til turbo uten å bytte koblings plate,så måtte skjære seg før eller siden.
hjem kjøringa blei en anna opplevelsa for min del.
stoppet i rovanjemi for å skille lag med johnny,fikk eg meg en huff huff opplevelse,bilen hadde startet å leke olje,å ikke bare litt olje heller,stor dam under bilen etter få min.
men fikk alt av olje han hadde + min olje hadde eg ca 16l olje,så starta hjem turen med fast mot,kjørte først 30 min å peilet for å finne ut hvor mye den lak,neste etappe var 1 time å peilet,fant ut at eg kunne kjøre 10 mil,før eg måtte fylle litt over 1 litter olje på motoren.
da turen hjem bare var 66mil pustet eg lettet ut.og 16l olja bak i kassen var alt bare lækert.
Væl hjemme kan eg ikke si anna en at det vil ta mange dager og uker før alt vil synke inn av opplevelser,
å det skal mye til før at eg ikke er å treffe på LT2010.
da karnsje med større dekk og stiv aksling framme.
bilder av kjøringa der nede
http://s863.photobuc...mview=slideshow
http://s570.photobuc...mview=slideshow
filmer fra kjøringa der nede. eg e kun på dag 5 filmen resten av dagene e di mindre gruppene
http://stiletti.wips...LT2009_Day1.wmv
http://stiletti.wips...LT2009_Day2.wmv
http://stiletti.wips...LT2009_Day3.wmv
http://stiletti.wips...LT2009_Day3.wmv
http://stiletti.wips...LT2009_Day4.wmv
http://stiletti.wips...LT2009_Day5.wmv
#55
Posted 29 November 2009 - 01:24
Du kunne ikke ha tatt et bilde av bilen din rett på sida sånn at jeg ser stigtrinna dine godt?
Hadde tenkt å bygge akkurat som deg, om du ikke har copyright på den da
det skal eg kunne få til.
#56
Posted 29 November 2009 - 09:09
Må ha vært litt blind i går..... det ligger nok bilder oppover på denna sida. Men for all del, vi elsker jo bilder så legg ut masse bilder!
Edited by SPYDEBERGSKRENS, 29 November 2009 - 09:10.
#57
Posted 05 February 2010 - 00:36
Bare synd det koster så mye
#58
Posted 05 February 2010 - 00:58
Bare synd det koster så mye
joda det koster litt å ha det gøy.men for all del,man trenger ikke få gjort alt med en gang.ta litt om gangen så blir det bra.neste prosjekt for meg blir å få montert 4:70 giring
skal ha det montert før sommeren kommer å vi svinger mot finnland LT10
#59
Posted 05 February 2010 - 22:59
skal ha det montert før sommeren kommer å vi svinger mot finnland LT10
Skal du handle fra Dave`z offroad performance?
#60
Posted 06 February 2010 - 01:56
nei blir å handle alt direkte fra trail-gear