Gå til innhold



Foto

BT Chevy godkjenninger


This topic has been archived. This means that you cannot reply to this topic.
67 replies to this topic

#41 runemann

runemann

    Offroader

  • Medlem
  • PipPipPip
  • 482 Innlegg:

Posted 15 December 2012 - 02:55

Svar fra Skagenes, Bergheim 15.11-12;


Det ikke er mulig å nedregistrere Suburban.

Det finnes kun 3 modeller som kan tas ned på vekt : 95-00 Tahoe, 00-06 Tahoe og Silverado Duramax 02-06 (med noen unntak).



Rune



#42 Tahoe-03

Tahoe-03

    Nytt medlem

  • Medlem
  • Pip
  • 27 Innlegg:

Posted 15 December 2012 - 03:03

Svar fra Skagenes, Bergheim 15.11-12;



Det ikke er mulig å nedregistrere Suburban.

Det finnes kun 3 modeller som kan tas ned på vekt : 95-00 Tahoe, 00-06 Tahoe og Silverado Duramax 02-06 (med noen unntak).



Rune


Så du vet ikke hva som skal til på Tahoe -03?
Hørtes ut som det var tilnærmet umulig??

#43 Jonta

Jonta

    Grand offroader

  • Medlem
  • PipPipPipPip
  • 787 Innlegg:

Posted 15 December 2012 - 17:43

Hva er egentlig totalvekta på en Tahoe som ikke er nedregga?

#44 Tahoe-03

Tahoe-03

    Nytt medlem

  • Medlem
  • Pip
  • 27 Innlegg:

Posted 15 December 2012 - 20:40

Hva er egentlig totalvekta på en Tahoe som ikke er nedregga?


Tillatt totalvekt Tahoe C1 er 3560kg
Egenvekt ca 2500kg.

#45 Jonta

Jonta

    Grand offroader

  • Medlem
  • PipPipPipPip
  • 787 Innlegg:

Posted 16 December 2012 - 20:14

Hææh? Det er jo bare 60 kg over :wacko: Og fjæring må bygges om for å nedregge og Bergheim skal ha sine 20.000...fy. fa..

Skandale!

Edited by Jonta, 16 December 2012 - 20:15.


#46 Jeeps

Jeeps

    4x4-Høvding

  • Medlem
  • PipPipPipPipPipPip
  • 5440 Innlegg:

Posted 16 December 2012 - 20:37

Lenge siden no, men mener å huske min var 3501kg som lastebil den gangen.....
Er lykkelig eigar av en bensinslukande Tahoe!

#47 Tahoe 2000

Tahoe 2000

    Skogens Konge

  • Medlem
  • PipPipPipPipPip
  • 1626 Innlegg:

Posted 17 December 2012 - 11:21

Min var regga som 6 seter personbil 3501kg tottal og hengervekt på 3500kg.
Etter en pirkete PK mann så måtte bilen ned i tottal og endte på 2480kg og 2940kg hengervekt.
For att fruen skulle få kjøre bilen med B lappen, men hun fikk lov å kjøre vidre etter kontroll, fordi bilen var regga som personbil.
Forstå det den som kan. :)

#48 kjetilkl

kjetilkl

    Offroader

  • Medlem
  • PipPipPip
  • 115 Innlegg:

Posted 17 January 2013 - 10:56

Chevrolet Suburban 2500, 2001 modell, 6,1 bensin, ombygget og godkjent for LPG-drift i juni 2012.

Jeg sjekket flere gassombyggere og enkelte kunne ikke bygge om denne bilen. Min ble bygget om av Autogassenteret i juni og godkjent på BT i Drammen i august.

Denne bilen har nå egenvekt på drøyt ca 3250 kg, så nedreg til under 3,5t for kl. B førerkort er lite aktuelt :-) 

Har også godkjent bøyle med ekstralys i front (var der når jeg kjøpte den i februar 2012).

 

Fra før har jeg også bygget om min Chevrolet Suburban 1500, 1996-modell, 5,7l. Det ble riktignok gjort i 2005.


Mvh Kjetil

#49 gass

gass

    Grand offroader

  • Medlem
  • PipPipPipPip
  • 583 Innlegg:

Posted 03 July 2013 - 12:55

Svar fra Skagenes, Bergheim 15.11-12;

 

Det ikke er mulig å nedregistrere Suburban.

Det finnes kun 3 modeller som kan tas ned på vekt : 95-00 Tahoe, 00-06 Tahoe og Silverado Duramax 02-06 (med noen unntak).



Rune

Noen som har mer info ang ned reg av feks 2003 silverado ? Ikke ille pris på disse nå, selv om noen av de er gått langt. 

Hadde det vert mulig å regget disse ned til klasse B, så hadde jo fruen kunnet bruke den også.

Har ikke handlet bil ennå, vil vente til jeg vet mer ang dette med ned regging

Fint om noen kunne forklart meg liit om som ev må til for å fikse dette :)

Er det som med varebil at etter 10 år er det gratis ?



#50 Chryslercrap

Chryslercrap

    Offroader

  • Medlem
  • PipPipPip
  • 387 Innlegg:

Posted 06 July 2013 - 09:25

Noen som har mer info ang ned reg av feks 2003 silverado ? Ikke ille pris på disse nå, selv om noen av de er gått langt. 

Hadde det vert mulig å regget disse ned til klasse B, så hadde jo fruen kunnet bruke den også.

Har ikke handlet bil ennå, vil vente til jeg vet mer ang dette med ned regging

Fint om noen kunne forklart meg liit om som ev må til for å fikse dette :)

Er det som med varebil at etter 10 år er det gratis ?

 

Det finnes i hvert fall en tråd her på forumet som tar for seg dette.

Hvis du kontakter Bergheim i Drammen så får du oppdatert info.

Det er ingen avgifter til staten på en 10 år gammel "norsk" bil nei.

Det finnes også noen Silverado som er tatt inn på §1.15, de går det nok ikke an å endre vekter på.


Edited by Chryslercrap, 06 July 2013 - 09:27.

92` Suburban 5.7 (et gammelt vrak av en arbeidsbil)

04` Express Van 5.3/AWD m/ BRC Sequent, 5/8-seter på b-førerkort *solgt

03` Avalanche Z71 m/ Prins VSI 5-seter "klasse-B" Bilstein 4600 9"x20" Mickey Thompson med 285/60-20  *solgt

01` Yukon XL 6.0 7-seter "klasse-B" Bilstein 5100 Denali-grill Escalade roof-rack & lakkerte Escalade vent caps *solgt

 


#51 Hallen

Hallen

    Offroader

  • Medlem
  • PipPipPip
  • 196 Innlegg:

Posted 13 July 2013 - 22:32

Det finnes i hvert fall en tråd her på forumet som tar for seg dette.

Hvis du kontakter Bergheim i Drammen så får du oppdatert info.

Det er ingen avgifter til staten på en 10 år gammel "norsk" bil nei.

Det finnes også noen Silverado som er tatt inn på §1.15, de går det nok ikke an å endre vekter på.

De som er $1.15 kan vel ikke forandres noe som helst? syns huske det var skrevet en del om det på Amcar og det var vel så galt at de ikke sku få bruke uorginal dekkdimensjon, og ikke kunne lakke bilen i annen farge..


Hallen
H_K_H@msn.com

____________________________________________________

eide biler:
Volvo 740 GLE 1984 solgt påkostet alt for mye, SOLGT alt for billig, og angrer på det i dag!
Toyota Lj 73 safari 2,4td tre lykkelige daga, da eg kjøpte de, da den startet i -17. og da eg SOLGTE den!
Jeep Grand Cherokee 1995 5,2l V8 SOLGT meget go bil!
VW vento 1,9td Kondemnert pga motor havari! BIL som imponerte mang en gang!
Chevrolet suburban 1988 SOLGT
Pontiac safari 1988 5,7 V8 bensin 1,1L/Mil 1,8L/Mil med bjølseth 680gdl SOLGT
Volvo 945 Ex. politibil! 1998 2,3fk selges
 

 

 


#52 KapteinMike

KapteinMike

    her er je

  • Supermedlem
  • PipPipPipPipPipPip
  • 5929 Innlegg:

Posted 14 July 2013 - 18:18

De som er $1.15 kan vel ikke forandres noe som helst? syns huske det var skrevet en del om det på Amcar og det var vel så galt at de ikke sku få bruke uorginal dekkdimensjon, og ikke kunne lakke bilen i annen farge..

 

Helt riktig det

1:15 er original.. da skal det være originale felger, dekkdimensjon, lys, lakk osv

for å være pirkete så har du ikke lov til å bytte ut bilradioen engang


Svein
LA3CLA
-------------------------------------------------------------------------------------------

98mod 6,5TD Chevrolet Suburban K1500LS 4wd 8bolter. m/detroit true track diffrensial
DS4-5521 IP m/#9 motstand pluss cooler, operation dieselflow, fleetguard spin-on dieselfilter, Icom Ic-7000 HF/VHF/UHF radio, Icom ic-AH4 Antennetuner og 1,65m kort Springer antenne hvor antenne foten er modifisert til Longwire type, 5/8 ECO antenne på VHF
 


#53 over midtveis

over midtveis

    Nytt medlem

  • Medlem
  • Pip
  • 3 Innlegg:

Posted 29 September 2013 - 11:46

Det finnes kanskje svar på denne frustrasjonen jeg her er oppe inne på disse sidene et sted, men jeg føler jeg må poste dette lell.

 
Har sendt følgende spørsmål til Chevrolet Norge:
Hei
Jeg er eier av en Tahoe 2003 mod som er registrert som lett lastebil c1.
Nå er ikke det noe problem for meg, men min kone har ikke utvidet førerkort, slik at hun kan ikke kjøre bilen.
Jeg har snakket med Bergheim om at det skal gå an å nedregistrere den, men de mangler fortsatt den siste godkjenningen, som de sier. Nå har jeg imidlertid lagt merke til at alle merkeforhandlere av Chevrolet Tahoe selger sine biler (alle årsmodeller) som klasse B1 registrert og at alle deres "lette lastebiler" ikke finnes lenger. " En sjekk på finn.no bekrefter dette" Mitt spørsmål er da: er det slik å forstå at Merkeforhandlerene har fått disse papirene i orden allerede og at de først selger unna sitt lager før de slipper tillatelsen fri og med dette at de holder tilbake disse papirene. Det er jo en kjent sak at biler av denne typen oppnår en høyere pris.
Imøteser deres svar. Kopi av spørsmål sendt Brom.no
 
Synes dette er merkverdig, derfor håper jeg dere tar tak i dette fenomenet.


#54 Turbodrive

Turbodrive

    Grand offroader

  • Medlem
  • PipPipPipPip
  • 597 Innlegg:

Posted 01 October 2013 - 18:02

Husk at en god del av disse bilene er registrert som personbil over 3500 kg - da har de kode M1/101 akkurat som vanlige "småbiler" i vognkortet, men har ennå totalvekten over 3500 kg. Dette kan man gjøre uten et eneste papir, det er bare å sette inn setene og vise bilen hos Statens Vegvesen. Akilleshælen er dokumentasjonen Statens Vegvesen krever for å endre tillatt totalvekt på disse bilene.

 

Når bilen er registrert som personbil over 3500 kg står de ofte til salgs som "personbil" på Finn, men en sjekk av reg-nummeret viser at totalvekten ennå som oftest er 3560 kg. Dette krever C1-førerkort.


'94 Mercedes-Benz G350TD 

'13 Nissan Leaf

Ja, de to bilene utfyller hverandre helt perfekt. ;)

 

 

 


#55 AVIATOR

AVIATOR

    Offroader

  • Medlem
  • PipPipPip
  • 193 Innlegg:

Posted 01 October 2013 - 18:44

Godkjent karosseribytte. '05 Tahoe på '01 ramme.


Why are the latest Fords so aerodynamically designed?

It improves the Chevy tow truck fuel consumption.
Min garasje


#56 LMC

LMC

    Offroader

  • Medlem
  • PipPipPip
  • 126 Innlegg:

Posted 01 October 2013 - 21:19

Det finnes kanskje svar på denne frustrasjonen jeg her er oppe inne på disse sidene et sted, men jeg føler jeg må poste dette lell.

 
Har sendt følgende spørsmål til Chevrolet Norge:
Hei
Jeg er eier av en Tahoe 2003 mod som er registrert som lett lastebil c1.
Nå er ikke det noe problem for meg, men min kone har ikke utvidet førerkort, slik at hun kan ikke kjøre bilen.
Jeg har snakket med Bergheim om at det skal gå an å nedregistrere den, men de mangler fortsatt den siste godkjenningen, som de sier. Nå har jeg imidlertid lagt merke til at alle merkeforhandlere av Chevrolet Tahoe selger sine biler (alle årsmodeller) som klasse B1 registrert og at alle deres "lette lastebiler" ikke finnes lenger. " En sjekk på finn.no bekrefter dette" Mitt spørsmål er da: er det slik å forstå at Merkeforhandlerene har fått disse papirene i orden allerede og at de først selger unna sitt lager før de slipper tillatelsen fri og med dette at de holder tilbake disse papirene. Det er jo en kjent sak at biler av denne typen oppnår en høyere pris.
Imøteser deres svar. Kopi av spørsmål sendt Brom.no
 
Synes dette er merkverdig, derfor håper jeg dere tar tak i dette fenomenet.

Førerkort i klasse B1 gjelder for føring av 4-hjuls motorsykkel.



#57 Bjønjen

Bjønjen

    Grand offroader

  • Supermedlem
  • PipPipPipPip
  • 973 Innlegg:

Posted 14 March 2015 - 12:45

Chevrolet Suburban 5.7 B K1500 1997 modell

Godkjent nedregistrert til under 3.5 tonn (støtdempere bak siden det er bensiner)
Godkjent Warn fullsize frontguard.
Godkjent med LPG anlegg
Godkjent med lite kjennemerke bak

Ingen avviste godkjenninger.

Går det å få nedreg Chevrolet Suburban 5.7 B K1500 1999 modell no?

[q];++d){var>[q]+d[q])break;a+=d}b=!0}this.e&&(d=x+e(json.stringify(this.h())),131072>[q];++b)for(var>


"Å bratt var det!!"

Bjørn Bakkelid
tlf 95768618

#58 lastebilmann

lastebilmann

    Offroader

  • Medlem
  • PipPipPip
  • 126 Innlegg:

Posted 27 March 2015 - 03:07

Eg har snakka med techline, dei tek ikkje suburban lenger. Eg har sendt mail til bergheim, dei har ikkje svart. Eg snakka med tungbilansvarlig på biltilsynet på eid. Eg viste han dørtaggen i førardør der det står tillatt totalvek 3311 kg (viss ilkje der er teke blanko over). Han sa då at eg kunne gjere det viss eg fjerna bladfjør bak, so va der en kar i europa som kunne skaffe papir sa han, og han sat i nederland. Korleis eg skal komme i kontakt med han, veit ikkje eg.

#59 Jahn

Jahn

    Nytt medlem

  • Medlem
  • Pip
  • 2 Innlegg:

Posted 24 August 2015 - 22:26

Hei har en Chevrolet suburban 6l truckmaster 2001 mod lurer veldig på om det er mulig å nedregistrere denne fra lett lastebil leser så mye forskjellig viss det lar seg Gjøre hva skal til vil det Være dyrt hvem hva hvor kan hjelpe til mvh jahn
Hei har en Chevrolet suburban 6l truckmaster 2001 mod lurer veldig på om det er mulig å nedregistrere denne fra lett lastebil leser så mye forskjellig viss det lar seg Gjøre hva skal til vil det Være dyrt hvem hva hvor kan hjelpe til mvh jahn
Hei har en Chevrolet suburban 6l truckmaster 2001 mod lurer veldig på om det er mulig å nedregistrere denne fra lett lastebil leser så mye forskjellig viss det lar seg Gjøre hva skal til vil det Være dyrt hvem hva hvor kan hjelpe til mvh jahn
Hei har en Chevrolet suburban 6l truckmaster 2001 mod lurer veldig på om det er mulig å nedregistrere denne fra lett lastebil leser så mye forskjellig viss det lar seg Gjøre hva skal til vil det Være dyrt hvem hva hvor kan hjelpe til mvh jahn
Hei har en Chevrolet suburban 6l truckmaster 2001 mod lurer veldig på om det er mulig å nedregistrere denne fra lett lastebil leser så mye forskjellig viss det lar seg Gjøre hva skal til vil det Være dyrt hvem hva hvor kan hjelpe til mvh jahn
Hei har en Chevrolet suburban 6l truckmaster 2001 mod lurer veldig på om det er mulig å nedregistrere denne fra lett lastebil leser så mye forskjellig viss det lar seg Gjøre hva skal til vil det Være dyrt hvem hva hvor kan hjelpe til mvh jahn
Hei har en Chevrolet suburban 6l truckmaster 2001 mod lurer veldig på om det er mulig å nedregistrere denne fra lett lastebil leser så mye forskjellig viss det lar seg Gjøre hva skal til vil det Være dyrt hvem hva hvor kan hjelpe til mvh jahn
Hei har en Chevrolet suburban 6l truckmaster 2001 mod lurer veldig på om det er mulig å nedregistrere denne fra lett lastebil leser så mye forskjellig viss det lar seg Gjøre hva skal til vil det Være dyrt hvem hva hvor kan hjelpe til mvh jahn
Hei har en Chevrolet suburban 6l truckmaster 2001 mod lurer veldig på om det er mulig å nedregistrere denne fra lett lastebil leser så mye forskjellig viss det lar seg Gjøre hva skal til vil det Være dyrt hvem hva hvor kan hjelpe til mvh jahn
Hei har en Chevrolet suburban 6l truckmaster 2001 mod lurer veldig på om det er mulig å nedregistrere denne fra lett lastebil leser så mye forskjellig viss det lar seg Gjøre hva skal til vil det Være dyrt hvem hva hvor kan hjelpe til mvh jahn
Hei har en Chevrolet suburban 6l truckmaster 2001 mod lurer veldig på om det er mulig å nedregistrere denne fra lett lastebil leser så mye forskjellig viss det lar seg Gjøre hva skal til vil det Være dyrt hvem hva hvor kan hjelpe til mvh jahn
Hei har en Chevrolet suburban 6l truckmaster 2001 mod lurer veldig på om det er mulig å nedregistrere denne fra lett lastebil leser så mye forskjellig viss det lar seg Gjøre hva skal til vil det Være dyrt hvem hva hvor kan hjelpe til mvh jahn

#60 Chryslercrap

Chryslercrap

    Offroader

  • Medlem
  • PipPipPip
  • 387 Innlegg:

Posted 25 August 2015 - 14:32

Snakk med Johnny på Autonova http://www.autonova.no/ mener det kostet 15000+mva.


92` Suburban 5.7 (et gammelt vrak av en arbeidsbil)

04` Express Van 5.3/AWD m/ BRC Sequent, 5/8-seter på b-førerkort *solgt

03` Avalanche Z71 m/ Prins VSI 5-seter "klasse-B" Bilstein 4600 9"x20" Mickey Thompson med 285/60-20  *solgt

01` Yukon XL 6.0 7-seter "klasse-B" Bilstein 5100 Denali-grill Escalade roof-rack & lakkerte Escalade vent caps *solgt