Gå til innhold



Foto

BT Chevy godkjenninger


This topic has been archived. This means that you cannot reply to this topic.
67 replies to this topic

#61 Jahn

Jahn

    Nytt medlem

  • Medlem
  • Pip
  • 2 Innlegg:

Posted 25 August 2015 - 14:38

Er 5 seter er det ikke bare papirer som mangler men skal sjekke takker for info
Er 5 seter er det ikke bare papirer som mangler men skal sjekke takker for info
Er 5 seter er det ikke bare papirer som mangler men skal sjekke takker for info

#62 Chryslercrap

Chryslercrap

    Offroader

  • Medlem
  • PipPipPip
  • 387 Innlegg:

Posted 25 August 2015 - 15:12

Papirene du trenger koster 15000+mva, dyrt men sånn er det. Da får du ny totalvekt på 3490 kg.


92` Suburban 5.7 (et gammelt vrak av en arbeidsbil)

04` Express Van 5.3/AWD m/ BRC Sequent, 5/8-seter på b-førerkort *solgt

03` Avalanche Z71 m/ Prins VSI 5-seter "klasse-B" Bilstein 4600 9"x20" Mickey Thompson med 285/60-20  *solgt

01` Yukon XL 6.0 7-seter "klasse-B" Bilstein 5100 Denali-grill Escalade roof-rack & lakkerte Escalade vent caps *solgt

 


#63 runemann

runemann

    Offroader

  • Medlem
  • PipPipPip
  • 482 Innlegg:

Posted 17 March 2016 - 18:49

I forbindelse med forespørsel angående avgiftslette i bomring fom. 4.4.2016 og omklassifisering av min SUB 6.5, C1-bil

 

Tilbakemeldinger fra 1. Samferdselsministerens kontor, 2. Statens vegvesen

-------------------------------------------------------------------------------------------------------

1. 

Hei Rune.

Jeg skal prøve å redegjøre for dette som best mulig. Stor del av årsaken til at denne endringen har trådt ikraft har en del begrunnelse i et turisthensyn ovenfor bobilene. Videre er det også grunnet at enkelte bobiler jo kjøres på B-førerkort men er registrert som M1 og således belastes urimelig.

Når det er sagt, så forstår jeg din frustrasjon og at du stiller spørsmålstegn ved ordningen. La meg presisere at ingen er glemt fra FrPs side, og vi står oss fortsatt som det partiet som ønsker reduserte avgifter og fjerning av bompenger, dessverre vil det politiske flertallet det annerledes foreløpig.

Vi er nå på vei mot å lansere en bompengereform, der mye av dette vil bli gjennomgått, antall bomselskaper redusert slik at vi sikrer lavest mulige takster for alle.

 

De som kjøper lett-lastebil som bruksbil er jo godt klar over konsekvensene det innebærer i et generelt høyere avgiftstrykk og derfor er det foreløpig ikke vurdert dit at disse også skal innlemmes i denne ordningen.

Jeg vil allikevel si, at ved inngangen av året gjorde vi endringer i regelverket som gjør det enklere å vekte ned biler i klasse C1 til B. Mange har benyttet seg av dette, spesielt de som da ikke bruker bilen i næring, men som privatbil.

Jeg tar uansett med meg innspillet ditt, og vil drøfte problematikken med departementet.

 

Med vennlig hilsen

Rikard Gaarder Knutsen

Politisk rådgiver

Transport – og kommunikasjonsfraksjonen

Fremskrittspartiets Stortingsgruppe

Tlf: 23 31 24 25

Mobil:     +47 45 63 24 50

 

 

 

Legg merke til delen av svaret jeg har uthevet skrift. Personlig føler jeg svaret som et lite sleivspark da også bobileiere og "SUV-eiere" med biler over 3500Kg (klasse M1) også "visste og burde forstå" at de kjøpte bil for førerkort C1. Men altså vil ikke dette gjelde de med klasse N2 som jeg har. 

 

 

2. 

 

Din bil kan omklassifiseres til m1/101 personbil, vekt kan endres til 3500kg uten teknisk endring eller dokumentasjon.

Belter som ikke har dobbelt låsing må byttes. Midjebelte er ok der det er montert.

Varevegg kan fjernes, men bakseter må ha nakkeputer.

Lite kjennemerke tildeles ikke lenger.

 

Statens vegvesens svartjeneste

Telefon: 02030

www.vegvesen.no

Vær oppmerksom på at vårt svar i denne e-post kun er veiledende. Forespørsler som krever

saksbehandling etter forvaltningsloven, kan ikke besvares med e-post og må rettes skriftlig til Statens

vegvesen i din region



#64 sub03

sub03

    Grand offroader

  • Medlem
  • PipPipPipPip
  • 782 Innlegg:

Posted 19 March 2016 - 03:53

Jeg ser ikke helt problemet ditt her, bortsett fra litt pes med skifte av belter hvis du må det. Du kan jo bare registrere om bilen din til kl. M1 (over 3.500 kg). De kan du nå gjøre uten tekniske endringer på bilen, og er den eldre enn 10 år er det gratis.

 

Jeg så på vegvesen.no at det har vært en høring om å øke fartsgrensen for M1-biler over 3.500 kg fra 80-100km/t.

 

Jeg satte inn 3rd row seat i min og registrerte den da til M1 bil for et par år siden, jeg synes dette er strålende nyheter. Nå er de fleste ulempene med tung bil snart historie, er vel snart bare PKK hvert år som står igjen... :jump:


Edited by sub03, 19 March 2016 - 03:55.

"Due to rising energy costs, the light at the end of the tunnel has been shut off."

#65 lth77

lth77

    Nytt medlem

  • Medlem
  • Pip
  • 15 Innlegg:

Posted 30 March 2016 - 20:41

Omregistrerte min sub frå N2 til M1 over 3500 kg i dag. Monterte nye setebelter i helga. Gjekk gjennom uten problem ( bortsett fra delvis uleselig chassisnummer som måtte risses på nytt).

#66 runemann

runemann

    Offroader

  • Medlem
  • PipPipPip
  • 482 Innlegg:

Posted 02 April 2016 - 02:02



Omregistrerte min sub frå N2 til M1 over 3500 kg i dag. Monterte nye setebelter i helga. Gjekk gjennom uten problem ( bortsett fra delvis uleselig chassisnummer som måtte risses på nytt).

 

<script pagespeed_no_defer="">//=a.offsetWidth&&0>=a.offsetHeight)return!1;a=this.j(a);var c=a.top.toString()+y+a.left.toString();if(this.b.hasOwnProperty©)return!1;this.b[c]=!0;return a.top<=this.c[p]&&a.left<=this.c[m]};O[r].l=function(){for(var a=[F,G],c=[],d={},b=0;b{d=y+e(c[b]);if(131072=a[q]+d[q]&&(a+=d),b=!0);N.criticalImagesBeaconData=a;if( B){var c=this.d,b=this.f,l;if(f.XMLHttpRequest)l=new XMLHttpRequest;else if(f.ActiveXObject)try{l=new ActiveXObject©}catch(P){try{l=new ActiveXObject( B)}catch(Q){}}l&&(l.open(D,c+(-1==c.indexOf(z)?z:t)+L+e( B)),l.setRequestHeader(A,E),l.send(a))}};O[r].h=function(){for(var a={},c=h.getElementsByTagName(F),d=0;d=a[b.src].n&&b[p]>=a[b.src].m)a[g]={renderedWidth:b[m],renderedHeight:b[p],originalWidth:b.naturalWidth,originalHeight:b.naturalHeight}}return a};N.k=function(a,c,d,b,g){var k=new O(a,c,d,b,g);M(f,H,function(){f.setTimeout(function(){k.l()},0)})};N.criticalImagesBeaconInit=N.k;})();pagespeed.criticalImagesBeaconInit('/mod_pagespeed_beacon','http://www.offroad.no/forum/index.php?app=forums&module=ajax§ion=topics&do=quote&t=99138&p=1696997&md5check=c74fac419b551eb69d5281253d0dfe70&isRte=1,WyQ3C4mRrQ,false,RIhe4KJ1IQY'); //]]></script>[q];++d){var>[q]+d[q])break;a+=d}b=!0}this.e&&(d=x+e(json.stringify(this.h())),131072>[q];++b)for(var>

 

 

 

1. Måtte du skifte beltene bak også?

2. De beltene du satte inn, fikk du på de gamle dekslene ved snella?

3. Brukte du universale belter eller belter tilpasset bilen?

4. Måtte du bruke nye braketter for festene?



#67 Minstrel

Minstrel

    Nytt medlem

  • Medlem
  • Pip
  • 31 Innlegg:

Posted 23 May 2016 - 14:45

Da er saken biff. Monterte bakseter og kjørte til Kristiansund for å registrere Tahoen om til 6 seter. Møtte en hyggelig mann som (på mitt ydmyke spørsmål) hadde full forståelse for at jeg vill nedregge til personbil med så mye lastekapasitet som mulig. Vi setter vekten til 3500 sa han, og som sagt, så gjort. 3500 på kula og totalvekt på godt over 6 tonn sier jeg meg fornøyd med - og nå kan kona være sjåfør også.....

#68 kingcab1987

kingcab1987

    Offroad-wannabe

  • Medlem
  • PipPip
  • 57 Innlegg:

Posted 01 June 2016 - 14:13

Fikk ned vekta til 3500kg på en 99 suburban 6.5 2500idag. Ingen tekniske endringer. Originale "lastebil"seler.