Gå til innhold



Foto

Hva har du gjort med Dodgen din i dag?


This topic has been archived. This means that you cannot reply to this topic.
267 replies to this topic

#41 Beinlausen

Beinlausen

    Offroad-wannabe

  • Medlem
  • PipPip
  • 56 Innlegg:

Posted 29 March 2009 - 02:05

Fått fiksa ekstralysa framme, fant også ut at blinklyspæra på høgre sida framme mangler mellow.gif så får vel sette i ei der tongue.gif bilen mangler og ryggelys, håplaust å prøve å rygge når ein ikkje ser noko!!!!

#42 Tobba

Tobba

    Offroader

  • Medlem
  • PipPipPip
  • 362 Innlegg:

Posted 29 March 2009 - 19:32

Dette er siste ukes arbeid på dodgen, nye fjærer foran, addaleaf bak, nye stikkakslingkryss foran og nye stabstag linker:) Ble meget bra:)
Også puttet oppi Odyssey pc1500 batteri, nå starter den som en lek biggrin.gif

Edited by Tobba, 29 March 2009 - 19:38.

Chevy Trucks, lift'em and drive'em!

#43 El Duce

El Duce

    Grand offroader

  • Medlem
  • PipPipPipPip
  • 806 Innlegg:

Posted 29 March 2009 - 19:53

Hvilke fjærer er det du har montert da?
01' Dodge Ram2500 Truckmaster med 4" Magnaflow og aFe stage 2. Edge Juice w/Attitude og Fass HPFP 150gph. Kore Recon hevesett og trackbar + DSS. RATS oppgradert girkasse med shift-kit og converter fra Precision Industries

#44 Tobba

Tobba

    Offroader

  • Medlem
  • PipPipPip
  • 362 Innlegg:

Posted 29 March 2009 - 22:12

QUOTE(El Duce @ 29 Mar 2009, 20:53) <{POST_SNAPBACK}>
Hvilke fjærer er det du har montert da?


Skyjacker! Pittelitt heving, men er så lite at det teller ikke:) hehe:)
Chevy Trucks, lift'em and drive'em!

#45 El Duce

El Duce

    Grand offroader

  • Medlem
  • PipPipPipPip
  • 806 Innlegg:

Posted 29 March 2009 - 22:19

Enig der tongue.gif Har et sett fra Kore jeg, men kunne godt tenkt meg noen tommer ekstra rolleyes.gif
01' Dodge Ram2500 Truckmaster med 4" Magnaflow og aFe stage 2. Edge Juice w/Attitude og Fass HPFP 150gph. Kore Recon hevesett og trackbar + DSS. RATS oppgradert girkasse med shift-kit og converter fra Precision Industries

#46 RamDodge

RamDodge

    Bildåre

  • Medlem
  • PipPipPipPipPip
  • 1239 Innlegg:

Posted 09 April 2009 - 20:14

Vårpussen er i gang!

For oss som "glemmer" å vaske og polere sommerhjula før vinterlagring har som regel en liten jobb nå på våren. Så dagen i dag ble brukt til å polere litt glans i Eagle-felgene igjen. Er dritt med alufelger som er ubehandla, men med litt blod og svette så blir det blankt igjen.
f_e.jpg

etter.jpg
--
Hvit 2001.5 Dodge 2500 Cummins 4x4, kort hytte og langt plan. Alt utstyr + litt til :-)
Min Garasje

#47 RamDodge

RamDodge

    Bildåre

  • Medlem
  • PipPipPipPipPip
  • 1239 Innlegg:

Posted 11 April 2009 - 17:34

Nok en fin Dodge dag. Nå var jo det helt nydelig vær så en kunne virkelig nyte dagen ute.



Først så måtte sommerhjula på.



Etter tre måneder i saltet så hadde vinterfelgene forfalt fryktelig, de var nemlig like blanke som sommerfelgene når de ble satt på sad.gif


Et tips som jeg lærte av læreren min på yrkeskolen for maaange år siden var å bende ut bremseklossene fra skiva vær gang en byttet hjul, da er sjangsen minimal at det setter seg fast etter noen år. På Dodgen gjøres det enklest med en stor skrutrekker gjennom inspeksjonshulla i kaliperen, spenn i mot i bremseskiva og bend kaliperen mot deg. Husk bare å tråkk på bremsen et par-tre ganger før du starter opp bilen igjen. Bremseskivene mine ser fæle ut ja. Bilen har stått rolig de siste to månedene så må nok kjøres til litt igjen, men skivene var nydreide før jeg reiste på ferie.


Så ble dagen avsluttet med å montere en Steering Stabilizer. Har ligget i garasjen og ventet i hele vinter, men nå kom den endelig på bilen. Kommer nok til å legge inn hele operasjonen i garasjen min, for nå husket jeg å få tatt noen bilder underveis.
--
Hvit 2001.5 Dodge 2500 Cummins 4x4, kort hytte og langt plan. Alt utstyr + litt til :-)
Min Garasje

#48 RAM2500

RAM2500

    Nytt medlem

  • Medlem
  • Pip
  • 4 Innlegg:

Posted 15 April 2009 - 21:06

hva har jeg gjort med dodgen idag... tja, den har nå stått på Scaniaverkstedet i to dager og må trolig stå der til over helgen... skulle bare få satt inn 2" heving i front samt justering av forstilling, dvs det jeg trodde var en 3 timers jobb. Men boltene var rustet fast og knakk når de skulle justere camber, så de må bestille nye stag inkl bolter på begge sider. De ringte til Dodgeforhandler som sa dette var et kjent problem samtidig som de var tomme på lager for disse i Norge. Prisen for stagene var vist ca 3500+mva pr side. Scania skulle sjekke med andre muligheter, håper det løser seg snart

DODGE RAM 2500, Cummins, 2001, Sport

#49 RamDodge

RamDodge

    Bildåre

  • Medlem
  • PipPipPipPipPip
  • 1239 Innlegg:

Posted 28 April 2009 - 18:15

Endelig montert FASS. Etter at den orginale Carteren har vært høyst upålitelig i det siste med trykk mellom 4 og 25psi i et helt ukjent mønster så tok jeg den dyre løsningen. Monteringen gikk egentlig helt greit helt til jeg skulle ha av "hurtigkoblingen" på tanken. Den var ikke helt grei, det var trangt og leit for å se ordentlig. Etter en telefon til "Jägarna" for litt tips og moralsk støtte så smatt den av på første forsøk etterpå. Resten var ren plankekjøring.

Så nå sitter den der og summer fornøyd. Jeg tok noen bilder underveis og skal se om jeg laster opp dem i garasjen min etterhvert.
--
Hvit 2001.5 Dodge 2500 Cummins 4x4, kort hytte og langt plan. Alt utstyr + litt til :-)
Min Garasje

#50 Tobba

Tobba

    Offroader

  • Medlem
  • PipPipPip
  • 362 Innlegg:

Posted 28 April 2009 - 21:41

Montert ny termostat, temperaturgiver, reimstrammer, og skulle sette på ny flatreim, men dengang ei... ikke tale om at jeg greide få den på selv med strammeren helt inne.. så gav opp og satte på den gamle reima.. Ellers begynt å ta små rustflekker, men tror jeg har tatt meg vann over hodet der:) hehe:)
Chevy Trucks, lift'em and drive'em!

#51 quinlan

quinlan

    Offroader

  • Medlem
  • PipPipPip
  • 198 Innlegg:

Posted 08 May 2009 - 22:25

I dag har jeg fått på sommerdekka å nye Mickey Thompson Classic 2 felger som jeg bestilt fra USA i mars. Ble meget fornøyd med resultatet.

Attached Thumbnails

  • 06052009_003.jpg
  • 05052009_003.jpg
  • 05052009_005.jpg
  • 05052009.jpg


#52 Beinlausen

Beinlausen

    Offroad-wannabe

  • Medlem
  • PipPip
  • 56 Innlegg:

Posted 14 May 2009 - 18:43

Har Demontert Kufanger og tatt av plandekselet på kassen, er ikkje interesert i å ha dette lenger. Nokon som er intresert?





Mangler jo ein god del i fronten etter dette, lurer på ka i svarten de har holdt på med... argh Fjøsmekk...



#53 El Duce

El Duce

    Grand offroader

  • Medlem
  • PipPipPipPip
  • 806 Innlegg:

Posted 20 June 2009 - 01:28

Har time hos Rats i slutten av neste mnd. biggrin.gif Gleder meg som en unge! Så får jeg håpe jeg er en av de heldige som er fornøyd med Rats etter girkassen er oppgradert cool.gif
01' Dodge Ram2500 Truckmaster med 4" Magnaflow og aFe stage 2. Edge Juice w/Attitude og Fass HPFP 150gph. Kore Recon hevesett og trackbar + DSS. RATS oppgradert girkasse med shift-kit og converter fra Precision Industries

#54 RamDodge

RamDodge

    Bildåre

  • Medlem
  • PipPipPipPipPip
  • 1239 Innlegg:

Posted 30 June 2009 - 22:19

Store deler av dagen har gått med til gnikking. Først en grundig vask, så lakkrens med maskin, voksing for hånd og avslutta med å polere litt under panser og inne i dører å slikt. Så nå skinner den gamle dritten smile.gif
--
Hvit 2001.5 Dodge 2500 Cummins 4x4, kort hytte og langt plan. Alt utstyr + litt til :-)
Min Garasje

#55 General Lee

General Lee

    Secret Squirrel

  • Medlem
  • PipPipPipPip
  • 684 Innlegg:

Posted 01 July 2009 - 16:17

Puss og gnikk er bare kos.
Her er hva jeg gjorde før jeg reiste på jobb...





Ellers idag har jeg som vanlig bare savna bilen min.
En måned uten Cummins er som en måned uten luft.

Edited by General Lee, 01 July 2009 - 16:18.

Road Warrior

#56 RamDodge

RamDodge

    Bildåre

  • Medlem
  • PipPipPipPipPip
  • 1239 Innlegg:

Posted 01 July 2009 - 16:55

Filler'n! Her jobba jeg som en helt i sommervarmen og hadde en skikkelig feelgood følelse, bare for å se meg grundig slått på fingra. Jammen litt av en gledesdreper du generalen smile.gif

Kommer du til High Chaparral så skal jeg sprøyte døråpningene dine full av kjedespray, så får du litt å henge fingra i når du kommer hjem smile.gif
--
Hvit 2001.5 Dodge 2500 Cummins 4x4, kort hytte og langt plan. Alt utstyr + litt til :-)
Min Garasje

#57 General Lee

General Lee

    Secret Squirrel

  • Medlem
  • PipPipPipPip
  • 684 Innlegg:

Posted 01 July 2009 - 17:19

biggrin.gif
Utsida slår du meg sikkert på, lakken min ser skikkelig mishandla ut etter en vinter uten stell...
Road Warrior

#58 General Lee

General Lee

    Secret Squirrel

  • Medlem
  • PipPipPipPip
  • 684 Innlegg:

Posted 19 July 2009 - 17:07

Igår satte jeg i nøkla og vrei om for første gang på en og en halv måned, deilig etter å ha kjørt slapp lastebil.

Idag har jeg bytta samtlige kryss i drivlinja mot dito HD kryss med nipler.
Road Warrior

#59 RamDodge

RamDodge

    Bildåre

  • Medlem
  • PipPipPipPipPip
  • 1239 Innlegg:

Posted 13 September 2009 - 16:37

Da har dagen blitt brukt til å montere varme i setene. Det var stort sett det eneste optionet som manglet på min bil, og med skinnseter så blir det kaaaldt om vinteren. Fikk tak i et komplett sett med varmeelementer og ledningsnett i statene i våres.

Var en del knot med å få ut og inn seter, men nå er det endelig plass! Monterte bryterene nede på dekslet til føleren til Airbagen på kardantunnelen, det er den eneste synlige delen av dagens jobb. Gleder meg nesten til høstens første frostnatt smile.gif
--
Hvit 2001.5 Dodge 2500 Cummins 4x4, kort hytte og langt plan. Alt utstyr + litt til :-)
Min Garasje

#60 El Duce

El Duce

    Grand offroader

  • Medlem
  • PipPipPipPip
  • 806 Innlegg:

Posted 20 September 2009 - 19:54

Har montert på igjen bøylen i fronten som jeg plukket av før første eu kontroll. Fikk ikke feil på bøylen, men på 1000 metringene med xenon. Bøylen var lettere å plukke av enn lyktene så jeg har kjørt uten en stund.

Monterte også slik "Bugshield" i svart sotet plast over grillen og lyktene. Tror jeg ble fornøyd, men er ikke helt sikker. Hehe... Har hatt det liggende i garasjen i lange tider, men har ikke montert det før nå...

Dere kan jo bedømme det dere?

20092009106.jpg

Edited by El Duce, 20 September 2009 - 19:57.

01' Dodge Ram2500 Truckmaster med 4" Magnaflow og aFe stage 2. Edge Juice w/Attitude og Fass HPFP 150gph. Kore Recon hevesett og trackbar + DSS. RATS oppgradert girkasse med shift-kit og converter fra Precision Industries