Gå til innhold



Foto

Hva har du gjort med Dodgen din i dag?


This topic has been archived. This means that you cannot reply to this topic.
267 replies to this topic

#61 General Lee

General Lee

    Secret Squirrel

  • Medlem
  • PipPipPipPip
  • 684 Innlegg:

Posted 20 September 2009 - 23:13

Liker bedre en clean look jeg, så... unsure.gif
Hva med å lakke de i bilens farge?
Road Warrior

#62 Guest_axsling_*

Guest_axsling_*
  • Guests

Posted 22 September 2009 - 23:22

Har fått en Steering Stabilizer i posten, ser frem til å få den montert wink.gif

Solid Steel Industries

#63 blackdev

blackdev

    Offroader

  • Medlem
  • PipPipPip
  • 170 Innlegg:

Posted 22 September 2009 - 23:57

QUOTE(axsling @ 22 Sep 2009, 23:22) <{POST_SNAPBACK}>
Har fått en Steering Stabilizer i posten, ser frem til å få den montert wink.gif

Solid Steel Industries
Hvordan er virkemåten?

Passer den til alle 2500 4x4, også min V10 Magnum?

Min vandrer noe, men tror dette også skyldes Mud dekkene som står på bilen.

/PO

1994 Chevrolet Suburban 6,5 TD
1990 Ford Bronco XLT 5.0 Fullsize
1997 Toyota Land Cruiser VX90
1969 Mercury Cougar Cab
1992 Mazda Miata Cab
2005 Can Am Outlander XT 400 Max (Traktor på hvite skilt)
1987 Ford 7610 Turbo Traktor


"Nothing beats cubic inches, drive safely, somebody loves you"

#64 Guest_axsling_*

Guest_axsling_*
  • Guests

Posted 23 September 2009 - 15:29

QUOTE(blackdev @ 22 Sep 2009, 23:57) <{POST_SNAPBACK}>
Hvordan er virkemåten?

Passer den til alle 2500 4x4, også min V10 Magnum?

Min vandrer noe, men tror dette også skyldes Mud dekkene som står på bilen.


Slik jeg skjønner det, "låses" Pitmanarmen fast, så man unngår det meste av "dødgang" i snekken. Monteres i samme festene for stabilisatorstaget og i Pitmanarmen....ser du nøye på linken til "Solid Steel.....vil du se bilder av en slik stabilizer ferdig montert..(bilder forteller mer enn 1000 ord).

Om du kikker på siden deres (Solid Steel....) vil jeg tro du finner til din også. Ellers kan du bare venne deg til at Ramèn din vandrer, mud dekk gjør ikke saken bedre. Hvilke maskin som står i bilen, tror jeg ikke betyr noe ang en slik stabilizer. Når du kjører RAM, er du ikke sjåfør, men KAPTEIN å en liten båt. biggrin.gif. Selv er jeg bortskjemt når det gjelder komfort i et kjøretøy, men har tatt meg faen på at min Ram skal utstyres med alt, som gjør den retningsstabil, om jeg så skal ta min død på det.... laugh.gif

Edited by axsling, 23 September 2009 - 15:33.


#65 RamDodge

RamDodge

    Bildåre

  • Medlem
  • PipPipPipPipPip
  • 1239 Innlegg:

Posted 23 September 2009 - 15:42

Er bilder av monteringen av steering stabilizer i garasjen min. Den har flere funksjoner faktisk. Den stotter pitmanarmen (utgaende aksel paa snekka), den blir en ekstra tverrbjelke i ramma saa den stiver opp hele fronten og den hindrer styresnekka og flekse i rammefestet.

Burde ha vert standard fra fabrikk sammen med Solid steels track-bar smile.gif
Passer alle 2500-3500 uansett motor.
--
Hvit 2001.5 Dodge 2500 Cummins 4x4, kort hytte og langt plan. Alt utstyr + litt til :-)
Min Garasje

#66 Roy H Pedersen

Roy H Pedersen

    Offroader

  • Medlem
  • PipPipPip
  • 421 Innlegg:

Posted 08 October 2009 - 07:24

Bruke min dodge som lastebil i terrenget. Kjøre grus opp til ei hytta. Tar vel en 1000 kg i slengen, savne tipp

#67 Guest_axsling_*

Guest_axsling_*
  • Guests

Posted 08 October 2009 - 17:33

Ser ut som det blir opplett og SOL her i Bergen i morgen, planlegger en supergrundig vask og pollering.....er ihvertfall en plan biggrin.gif

#68 Guest_axsling_*

Guest_axsling_*
  • Guests

Posted 08 October 2009 - 17:33

Ser ut som det blir opplett og SOL her i Bergen i morgen, planlegger en supergrundig vask og pollering.....er ihvertfall en plan biggrin.gif

#69 blackdev

blackdev

    Offroader

  • Medlem
  • PipPipPip
  • 170 Innlegg:

Posted 09 October 2009 - 02:14

QUOTE(axsling @ 8 Oct 2009, 17:33) <{POST_SNAPBACK}>
Ser ut som det blir opplett og SOL her i Bergen i morgen, planlegger en supergrundig vask og pollering.....er ihvertfall en plan biggrin.gif

Har brukt min bil i elgjakta, nå er den rengjort og klar for nye dyr smile.gif
/PO

1994 Chevrolet Suburban 6,5 TD
1990 Ford Bronco XLT 5.0 Fullsize
1997 Toyota Land Cruiser VX90
1969 Mercury Cougar Cab
1992 Mazda Miata Cab
2005 Can Am Outlander XT 400 Max (Traktor på hvite skilt)
1987 Ford 7610 Turbo Traktor


"Nothing beats cubic inches, drive safely, somebody loves you"

#70 ErlingSG

ErlingSG

    Nytt medlem

  • Medlem
  • Pip
  • 23 Innlegg:

Posted 21 October 2009 - 17:21

Idag har jeg vasket skuta og handlet inn en 18mm finèrplate og noe høytalerfilt for å fikse opp litt bak setene smile.gif Kjøpte også en fuktfelle til å sette i bilen mens jeg er på sjøen.. Vet jo aldri wink.gif

#71 General Lee

General Lee

    Secret Squirrel

  • Medlem
  • PipPipPipPip
  • 684 Innlegg:

Posted 05 November 2009 - 00:05

Idag har jeg brukt mye penger, snart jul... happy.gif
Road Warrior

#72 Guest_axsling_*

Guest_axsling_*
  • Guests

Posted 05 November 2009 - 01:17

I dag har jeg demontert batteriene, har hatt prob med strøm de siste ukene, viser seg at batteriene er utladet, å klarer ikke lade seg opp igjen sa de på Bergen Batteri Service, mye av årsaken kan være at den bilen har sått med feks cupélyset på når den sto 3 uker på lakkveksted, bilen lader å batteriene tar til seg strøm, men trengte en solid opplading, håper det funker.

Ellers har jeg fått pris på "Bedrails" laget for hånd i 2 mm polert aluminium, skal ta mål i uken hos Fana Blikk. Håper det blir bra.

Installerte to nye høytaler bak i, grei lyd, men tar meg selv i og ofte skru ned stereoen, for å høre canal Cummins wink.gif (ganske tåpelig egentlig) tongue.gif

Ellers må skryte litt av varmeapparatet i Ram, ikke vet jeg, men i min bil blir det så fort varmt, at jeg lurer på om det står en liten "Tsjernobylreaktor" plassert et sted, ikke mange minutter, før kjerra er varm....

#73 General Lee

General Lee

    Secret Squirrel

  • Medlem
  • PipPipPipPip
  • 684 Innlegg:

Posted 05 November 2009 - 01:46

Canal Cummins er en fin kanal i tunnellene i Bergen biggrin.gif
Road Warrior

#74 Guest_axsling_*

Guest_axsling_*
  • Guests

Posted 06 November 2009 - 15:30

QUOTE(axsling @ 5 Nov 2009, 02:17) <{POST_SNAPBACK}>
I dag har jeg demontert batteriene, har hatt prob med strøm de siste ukene, viser seg at batteriene er utladet, å klarer ikke lade seg opp igjen sa de på Bergen Batteri Service, mye av årsaken kan være at den bilen har sått med feks cupélyset på når den sto 3 uker på lakkveksted, bilen lader å batteriene tar til seg strøm, men trengte en solid opplading, håper det funker.

Ellers har jeg fått pris på "Bedrails" laget for hånd i 2 mm polert aluminium, skal ta mål i uken hos Fana Blikk. Håper det blir bra.

Installerte to nye høytaler bak i, grei lyd, men tar meg selv i og ofte skru ned stereoen, for å høre canal Cummins wink.gif (ganske tåpelig egentlig) tongue.gif

Ellers må skryte litt av varmeapparatet i Ram, ikke vet jeg, men i min bil blir det så fort varmt, at jeg lurer på om det står en liten "Tsjernobylreaktor" plassert et sted, ikke mange minutter, før kjerra er varm....


Da var batteriene kommet i kjerra, startet som en kule, de var helt utladet, håper de holder seg nå.


#75 Beinlausen

Beinlausen

    Offroad-wannabe

  • Medlem
  • PipPip
  • 56 Innlegg:

Posted 06 November 2009 - 16:46

Lockup på 3 giret i tunell og gi jern er perverst, ivertfall med 5 toms eksos biggrin.gif Canal Cummins er rått!

#76 DirtyogHarry

DirtyogHarry

    Offroader

  • Medlem
  • PipPipPip
  • 262 Innlegg:

Posted 10 November 2009 - 15:58

Vært på posten å henta sårt etterlengta jåledeler......forskjerm,grill,innersjermer,støtfangerlister i svart og baklem,så eg e klar for tailgating.



Med lærliglønn og girhavari+anrde diverse ting,må lakk,kaross og blingbling nedprioriteres,så slikt har latt vente på seg....

Trenger en skikkeli lakksprøyte.Noen gode forslag på kor e kjøper en sånn??tenkte e sku ha med vannutskiller,støvfilter og trykkreguleringsventil.......

#77 Guest_axsling_*

Guest_axsling_*
  • Guests

Posted 10 November 2009 - 16:23

Har rengjort batteripoler og polsko, smurt dette inn med syrefri vaselin. Batteriene er nå tipp topp. Ellers fikk jeg vintersessongens første breisladd i dag, klink is, uoppmerksomhet = spenning laugh.gif

Edited by axsling, 10 November 2009 - 16:26.


#78 blackdev

blackdev

    Offroader

  • Medlem
  • PipPipPip
  • 170 Innlegg:

Posted 10 November 2009 - 17:39

QUOTE(DirtyogHarry @ 10 Nov 2009, 16:58) <{POST_SNAPBACK}>
Vært på posten å henta sårt etterlengta jåledeler......forskjerm,grill,innersjermer,støtfangerlister i svart og baklem,så eg e klar for tailgating.

Med lærliglønn og girhavari+anrde diverse ting,må lakk,kaross og blingbling nedprioriteres,så slikt har latt vente på seg....

Trenger en skikkeli lakksprøyte.Noen gode forslag på kor e kjøper en sånn??tenkte e sku ha med vannutskiller,støvfilter og trykkreguleringsventil.......



Prøv www.jula.no skikkelig lave priser på kvalitetsmerker, slår Clas Ohlson og Biltema på henholdsvis pris og kvalitet.

Fks denne, i enkleste laget for deg men bare ett priseksempel:

http://www.jula.no/m...beholder-123946
/PO

1994 Chevrolet Suburban 6,5 TD
1990 Ford Bronco XLT 5.0 Fullsize
1997 Toyota Land Cruiser VX90
1969 Mercury Cougar Cab
1992 Mazda Miata Cab
2005 Can Am Outlander XT 400 Max (Traktor på hvite skilt)
1987 Ford 7610 Turbo Traktor


"Nothing beats cubic inches, drive safely, somebody loves you"

#79 General Lee

General Lee

    Secret Squirrel

  • Medlem
  • PipPipPipPip
  • 684 Innlegg:

Posted 10 November 2009 - 22:35

Har kjøpt vannutskiller og diverse fra Jula og de funker bra. Lakksprøytene er av kjent merke så de er knall.
Kan også anbefale Ødegård Lakk.
Hjelpsomme med lakk og tilbehør. Og veldig billige på poleringsprodukter.
Road Warrior

#80 DirtyogHarry

DirtyogHarry

    Offroader

  • Medlem
  • PipPipPip
  • 262 Innlegg:

Posted 11 November 2009 - 00:16

hmmm....takk for tipsa.....

denne kunne kansje vært no....

http://www.jula.no/m...ssproyte-123944

prisen e jo bra,men e hadde regna med man måtte ut med iallefall ca 1500 u.mva for ei brukende sprøyte.........

Veit dok ka merke det e,så e kunne ha googla litt på det????