Prosjekt oppussing Pajero gen 1
#161
Posted 26 November 2011 - 05:32
Pajeroen -> www.PajeroFun.no
#162
Posted 26 November 2011 - 07:54
Kult! Bilder?!?
Men du, e fortsatt interessert i å veta koss du løyste åpningo av tanklokke på den gamle pajeroen med bushwacker bredderar:P
Pajeroen -> www.PajeroFun.no
#163
Posted 27 November 2011 - 21:46
Kult! Bilder?!?
Men du, e fortsatt interessert i å veta koss du løyste åpningo av tanklokke på den gamle pajeroen med bushwacker bredderar:
Hei ja problemet der er att jeg sletta bilder her for å få plass til nye men har dem på en annen maskin skal e om jeg kan få sendt dem til deg:)):
#164
Posted 27 November 2011 - 21:48
Pajeroen -> www.PajeroFun.no
#165
Posted 28 November 2011 - 14:06
HardKåres Pajeroer
HardKåres Amerikanere
#166
Posted 28 November 2011 - 18:57
Kan vel ikke kalle det genialt?
Syns det var snakk om noe skinner ellerno her tidligere men.
Pajeroen -> www.PajeroFun.no
#167
Posted 28 November 2011 - 19:10
Kan vel ikke kalle det genialt?
Syns det var snakk om noe skinner ellerno her tidligere men.
Hei igjen stemmer det hard kåre:) var 2 stk skinner som ble montert så når en opna så slida jeg bare tanklokket bak til 2stk stoppere funkerte utmerket:) bilderne kommer
#168
Posted 28 November 2011 - 19:32
HardKåres Pajeroer
HardKåres Amerikanere
#169
Posted 28 November 2011 - 19:51
Ja den spaken du drar i for at tanklokket skal åpne seg.
Men med stoppere vil det jo fungere bra skulle en tru.
Ja bilder er alltid kjekt;)
Edited by TeamVest, 28 November 2011 - 19:52.
Pajeroen -> www.PajeroFun.no
#170
Posted 28 November 2011 - 22:08
HardKåres Pajeroer
HardKåres Amerikanere
#171
Posted 28 November 2011 - 22:16
Men har nok kommet etter din modell og før min:)
Slipper nøkkel da, noe som er ganske greit.
Pajeroen -> www.PajeroFun.no
#172
Posted 22 January 2012 - 21:33
Har ikke gjort så mye siden sist, men har fått overhalt kraftuttaket med nye drev. (STOOR takk til nitteberg som hadde et sett liggende;)
Har og fått laget meg dørtrekk..
Pajeroen -> www.PajeroFun.no
#173
Posted 28 February 2012 - 13:26
Samtidig ble det godkjent 2" bodylift uten tuv papirer:D
Pajeroen -> www.PajeroFun.no
#174
Posted 29 February 2012 - 09:33
#175
Posted 29 February 2012 - 10:28
Pajeroen -> www.PajeroFun.no
#176
Posted 29 February 2012 - 10:39
#177
Posted 29 February 2012 - 19:42
Jeg kan liksågodt poste den her så alle for se hva jeg skrev.
Som sagt tok jeg ingen snarveier, så om dere tar blåkopi av søknaden og sender statens vegvesen har dere allerede begynt feil.
Jeg deler denne som en pekepinn til andre som vil prøve å godkjenne dette, og forventer at den er en veiledning til å skrive en søknad. Forventer også at jeg blir holdt utenfor en eventuell dialog med svv og ikke blir brukt som et forsvar alla "ja, men han fikk lov!".
Jeg har heller ikke fjærløft, men brukte dette som argumentasjon i søknaden min da bodylift vil være bedre enn fjærløft.
Uansett, her er den:
Adresse
Statens vegvesen
Adresse
Søknad om heving av kjøretøy med regnr. AA12345
I forbindelse med restaurering av en Mitsubishi Pajero 1987 modell, ønsker jeg samtidig å heve bilen ved hjelp av såkalt “bodylift” der kun karosseriet heves fra rammen.
Denne formen for heving av biler bygget på ramme er et alternativ for å få en høyere bil uten å heve hele bilen. Det finnes ingen dokumentasjon / Tüv papirer på slik heving til denne type bil dessverre. Derfor søker jeg om å få godkjent dette og skal prøve å begrunne hvorfor jeg selv ikke ser noen problemer med å gjøre dette.
Ved heving av bil vil man få et høyere tyngdepunkt som kan gi negativ effekt på kjøreegenskaper, samtidig som kollisjonsegenskapene kan påvirkes da støtfangere blir høyere. Dette gjelder ved heving av hele bilen når man bruker fjærløft.
Ved heving av kun karosseri forblir ramme, motor og drivverk i samme høyde da kun karosseriet blir løftet. Dette vil ikke føre til like stor forandring av bilens tyngdepunkt. Støtfanger foran er montert på ramme og vil derfor forbli på sin vanlige plassering selv om karosseriet heves.
Trailmaster produserer hevesett for heving ved hjelp av fjærløft til nevnte bil. Dette løfter hele bilen med understell 7cm, og er Tüv godkjent.
Bodylift hever kun karosseriet 5cm og vil altså ikke heve tyngdepunktet like mye, samt hjuloppheng og styregeometri vil forbli uendret.
Utfra dette kan jeg ikke se hvordan 5cm bodylift kan ha noe større negativ effekt på kjøre- og kollisjonsegenskaper enn 7cm fjærløft av bil. Håper på forståelse av problemstillinga og at dette kan vurderes og eventuelt tillates på nevnte bil.
Lykke til med søking!
Edited by TeamVest, 29 February 2012 - 22:29.
Pajeroen -> www.PajeroFun.no
#178
Posted 02 March 2012 - 22:28
Skilter er bestilt så neste uke er den forhåpentlig på veien;)
Da gjenstår bare resten av arbeidet:p
Pajeroen -> www.PajeroFun.no
#179
Posted 04 March 2012 - 22:15
HardKåres Pajeroer
HardKåres Amerikanere
#180
Posted 04 March 2012 - 22:16
Pajeroen -> www.PajeroFun.no