Beste potensielle off-roadbil?
#1
Posted 07 April 2004 - 23:00
Hvis vi tenker oss i to utgaver, først:
1 - Beste bil som kjøpes fra fabrikk ferdig umodifisert? Med beste on og off-road egenskaper, utsyr osv.
2 - Beste utgangspunkt, hvis man skal tenke bruktbil. Lettest å modifisere for å gi topp offroad egenskaper, men fremdeles godkjent for veibruk?
Kom igjen, dette engasjerer!
-Nyinnkjøpt Hilux 2.0D
-91 Isuzu Campo crew cab - SOLGT
-44 GMC CCKW 6x6 tipp
-83 Chevrolet Caprice
stv 350
"Det er aldri så galt at det ikke er godt nok..."
#2
Posted 07 April 2004 - 23:00
#3
Posted 07 April 2004 - 23:00
Jeg vil påstå at som 100% orginal er LandRover den beste til offroad,en god nr2 er den gamle landcruiseren BJ?
Landrover har store hjul som standard,god klaring og lett og modifisere.Kan også bruke hilift uten og modifisere.Defender har huller i ramma som er beregna for hilift.Samt at deletilgangen er god og rimelige deler.
Landrover serie1 80"
Landrover serie1 80"
Landrover serie 2A 109"
Landrover serie2A 109"
LR/RR Hybrid
Hvis du ikke ser tilbake på hva du har kjørt har du ikke riktig bil.
#4
Posted 07 April 2004 - 23:00
-Nyinnkjøpt Hilux 2.0D
-91 Isuzu Campo crew cab - SOLGT
-44 GMC CCKW 6x6 tipp
-83 Chevrolet Caprice
stv 350
"Det er aldri så galt at det ikke er godt nok..."
#5
Posted 07 April 2004 - 23:00
#6
Posted 07 April 2004 - 23:00
Har alt utstyr, sperrer i hue og ræva, ramme, stive aksler, spiralfjær, you name it. Plass til 33" tommere på original fjæring. To toms løft gir 35".
#7
Posted 07 April 2004 - 23:00
Pynt e for homsa å småpie!
#8
Posted 07 April 2004 - 23:00
Ellers har man Unimog da, men det er vel ikke helt bil det heller...
Skulle jeg bygd meg en rå terrengbil som kan brukes på veien akkurat nuh hadde jeg skaffa en Range Rover mk1. Så en med 37" her om dagen. Spiralfjærer, v8, kul bil. Ellers drømmer jeg litt om CJ7 på 38"... det er bare hjul det.
#9
Posted 07 April 2004 - 23:00
Ellers har man Unimog da, men det er vel ikke helt bil det heller...
Skulle jeg bygd meg en rå terrengbil som kan brukes på veien akkurat nuh hadde jeg skaffa en Range Rover mk1. Så en med 37" her om dagen. Spiralfjærer, v8, kul bil. Ellers drømmer jeg litt om CJ7 på 38"... det er bare hjul det.
<i><div align="right">Opprinnelig postet av Amund</div id="right"></i>
</td id="quote"></tr id="quote"></table id="quote"></blockquote id="quote"><font size="2" id="quote"></font id="quote">
Valpen rocker helt klart G-wagen på bakkeklaring (ganske elementert for offroadkjøring), men faller HELT gjennom pga mangel av sperrer! Har vært en god del i skogen med en kompis som har en Valp og den setter seg sørgelig fort fast i forhold til G-wagen! Hvis du monterer sperrer i Valpen blir det noe annet. Forøvrig er turen TIL skogen en nytelse i G-wagen kontra Valp.
#10
Posted 07 April 2004 - 23:00
Har alt utstyr, sperrer i hue og ræva, ramme, stive aksler, spiralfjær, you name it. Plass til 33" tommere på original fjæring. To toms løft gir 35".
<i><div align="right">Opprinnelig postet av Reven</div id="right"></i>
</td id="quote"></tr id="quote"></table id="quote"></blockquote id="quote"><font size="2" id="quote"></font id="quote">
Har hdj80 orginale sperrer forran og bak??
#11
Posted 07 April 2004 - 23:00
-Nyinnkjøpt Hilux 2.0D
-91 Isuzu Campo crew cab - SOLGT
-44 GMC CCKW 6x6 tipp
-83 Chevrolet Caprice
stv 350
"Det er aldri så galt at det ikke er godt nok..."
#12
Posted 07 April 2004 - 23:00
Holder fremdeles en knapp på en liten Landy jeg
Landrover serie1 80"
Landrover serie1 80"
Landrover serie 2A 109"
Landrover serie2A 109"
LR/RR Hybrid
Hvis du ikke ser tilbake på hva du har kjørt har du ikke riktig bil.
#13
Posted 07 April 2004 - 23:00
HDJ 80 kunne leveres med manuel sperre forran og bak (fra toyota), i tillegg til sperren på midt diffen (standard) som slår inn når bilen settes i lav-serie (denne kan gjøres helt manuell ved å sette inn en bryter, ledningene ligger klare bak dasjbordet)...
Mvh
Stian F
#14
Posted 07 April 2004 - 23:00
Maskinen drives av en 4.2 liters turbodiesel med 160hk i standard. Med intercooler gir den over 200. Veldig fin å kjøre, og med automat og sperrer kommer den ganske langt......
#15
Posted 07 April 2004 - 23:00
Jeg tror også at du kommer deg ett godt støkke inn i skauen før du setter deg fast med en hdj80... :-)
Mvh
Stian F
#16
Posted 08 April 2004 - 23:00
Oooohhhh, jeg har lyst på en VX Spesial.
#17
Posted 08 April 2004 - 23:00
Stian F
#18
Posted 08 April 2004 - 23:00
#19
Posted 08 April 2004 - 23:00
Har dere sett den derre HZJ 73'n eller hva den heter.. har sett den på Vormsund noen ganger, Rena osv bl.a., hvit pickup med arbeidslamper, feite breddere og feite hjul.
<i><div align="right">Opprinnelig postet av Amund</div id="right"></i>
</td id="quote"></tr id="quote"></table id="quote"></blockquote id="quote"><font size="2" id="quote"></font id="quote">
Han som eier den bor på Skedsmokorset...
Jobber i Gårdspass (tror det heter det)
Tron Rui 91846960
NO GUTZ NO GLORY !!!
http://www.offroad.n...page=1&ARCHIVE=
#20
Posted 08 April 2004 - 23:00
2. Mercedes-Benz Unimog
3. Jeep Wrangler Rubicon
<center>
General Motor Corporation </center>