Beste potensielle off-roadbil?
#21
Posted 08 April 2004 - 23:00
"An expert is somebody who learns more and more about less and less until one day they know absolutely everything about nothing"
#22
Posted 08 April 2004 - 23:00
<b>Hummer H1</b>
En syk bra bile med utstyr ingen andre leveres med, desverre for dyr for meg, Unimog i Origian utførelse har store problemer med å henge på i skogen THX, og har ingen mulighet i myr, snø sand. fjell.......
<b>LandRover Defender 90</b>
En bil som brukes svært lite til terrengkjøring i Norge, i Sveits er den like vanlig i biltrial som våre Suzukier, med spiraler og V8 er denne bilen en killer, forholdsvis liten, smidig, fin motor, uslålig fjæring og et hjul i hvert hjørne...
<b>Suzuki LJ80</b>
Dette er skogsbilen og biltrial bilen, liten, lett, en utrolig svingradius.
Kanskje verdens beste trial bil i de minste klassene.
på vei stiller den desverre i samme klasse som scootere og andre mopeder.
Andre bra biler:
Volvo Valp, Suzuki SJ, Toyota HDJ 80,.....
Tommy Olsen
#23
Posted 08 April 2004 - 23:00
- '95 Explorer
- '78 Blazer K5
#24
Posted 08 April 2004 - 23:00
-Nyinnkjøpt Hilux 2.0D
-91 Isuzu Campo crew cab - SOLGT
-44 GMC CCKW 6x6 tipp
-83 Chevrolet Caprice
stv 350
"Det er aldri så galt at det ikke er godt nok..."
#25
Posted 08 April 2004 - 23:00
__________________________________________________
MSN-messenger: wazzza@bluezone.no
#26
Posted 08 April 2004 - 23:00
Jarl Martinussen
-93 Hilux
-74 Volvo 142 "Landeveistraktor"
-00 BMW K 1200 LT "Lenestol på 2 hjul"
”Neitakk, æ kjør…”
#27
Posted 08 April 2004 - 23:00
#28
Posted 08 April 2004 - 23:00
#29
Posted 08 April 2004 - 23:00
<i><div align="right">Opprinnelig postet av junkern</div id="right"></i>
</td id="quote"></tr id="quote"></table id="quote"></blockquote id="quote"><font size="2" id="quote"></font id="quote">
Klokt sagt, jeg solgte G vogna (300 GD STT) fordi den var litt vel primitiv på vei. Kjøpte en Cherokee med 4 liter den passer mitt bruk bedre, men det skulle vært standard med 2,5 toms heving og 31 tommere (som jeg ikke har )
Det er vel egentlig vanskelig å finne en bil som egner seg til alt.....
Pynt e for homsa å småpie!
#30
Posted 08 April 2004 - 23:00
Den siste ville helt klart gå utover muligheten for å kjøre på "normal" veg, så jeg ser det er mange kloke hoder som er inne på litt av hvert, men jeg tror nok at til slutt er det eieren som må finne ut om bruken..
#31
Posted 08 April 2004 - 23:00
General Motor Corporation </center>
#32
Posted 10 April 2004 - 23:00
"An expert is somebody who learns more and more about less and less until one day they know absolutely everything about nothing"
<i><div align="right">Opprinnelig postet av THX</div id="right"></i>
</td id="quote"></tr id="quote"></table id="quote"></blockquote id="quote"><font size="2" id="quote"></font id="quote">
en unimog er jo vel egentli reg. som lastebil også da... sp.målet her var jo også litt om hva slags bil en ville se på som "best". men som også bli sagt, så er d vel i bunn og grunn der det skal kjøres som avgjør hva som passer best. en stor og tung, eller en lettvekter. terrenget og bruksområdet avgjør jo hva som passer best
#33
Posted 10 April 2004 - 23:00
Pinzgauer er bare lekebil i forhold til Volvo C303, den har uavhengig oppheng, liten motor, men er muligens litt lettere også. C303 har skikkelige sperrer og portalaksler. Den er ikke så tung heller mener jeg, men nå husker jeg ikke helt vekta. Jeep Wrangler Rubicon kommer med 31" Goodyear MT/R, 4:1 lavserie og trykkluftstyrte sperrer foran og bak som er tannhjulsdrevne diffbremser når de ikke er sperra. Men denne selges selvfølgelig ikke i Norge, og hadde den gjort det hadde den sikkert kosta en million.
</td id="quote"></tr id="quote"></table id="quote"></blockquote id="quote"><font size="2" id="quote"></font id="quote">
Ikke helt korrekt. Pinzgauer har portalaksler både på 4x4 og 6x6 utgavene. Det er også sperrer i alle akslinger. Motor er en 2,5 liter TDI fra VW på 136 hk/280 Nm.
Jarl Martinussen
-93 Hilux
-74 Volvo 142 "Landeveistraktor"
-00 BMW K 1200 LT "Lenestol på 2 hjul"
”Neitakk, æ kjør…”
#34
Posted 10 April 2004 - 23:00
Blom - 1990 Hilux X-cab og Suki LJ80
#35
Posted 10 April 2004 - 23:00
"An expert is somebody who learns more and more about less and less until one day they know absolutely everything about nothing"
<i><div align="right">Opprinnelig postet av THX</div id="right"></i>
</td id="quote"></tr id="quote"></table id="quote"></blockquote id="quote"><font size="2" id="quote"></font id="quote">
en unimog er jo vel egentli reg. som lastebil også da... sp.målet her var jo også litt om hva slags bil en ville se på som "best". men som også bli sagt, så er d vel i bunn og grunn der det skal kjøres som avgjør hva som passer best. en stor og tung, eller en lettvekter. terrenget og bruksområdet avgjør jo hva som passer best
<i><div align="right">Opprinnelig postet av SaSeth</div id="right"></i>
</td id="quote"></tr id="quote"></table id="quote"></blockquote id="quote"><font size="2" id="quote"></font id="quote">
Hummer er lastebil også da...!
#36
Posted 10 April 2004 - 23:00
Ikke helt korrekt. Pinzgauer har portalaksler både på 4x4 og 6x6 utgavene. Det er også sperrer i alle akslinger. Motor er en 2,5 liter TDI fra VW på 136 hk/280 Nm.
<i><div align="right">Opprinnelig postet av Jama</div id="right"></i>
</td id="quote"></tr id="quote"></table id="quote"></blockquote id="quote"><font size="2" id="quote"></font id="quote">
Kall det hva du vil, de er hvertfall hengslet midt under bilen, som Tatra... eller har jeg misforstått helt? Mener det var sånn...
#37
Posted 10 April 2004 - 23:00
i så fall, unnskyld
Jarl Martinussen
-93 Hilux
-74 Volvo 142 "Landeveistraktor"
-00 BMW K 1200 LT "Lenestol på 2 hjul"
”Neitakk, æ kjør…”
#38
Posted 10 April 2004 - 23:00
#39
Posted 10 April 2004 - 23:00
2.5" Procomp
7" WarnFlares
33x12,5 MTR
Warn x8000i Winch
#40
Posted 10 April 2004 - 23:00