Gå til innhold



Foto

Beste potensielle off-roadbil?


This topic has been archived. This means that you cannot reply to this topic.
50 replies to this topic

#1 Stefan E.

Stefan E.

    Grand offroader

  • Medlem
  • PipPipPipPip
  • 956 Innlegg:

Posted 07 April 2004 - 23:00

Dette blir vel som å helle høyoktanbensin på bålet,biggrin.gif men jeg tenkte å høre hva dere mener om dette. Hvilken bil mener DU er den beste?

Hvis vi tenker oss i to utgaver, først:

1 - Beste bil som kjøpes fra fabrikk ferdig umodifisert? Med beste on og off-road egenskaper, utsyr osv.

2 - Beste utgangspunkt, hvis man skal tenke bruktbil. Lettest å modifisere for å gi topp offroad egenskaper, men fremdeles godkjent for veibruk?

Kom igjen, dette engasjerer! wink.gif

-Nyinnkjøpt Hilux 2.0D
-91 Isuzu Campo crew cab - SOLGT
-44 GMC CCKW 6x6 tipp
-83 Chevrolet Caprice
stv 350


"Det er aldri så galt at det ikke er godt nok..."

#2 Mongstad

Mongstad

    Offroad-wannabe

  • Medlem
  • PipPip
  • 90 Innlegg:

Posted 07 April 2004 - 23:00

Mitsubishi Pajero tror jeg.

#3 sealt

sealt

    Offroader

  • Medlem
  • PipPipPip
  • 199 Innlegg:

Posted 07 April 2004 - 23:00

Spørs hva du mener med utstyr,tenker du på AC ol unyttig utstyr?
Jeg vil påstå at som 100% orginal er LandRover den beste til offroad,en god nr2 er den gamle landcruiseren BJ?
Landrover har store hjul som standard,god klaring og lett og modifisere.Kan også bruke hilift uten og modifisere.Defender har huller i ramma som er beregna for hilift.Samt at deletilgangen er god og rimelige deler.


Landrover serie1 80"
Landrover serie1 80"
Landrover serie 2A 109"
Landrover serie2A 109"
LR/RR Hybrid

Hvis du ikke ser tilbake på hva du har kjørt har du ikke riktig bil.

#4 Stefan E.

Stefan E.

    Grand offroader

  • Medlem
  • PipPipPipPip
  • 956 Innlegg:

Posted 07 April 2004 - 23:00

Tenkte nå mest på sperrer, skikkelige tauekroker og sånn, AC er for småpie og ...biggrin.gif

-Nyinnkjøpt Hilux 2.0D
-91 Isuzu Campo crew cab - SOLGT
-44 GMC CCKW 6x6 tipp
-83 Chevrolet Caprice
stv 350


"Det er aldri så galt at det ikke er godt nok..."

#5 Marcus

Marcus

    Offroader

  • Medlem
  • PipPipPip
  • 350 Innlegg:

Posted 07 April 2004 - 23:00

Vil holde en liten finger på G-wagen... SPERRE (ikke brems) på alle hjul, laaang fjærvei, minimalt med overheng. Tauekroker i hytt og gevær (iallefall på 463). Hvis du hever den noen tommer, setter på 35" hjul har du en offroader som få klarer å holde følge med!

#6 Reven

Reven

    Offroader

  • Medlem
  • PipPipPip
  • 264 Innlegg:

Posted 07 April 2004 - 23:00

ToyotaLandcruiser hdj80 er verdens beste bil. Ingen over, ingen ve siden.

Har alt utstyr, sperrer i hue og ræva, ramme, stive aksler, spiralfjær, you name it. Plass til 33" tommere på original fjæring. To toms løft gir 35".

#7 Henning

Henning

    Grunnlegger Harstad Offroaders

  • Medlem
  • PipPipPipPipPipPip
  • 4712 Innlegg:

Posted 07 April 2004 - 23:00

En av de beste i standard utførelse som i tillegg er tilgjengelig for de fleste av oss må vel være g vogna...

Pynt e for homsa å småpie!

#8 Amund

Amund

    4x4-Høvding

  • Medlem
  • PipPipPipPipPipPip
  • 8481 Innlegg:

Posted 07 April 2004 - 23:00

Volvo feltvogn, ingen tvil. Volvo sugge er en god nummer to, høy vekt trekker ned, sperrer trekker opp... men sistnevnte er jo utelukkende en militærbil, så det teller kanskje ikke. Jeg er veldig fornøyd med cherokee'n min som bruksbil, flott på veien, brukbar i skauen... men det er et logisk sted å stoppe ved 31" dekk, og mangelen på ramme gjør det vanskelig å skjære plass til større hjul, eller montere vinsj osv.

Ellers har man Unimog da, men det er vel ikke helt bil det heller...

Skulle jeg bygd meg en rå terrengbil som kan brukes på veien akkurat nuh hadde jeg skaffa en Range Rover mk1. Så en med 37" her om dagen. Spiralfjærer, v8, kul bil. Ellers drømmer jeg litt om CJ7 på 38"... det er bare hjul det.

#9 Marcus

Marcus

    Offroader

  • Medlem
  • PipPipPip
  • 350 Innlegg:

Posted 07 April 2004 - 23:00

<blockquote id="quote"><font size="1" id="quote"><b id="quote">Kopi av melding:</b id="quote"></font id="quote"><table border="0" id="quote"><tr id="quote"><td class="quote" id="quote"><font size="1" id="quote">Volvo feltvogn, ingen tvil. Volvo sugge er en god nummer to, høy vekt trekker ned, sperrer trekker opp... men sistnevnte er jo utelukkende en militærbil, så det teller kanskje ikke. Jeg er veldig fornøyd med cherokee'n min som bruksbil, flott på veien, brukbar i skauen... men det er et logisk sted å stoppe ved 31" dekk, og mangelen på ramme gjør det vanskelig å skjære plass til større hjul, eller montere vinsj osv.

Ellers har man Unimog da, men det er vel ikke helt bil det heller...

Skulle jeg bygd meg en rå terrengbil som kan brukes på veien akkurat nuh hadde jeg skaffa en Range Rover mk1. Så en med 37" her om dagen. Spiralfjærer, v8, kul bil. Ellers drømmer jeg litt om CJ7 på 38"... det er bare hjul det.

<i><div align="right">Opprinnelig postet av Amund</div id="right"></i>
</td id="quote"></tr id="quote"></table id="quote"></blockquote id="quote"><font size="2" id="quote"></font id="quote">

Valpen rocker helt klart G-wagen på bakkeklaring (ganske elementert for offroadkjøring), men faller HELT gjennom pga mangel av sperrer! Har vært en god del i skogen med en kompis som har en Valp og den setter seg sørgelig fort fast i forhold til G-wagen! Hvis du monterer sperrer i Valpen blir det noe annet. Forøvrig er turen TIL skogen en nytelse i G-wagen kontra Valp.

#10 Marcus

Marcus

    Offroader

  • Medlem
  • PipPipPip
  • 350 Innlegg:

Posted 07 April 2004 - 23:00

<blockquote id="quote"><font size="1" id="quote"><b id="quote">Kopi av melding:</b id="quote"></font id="quote"><table border="0" id="quote"><tr id="quote"><td class="quote" id="quote"><font size="1" id="quote">ToyotaLandcruiser hdj80 er verdens beste bil. Ingen over, ingen ve siden.

Har alt utstyr, sperrer i hue og ræva, ramme, stive aksler, spiralfjær, you name it. Plass til 33" tommere på original fjæring. To toms løft gir 35".


<i><div align="right">Opprinnelig postet av Reven</div id="right"></i>
</td id="quote"></tr id="quote"></table id="quote"></blockquote id="quote"><font size="2" id="quote"></font id="quote">

Har hdj80 orginale sperrer forran og bak??

#11 Stefan E.

Stefan E.

    Grand offroader

  • Medlem
  • PipPipPipPip
  • 956 Innlegg:

Posted 07 April 2004 - 23:00

Hummer H1 er vel en relativt potent bil i orginal stand. Men som Henning sa, G-vogna er vel kanskje litt mer oppnåelig for de fleste av oss. Ikke at det hadde gjort noe med en hdj80 heller selvfølgelig......wink.gif

-Nyinnkjøpt Hilux 2.0D
-91 Isuzu Campo crew cab - SOLGT
-44 GMC CCKW 6x6 tipp
-83 Chevrolet Caprice
stv 350


"Det er aldri så galt at det ikke er godt nok..."

#12 sealt

sealt

    Offroader

  • Medlem
  • PipPipPip
  • 199 Innlegg:

Posted 07 April 2004 - 23:00

Jeg synes at Gelenderwagen virker stor og klumpete i terrenget.
Holder fremdeles en knapp på en liten Landy jeg cool.gifcool.gif








Landrover serie1 80"
Landrover serie1 80"
Landrover serie 2A 109"
Landrover serie2A 109"
LR/RR Hybrid

Hvis du ikke ser tilbake på hva du har kjørt har du ikke riktig bil.

#13 Stian F

Stian F

    Grand offroader

  • Medlem
  • PipPipPipPip
  • 624 Innlegg:

Posted 07 April 2004 - 23:00

<blockquote id="quote"><font size="1" id="quote"><b id="quote">Kopi av melding:</b id="quote"></font id="quote"><table border="0" id="quote"><tr id="quote"><td class="quote" id="quote"><font size="1" id="quote">Har hdj80 orginale sperrer forran og bak??</td id="quote"></tr id="quote"></table id="quote"></blockquote id="quote"><font size="2" id="quote"></font id="quote">

HDJ 80 kunne leveres med manuel sperre forran og bak (fra toyota), i tillegg til sperren på midt diffen (standard) som slår inn når bilen settes i lav-serie (denne kan gjøres helt manuell ved å sette inn en bryter, ledningene ligger klare bak dasjbordet)...

Mvh
Stian F

#14 Reven

Reven

    Offroader

  • Medlem
  • PipPipPip
  • 264 Innlegg:

Posted 07 April 2004 - 23:00

Som Stian sier, kunne hj80 leveres med sperrer fra Toyota i VX-versjonen. GX, som er vanligst, har bare sperre på fordelerkassa.

Maskinen drives av en 4.2 liters turbodiesel med 160hk i standard. Med intercooler gir den over 200. Veldig fin å kjøre, og med automat og sperrer kommer den ganske langt......

#15 Stian F

Stian F

    Grand offroader

  • Medlem
  • PipPipPipPip
  • 624 Innlegg:

Posted 07 April 2004 - 23:00

Leste en artikkel om "trimming" av HDJ80 på NLCK sine sider, der sa de at med IC, oppjustert turbo/diesel-pumpe og 3" eksos, fikk de ut 225HK og 500Nm fra ca. 1600RPM;-)

Jeg tror også at du kommer deg ett godt støkke inn i skauen før du setter deg fast med en hdj80... :-)

Mvh
Stian F

#16 Reven

Reven

    Offroader

  • Medlem
  • PipPipPip
  • 264 Innlegg:

Posted 08 April 2004 - 23:00

Stemmer bra det. Originalt leveres den jo fra Toyota med 204hk (i LC100). Hvoedsakelig er det vel IC og justering av dieselpumpa som gir størst effekt.

Oooohhhh, jeg har lyst på en VX Spesial. tongue.gif

#17 Stian F

Stian F

    Grand offroader

  • Medlem
  • PipPipPipPip
  • 624 Innlegg:

Posted 08 April 2004 - 23:00

Er ikke en hdj80 alle LC-eieres våte drøm, er i hvertfall min:blush:blush.giftongue.gif

Stian F

#18 Amund

Amund

    4x4-Høvding

  • Medlem
  • PipPipPipPipPipPip
  • 8481 Innlegg:

Posted 08 April 2004 - 23:00

80 er kul, men kanskje litt lang? Har dere sett den derre HZJ 73'n eller hva den heter.. har sett den på Vormsund noen ganger, Rena osv bl.a., hvit pickup med arbeidslamper, feite breddere og feite hjul.

#19 Mad Max

Mad Max

    4x4-Høvding

  • Medlem
  • PipPipPipPipPipPip
  • 3468 Innlegg:

Posted 08 April 2004 - 23:00

<blockquote id="quote"><font size="1" id="quote"><b id="quote">Kopi av melding:</b id="quote"></font id="quote"><table border="0" id="quote"><tr id="quote"><td class="quote" id="quote"><font size="1" id="quote">
Har dere sett den derre HZJ 73'n eller hva den heter.. har sett den på Vormsund noen ganger, Rena osv bl.a., hvit pickup med arbeidslamper, feite breddere og feite hjul.

<i><div align="right">Opprinnelig postet av Amund</div id="right"></i>
</td id="quote"></tr id="quote"></table id="quote"></blockquote id="quote"><font size="2" id="quote"></font id="quote">


Han som eier den bor på Skedsmokorset...
Jobber i Gårdspass (tror det heter det)

Tron Rui 91846960
user posted image
NO GUTZ NO GLORY !!!
http://www.offroad.n...page=1&ARCHIVE=

#20 Team Low Cost Offroad

Team Low Cost Offroad

    --- rubrikk til salgs ---

  • Medlem
  • PipPipPipPipPip
  • 1599 Innlegg:

Posted 08 April 2004 - 23:00

1. Hummer H1 Adventure Package, denne bilen er <font color="red"><u>original</u></font id="red"> med: Goodyear Wrangler MT/R GS-A med DuraWall™ på 17" Aluminum's felger m/ CTIS BeadLock/Runflat, Eaton® Electronic E-Locker<u><font color="red">e</font id="red"></u>™, 12,000 lb Winch m/ Wound Power Series 2.5 hk motor, +++++

2. Mercedes-Benz Unimog

3. Jeep Wrangler Rubicon



<center>

General Motor Corporation </center>