Gå til innhold

Foto

Gimmy`s G-star 460

This topic has been archived. This means that you cannot reply to this topic.
453 replies to this topic

#421 Gimmy

Gimmy

Nytt medlem

• Medlem
  • Pip
  • 2 Innlegg:

Posted 27 July 2011 - 23:51

Hey... lenge siden...

Har noen vært borti banke lyder fra motoren som fort kan mikses med ventilklakk, når det i stede kan være metallplata som er skrudd mot svingskive mellom konverter?

Min onkel har hatt 3 motorer som denne plata har sprukket på og som så lager denne snekkelyden... lyden virker å komme fra bak i motorrom og ved automat bellhouse... Om jeg setter bilen i revers og holder den på brems blir bankelyd borte, men ikke i Forward...

noen innspill???

Gimmy

#422 Gimmy

Gimmy

Nytt medlem

• Medlem
  • Pip
  • 2 Innlegg:

Posted 02 August 2011 - 11:29

bump

Edited by GIMMY, 02 August 2011 - 11:29.

#423 Gimmy

Gimmy

Nytt medlem

• Medlem
  • Pip
  • 2 Innlegg:

Posted 11 August 2011 - 17:42

fortsatt ingen`???

#424 Gimmy

Gimmy

Nytt medlem

• Medlem
  • Pip
  • 2 Innlegg:

Posted 06 October 2011 - 12:48

Kunne tenke meg lang G...

noen som vil bytte?

lufter denne ideen da jeg vil ha den lange utgaven å begynne på scratch...

Bilen min har blitt veldig bra men jeg føler bare irritasjon over alt som har hendt meg med denne bilen så en ny doning er løsninga;) Ser for meg en lang G skal pimpes litt opp så helst i grei stand med lite rust og BRA DRIVVERK. Jeg har nå 4,88 utveksling og den bilen jeg ønsker skal ha så lav utveksling som mulig... hint hint...

TIPS?

bilen skal være billigere enn min så jeg skal ha mellomlegg da bilen skal settes vekk grunnet utenlands opphold...

Bilen kan seff også selges normalt;)

#425 Bjørnar K

Bjørnar K

Offroader

• Supermedlem
  • PipPipPip
  • 337 Innlegg:

Posted 06 October 2011 - 15:17

QUOTE(GIMMY @ 6 Oct 2011, 13:48) <{POST_SNAPBACK}>
Kunne tenke meg lang G...

noen som vil bytte?

lufter denne ideen da jeg vil ha den lange utgaven å begynne på scratch...

Bilen min har blitt veldig bra men jeg føler bare irritasjon over alt som har hendt meg med denne bilen så en ny doning er løsninga;) Ser for meg en lang G skal pimpes litt opp så helst i grei stand med lite rust og BRA DRIVVERK. Jeg har nå 4,88 utveksling og den bilen jeg ønsker skal ha så lav utveksling som mulig... hint hint...

TIPS?

bilen skal være billigere enn min så jeg skal ha mellomlegg da bilen skal settes vekk grunnet utenlands opphold...

Bilen kan seff også selges normalt;)

Pris??

Bjørnar Karlsen
7100 Rissa
97757953
kallegut@online.no

#426 Gimmy

Gimmy

Nytt medlem

• Medlem
  • Pip
  • 2 Innlegg:

Posted 07 October 2011 - 01:56

QUOTE(Bjørnar K @ 6 Oct 2011, 16:17) <{POST_SNAPBACK}>
Pris??

dere har jo inside info på denne bilen... kom med forslag?

#427 Gimmy

Gimmy

Nytt medlem

• Medlem
  • Pip
  • 2 Innlegg:

Posted 19 October 2011 - 19:52

off topic men bruker "min" tråd lell;)

Noen som har bekjentskaper i tyskland som kan skru AUDI??? driver å ser på muligheten å hande "ny" tiptronic i tyskland og så kielferga over å få bytta uhumskheta IGJEN. men suger bigtime på Tysk og er ikke spess flink i tlf når motstand heller snøvler mere på prøveengelsk(har prøvd å ringe men ehh ahha hmmm øøøøø æææææ løser ikke noe)... Vurderer kjøp av kasse via Ebay levert i tyskland til 10000kr uten garanti og 14000kr med 1 år... problemet er å få svar... Kanskje noen vet bedre løsning??? alle tips taes med stor takk her!!!

om noen virkelig har gode kontakter handler dette om en Audi A6 2001 180hk tiptronic quattro S-line...

NOEN SOM KAN HJELPE???

Gimmy
930 43413

Edited by GIMMY, 19 October 2011 - 19:54.

#428 maelling

maelling

V8 - avhengig

• Medlem
  • PipPipPipPipPip
  • 1813 Innlegg:

Posted 20 October 2011 - 21:40

Her har jeg intet svar til deg når det gjelder tiptronic/mekking (selv om jeg gjerne skulle hatt det), men har erfart at det ikke er alle steder i Tyskland hvor man forstår engelsk. Jeg ringte et hotell ved Nurburgring og spurte dem på engelsk (jeg prater okay engelsk) om de var åpne 23.00 og kunne ta oss imot da. Da fikk jeg til svar på ganske uforståelig engelsk at de var stengt 23.00. Men så fikk jeg faren min til å ringe og spørre dem på tysk, og da svarte de at de var åpne til 24.00, og at det bare var å komme. Så en mager trøst kanskje, men jeg forstår problemstillingen wink.gif

Men når det gjelder spørsmålene dine. Kanskje du kan legge ut spørsmålene på et VAG-forum?

Edited by maelling, 20 October 2011 - 21:59.

Mvh Martin E. maelling@gmail.com

06 W221 S500L Tråd: http://www.mercefrea...hp?f=25&t=22477

04 S211 320 4-matic

83 W460 280GE under restaurering
75 W116 350SE i drift. Tråd: http://www.mercefrea...hp?f=25&t=22152
72 W108 280SE 4.5 i drift
tråd (http://www.mercefrea...hp?f=25&t=19868)

#429 Gimmy

Gimmy

Nytt medlem

• Medlem
  • Pip
  • 2 Innlegg:

Posted 20 October 2011 - 23:41

QUOTE(maelling @ 20 Oct 2011, 22:40) <{POST_SNAPBACK}>
Her har jeg intet svar til deg når det gjelder tiptronic/mekking (selv om jeg gjerne skulle hatt det), men har erfart at det ikke er alle steder i Tyskland hvor man forstår engelsk. Jeg ringte et hotell ved Nurburgring og spurte dem på engelsk (jeg prater okay engelsk) om de var åpne 23.00 og kunne ta oss imot da. Da fikk jeg til svar på ganske uforståelig engelsk at de var stengt 23.00. Men så fikk jeg faren min til å ringe og spørre dem på tysk, og da svarte de at de var åpne til 24.00, og at det bare var å komme. Så en mager trøst kanskje, men jeg forstår problemstillingen wink.gif

Men når det gjelder spørsmålene dine. Kanskje du kan legge ut spørsmålene på et VAG-forum?

Takker Maelling... ja du jeg kjenner igjen den der... hehe er vist ikke 2011 alle steder...

joda ett VAG forum kunne funka det men gadd ikke enda en profilgreie i enda en klubb... så tenkte... er jo så mange bevandre kløppere her;) såååå verdt ett forsøk... kanskje noen viste om noe som kjente noen som vet om noen som gjør sånn;)

en 2001 s-line quattro som man ikke vil betale 75000kr for da fikser jeg den på verksted selv... hehe

#430 GULF

GULF

Offroader

• Medlem
  • PipPipPip
  • 137 Innlegg:

Posted 21 October 2011 - 20:41

QUOTE(GIMMY @ 21 Oct 2011, 00:41) <{POST_SNAPBACK}>
Takker Maelling... ja du jeg kjenner igjen den der... hehe er vist ikke 2011 alle steder...

joda ett VAG forum kunne funka det men gadd ikke enda en profilgreie i enda en klubb... så tenkte... er jo så mange bevandre kløppere her;) såååå verdt ett forsøk... kanskje noen viste om noe som kjente noen som vet om noen som gjør sånn;)

en 2001 s-line quattro som man ikke vil betale 75000kr for da fikser jeg den på verksted selv... hehe

Hei, vet hva som feiler girkassa i audi'n din?
Kan jo hende at noen klarer å reparere den her i norge?

Mvh Gulf
Mercedes G en fantastisk bil

#431 Gimmy

Gimmy

Nytt medlem

• Medlem
  • Pip
  • 2 Innlegg:

Posted 21 October 2011 - 21:23

QUOTE(GULF @ 21 Oct 2011, 21:41) <{POST_SNAPBACK}>
Hei, vet hva som feiler girkassa i audi'n din?
Kan jo hende at noen klarer å reparere den her i norge?

Mvh Gulf

sikkert samme som for 3 år siden da forrige eier bytta kasse;( Audi har supert mye trøbbel med dem bilene med kamras og automater soom knapt tåler par års bruk;(

men men... joda RATS fikser den nok men til dobbel pris desverre... og jo det finnes også andre, men dem skal jo ha så satans mye kr for selve kassa...

#432 GULF

GULF

Offroader

• Medlem
  • PipPipPip
  • 137 Innlegg:

Posted 21 October 2011 - 21:53

QUOTE(GIMMY @ 21 Oct 2011, 22:23) <{POST_SNAPBACK}>
sikkert samme som for 3 år siden da forrige eier bytta kasse;( Audi har supert mye trøbbel med dem bilene med kamras og automater soom knapt tåler par års bruk;(

men men... joda RATS fikser den nok men til dobbel pris desverre... og jo det finnes også andre, men dem skal jo ha så satans mye kr for selve kassa...

Ok, men hvis det f.eks er feil på revers, så er det rep. løsning på dette
Er det "lugging" som kommer fra converter, så er dette en kjent feil
Andre feil kan f.eks være pga elektronikk og feilkoder kan leses av
Hadde vel vært greit å stille en diagnose og ikke bytte ut hele kassen (fordi en ikke vet hva som er feil)
Det kan være en filleting som gjør feilen på din girkasse.

Mvh Gulf

#433 Gimmy

Gimmy

Nytt medlem

• Medlem
  • Pip
  • 2 Innlegg:

Posted 21 October 2011 - 22:10

QUOTE(GULF @ 21 Oct 2011, 22:53) <{POST_SNAPBACK}>
Ok, men hvis det f.eks er feil på revers, så er det rep. løsning på dette
Er det "lugging" som kommer fra converter, så er dette en kjent feil
Andre feil kan f.eks være pga elektronikk og feilkoder kan leses av
Hadde vel vært greit å stille en diagnose og ikke bytte ut hele kassen (fordi en ikke vet hva som er feil)
Det kan være en filleting som gjør feilen på din girkasse.

Mvh Gulf

Var på merkeverksted i juni(bilen har stått hele sommer) og kjørte diagnise på den... dem fant ingen feil på data... men mekaniker kjente feilene og feilene har blitt mye verre siden... har kjørt tja.. 40 mil... nå slurer den syyyykt mye... sjekka nivået i kassa i helga og det er topp så er noe serr feil inni der... den har en av fire standar feil. på min smeller det når den girer fra 5 til 4 gir(ikke motsatt) og slurer VELDIG på 1 gir når den er kald. og da sier audi, Ringstad(RATS), og ett par andre jeg har snakka med, BYTT KASSE... bilen er trolig chippet og ved kassebytte nå skal det skje på audiverkted eller dit etterpå for å fjerne chipping(eller hva dem har gjort) og motor og kasse skal mappes mot hverandre på nytt... 180hk holder i massevis.

#434 GULF

GULF

Offroader

• Medlem
  • PipPipPip
  • 137 Innlegg:

Posted 21 October 2011 - 22:46

QUOTE(GIMMY @ 21 Oct 2011, 23:10) <{POST_SNAPBACK}>
Var på merkeverksted i juni(bilen har stått hele sommer) og kjørte diagnise på den... dem fant ingen feil på data... men mekaniker kjente feilene og feilene har blitt mye verre siden... har kjørt tja.. 40 mil... nå slurer den syyyykt mye... sjekka nivået i kassa i helga og det er topp så er noe serr feil inni der... den har en av fire standar feil. på min smeller det når den girer fra 5 til 4 gir(ikke motsatt) og slurer VELDIG på 1 gir når den er kald. og da sier audi, Ringstad(RATS), og ett par andre jeg har snakka med, BYTT KASSE... bilen er trolig chippet og ved kassebytte nå skal det skje på audiverkted eller dit etterpå for å fjerne chipping(eller hva dem har gjort) og motor og kasse skal mappes mot hverandre på nytt... 180hk holder i massevis.

Okay, hvis den er trimmet så forstår jeg hvorfor den slurrer. De kassene er ikke beregnet for stort over standard dreiemoment. Men kan ikke skjønne at det ikke går an å få den reparert og modifisert for en passe lav bunke!
http://forum.vwaudi-...d.php?p=1983960

Edited by GULF, 21 October 2011 - 23:10.

#435 Gimmy

Gimmy

Nytt medlem

• Medlem
  • Pip
  • 2 Innlegg:

Posted 21 October 2011 - 23:31

QUOTE(GULF @ 21 Oct 2011, 23:46) <{POST_SNAPBACK}>
Okay, hvis den er trimmet så forstår jeg hvorfor den slurrer. De kassene er ikke beregnet for stort over standard dreiemoment. Men kan ikke skjønne at det ikke går an å få den reparert og modifisert for en passe lav bunke!
http://forum.vwaudi-...d.php?p=1983960

titter ivring på link;) takker;)

tiptronic kasser er dritt... ikke nok med att min jukser i girene og slurer og har store forsinkelser(trolig grunniet triiming) så lekker den fra høyre drivaksel forran(quattro) så bytte er nok greit;(

#436 Turbodrive

Turbodrive

Grand offroader

• Medlem
  • PipPipPipPip
  • 597 Innlegg:

Posted 22 October 2011 - 08:27

De er snaut dimensjonert og absolutt ikke glad i trim, men hovedproblemet er at Audi både mente og fremdeles mener at olje/filterskift på disse kassene ikke er nødvendig. Dette er bare tull, og jeg har skiftet olje på flere slike kasser hvor jeg har tappet av noe mørkebrun guffe og skiftet et nærmest tett filter, etter bytte er det som "ny" girkasse igjen..

'94 Mercedes-Benz G350TD 

'13 Nissan Leaf

Ja, de to bilene utfyller hverandre helt perfekt. ;)

#437 Gimmy

Gimmy

Nytt medlem

• Medlem
  • Pip
  • 2 Innlegg:

Posted 22 October 2011 - 13:11

QUOTE(Turbodrive @ 22 Oct 2011, 09:27) <{POST_SNAPBACK}>
De er snaut dimensjonert og absolutt ikke glad i trim, men hovedproblemet er at Audi både mente og fremdeles mener at olje/filterskift på disse kassene ikke er nødvendig. Dette er bare tull, og jeg har skiftet olje på flere slike kasser hvor jeg har tappet av noe mørkebrun guffe og skiftet et nærmest tett filter, etter bytte er det som "ny" girkasse igjen..

en eller annen fortalte med att det var så trangt å kjipt å bytte olje og filter att jeg har latt det være men er jo ganske lett detta så skal kjøpe nytt å prøve... billigere enn 30000kr... hehe

men fått noen firma i polen jeg skal sjekke ut... dem setter vel inn girkasser fra stjælte biler men... uff... hehe

#438 Turbodrive

Turbodrive

Grand offroader

• Medlem
  • PipPipPipPip
  • 597 Innlegg:

Posted 22 October 2011 - 13:33

Det er ikke trangt eller noe som helst, det er bare tull. Det er enkelt å gjøre, men man trenger en pumpe til å fylle olje på igjen og det er en spesiell prosedyre for å få nivået riktig.

'94 Mercedes-Benz G350TD 

'13 Nissan Leaf

#439 Gimmy

Gimmy

Nytt medlem

• Medlem
  • Pip
  • 2 Innlegg:

Posted 22 October 2011 - 18:06

QUOTE(Turbodrive @ 22 Oct 2011, 14:33) <{POST_SNAPBACK}>
Det er ikke trangt eller noe som helst, det er bare tull. Det er enkelt å gjøre, men man trenger en pumpe til å fylle olje på igjen og det er en spesiell prosedyre for å få nivået riktig.

Jeg vet det nå så jeg gjorde etterfylling forrige helg... hjalp minimalt... så får prøve ett filterskift og oljeskift...

hvem selger rimeligst olje(aft eller hav den heter)?

#440 Turbodrive

Turbodrive

Grand offroader

• Medlem
  • PipPipPipPip
  • 597 Innlegg:

Posted 22 October 2011 - 23:40

Det er spesialolje på disse kassene, ikke vanlig rød ATF ihvertfall.. smile.gif

'94 Mercedes-Benz G350TD 

'13 Nissan Leaf