Toros SJ410
#61
Posted 03 August 2009 - 10:21
Selges for 2500kr/bud eller bytte i noen suzukideler
Nypris var ca 4500kr.
#62
Posted 04 August 2009 - 20:02
Men skal til med en liten light overhaling av motor, ved å bytte topp-pakning, ventiltetninger og reg. reim.
Alt ble kjøpt inn i forrige uke, men fikk feil reg. reim fra butikken, så håper ny reim kommer i morra siden de melder litt bedre vær fremover.
Regner med at ventiler og ventilseter må slipes i samme slengen. Så hvis noen har en oppskrift på overhaling av toppen, så er jeg takknemlig for det.
#63
Posted 04 August 2009 - 20:03
Jada, panseret er like matt som det ser ut til
#64
Posted 04 August 2009 - 21:33
Jada, panseret er like matt som det ser ut til
fint å ut å kjøre i finværet tror nesten panseret mitt er mattere enn ditt, ikke langt unna
Edited by MOE413, 04 August 2009 - 22:41.
1x '86 suzuki sj 413.
2x '85 suzuki sj410 pickup
1x '84 suzuki sj410 pickup
1x '92 suzuki Samurai
1x '88 suzuki samurai
2x '82 suzuki LJ 80
Mats Moe
#65
Posted 04 August 2009 - 22:19
#66
Posted 04 August 2009 - 23:12
#67
Posted 05 August 2009 - 09:08
#68
Posted 05 August 2009 - 12:44
netopp derfor han fikk denne Jarle... for de av oss som har fast tak og gjerne vil kjøre cab om sommeren
#69
Posted 05 August 2009 - 20:09
#70
Posted 05 August 2009 - 20:17
Så skrudde jeg ut en plugg bare for å se, og den var fyll av kjøleveske, det var resten og.. Så da hadde topp-pakninga sagt helt takk for seg gitt..
Ser det såvidt på bilde
Skulle jo bytte den idag likevel, så sånn sett var det ikke farlig...
Fikk nå demontert det jeg skulle, og når jeg kom til toppboltene så fant jeg ut at alle sammen var så godt som løse, så var vel ikke så rart at den har trekt vann inn...
Blei lite med bilder fra jobben, men her er ett med vann i sylindrene
#71
Posted 07 August 2009 - 15:10
Det har vel ikke noe å si hvem rekkefølge en justerer?
Har byttet pakninger og ventiltetninger, er snart ferdig med å montere den sammen nå
#72
Posted 07 August 2009 - 15:44
Det har vel ikke noe å si hvem rekkefølge en justerer?
Har byttet pakninger og ventiltetninger, er snart ferdig med å montere den sammen nå
tror ikke det har noe å si hvilken rekkefølge du justerer i, men vær sikker på at ventilene er lukket. det kan du se ved at kammen står som "kaninører" på den sylinderen du skal justere.'
mats
1x '86 suzuki sj 413.
2x '85 suzuki sj410 pickup
1x '84 suzuki sj410 pickup
1x '92 suzuki Samurai
1x '88 suzuki samurai
2x '82 suzuki LJ 80
Mats Moe
#73
Posted 07 August 2009 - 15:54
mats
Takk for tipset.
Vet du hvor store måleblad en må bruke?
#74
Posted 07 August 2009 - 16:29
Vet du hvor store måleblad en må bruke?
vet ikke på 410
1x '86 suzuki sj 413.
2x '85 suzuki sj410 pickup
1x '84 suzuki sj410 pickup
1x '92 suzuki Samurai
1x '88 suzuki samurai
2x '82 suzuki LJ 80
Mats Moe
#75
Posted 07 August 2009 - 18:54
Fyra med en gang
Men syns den ryker litt for mye enda.
#76
Posted 07 August 2009 - 23:50
sett motoren på øvre dødpunkt og juster de fire ventilene som ikke er i spenn av kamakselen....... snu så veiva et tørn.... de siste fire skal da være løse og klare for justering
#77
Posted 08 August 2009 - 09:47
sett motoren på øvre dødpunkt og juster de fire ventilene som ikke er i spenn av kamakselen....... snu så veiva et tørn.... de siste fire skal da være løse og klare for justering
Bruker du 0,15 på begge sider?
Målte med 0,15 på innsugsiden og 0,20 på eksos og fikk litt ventiltikking etter det.
Når jeg bytta ventiltetningene så fant jeg ut at den ene tetningen lå løst oppi, så jeg tenkte det ikke var så rart at den røyk litt mye.
Men bilen røyk forstatt mye på kald motor etter at jeg var ferdig, riktig nok bare når jeg gir på, men likevel for mye.
Nå ble det litt oljesøl oppi sylindrene når jeg tok av toppen, så håper det kan være at det er bare litt uforbrent olje som jeg ikke har blitt helt kvitt enda.
Hvis ikke må jeg vel til med å bytte stempelringer og
#78
Posted 08 August 2009 - 11:40
Får ut å ta en skikkelig prøvetur snart, men motoren går utrolig fint er mye kvikkere enn før
#79
Posted 08 August 2009 - 21:48
#80
Posted 08 August 2009 - 21:57
Ja får sjekke det i morra
Hadde vært veldig greit om det var så enkelt, men frykter at det kan være dårlige stempelringer.
Er det noen måte å sjekke om ringene er dårlige på?