Gå til innhold



Foto

Slik går nu dagan . . . .


This topic has been archived. This means that you cannot reply to this topic.
357 replies to this topic

#321 Terka

Terka

    Jallamekaniker

  • Medlem
  • PipPipPipPip
  • 574 Innlegg:

Posted 10 February 2011 - 18:47

QUOTE(asmo @ 10 Feb 2011, 11:51) <{POST_SNAPBACK}>
Terje, får vi se bilde av bil/motor-bygg eller?

smile.gif

Kommer nok litt bilder etterhvert. Bortsett fra et lite uhell hos Roar som har medført litt mindre lakk på den ene skjermen og at den nå er noen cm høyere enn før så ser bilen like sliten/pen ut som før. I motorrommet så ser det ut som om motoren alltid har stått der. (Den er jo ett år eldre en selve bilen.) biggrin.gif

Blir nok litt mer stell senere som er verdt noen bilder. wink.gif

#322 Tjærand

Tjærand

    Skogens Konge

  • Medlem
  • PipPipPipPipPip
  • 1202 Innlegg:

Posted 11 February 2011 - 09:44

Nye foringer på bakaksel = ny bil. Utrolig hva man venner seg til sånn over tid av vibrasjoner og dunking. Bilen oppfører seg mye roligere langs dårlig vei (vanlig norsk vei ;-)) og på god vei er det som å kjøre tog.
Måtte og bytte bremseskiver på grunn av kast. Det løste også et vibrasjonsproblem jeg har hatt rundt 100 - 110 km/t. Har prøvd å avbalansere dekka men til ingen nytte. Etter skivebytte er det dønn stille i rattet.
96 G320 33"
EX: 88 300GD STT 33"

Nøtterøy / Vestfold

#323 asmo

asmo

    Grand offroader

  • Medlem
  • PipPipPipPip
  • 598 Innlegg:

Posted 11 February 2011 - 10:05

QUOTE(Tjærand @ 11 Feb 2011, 09:44) <{POST_SNAPBACK}>
Nye foringer på bakaksel = ny bil. Utrolig hva man venner seg til sånn over tid av vibrasjoner og dunking. Bilen oppfører seg mye roligere langs dårlig vei (vanlig norsk vei ;-)) og på god vei er det som å kjøre tog.
Måtte og bytte bremseskiver på grunn av kast. Det løste også et vibrasjonsproblem jeg har hatt rundt 100 - 110 km/t. Har prøvd å avbalansere dekka men til ingen nytte. Etter skivebytte er det dønn stille i rattet.

Da melder spørsmålet seg, iallefall fra meg.
Opplever du det som rimelig å holde en "gammel" 463 som familiebil kontra å kjøpe en nyere plastkjelke?

#324 Tjærand

Tjærand

    Skogens Konge

  • Medlem
  • PipPipPipPipPip
  • 1202 Innlegg:

Posted 11 February 2011 - 17:57

QUOTE(asmo @ 11 Feb 2011, 11:05) <{POST_SNAPBACK}>
Opplever du det som rimelig å holde en "gammel" 463 som familiebil kontra å kjøpe en nyere plastkjelke?


Ja! Nå har jeg aldri hatt noe annet enn gamle Merc'er men jeg bruker mindre penger på slitedeler og service enn alle mine bekjente med nyere biler. Klart at det er greit med garanti og nybilfølelse men jeg koser meg alltid like mye når de forteller meg at de må ut med 10 - 20 - 30 000 kr på en 5 år gammel bil.

Når jeg kjøpte den så var jeg klar over at den hadde nesten 300 000km på telleren og budsjetterte med litt slitedeler. Og jeg kjenner at terskelen for å skru selv er litt høyere på en del ting. Er det ting som ryker så er dette den eneste bilen vi har så jeg kan ikke bruke 2 uker på å mekke selv ;-)
Men utover det så er det ikke så mye mer som kan gå i stykker på denne enn på den 88-modellen jeg hadde.

96 G320 33"
EX: 88 300GD STT 33"

Nøtterøy / Vestfold

#325 maelling

maelling

    V8 - avhengig

  • Medlem
  • PipPipPipPipPip
  • 1813 Innlegg:

Posted 11 February 2011 - 19:20

QUOTE(Tjærand @ 11 Feb 2011, 17:57) <{POST_SNAPBACK}>
Ja! Nå har jeg aldri hatt noe annet enn gamle Merc'er men jeg bruker mindre penger på slitedeler og service enn alle mine bekjente med nyere biler. Klart at det er greit med garanti og nybilfølelse men jeg koser meg alltid like mye når de forteller meg at de må ut med 10 - 20 - 30 000 kr på en 5 år gammel bil.

Når jeg kjøpte den så var jeg klar over at den hadde nesten 300 000km på telleren og budsjetterte med litt slitedeler. Og jeg kjenner at terskelen for å skru selv er litt høyere på en del ting. Er det ting som ryker så er dette den eneste bilen vi har så jeg kan ikke bruke 2 uker på å mekke selv ;-)
Men utover det så er det ikke så mye mer som kan gå i stykker på denne enn på den 88-modellen jeg hadde.


300 000 km bare? Knapt innkjørt tongue.gif Tror jeg har 545 000 km per dags dato. Det er det som forsikringsselskapet har registrert. Motoren ble riktignok overhalt for 100 000 km siden og kassa for 30 000 km omtrent smile.gif Men med tanke på hvor billig delene til G er, så er det nesten uansett god økonomi. Det er bare rustskader som kan bli et skikkelig problem. Dessuten bryter ikke en G sammen uten videre, for da er det noe alvorlig som går fyken. På en ny bil kan en liten sensor streike, og dermed stanser alt.

Edited by maelling, 11 February 2011 - 19:21.

Mvh Martin E. maelling@gmail.com

 

06 W221 S500L Tråd: http://www.mercefrea...hp?f=25&t=22477

04 S211 320 4-matic

83 W460 280GE under restaurering
75 W116 350SE i drift. Tråd: http://www.mercefrea...hp?f=25&t=22152
72 W108 280SE 4.5 i drift
tråd (http://www.mercefrea...hp?f=25&t=19868)
 


#326 Iver460

Iver460

    4x4-Høvding

  • Medlem
  • PipPipPipPipPipPip
  • 2473 Innlegg:

Posted 11 February 2011 - 19:41

Maelling; er redd jeg må være en gledesdreper for teorien din. 280n vi hadde ble kjøpt 3 år gammel og med 40.000 km. 270n ble kjøpt 3 år gammel og med ca 60.000 km. Nå har 270n gjort ca 170.000 km og den har stått mindre på verksted og hatt færre problemer som har gitt driftsstans ved tilsvarende alder og km-stand som 280n. Jeg er også temmelig sikker på at indeksjusterte vedlikeholdsutgifter har vært lavere!

#327 Østerklev

Østerklev

    4x4-Høvding

  • Medlem
  • PipPipPipPipPipPip
  • 3360 Innlegg:

Posted 11 February 2011 - 19:45

QUOTE(maelling @ 11 Feb 2011, 20:20) <{POST_SNAPBACK}>
300 000 km bare? Knapt innkjørt tongue.gif Tror jeg har 545 000 km per dags dato. Det er det som forsikringsselskapet har registrert. Motoren ble riktignok overhalt for 100 000 km siden og kassa for 30 000 km omtrent smile.gif Men med tanke på hvor billig delene til G er, så er det nesten uansett god økonomi. Det er bare rustskader som kan bli et skikkelig problem. Dessuten bryter ikke en G sammen uten videre, for da er det noe alvorlig som går fyken. På en ny bil kan en liten sensor streike, og dermed stanser alt.

Vet ikke om rust er så forferdelig farlig heller. Jeg hadde min i Polen for seks år siden, det kom på 18000 å ta all rust (og det var ikke lite), bytte farge helt gjennomført, og bytte motor. Kunne godt ha byttet motor selv, men fant ut at timeprisen var ca 10% av min, og når bilen først skulle nedover var det jo like greit å la dem ta jobben)

Nå har det dukket opp noen blemmer her og der, men ikke noe alvorlig. Holder det et par år til kan den alltids få en ny strekk. Ikke større kostnad pr. år enn et par oljeskift og dekksltasje :-)

Gammel G er definitivt billig å eie!
Øyvind

-man kan ikke lese seg til praktisk erfaring

#328 Maranello

Maranello

    Nytt medlem

  • Medlem
  • Pip
  • 44 Innlegg:

Posted 11 February 2011 - 20:40

Det var ikke dyrt! Kanskje jeg skulle sende min nedover også, i stede for å banne over den og sverge på at den skal selges så snart jeg får rotet meg til det.

Edited by Maranello, 11 February 2011 - 20:42.


#329 Maranello

Maranello

    Nytt medlem

  • Medlem
  • Pip
  • 44 Innlegg:

Posted 11 February 2011 - 20:40

Hva skjer med dobbel hele veien?sad.gif

Edited by Maranello, 11 February 2011 - 20:41.


#330 maelling

maelling

    V8 - avhengig

  • Medlem
  • PipPipPipPipPip
  • 1813 Innlegg:

Posted 11 February 2011 - 20:51

QUOTE(Iver460 @ 11 Feb 2011, 19:41) <{POST_SNAPBACK}>
Maelling; er redd jeg må være en gledesdreper for teorien din. 280n vi hadde ble kjøpt 3 år gammel og med 40.000 km. 270n ble kjøpt 3 år gammel og med ca 60.000 km. Nå har 270n gjort ca 170.000 km og den har stått mindre på verksted og hatt færre problemer som har gitt driftsstans ved tilsvarende alder og km-stand som 280n. Jeg er også temmelig sikker på at indeksjusterte vedlikeholdsutgifter har vært lavere!


Ikke ødelegg livsløgnen min nå da! hehe tongue.gif neida. Hvis jeg ser på de siste 12 årene vi har hatt G'en, har bare 2 ting gått fyken på den, og det er dynamoen tidlig i fjor/vinter, og før det var det en termostat. Ellers har den mistet bremsene en gang da et bremserør rustet over. Det er de 3 akutte stansene vi har opplevd. Resten har vært service, en "ompakk" av foraksel og ellers overhaling av automat (som begynte å slure mer over tid). Før dette ble motoren overhalt, men det var akkurat rett før vi kjøpte den. Det jeg gjorde for 2 år siden var mest skader pga rust-relaterte ting. 320 W211'en har vært inne 2 ganger pga elektronikkfeil, 3 ganger pga at luftputer i airmatic'en har eksplodert, én gang pga at SBC-enheten gikk fyken, én gang pga at en vaier i panseret gikk fyken, noe som gjorde at det ikke lot seg åpne (låst på ene siden). Sikkert noe mer jeg har glemt, men dette er i løpet av 1 år som vi har hatt den, og den har bare gått 80 000 km nå, og var gått 53 000 da vi kjøpte den sist sommer. Regningen på hele moroa her var på 1/3 av det vi kjøpte G'en for i sin tid, men heldigvis har alt gått på bruktbil-garantien smile.gif I disse dager piper ryggesensorene hele tiden og må skrus av manuelt. G'en tuller litt med lysene nå og da, men man trenger ikke doktorgrad for å fikse noe smile.gif

Men G-wagen har brukt rundt 87 200 liter bensin gjennom sin levetid (bensin for rundt 1 mill?tongue.gif), 436 liter motorolje, og sikkert 100 liter annen smøreolje. Ellers X antall dekk, bremseskiver og eksos-stubb over tanken m.m. G er fremdeles en god bil, men økonomien forverres med økt kjørelengde i året, og det er en fordel at man gjør mest mulig selv. Selv har jeg gjort alt på bilen som har dukket opp de siste 3-4 årene, og jeg insisterer på å ta selv ethvert problem som måtte dukke opp (såfremt det krever spesialkompetanse/verktøy) smile.gif Men, jeg verdsetter ikke katten min etter kostnad/nytte - prinsipper, ei heller min G. Har hatt mer moro og opplevelser med G'en enn noen annen bil vi har hatt opp igjennom historien - til sammen smile.gif

@Østerklev: Det var en hyggelig pris for mye arbeid! Er det et sted i Polen eller et selskap du vil anbefale? Jeg vurderer omlakkering av bilen, men driver og leser meg opp på temaet nå for å se hva som skal til for å få til dette selv.

Edited by maelling, 11 February 2011 - 21:26.

Mvh Martin E. maelling@gmail.com

 

06 W221 S500L Tråd: http://www.mercefrea...hp?f=25&t=22477

04 S211 320 4-matic

83 W460 280GE under restaurering
75 W116 350SE i drift. Tråd: http://www.mercefrea...hp?f=25&t=22152
72 W108 280SE 4.5 i drift
tråd (http://www.mercefrea...hp?f=25&t=19868)
 


#331 Østerklev

Østerklev

    4x4-Høvding

  • Medlem
  • PipPipPipPipPipPip
  • 3360 Innlegg:

Posted 11 February 2011 - 23:10

QUOTE(maelling @ 11 Feb 2011, 21:51) <{POST_SNAPBACK}>
Ikke ødelegg livsløgnen min nå da! hehe tongue.gif neida. Hvis jeg ser på de siste 12 årene vi har hatt G'en, har bare 2 ting gått fyken på den, og det er dynamoen tidlig i fjor/vinter, og før det var det en termostat. Ellers har den mistet bremsene en gang da et bremserør rustet over. Det er de 3 akutte stansene vi har opplevd. Resten har vært service, en "ompakk" av foraksel og ellers overhaling av automat (som begynte å slure mer over tid). Før dette ble motoren overhalt, men det var akkurat rett før vi kjøpte den. Det jeg gjorde for 2 år siden var mest skader pga rust-relaterte ting. 320 W211'en har vært inne 2 ganger pga elektronikkfeil, 3 ganger pga at luftputer i airmatic'en har eksplodert, én gang pga at SBC-enheten gikk fyken, én gang pga at en vaier i panseret gikk fyken, noe som gjorde at det ikke lot seg åpne (låst på ene siden). Sikkert noe mer jeg har glemt, men dette er i løpet av 1 år som vi har hatt den, og den har bare gått 80 000 km nå, og var gått 53 000 da vi kjøpte den sist sommer. Regningen på hele moroa her var på 1/3 av det vi kjøpte G'en for i sin tid, men heldigvis har alt gått på bruktbil-garantien smile.gif I disse dager piper ryggesensorene hele tiden og må skrus av manuelt. G'en tuller litt med lysene nå og da, men man trenger ikke doktorgrad for å fikse noe smile.gif

Men G-wagen har brukt rundt 87 200 liter bensin gjennom sin levetid (bensin for rundt 1 mill?tongue.gif), 436 liter motorolje, og sikkert 100 liter annen smøreolje. Ellers X antall dekk, bremseskiver og eksos-stubb over tanken m.m. G er fremdeles en god bil, men økonomien forverres med økt kjørelengde i året, og det er en fordel at man gjør mest mulig selv. Selv har jeg gjort alt på bilen som har dukket opp de siste 3-4 årene, og jeg insisterer på å ta selv ethvert problem som måtte dukke opp (såfremt det krever spesialkompetanse/verktøy) smile.gif Men, jeg verdsetter ikke katten min etter kostnad/nytte - prinsipper, ei heller min G. Har hatt mer moro og opplevelser med G'en enn noen annen bil vi har hatt opp igjennom historien - til sammen smile.gif

@Østerklev: Det var en hyggelig pris for mye arbeid! Er det et sted i Polen eller et selskap du vil anbefale? Jeg vurderer omlakkering av bilen, men driver og leser meg opp på temaet nå for å se hva som skal til for å få til dette selv.

Har forbindelse med et lite, men seriøst verksted som har gjort en del jobber for norske kunder. Har vært nede med 6-7 biler + kunder som har kjørt selv. Et par år siden siste jobb, men har jevnlig kontakt, og de er klare for oppdrag. Prisene har rimeligvis steget noe siden jeg hadde min bil nedover.

Ikke for at polakker nødvendigvis er mindre seriøse enn andre, men det er lurt å skaffe gode referanser før man leverer bilen til rep. (Gimmy vet at det finnes tvilsomme verksteder i Norge også)
Øyvind

-man kan ikke lese seg til praktisk erfaring

#332 Terka

Terka

    Jallamekaniker

  • Medlem
  • PipPipPipPip
  • 574 Innlegg:

Posted 12 February 2011 - 22:20

QUOTE(asmo @ 10 Feb 2011, 11:51) <{POST_SNAPBACK}>
Terje, får vi se bilde av bil/motor-bygg eller?

smile.gif

Fresh & dirty pictures can be found here! biggrin.gif

#333 maelling

maelling

    V8 - avhengig

  • Medlem
  • PipPipPipPipPip
  • 1813 Innlegg:

Posted 13 February 2011 - 15:41

http://www.tv2underh...et-3412287.html

"Brooms bilekspert anbefaler ekte offroader til en billig penge."

"Geländewagen og Range Rover hadde jeg styrt unna hvis du skal ha en noenlunde pålitelig bil som ikke koster både skjorta og jakka. Land Rover er proppfull av sjarm, men heller ikke den er verdens beste bil. De liker seg best hos en eier med stor verktøykasse! "

Er ikke G-wagen pålitelig? Koster skjorte og jakka? dry.gif Det må være Range Rover han prater om, og forsnakker seg litt. Helvete fryser før en G-wagen stanser biggrin.gif

Edited by maelling, 13 February 2011 - 15:45.

Mvh Martin E. maelling@gmail.com

 

06 W221 S500L Tråd: http://www.mercefrea...hp?f=25&t=22477

04 S211 320 4-matic

83 W460 280GE under restaurering
75 W116 350SE i drift. Tråd: http://www.mercefrea...hp?f=25&t=22152
72 W108 280SE 4.5 i drift
tråd (http://www.mercefrea...hp?f=25&t=19868)
 


#334 minim

minim

    Grand offroader

  • Medlem
  • PipPipPipPip
  • 728 Innlegg:

Posted 13 February 2011 - 15:53

QUOTE(maelling @ 13 Feb 2011, 15:41) <{POST_SNAPBACK}>
http://www.tv2underh...et-3412287.html

"Brooms bilekspert anbefaler ekte offroader til en billig penge."

"Geländewagen og Range Rover hadde jeg styrt unna hvis du skal ha en noenlunde pålitelig bil som ikke koster både skjorta og jakka. Land Rover er proppfull av sjarm, men heller ikke den er verdens beste bil. De liker seg best hos en eier med stor verktøykasse! "

Er ikke G-wagen pålitelig? Koster skjorte og jakka? dry.gif Det må være Range Rover han prater om, og forsnakker seg litt. Helvete fryser før en G-wagen stanser biggrin.gif


Pålitelig kan nå så være, men når noe først ryker så koster det som faen på disse tyskerbrakkene våre smile.gif

#335 maelling

maelling

    V8 - avhengig

  • Medlem
  • PipPipPipPipPip
  • 1813 Innlegg:

Posted 13 February 2011 - 16:16

Koster som faen? En moderne bil som må på verksted hele tiden koster som faen, typisk vår W211. G-deler er da billige? Hver gang jeg har tatt meg en tur til VTP, så har jeg kommet ut igjen med mer enn jeg kan bære for noen tusenlapper (samt litt god Mercedes-drops), og fått mye brukbart stål av god kvalitet som holder de neste 28 år. Den eneste gangen jeg har følt meg nesten smålurt var radiatoren med oljekjøler jeg handlet hos VTP til "innbruddspris": 5000 kr. Orginal Bosch-dynamo synes jeg er litt dyr, så da gikk jeg for biltema-varianten. I ettertid har jeg sett at flunkende nye Bosch-dynamoer på ebay er ganske billige. Ellers er det jo masse smådill å få kjøpt på ebay og finn. Motorer får man tak i over alt, og samme med girkasser. G-wagen virker dyrere å kjøre enn å drifte ellers egentlig. Bil koster penger her i landet, men man må sette ting i perspektiv. Min 125 cc scooter sliter jeg mer med å få tak i deler til, og der koster en startmotor alene 3000 kr, kjøpt fra Tyskland. Det som er dyrt til G-wagen virker ut til å være hevefjærer, vinsjer og alt mulig driit som man gjerne oppgraderer med, men standarddeler er vel ikke så ille?

Edited by maelling, 13 February 2011 - 16:26.

Mvh Martin E. maelling@gmail.com

 

06 W221 S500L Tråd: http://www.mercefrea...hp?f=25&t=22477

04 S211 320 4-matic

83 W460 280GE under restaurering
75 W116 350SE i drift. Tråd: http://www.mercefrea...hp?f=25&t=22152
72 W108 280SE 4.5 i drift
tråd (http://www.mercefrea...hp?f=25&t=19868)
 


#336 minim

minim

    Grand offroader

  • Medlem
  • PipPipPipPip
  • 728 Innlegg:

Posted 13 February 2011 - 16:47

QUOTE(maelling @ 13 Feb 2011, 16:16) <{POST_SNAPBACK}>
Koster som faen? En moderne bil som må på verksted hele tiden koster som faen, typisk vår W211. G-deler er da billige? Hver gang jeg har tatt meg en tur til VTP, så har jeg kommet ut igjen med mer enn jeg kan bære for noen tusenlapper (samt litt god Mercedes-drops), og fått mye brukbart stål av god kvalitet som holder de neste 28 år. Den eneste gangen jeg har følt meg nesten smålurt var radiatoren med oljekjøler jeg handlet hos VTP til "innbruddspris": 5000 kr. Orginal Bosch-dynamo synes jeg er litt dyr, så da gikk jeg for biltema-varianten. I ettertid har jeg sett at flunkende nye Bosch-dynamoer på ebay er ganske billige. Ellers er det jo masse smådill å få kjøpt på ebay og finn. Motorer får man tak i over alt, og samme med girkasser. G-wagen virker dyrere å kjøre enn å drifte ellers egentlig. Bil koster penger her i landet, men man må sette ting i perspektiv. Min 125 cc scooter sliter jeg mer med å få tak i deler til, og der koster en startmotor alene 3000 kr, kjøpt fra Tyskland. Det som er dyrt til G-wagen virker ut til å være hevefjærer, vinsjer og alt mulig driit som man gjerne oppgraderer med, men standarddeler er vel ikke så ille?


Sammenlign nå ikke epler og pærer. Du skal se at en 463 2010 modell som får div. problemer og må på verksted koster minst like mye å holde i gang som W211 din.


#337 maelling

maelling

    V8 - avhengig

  • Medlem
  • PipPipPipPipPip
  • 1813 Innlegg:

Posted 13 February 2011 - 16:55

Og mens vi snakker om ny G. Her er en real drømme-G biggrin.gif Synet av G-himmelen:







http://www.finn.no/f...nnkode=26825648

Det ser ut som det er byttet en god del ting opp igjennom årene er også. Jepp, jeg har ikke så mye jeg skulle sagt om nyere G enn 460, og 463 har jeg null og nix peiling på. Selv synes jeg 460 er nær fullkomment, siden alt er så enkelt og solid. Ikke noe tull, og det eneste jeg har å innvende er rust-bestandigheten. Selv har jeg ikke noe sans for nye og avanserte biler. Tyskerne fikser motor og drivverk virker det ut som, men elektronikk, gadgets og dill virker ut til å gå fyken ganske lett; derfor 460. På slike ting er japanerne flinkere.

Edited by maelling, 13 February 2011 - 18:05.

Mvh Martin E. maelling@gmail.com

 

06 W221 S500L Tråd: http://www.mercefrea...hp?f=25&t=22477

04 S211 320 4-matic

83 W460 280GE under restaurering
75 W116 350SE i drift. Tråd: http://www.mercefrea...hp?f=25&t=22152
72 W108 280SE 4.5 i drift
tråd (http://www.mercefrea...hp?f=25&t=19868)
 


#338 Gimmy

Gimmy

    Nytt medlem

  • Medlem
  • Pip
  • 2 Innlegg:

Posted 15 February 2011 - 17:54

Da er bilen EU ok idag;)

fikk etterbeskjed om att begge bakfjærer er knekt... Da holdt fjærene fra Fosen hele ett nesten stillestående år på asfalt... yay.

noen med bra sett bak liggende??? ikke utbrukte signe fjærer...



#339 Roar Sæther

Roar Sæther

    El Presidente!

  • Medlem
  • PipPipPipPipPip
  • 1515 Innlegg:

Posted 15 February 2011 - 18:32

Joar har ett bra sett her hos meg.

Send han en PM, så blir dere nok enige.
oops!?!


#340 ewikran

ewikran

    Offroader

  • Medlem
  • PipPipPip
  • 282 Innlegg:

Posted 15 February 2011 - 20:46

QUOTE(Tjærand @ 11 Feb 2011, 10:44) <{POST_SNAPBACK}>
Nye foringer på bakaksel = ny bil. Utrolig hva man venner seg til sånn over tid av vibrasjoner og dunking. Bilen oppfører seg mye roligere langs dårlig vei (vanlig norsk vei ;-)) og på god vei er det som å kjøre tog.
Måtte og bytte bremseskiver på grunn av kast. Det løste også et vibrasjonsproblem jeg har hatt rundt 100 - 110 km/t. Har prøvd å avbalansere dekka men til ingen nytte. Etter skivebytte er det dønn stille i rattet.


Tør spørre om det var mye arbeid med foringbytte?
Jeg har handlet litt smått både framme og bak og har store planer om å få på ny gummi til sommeren.

Ex -97 G300DT LWB