Gå til innhold



Foto
- - - - -

Sovarnes Garasje (KC)


This topic has been archived. This means that you cannot reply to this topic.
143 replies to this topic

#41 PiS81

PiS81

    Grand offroader

  • Medlem
  • PipPipPipPip
  • 604 Innlegg:

Posted 22 March 2004 - 00:00

Kopi av melding:
er det 4 eller 2 seters?

Bilen er veldig fin invendig sånn inventar messig, det er fire seters ja, mangler kun et plastdeksel til det ene klappsetet.
Penge summer blir ikke snakket om i denne garasjen.. bare mangelen av dem fish.gif

#42 PiS81

PiS81

    Grand offroader

  • Medlem
  • PipPipPipPip
  • 604 Innlegg:

Posted 22 March 2004 - 00:00

Var ute å lekte med voltmeteret i dag.. har nemlig en sylinder som henger etter når motoren er kald, så jeg hadde jo håpet at det bare var glødepluggen som var gåen, men den gang ei. Så nå har jeg vært hos nissan forhandleren å fått skrevet ut litt vital data om ventiler å sånnt annet rart.

"ska vi sjå ska vi sjå sa den blinde tell den døve mærræ" cool.gif

#43 PiS81

PiS81

    Grand offroader

  • Medlem
  • PipPipPipPip
  • 604 Innlegg:

Posted 22 March 2004 - 00:00

Kopi av melding:
hm var det so billig med andre ord? du skal ikkje klage då ! wink.gif

det var vel ikke akkurat der saken lå, hadde prisen stått i forhold til rustmengden så hadde jeg vel kanskje skrytt av at det var et godt kjøp..

skal ta mål i morgen den dag, så faktisk en sofa på bilskrotingen i dag... Den sto i en mitsubishi pickup sånn som var registrert for tre. men jeg har ikke penger til sånnt en gang sleep.gif

#44 d21

d21

    Grand offroader

  • Medlem
  • PipPipPipPip
  • 513 Innlegg:

Posted 22 March 2004 - 00:00

Kopi av melding:
du vil ikkje seie ka du ga for den nei?
Opprinnelig postet av Ride
Skjønner ikke denne nyskjerrigheten enkelte har. Hva andre har betalt for bilen er det ingen som har noe med.

du hadde ikkje gadda å tatt mål fra utvendig sete rygg og bak i veggen på hytta? bare sån ca, lure på om det blir sofa bak...
Opprinnelig postet av Ride

[/quote]
Sofa kan du bare glemme! Da blir det Mazda MaxiCab. Er en grunn til at det er tverrstilte klappstoler i KC.
Sammenlign en Mazda MaxiCab, og en KC fra siden så skjønner du;)

#45 Ride

Ride

    Nytt medlem

  • Medlem
  • Pip
  • 14 Innlegg:

Posted 23 March 2004 - 00:00

soppas ja, så med andre ord, hytta er for lite lang? var nesten sikker på det kunne bli sofa fra mazda b pickuper!! nye hiluxer har jo plass til sofa'er og er ikkje SÅ masse lengre hytte på dei.... har ikkje tid til noke pickup kjøp no, må nokk mekke en god del russebil før eg kan begje meg ut på noke KC mekk!!!!

#46 d21

d21

    Grand offroader

  • Medlem
  • PipPipPipPip
  • 513 Innlegg:

Posted 23 March 2004 - 00:00

Trenger du baksete er det bedre å satse på Terrano1.
Kan umulig være behagelig å sitte i baksoffan som står i 90grader vinkel der bak?mellow.gif

#47 PiS81

PiS81

    Grand offroader

  • Medlem
  • PipPipPipPip
  • 604 Innlegg:

Posted 23 March 2004 - 00:00

Kopi av melding:
Kan umulig være behagelig å sitte i baksoffan som står i 90grader vinkel der bak?

hehe nei sofa kan du glemme ja, det er plass til å legge ei 6" fjøl oppå klappsetene om du absolutt må sitte med nesen i kjøreretninga.

#48 PiS81

PiS81

    Grand offroader

  • Medlem
  • PipPipPipPip
  • 604 Innlegg:

Posted 23 March 2004 - 00:00

Utrolig kjekkt med fedre som kan ALT, i dag fikk jeg gamlingen til å justere ventilene helt gratis biggrin.gif ettersom det var forferdelig mye slark (sikkert ikke justert siden den var ny) så ble jo motoren litt bedre, men fremdeles er det noe som ikke er som det skal... men aner ikke hva. devil.gif
begynnte å montere på fronten igjen.. Men skulle nesten hatt en "ny brukt" radiator å hive i før jeg satte på plass alt, radiatorn virker hel nok det er bare at halve er bortrusta.. mad.gif

Var på min første kjøretur etter skogsvei i dag, å oppdaget at bremsene var mildest talt dårlige.. Huu hei hvor pengene flyr, i morgen selger jeg ei ku for å kunne fortsette med dette.. sleep.gif

#49 d21

d21

    Grand offroader

  • Medlem
  • PipPipPipPip
  • 513 Innlegg:

Posted 23 March 2004 - 00:00

PiS81
Morro med en KCgarasje her!
Tror ikke det hengerfeste er orginalt. Er jo like svær, og dyp/lav som en plog jo...


#50 PiS81

PiS81

    Grand offroader

  • Medlem
  • PipPipPipPip
  • 604 Innlegg:

Posted 25 March 2004 - 00:00

Kopi av melding:
Så her var det bare å skruve vekk opprustede plater, begynne fremst å arbeide meg bakover


Jupp da var jeg nesten ferdig med fronten, bare støtfangeren som må bongles ut før alt er ferdig. Men det går nok fort med ei vedskie å en hammer..

user posted image

Så nå har jeg da kommet til torpedoveggen å gulvet foran setene.. Å her tror jeg at jeg blir en stund.. fish.gif

user posted image

rust, rust

user posted image

Å mere rust.. tongue.gif

#51 PiS81

PiS81

    Grand offroader

  • Medlem
  • PipPipPipPip
  • 604 Innlegg:

Posted 25 March 2004 - 00:00

Kopi av melding:

Morro med en KCgarasje her!

jo ja jeg har savnet de lenge, både før å etter at jeg kjøpte dette vraket, hadde jo vært kjekkt med litt inspirasjon å visjoner fra andre kc kjørere... får tro de kommer etterhvert. smile.gif

#52 PiS81

PiS81

    Grand offroader

  • Medlem
  • PipPipPipPip
  • 604 Innlegg:

Posted 25 March 2004 - 00:00

Kopi av melding:
lure på om det blir sofa bak...

Jo om du gjør slik smile.gif
user posted image

hiver ut disse.

user posted image

Da blir det plass til sofa wink.gif

#53 Ride

Ride

    Nytt medlem

  • Medlem
  • Pip
  • 14 Innlegg:

Posted 26 March 2004 - 00:00

var ikkje rare plassen nei, men då blir det klapp seter da !! hehe menmen har handla russebil no, så mesteparten av mekke tia går til den... men rekner med å kjøpe KC snart, då skal eg lage garasje...

#54 PiS81

PiS81

    Grand offroader

  • Medlem
  • PipPipPipPip
  • 604 Innlegg:

Posted 30 March 2004 - 23:00

jupp jupp har igrunn hatt nok med å popnagle hull her å der, men nå ble jeg så lei... at jeg fant ut at jeg kunne begynne å leke med sprayboks tongue.gif ikke helt ideelt det heller ettersom jeg ikke har annet en husrom en et altfor trangt verksted (har stappa nasn på biln innfor døra) å holde på i så vær å vind påvirker veldig mye av denne sprayinga.. Men en slags blå metalikk tror jeg det blir.

venter fremdeles på skjermer fra veng.. men di tar seg sannelig god tid.

Også fått svar på mail fra BGnor om den "vanlige" kufangeren.. ja den enkle bøyla dere vet uten sånne jern ut til siden.. Men det fikk jeg tilbakemelding om at den har de sluttet å lage så den fikk jeg ikke tak i hos dem... Men jeg kunne få kjøpt en ganske stor en til 3650 kr for å feste winsj å annet rart på... Sukk penger penger penger fish.gif

bilder kommer i morgen... smile.gif

#55 PiS81

PiS81

    Grand offroader

  • Medlem
  • PipPipPipPip
  • 604 Innlegg:

Posted 30 March 2004 - 23:00

Ja jeg valgte altså den enkleste å antagligvis den billigste måten å skifte farge på bilen... tongue.gif SPRAYBOKS

user posted image
Bildet er tatt etter et prøvestrøk.. så får jeg se hvor mange strøk å nedpussinger jeg må ha før jeg blir fornøyd wink.gif

#56 PiS81

PiS81

    Grand offroader

  • Medlem
  • PipPipPipPip
  • 604 Innlegg:

Posted 01 April 2004 - 23:00

jupp da var panseret blitt blått..



men ettersom noe av den gamle malinga reagerte med blåmalinga så begynnte malinga å boble noen steder... mad.gif så etter å ha pusset, lakkert, pusser, lakkert, pusset å lakkert så ble det såpass dype spor at jeg skulle egentlig ha spakklet... men det orker jeg ikke "får bare væra som den e når den itte vart som den sku" er jo tross alt en offroader å bongler å riper er jo som kjent bare tøfft biggrin.gif

Har også fått en av de to skjermene jeg hadde bestilt fra Veng.no...



#57 PiS81

PiS81

    Grand offroader

  • Medlem
  • PipPipPipPip
  • 604 Innlegg:

Posted 01 April 2004 - 23:00

Har saga bort en go del rust i gulvet under å bak/foran pedalene. Å for å stive av gulvet mer en jeg kunne gjort med popnagler så har jeg tenkt å skruve resten av gulvet sammen med galvaniserte blekkplater å skruver av størrelse 6mm wink.gif
user posted image

#58 Ride

Ride

    Nytt medlem

  • Medlem
  • Pip
  • 14 Innlegg:

Posted 01 April 2004 - 23:00

Var veldig skeptisk til dinna lakkinga di du! hm vanlig boks du bruker eller? hehe ser faktisk ikkje verre ut.. du skulle kjørt den på låven og lånt deg ei lakk sprøyte, det hadde gjort susen..

#59 PiS81

PiS81

    Grand offroader

  • Medlem
  • PipPipPipPip
  • 604 Innlegg:

Posted 02 April 2004 - 23:00

Kopi av melding:
Var veldig skeptisk til dinna lakkinga di du!


HEHEHEHEHE skeptisk.... biggrin.gif nei nå har jeg da ikke hørt på maken.
Nei sprayboksen kommer fra Multona. Å er beregnet for biler å annet metall som driver å strekker seg hit å dit. Eneste problemet hitil har vært at den dusten som hadde bilen før meg har malt den med ett eller annet som lakken min reagerer med.

hehe låven ja det er vel eneste plassen det er plass til bilen på... men der driver fadern på å bygger hus tongue.gif

#60 Ride

Ride

    Nytt medlem

  • Medlem
  • Pip
  • 14 Innlegg:

Posted 02 April 2004 - 23:00

Jehdå! på tide med noken nye bilder av Blå KC snart då eller? biggrin.gif