Gå til innhold



Foto
- - - - -

Sovarnes Garasje (KC)


This topic has been archived. This means that you cannot reply to this topic.
143 replies to this topic

#61 PiS81

PiS81

    Grand offroader

  • Medlem
  • PipPipPipPip
  • 604 Innlegg:

Posted 03 April 2004 - 23:00

Kopi av melding:
Jehdå! på tide med noken nye bilder

njeaea.. det er jo langt fra blått panser til blå bil.
men bildene kommer sakte men sikkert.
Holder på å skruve sammen gulvet inni hytta, å det tar tid tongue.gif
blir ofte mindre gjort når man prøver å gjøre flere ting samtidig... blink.gif

#62 sivrt

sivrt

    Pirat moderator

  • Medlem
  • PipPipPipPipPip
  • 1350 Innlegg:

Posted 03 April 2004 - 23:00

Kanskje et dumt spørsmål, men hvorfor skrur du sammen gulvet ditt?????
Hadde det ikke vært bedre å, tja e vet ikke, sveise ny dørk???

Morten.
`99 Jeep Cherokee Sport Jamboree 2.5TD
Goodyear Wrangler MT/R
31x10,5-15
2" BB

#63 PiS81

PiS81

    Grand offroader

  • Medlem
  • PipPipPipPip
  • 604 Innlegg:

Posted 03 April 2004 - 23:00

Kopi av melding:
Hadde det ikke vært bedre å, tja e vet ikke, sveise ny dørk???

Kan nok hende det hadde blitt bedre/sterkere, men sveising krever kompetanse å utstyr.

* jeg har ikke utstyr.
* jeg har ikke kompetanse.
*Sveiseapparat koster penger.
*Elektroder eller gass koster penger.
*Jeg har ikke penger... sad.gif

svar godt nok? tongue.gif

#64 MadCab

MadCab

    Offroader

  • Medlem
  • PipPipPip
  • 174 Innlegg:

Posted 13 August 2004 - 23:00

Hei, kor det går me "magesåret" ditt ? Ska si du har litt å pusle me om dagan...
Sjekk PM...

#65 PiS81

PiS81

    Grand offroader

  • Medlem
  • PipPipPipPip
  • 604 Innlegg:

Posted 10 August 2004 - 23:00

Åsså var det det kappitlet som het EU-kontroll... hulk vi er da ikke med i EU å likevel er vi det snilleste landet i Eu når det gjelder å føye seg etter regler å makkværk...

Støttdempere, eller "snøppers" som di har sagt på de butikkene jeg har vært på hittil.

Den forrige eieren som skiftet de hadde tydligvis bedre råd enn meg.. Gule Monroe gassdempere sikkert 900 kr stykk, mens her kommer jeg med Nissan oljedempere til 500 kr stk sukk. Kortere var de også, ikke rart det går til H***

user posted image

Åsså når jeg skulle sette på nye dempere framme så kom jeg til å tenke på at mansjettene skulle byttes, jeg hadde kjøpt sånne som var klyvd så det bare er å lime etterpå... Men di var jo selvfølgelig for små.
Å etter noen timer på byen fant jeg ut at de ikke finnes. Så da kjøpte jeg en for å ha noe å begynne med...
Men jeg har da ikke peiling på hvordan man skifter drivaksel mansjetter så er det noen der ute som har oppskrift, gjerne med bilder smile.gif så blir jeg overlykkelig.

#66 PiS81

PiS81

    Grand offroader

  • Medlem
  • PipPipPipPip
  • 604 Innlegg:

Posted 10 August 2004 - 23:00

tja endelig hadde jeg strøm nok på kameraet til å få bildene inn på maskina...

med lys fra biltema tongue.gif
user posted image

user posted image


user posted image
har ikke kobla ledninger til dem enda men det blir det også...

#67 PiS81

PiS81

    Grand offroader

  • Medlem
  • PipPipPipPip
  • 604 Innlegg:

Posted 07 August 2004 - 23:00

Kopi av melding:
landsskytterstevnet?


jess satt på med et par naboer som skyter, så det ble en ganske billig ferie...
Vi var en tur innom biltema på Tiller på nedovertur, å når vi kom til Sandnes så fant vi jo ut at det var biltema der også, så jeg handla jo som gal... tongue.gif kjæmpeartig butikkkjede det der.... Di har jo alt, selv det du ikke trodde du hadde bruk for. Kjøpte noen tusenmetringer for å ha på veltebøyla, 5 tonns doonkraft, latmannsarm, setetrekk.... bilder kommer etterhvert som ting kommer på plass wink.gif

#68 Pajerosan

Pajerosan

    Skogens Konge

  • Medlem
  • PipPipPipPipPip
  • 1462 Innlegg:

Posted 06 August 2004 - 23:00

Hehe det der er bilen til en som kaller seg "ikjos" her på forumet.
http://www.offroad.n...482&whichpage=1
Har du vert på landsskytterstevnet? Han der ikjos var visst dataansvarlig under stevnet.
Har fulgt med på tv-sendingene derfra. Mange pene damer å se ja!cool.gif

#69 PiS81

PiS81

    Grand offroader

  • Medlem
  • PipPipPipPip
  • 604 Innlegg:

Posted 12 April 2004 - 23:00

Jupp jupp jupp så var påsken over.. endelig hjemme til min kjære rustdonge igjen smile.gif
det siste som ble gjort før ferien var at jeg fikk gjort meg ferdig framme i hytta. Her har jeg da også limt på et par asfaltplater som stopper resonans tongue.gif



Å det kom ikke som noen bombe at også her var det rusta hull under denne isolerende plasten som japsene har limt i bunnen... sad.gif



#70 PiS81

PiS81

    Grand offroader

  • Medlem
  • PipPipPipPip
  • 604 Innlegg:

Posted 06 August 2004 - 23:00

Har vært en litn uke på ferie nerri landet bare for å få sett meg rundt... sånn bil messig så jeg ikke så mye, en å annen var der jo.. åsså masse pene unge damer da tongue.gif
En å annen bil med noen kjennemerker jeg mente å ha sett før ( les klistremerker). feks denne


Må kanskje skaffe meg noen jeg også....

#71 PiS81

PiS81

    Grand offroader

  • Medlem
  • PipPipPipPip
  • 604 Innlegg:

Posted 06 August 2004 - 23:00

hmm det kom jeg sannelig ikke på å se etter.. det med dashbordet, men jeg skal da vel ikke ha noe ny bil... må da vel komme meg ut av uføre en vakker dag... fikk en 2 på eukontrollen pga av at ene feste til stablisatorstage var avgått, så mot noen liter øl fikk jeg fadern til å sveise nytt feste wink.gif greit med sånne kårkaller som kan alt. Så fredagskvelden ble tilbrakt med skruvnøkkel under "bilen".

så var jeg på autosentret å sjekka pris på støtdempere åsså sammenligna jeg med mekonomen........ fyttikatta jeg kjørte tilbake til autosentret å bestillte de til 500 å et par kroner stk. Mens mekonomen skulle ha 900 kr stk, altså det samme som orginale nissan dempere koster.
Så de kommer vel en gang uti neste uke.
Så må jeg pelle sund bakhjula for å finne ut hva som egentlig var gåen, fikk bare en 2 er for dårlige driftsbremser ikke et hint om hvorfor.

#72 Pajerosan

Pajerosan

    Skogens Konge

  • Medlem
  • PipPipPipPipPip
  • 1462 Innlegg:

Posted 06 August 2004 - 23:00

Er vel et annet dashbord enn i din også.
Men prisen var någet stiv ja!
Sikla mer på den Volvo S80 T6'en som sto ved siden av!
Vil ha vil ha vil ha:D:D
Prøvde en slik en gang. Da så jeg slik ut: biggrin.gif
Helt til jeg så prisen. Da så jeg slik ut: fish.gifmellow.gifohmy.gif:devil:
Men den gikk bra! Les: 272 gamp.

#73 PiS81

PiS81

    Grand offroader

  • Medlem
  • PipPipPipPip
  • 604 Innlegg:

Posted 05 August 2004 - 23:00

Kopi av melding:

Du det står en fin King Cab til salgs hos Jackhelln bil (Volvo)!


Det er en 94 modell å di skulle ha 95000 for den. Eneste forskjellen på utseende på den bilen å min er plastgrillen... Var litt rust rundt kassen på den. Så den skal få stå i fred for min del... har ikke så mye penger heller fish.gif

#74 Pajerosan

Pajerosan

    Skogens Konge

  • Medlem
  • PipPipPipPipPip
  • 1462 Innlegg:

Posted 04 August 2004 - 23:00

Kopi av melding:
nå når jeg er tilbake fra ferie må jeg nok ta meg til å få skifta deler sånn at jeg får den godkjent.. har brukt opp den månden med utsettelse så nå ligger di vel i buskene å venter på å få klippe skiltene mine


Du det står en fin King Cab til salgs hos Jackhelln bil (Volvo)!

#75 PiS81

PiS81

    Grand offroader

  • Medlem
  • PipPipPipPip
  • 604 Innlegg:

Posted 04 August 2004 - 23:00

Kopi av melding:
Ehh....stilte du opp tosjonen ETTER at du stilte forstillinga?! Det skal man vel gjøre før man tatt forstillings kontroll. wink.gif



Nei den justeringa av fjærene var innbakt i prisen av forstillingskontrolln, å jeg er bare glad jeg ikke begynnte å rote med det der selv. For Hele forstillinga var så godt som fastrusta så verkstedmannen hadde brukt flere timer på den justeringa.. fikk heldigvis litt avslag.

nå når jeg er tilbake fra ferie må jeg nok ta meg til å få skifta deler sånn at jeg får den godkjent.. har brukt opp den månden med utsettelse så nå ligger di vel i buskene å venter på å få klippe skiltene mine sad.gif

#76 PiS81

PiS81

    Grand offroader

  • Medlem
  • PipPipPipPip
  • 604 Innlegg:

Posted 16 April 2004 - 23:00

Jupp der var så å si alt innholdet:
vegg til vegg teppe, gulvlister, girstang gummi, plastdeksler og aller duppeditter på plass inne i hytta igjen, ja selvfølgelig stolene også tongue.gif

venter fremdeles på en skjerm fra Veng... dette tok sannelig sin tid. sad.gif

ettersom jeg ser meg ferdig med hytta så har jeg nå gått løs på kassen... her var det jo selvfølgelig hull under Bedlinern, Denne hadde di festet med POPnagler... kunne det være nødvendig.
Kanskje noen kan svare meg på det.. er det nødvendig å feste plastkassen i kassen. Kan den ikke bare ligge løs:wtf:

#77 d21

d21

    Grand offroader

  • Medlem
  • PipPipPipPip
  • 513 Innlegg:

Posted 17 April 2004 - 23:00

Tror plastkasse er oppskrytt. Har sett flere nye PU i det sistemed spraybelegg noe som ligner på ru takpappoverflate.

Så en KC på lørdag med et plastinnlegg som så ut som en Colafalske på langsidene. For å tette igjen glippene var sidene poppnaglet fast i karmen. Men det skal sies at dette var en vel/misbrukt og spukken kasse med avrevne plastbiter.
Den gikk heller ikke over karmkanten.

87 King Cab 2.5

#78 PiS81

PiS81

    Grand offroader

  • Medlem
  • PipPipPipPip
  • 604 Innlegg:

Posted 17 April 2004 - 23:00

Kopi av melding:
Oppskrytt

tja vel nei altså tja.. Her oppe i nord så hender det at det laver ned en meter eller to med snø i løpet av timen, så for å unngå at det ligger å smelter i kassen så er det kjekkt med plast. Joda den guggen man sprayer i kassen har jo samme misjon som feks tektyl (steng lufta ute så ruster det ikke). Men jeg mente at man trenger da vel ikke feste denne ettersom den ikke hopper ut av seg selv. men det er kanskje noen snåle regler jeg ikke har fått med meg. tongue.gif

#79 PiS81

PiS81

    Grand offroader

  • Medlem
  • PipPipPipPip
  • 604 Innlegg:

Posted 18 April 2004 - 23:00

Ja skal vi se da har jeg tatt noen bilder av min skjønne...

user posted image
fronten slik den ser ut nå, ble litt feil bruk av blitz men pytt pytt blink.gif

user posted image
plastkassen å jukseveltebøyla... tongue.gif


user posted image
For en liten mann som meg så er jo dette rene dobbeltsenga, får lage meg en teltsak å bruke oppi her når man ikke vil bli sett på av stjernene.

user posted image
Som skrevet før så er nesten alt på plass inni hytta, girstang kulene er sprayet i samme blå som panser og skjerm smile.gif

Har lagt opp høytaler ledninger, også de var blå men det var vel mer en tilfelldighet wink.gif

user posted image
Her er vinterdekka mine 225/75/16 (29,3") har vurdert å plukke ut di få piggene som er der ettersom disse dekka ikke har mer på vinterføre å gjør og dessuten er større en sommer dekka... Har tenkt tanken på 31" dekk men har ikke fått noen utalelse fra Nissan ennå om det er lov... Han hos nissan forhandleren her i strøket sa at
jeg fikk lov å ha 235/75/15 (28,9") Ååå de er jo ikke større en vinterdekka mine... fish.gif

#80 d21

d21

    Grand offroader

  • Medlem
  • PipPipPipPip
  • 513 Innlegg:

Posted 18 April 2004 - 23:00

De Nissanansatte er ikke noe å høre på. De har solgt bilen. og er ferdig med jobben sin.
235/75-15 er bare en "billig" dekkdimmensjon til 6"brede felger, og derfor nesten standard på gammel japaner.

Sverige, Nord og Søramerika, og sikkert noen andre til har hatt tilgang på SE utgaven med 3.0L V6 og 31" orginalmontert.
Se bilder på:
http://cgi.ebay.com/...2474633117&rd=1


De blå girkulene ble jo ganske rett i fleisen i en grå?farget kupe.
.

87 King Cab 2.5