Godkjenning av Pajero
#21
Posted 28 March 2011 - 10:52
#22
Posted 28 March 2011 - 12:43
#23
Posted 28 March 2011 - 12:58
Det finnes noen ja, OME har TUV og da får du goskjent settet. Men Mitsubishi vil IKKE gå god for at bilen tåler så store hjul. Men for all del, det skjer: Silverfox fikk godkjent Gen2 med 3"løft, 2" bodylift OG 35" dekk... Hvordan han klarte det står for meg som en gåte. Men i såfall er det bare å begynne å søke SFOOR og BT...
HardKåres Pajeroer
HardKåres Amerikanere
#24
Posted 28 March 2011 - 14:42
#25
Posted 29 March 2011 - 13:52
Det finnes noen ja, OME har TUV og da får du goskjent settet. Men Mitsubishi vil IKKE gå god for at bilen tåler så store hjul. Men for all del, det skjer: Silverfox fikk godkjent Gen2 med 3"løft, 2" bodylift OG 35" dekk... Hvordan han klarte det står for meg som en gåte. Men i såfall er det bare å begynne å søke SFOOR og BT...
Jeg sendte en mail igår til Mitsubishi og spurte om de skrev ut godkjenningspapirer på 31" dekk til 2.gen pajero. Men fikk da kun som svar at de (fabrikken) ikke godkjenner noe utover standard-dimensjonene til pajero. Så da lurer jeg på hvem man kontakter for å få godkjeningspapirer på større hjul en standard-dimensjoner, og evt. får svar på hva annet som må gjøres utover å bytte hjul?
Virker jo da som om man må søke biltilsynet om ombygging og evt. få teknisk veiledning av dem.
#26
Posted 29 March 2011 - 13:59
Det blir vel lignende som HardKåre sier kanskje? (265/75-15)
Jeg har spurt flere ganger og får alltid samme svar; "Vi går ikke god for amerikanske dekkstandarder... blablabla"
Pajeroen -> www.PajeroFun.no
#27
Posted 29 March 2011 - 14:18
Har ikke prøvd dette selv, bare tenker høyt...
HardKåres Pajeroer
HardKåres Amerikanere
#28
Posted 29 March 2011 - 14:37
#29
Posted 29 March 2011 - 16:58
Er kun Silver som jeg vet om som har fått til større hjul Paj etter denne innskjerpinga, med unntak selvfølgelig av Fjallasport og Arctic T. Flere som har fått godkjent heving med bakgrunn i TUV-papirer, men med standard dekkdimmensjon...
HardKåres Pajeroer
HardKåres Amerikanere
#30
Posted 30 March 2011 - 09:51
Når jeg har fått disse papirene, kan jeg stikke ned på BT med bare papirer og vognkort(uten bil) og få det innskrevet?
Har ulovlig kufanger foran, orker ikke skru den av.
#31
Posted 30 March 2011 - 10:01
Når jeg har fått disse papirene, kan jeg stikke ned på BT med bare papirer og vognkort(uten bil) og få det innskrevet?
Har ulovlig kufanger foran, orker ikke skru den av.
Ring satans tregvesen og spør;)
Men godt mulig du må inn for å vise at hjula har god klaring til bil osv.
Pajeroen -> www.PajeroFun.no
#32
Posted 31 March 2011 - 21:52
@mengis: Du skal nok ikke se bort ifra at biltrangsynet krever å se bilen, før godkjenning.
Grunnen til at jeg er så opptatt av godkjenning som jeg er, er at jeg ikke kommer til å kjøre en bil hvor papirene ikke er iorden. Har både senkesett og endret dekk dim. i vognkortet på bmw'n jeg kjører per dags dato, av en så enkel grunn som at hvis jeg skullekomme utfor en ulykke, så blir jeg ikke gjeldsslave for resten av livet, fordi jeg har feks dekk som ikke er godkjent.
Sjønner godt at mange ikke orker å ta opp kampen med biltrangsynet for å få igjennom ombyggingene sine, da det er et sånt jævla hardt arbeid for å få det till, men er uhellet først ute, har de et stort problem.
Edited by B1dik, 31 March 2011 - 21:54.
#33
Posted 31 March 2011 - 21:57
Anyway, jeg har vert oppi en ulykke med bil som ikke alt var i orden på mtp godkjenning. Der gikk det fint. Det spørs hvorfor ing skjer. Om du kjører i noen og det kan bevises at det var pga for store dekk, sliter du ja.
At arctic truck og disse er så jævla kompis med vegvesenet og hvordan de får det til skulle jeg også gjerne likt å visst.
Pajeroen -> www.PajeroFun.no
#34
Posted 31 March 2011 - 22:32
Når jeg har fått disse papirene, kan jeg stikke ned på BT med bare papirer og vognkort(uten bil) og få det innskrevet?
Har ulovlig kufanger foran, orker ikke skru den av.
Hvem prata du med for å få papirer på 265-75-15? Har du en mailaddresse? Jeg er også interessert i å få disse papirene
265/75-15 er vel ca. det samme som 32" (STRO).
#35
Posted 01 April 2011 - 08:39
Fikk forøvrig litt bakoversveis da jeg sendte vognkortet og kikka på standard dekkdimensjon; 205/75-15.
265/75-15 er ca 31x10.5.
Får jeg dette i vognkortet så blir mine 265/75-16 (32x10.5) lovlige.
Edited by mengis, 01 April 2011 - 08:50.
#36
Posted 01 April 2011 - 09:50
Pajeroen -> www.PajeroFun.no
#37
Posted 01 April 2011 - 10:05
#38
Posted 01 April 2011 - 10:26
Pajeroen -> www.PajeroFun.no
#39
Posted 01 April 2011 - 10:27
HardKåres Pajeroer
HardKåres Amerikanere
#40
Posted 01 April 2011 - 15:20
Hva faen? Hvor er liksom logikken i at 35 skal være ulovlig, men 37 er lov? Og når fikk han godkjent den 4runnern?