HardKåres Amerikanere
#21
Posted 03 June 2011 - 23:31
#22
Posted 26 July 2011 - 21:41
La også merke til at ved choke på full on så klarte fortsatt ikke staget fra pull-off'en å påvirke spjeldet mot åpen posisjon. Så da var det bare å hive seg til å begynne å justere:
Før
og etter. Bøyde begge stag, både til bimetallfjæra og pull-off'en. Og første prøvetur gikk svært bra... Blir spennende å se når vinteren kommer om det funker like bra, evt får jeg komme i gang med fine-tuning... Genialt når finjusteringene består i å fysisk bøye et metallstag...
Så var det til å fjerne alt av krom fra bilen, for å få oversikt over rust. Ikke så mye som jeg fryktet, men ikke så lite som jeg håpet...
Bilen fikk jo et helt annet "bad-ass" look uten krom og stigbrett, og ble jo sinssyk høy under... Skikkelig terrengbil nå... Men bilen var så PEN med krom, at det skal nok på plass igjen før NN-treffet i august...
- mojelars and cned86 like this
HardKåres Pajeroer
HardKåres Amerikanere
#23
Posted 27 July 2011 - 07:53
#24
Posted 27 July 2011 - 17:23
HardKåres Pajeroer
HardKåres Amerikanere
#25
Posted 27 July 2011 - 18:40
2001 Dodge Ram 2500 QCSB, HO Cummins, NV5600, Dana 80 FF, Smarty stacked w/Edge juice w/attitude CTS, BHAF, BD FlowMaX, BD SBS, Kenwood D710E, 5" MBRP, Carli/Bilstein, 3.rd gen trackbar, Borg Warner S363
#26
Posted 27 July 2011 - 20:26
Litt stor som denge bil, litt tung for di værste svart hullene. Men du verden så artig det e med litt motor. Vi har samme filosofi ang rullende restaurering.
Mitt største problem e høyden mitt under bilen. Vurdere ei 2" heving for litt bedre offroad egenskaper.... Sperrene og giringene mine ligger forøvrig i garasjen. Håper jeg har di på plass til JAC.... Om ikke får jeg kjøre volvo!
Kommer du på JAC i høst?
Edited by 1911, 27 July 2011 - 20:27.
#27
Posted 27 July 2011 - 20:43
Ellers så angrer jeg veldig på at jeg har kjørt rundt med stigtrinn i alu på de to treffene jeg har deltatt, begge er selvsagt bøyde nå da de er fine å flyte på... Er festet med 7 skruer hver og plukkes av i et hattefokk...
HardKåres Pajeroer
HardKåres Amerikanere
#28
Posted 28 July 2011 - 08:18
Ellers så angrer jeg veldig på at jeg har kjørt rundt med stigtrinn i alu på de to treffene jeg har deltatt, begge er selvsagt bøyde nå da de er fine å flyte på... Er festet med 7 skruer hver og plukkes av i et hattefokk...
Di alu plankene på sia er ganske enkel å få ta i brukt. Samme type som er på eldre suburban rundt om kring. Bare å kappe ned på lengda! Mulig jeg et om noen til deg i Alta.
#29
Posted 23 August 2011 - 17:10
Eneste som gjensto før jeg skulle rulle bort på treff var et kjapt oljeskift, og DER!!! Peanøttsmør under påfyllinga... Og jeg er oppvokst med at det er ensbetydende med deffekt toppakning... Så da ble det treff uten bil...
Men etter å ha diskutert med noen lokale krefter og søkt litt på nett innser jeg at det faktisk er som forventet... Så lenge jeg kjørte med lekk og halvveis tett radiator plagdes jeg med at den gikk varm. Derfor nappet jeg ut termostaten for å ha kontroll på temperaturen. Med det resultat at bilen ikke når å bli skikkeli driftsvarm på den småkjøringa jeg bedriver. Med det resultat at kondens i blokka ikke når å fordampe. Med det resultatet at fukten kondenserer til peanøttsmør. Jeg stusset jo på at olja var fin, ikke antydning til gråaktig.
For å være helt sinker har jeg kjørt en komptest på motoren i dag, noe avvik mellom sylindrene, så den hadde nok hatt godt av en overhaling, men resultatene ligger GODT innenfor begrensningene i FSM'en.
Litt synd å gå glipp av treff, men likevel, HADDE det vært mygel med toppen er jeg uansett glad jeg lot være.
Hadde det ikke vært for jobb i morgen tidligtidlig hadde jeg måttet bevilge meg et STORT glass cognac i kveld ja....
HardKåres Pajeroer
HardKåres Amerikanere
#30
Posted 23 August 2011 - 17:18
#31
Posted 23 August 2011 - 17:48
HardKåres Pajeroer
HardKåres Amerikanere
#32
Posted 24 August 2011 - 12:27
Rett nok må jeg demontere lyktebøyla for å få lukket igjen døra, men det ER plass til den i garasjen!!
HardKåres Pajeroer
HardKåres Amerikanere
#33
Posted 27 August 2011 - 03:28
Flott med symmetriske lys igjen... Men jeg lurer på om jeg har litt lyst på blanke glass i begge lyktene, jeg tror jeg kan sette i blank lykteinnsats på disse lampene uten noe særlig stress... Ulempen var at siden jeg har "utstillingslys" med park i blinkelysene, trenger jeg park i hovedlyktene også når jeg *host* skal på EU-kontroll f.eks... Og disse lampene var ikke utstyrt med park som de forrige. Har ikke lyst å borre i reflektorene, da jeg er redd for at de kan sprekke, og fuktinntrengning mm. Men så fant jeg et godt tips fra Chevy-LPG her inne:
Hva med å borre parklys inn i LYSPÆRENE i stedet...
5mm bor, så passer en 5mm lysdiode PERFEKT inn i hullet. Må trykkes litt på plass. Husk bare å få med en motstand på 470, for å tilpasse 12v til en 5mm diode. Clas Ohlson har alt i sortimentet. Eneste som var litt plunder, som jeg ikke visste, var at dioder må ha likestrøm rette veien: Hadde montert den ene dioden feil vei, og kunne ikke forstå hvorfor jeg bare fikk lys i en diode... Gir ikke så sterkt lys, men lyser fint opp reflektoren så det skal holde på en EU-kontroll...
Pluss at hvis jeg må bytte lyspære må jeg borre ut til dioden igjen...
Og når jeg var i gang fikk jeg koblet opp markeringslysene fremme ilag med "utstillingslysene" mine...
Edited by HardKåre, 27 August 2011 - 03:30.
HardKåres Pajeroer
HardKåres Amerikanere
#34
Posted 11 September 2011 - 14:43
FØR:
ETTER:
Ellers snublet jeg plutselig over en Chevy van Bellevue på høgger'n her, med kromma bakstøtfanger... Kostet meg den nette sum av 300 smackers!! Ikke helt fin finnish, og litt jobb å få tilpasset og polert, men tror bilen kommer til å kle en krom-fanger MYE bedre enn det jeg har nå......
- Hallen likes this
HardKåres Pajeroer
HardKåres Amerikanere
#35
Posted 26 September 2011 - 18:36
En god del mygel i ledningsnettet baki her også. Skiltlyset hentet f.eks strøm fra inne i dashbordet, i stedet for fra et baklys. Fikk koblet om det verste baki her.
Flott på avstand, har vært og handlet Autosol og en polermaskin fra Biltema, så får vi se om ikke denne kan bli fin på nært hold også. Nå gjenstår bare å koble til skiltlyset, og tilhengerkontakten. Har dratt ledninger helt frem til motorrommet nå for å få koblet til blinkelysene fremme og bremselysbryteren, for å slippe å få "oransje" bremselys på en tilhenger.
HardKåres Pajeroer
HardKåres Amerikanere
#36
Posted 01 October 2011 - 20:12
1965 Plymouth Barracuda Formula S...
HardKåres Pajeroer
HardKåres Amerikanere
#37
Posted 03 October 2011 - 09:05
Gratulere med nyinnkjøpet. Har du flere bilder? Hvilken motor står det i noe slikt?
#38
Posted 05 October 2011 - 10:55
Her er endel bilder av Barracudaen:
http://s203.photobuc...mview=slideshow
Denne er utstyrt med en 273CID Chrysler V8 på ca 235hp med en 904 Torqueflite 3-trinns automat... Desverre så står Barracudaen ikke kjørbar 125km hjemmefra... Ikke lengre unna enn at det er en fiin kjøretur frem og tilbake mens barna er på skolen, men det går jo ut over Dodgen da...
Jeg var veldig heldig med Dodgen, all krommen satt faktisk på når jeg kjøpte den. Ikke alt som sitter like godt, er festet med 33 år gamle plastklips, men jeg har funnet en leverandør i US som skaffer ALT nytt... Det eneste jeg har funnet selv av krom er bakstøtfangeren, som satt på en Chevy Bonneville. Men jeg synes den passe ganske mye bedre enn en svart stålbjelke...
HardKåres Pajeroer
HardKåres Amerikanere
#39
Posted 05 October 2011 - 15:36
#40
Posted 05 October 2011 - 18:46
Bremsesystemet på Barracudaen er tomt for bremsevæske, uten at jeg kan se noen plasser det lekker. Alle bremseslangene ser fine ut, ikke antydning til sprekker. Ser ganske nye ut også. Dessuten så er automatkassa noe "sloppy", litt vanskelig å finne rett gear i kassen. Men siden høsten er kommet så har jeg vinteren på meg til å finne ut av det, da bilen ikke har hatt skilt i Norge... Venter antagelig til våren med importvisning.
HardKåres Pajeroer
HardKåres Amerikanere