Da har jeg da fått skrudd ihop Jeepen igjen...
Bilen fyrte på en 2-3 sylindre, tenkte jeg skulle ta en liten prøvetur for å se om jeg fikk de andre til å komme etter. Det gjorde de IKKE. Og da jeg bestemte meg for å snu, så startet ikke bilen igjen..... Med olje over hau, og 30min til siste buss for å rekke jobb ble det hektisk...
Dagen etter startet den som et skudd igjen, og gikk og smalt på en 2-3 sylindre på nytt... Men fikk da karret bilen hjem og i garasjen igjen. Der viste det seg at støtstaget på den ene eksosventilen hadde hoppet av under montering, og pluggen gikk svart av sot.
Nye plugger, nye pluggledninger og nytt fordelerlokk, og nå virker den til å gå fint på alle 4. Litt slitt rotor, men dette var ikke å oppdrive i Norge så da får den gamle duge til neste ordre kommer fra Amerika...

MEN! Radiatoren renner over på bilen! Hvis jeg skrur av radiatorlokket og starter bilen, så blir kjølevæska presset ut av radiatoren. Ingen bobling eller noe slikt, det ser bare ut som at vannivået øker rolig til det renner over. Kan dette skyldes at vannpumpa presser ut væska pga stengt termostat? Har ikke nådd å kjøre bilen driftsvarm enda for å sjekke, men det virker ikek til at det blir presset noe over i ekspansjonstanken når lokket er på. Må vel jobbe ei uka igjen, så kan jeg forsøke å nappe ut termostaten og se om det blir bedre.
Har også hørt at Jeep-motorene kan presse kjølevæska over i ekspansjonstanken hvis de har dårlige radiatorlokk, så dette er kanskje normalt?