Noe tungvindt å måtte åpne panseret og hekte av batteriet hver gang jeg parkerte... Topphengslet grill, og hovedstrømbryter på innsida!
Edited by HardKåre, 11 September 2012 - 22:35.
Posted 11 September 2012 - 22:34
Edited by HardKåre, 11 September 2012 - 22:35.
Posted 12 September 2012 - 21:25
Posted 16 September 2012 - 11:28
Posted 16 September 2012 - 11:58
Edited by HardKåre, 16 September 2012 - 12:37.
Posted 18 September 2012 - 18:10
Hehe... Synes egentlig jeg har grei svingradius på både Dodgen og Jeepen...
Posted 30 September 2012 - 13:55
Posted 08 October 2012 - 16:12
Posted 09 October 2012 - 18:05
Posted 11 October 2012 - 17:23
Posted 12 October 2012 - 13:38
Posted 13 February 2013 - 10:25
I og med at Dodgen fortsatt står uten gearkasse får Jeepen aller nådigst låne vinterhjula fra den... Synes bilen ble litt bad-ass med matte sorte felger og 31" pigg...
Opprinnelig må bilen ha ganske mye positivt innpress for at forhjulene skal få plass inne i skjermene under sving. Det har ikke Dodge-felgene. Så da måtte jeg til å modifisere litt i bakkant på plastskjermbredderne for å få plass til å svinge med disse felgene... Så før jeg får på plass 32" må jeg nok være litt kreativ...
Posted 25 February 2013 - 14:59
Posted 26 February 2013 - 00:59
så det blir loddtrekning om hvilken bil som stiller på jawc
Posted 26 February 2013 - 19:13
så det blir loddtrekning om hvilken bil som stiller på jawc
Hehe jepp!
Dodgy er nå HELT klar, og kan kjøres på prøveskilt oppover om det kniper om.
Står fortsatt uten skilt pga EU.
Men ÅHHH for en lyd...
Har lovt Svein at jeg tar indianeren med hvis jeg blir klar med den, plages fortsatt med fotbrekket men har deler på tur. Får se om det funker.
Posted 05 March 2013 - 18:16
Var og hentet meg prøveskilter i dag, så jeg fikk vasket Dodgy og kjørt den hjem en snartur! Barna var STORFORNØYD over å få Lille Kylling hjem en tur igjen, kona - ikke så fornøyd...
Så var det videre til parkeringsplassen jeg har fått leid fremover. HER skal den få stå til våren kommer...
Edited by HardKåre, 05 March 2013 - 18:17.
Posted 06 April 2013 - 13:45
Fått gjort litt mer småtjafs på MJ. Skulle egentlig på treff denne helga, men sliter med å få bilen treffklar... Har fått byttet fotbrekkmekanismen, men klarer fortsatt ikke å stramme inn nok til at det holder bilen i bakker. Og dra på treff uten handbrekk er direkte farlig. Dessuten har jeg enda en liten kjølevæskelekkasje, noe kan tilskrives at jeg har byttet ut alle kjøleslanger og klemmer, og disse klemmene gikk opp etter bruk... Dessuten skal jeg få byttet radiator og se om det hjelper.
Forberedelser til treffet ellers gikk på å få montert slepefeste foran
og montere CB. Men fikk altså ikke tid til kjølevæske og fotbrekk.
Ellers fant jeg altså ikke plugger til interiøret i originalfargen, men jeg kunne få de i grått fra US. Da valgte jeg like godt å gå for "uoriginale" fra Biltema i stedet.
Posted 06 April 2013 - 13:48
Så fant jeg en merkelig feil på bilen:
Jeg har i all tid syntes at motoren var ekstremt dau på bilen, var liksom ikke mulig å få den opp i turtall. Og det stemmer.
Gassvaieren er bare strekt "løst" gjennom et øye i toppen av gasspedalen. Og vaierstoppen har stått for langt ute på vaieren.
Det ville si at når jeg trådde inn gasspedalen måtte pedalen 2cm inn før den begynte å stramme vaieren. Derfor hjalp det aldri å trå pedalen i bunnen, for jeg fikk ikke maks strekk på vaieren før pedalen traff gulvet.
Flyttet vaierstoppet 2cm på vaieren, og plutselig svarer jo bilen når jeg trår pedalen i bunn!!!
Edited by HardKåre, 06 April 2013 - 13:49.
Posted 10 April 2013 - 20:57
Edited by HardKåre, 10 April 2013 - 20:58.
Posted 11 April 2013 - 13:42
Posted 11 April 2013 - 22:47
Da fikk jeg hentet Dodgen hjem til litt lenge etterlengtet TLC...Har bare litt småtteri som må gjøres, så er bilen klar for EU-kontroll, trodde jeg... Men på veien hjem ble det en volsom gneldre-lyd fra reimer, og jeg konkluderte fort med at jeg måtte stramme viftereimene når jeg kom hjem. Men den gang ei...Det viste seg at festet til dynamoen var knekt... Så da må EU vente på ubestemt tid, til jeg finner tak på noe brukt, eller får bestilt nytt fra "over there".Men fikk likevel gjort litt, fikk demontert bøyla og montert dørtrekkene igjen, og kuttet og tilpasset litt 2,5"rør som må byttes i eksosanlegget. Så i morgen skal jeg kjøre inn i garasjen og få gjort unna det siste.
stikk innom norsk kulde eller ett lignende sveiseverksted, de fikser det på ett blunk