Gå til innhold



Foto
* * * * - 5 votes

HardKåres Amerikanere


  • Please log in to reply
326 replies to this topic

#61 HardKåre

HardKåre

    Skogens kongle

  • Medlem
  • PipPipPipPipPipPip
  • 7424 Innlegg:
  • Kjønn:Mann
  • Sted:Tromsø
  • Interesser:Holder på å avvikle min Pajero-epoke, og går sakte over til Amcar...
  • Garasje:
  • Mine Kjøretøy:
    Jeep Cherokee Chief 4,0 -87
    Plymouth Barracuda 4,5 -65
  • Klubb:Amcar Norway

Posted 11 September 2012 - 22:34

Quickfix på manglende tenningslås:
Postet bilde
Noe tungvindt å måtte åpne panseret og hekte av batteriet hver gang jeg parkerte... :) Topphengslet grill, og hovedstrømbryter på innsida!

Edited by HardKåre, 11 September 2012 - 22:35.

If it ain't broken, you haven't been looking good enough!
HardKåres Pajeroer
HardKåres Amerikanere

#62 HardKåre

HardKåre

    Skogens kongle

  • Medlem
  • PipPipPipPipPipPip
  • 7424 Innlegg:
  • Kjønn:Mann
  • Sted:Tromsø
  • Interesser:Holder på å avvikle min Pajero-epoke, og går sakte over til Amcar...
  • Garasje:
  • Mine Kjøretøy:
    Jeep Cherokee Chief 4,0 -87
    Plymouth Barracuda 4,5 -65
  • Klubb:Amcar Norway

Posted 12 September 2012 - 21:25

Og litt mere TLC, nytt taktrekk montert i dag.
Postet bilde
Noen striper i bildet, de er ikke der når jeg ikke har på blitz... :)
  • cned86 likes this
If it ain't broken, you haven't been looking good enough!
HardKåres Pajeroer
HardKåres Amerikanere

#63 vikingn-trysil

vikingn-trysil

    Offroader

  • Medlem
  • PipPipPip
  • 123 Innlegg:
  • Kjønn:Mann
  • Klubb:fsr

Posted 16 September 2012 - 11:28

tøft med store amerikanere, synd det er så få med manuell gir og normal svingradius ;P

#64 HardKåre

HardKåre

    Skogens kongle

  • Medlem
  • PipPipPipPipPipPip
  • 7424 Innlegg:
  • Kjønn:Mann
  • Sted:Tromsø
  • Interesser:Holder på å avvikle min Pajero-epoke, og går sakte over til Amcar...
  • Garasje:
  • Mine Kjøretøy:
    Jeep Cherokee Chief 4,0 -87
    Plymouth Barracuda 4,5 -65
  • Klubb:Amcar Norway

Posted 16 September 2012 - 11:58

Hehe... Synes egentlig jeg har grei svingradius på både Dodgen og Jeepen... Men selvfølgelig, med over 5m bil så er det begrenset hvor knapt du klarer å svinge... :D Har for øvrig automat på de to eldste mine, Jeepen har 4trinns manuell....


Ellers har jeg fått tid til litt mer TLC: Vifta i varmeapparatet mitt gikk kun på MAX. Og vifta på XJ/MJ skal gå, så lenge varmeapparatvelgeren står i andre posisjoner enn OFF. Dermed trengte jeg en ny motstand til vifta, den har produktnr SMP RU203. Jeg tok en telefon til Sarpsborg Motor, og de har denne på lager.

Siden jeg ike visste hvor mye jobb det var, har jeg utsatt det en tid. Men selve jobben var ufattelig lett, og var unnagjort på ca. 5min. Motstanden sitter i fotbrønnen på passasjersida, bak et deksel HER:
Postet bilde
Nå blåser vifta friskt i alle posisjoner! :D

Fikk dessuten fikset blinkelysene på bilen i dag!
Dvs... Jeg tok nødblinksrelèet og flyttet over til blinkelysrelèet, så nå har jeg blink men ikke nødblink... :blink:

Edited by HardKåre, 16 September 2012 - 12:37.

  • cned86 likes this
If it ain't broken, you haven't been looking good enough!
HardKåres Pajeroer
HardKåres Amerikanere

#65 HardKåre

HardKåre

    Skogens kongle

  • Medlem
  • PipPipPipPipPipPip
  • 7424 Innlegg:
  • Kjønn:Mann
  • Sted:Tromsø
  • Interesser:Holder på å avvikle min Pajero-epoke, og går sakte over til Amcar...
  • Garasje:
  • Mine Kjøretøy:
    Jeep Cherokee Chief 4,0 -87
    Plymouth Barracuda 4,5 -65
  • Klubb:Amcar Norway

Posted 18 September 2012 - 18:10

Hehe... Synes egentlig jeg har grei svingradius på både Dodgen og Jeepen...

ImageUploadedByTapatalk1347988248.711464.jpg



Sent from my iPhone using Tapatalk
  • Lausgrus likes this
If it ain't broken, you haven't been looking good enough!
HardKåres Pajeroer
HardKåres Amerikanere

#66 HardKåre

HardKåre

    Skogens kongle

  • Medlem
  • PipPipPipPipPipPip
  • 7424 Innlegg:
  • Kjønn:Mann
  • Sted:Tromsø
  • Interesser:Holder på å avvikle min Pajero-epoke, og går sakte over til Amcar...
  • Garasje:
  • Mine Kjøretøy:
    Jeep Cherokee Chief 4,0 -87
    Plymouth Barracuda 4,5 -65
  • Klubb:Amcar Norway

Posted 30 September 2012 - 13:55

Fått gjort litt mer småting på Jeepen: Nødblink er på plass igjen, og jeg har fått byttet dekslet på B-stolpen, som jeg akkurat fikk fra www.jetcarrier.com... Another ebay bargain... :) I tillegg har jeg byttet ut skrapelistene på begge sidevinduene da de var helt utbrukte.

Og etter en laaang sommer med intensiv jobbing på Jeepen har desverre Dodgy måttet stå ute for å ikke blokkere innkjøringa til de andre bilene i garasjen. Dvs HEEELT stillstand på denne. Men i DAG fikk jeg den endelig inn i varmen igjen, klar for å fortsette arbeidet med gearkassen.
Postet bilde
Så har jeg tidsfordriv også når det regner. :)


Sent from my iPhone using Tapatalk
If it ain't broken, you haven't been looking good enough!
HardKåres Pajeroer
HardKåres Amerikanere

#67 HardKåre

HardKåre

    Skogens kongle

  • Medlem
  • PipPipPipPipPipPip
  • 7424 Innlegg:
  • Kjønn:Mann
  • Sted:Tromsø
  • Interesser:Holder på å avvikle min Pajero-epoke, og går sakte over til Amcar...
  • Garasje:
  • Mine Kjøretøy:
    Jeep Cherokee Chief 4,0 -87
    Plymouth Barracuda 4,5 -65
  • Klubb:Amcar Norway

Posted 08 October 2012 - 16:12

Har fått meg en liten økt på Jeepen i dag... Men bare "småting" som ikke er verdt å ta bilder av...

Har fått byttet en kjøleslange og forsøkt å tette til rundt termostathuset. I tillegg fikk jeg byttet tenningsbryteren, men det var desverre ikke der problemet var. Bilen er fortsatt "hot", med vifter og lys og all strøm på selv om tenninga er av. For å kompensere for dette har jeg fått trekt opp litt nye ledninger til bilspilleren, for å gi den strøm utenom hovedstømsbryteren, så minnet på radioen ikke slettes hver gang eg stopper.

I tillegg røsket jeg ut instrumentpanelet i dag, og fikk byttet ut ALLE lyspærene i bakgrunnsbelysninga. Ikke fordi jeg måtte, men fordi de var überharry BLÅTT lys i dashen. I tillegg fikk jeg byttet deffekte pærer i varsellampene på venstresida i dashen, og fikk koblet opp klokka og sigarettenneren igjen, og fløyta. Skal se at ikke det blir bil av denne snart... :P

I helga fikk jeg hentet det "andre" settet mitt med 31", et sett Geolandar AT-dekk som en kompis hadde lånt. Noe oksiderte alu-felger, men jeg fikk dem i bytte av han mot noen felger som JEG ikke trenger... :)
If it ain't broken, you haven't been looking good enough!
HardKåres Pajeroer
HardKåres Amerikanere

#68 HardKåre

HardKåre

    Skogens kongle

  • Medlem
  • PipPipPipPipPipPip
  • 7424 Innlegg:
  • Kjønn:Mann
  • Sted:Tromsø
  • Interesser:Holder på å avvikle min Pajero-epoke, og går sakte over til Amcar...
  • Garasje:
  • Mine Kjøretøy:
    Jeep Cherokee Chief 4,0 -87
    Plymouth Barracuda 4,5 -65
  • Klubb:Amcar Norway

Posted 09 October 2012 - 18:05

JUBLE, i dag fikk jeg endelig bukt med tenningsproblematikken min...
Når jeg kjøpte MJ'en så gikk det ikke an å skru av tenninga. Hver gang jeg stoppet måtte jeg hekte av batteriet for at ikke batteriet skulle tappes ned. Dette løste jeg med en hovedstrømsbryter montert i grillen, som jeg hengslet i toppen. (bilder lengre opp)

Etter mye måling og søking og byting av ALLE sikringer og inspeksjon av alle strømpunkter i sikringsboksen og alle strømkoblinger jeg kom til i hele ledningsnettet fant jeg ut at jeg måtte bytte tenningsbryter. Det hjalp IKKE.

I dag tok jeg UT sikringa til radio og el.antenne mens vifta gikk i bilen, da jeg har koblet radioen direkte på batteriet, og det ble stilt i bilen... :blush: Det enkle ER ofte det beste... :rofl: Jeg burde hatt juling som ikke prøvde det tidligere... <_<
If it ain't broken, you haven't been looking good enough!
HardKåres Pajeroer
HardKåres Amerikanere

#69 HardKåre

HardKåre

    Skogens kongle

  • Medlem
  • PipPipPipPipPipPip
  • 7424 Innlegg:
  • Kjønn:Mann
  • Sted:Tromsø
  • Interesser:Holder på å avvikle min Pajero-epoke, og går sakte over til Amcar...
  • Garasje:
  • Mine Kjøretøy:
    Jeep Cherokee Chief 4,0 -87
    Plymouth Barracuda 4,5 -65
  • Klubb:Amcar Norway

Posted 11 October 2012 - 17:23

Nå som jeg endelig har fått bil av Jeepen kunne jeg endelig komme i gang igjen med Dodgen...
Har fått fikset låsen på bakluka, så det går an å få låst bilen. I tillegg var jeg bare nødt til å prøve:
Postet bilde
Var feilbestilt til Barracudaen, men ble veldig rett til Dodgen... B) Må bare vente til jeg får tid til å "overmale" motoren først.

I tillegg har jeg fått meg 2 gode dager under bilen igjen etter at jeg fikk den inn på varmt gulv igjen.
Postet bilde
The beast is out.

Postet bilde
Praktisk med stor bil må jeg si... :icecream: Løsnet litt på stigbrettet så kunne jeg trekke gearkassen ut fra under bilen mens den sto trygt parkert på gulvet på alle 4 hjul, med en jekk under motoren. Nå skal den totaloverhales, så gleder jeg meg til å begynne å montere igjen... :dribble:
  • Hallen likes this
If it ain't broken, you haven't been looking good enough!
HardKåres Pajeroer
HardKåres Amerikanere

#70 wazzza

wazzza

    oljearbeider/bilberger

  • Supermedlem
  • PipPipPipPipPipPip
  • 3657 Innlegg:
  • Kjønn:Mann
  • Sted:Tromsø
  • Mine Kjøretøy:
    77-mod Renault 30TS
    01-mod Dodge RAM 2500 Cummins
  • Klubb:AES, TLRK

Posted 12 October 2012 - 13:38

Sweet. Den jekken der funka perfekt da jeg hadde nede girkassa på dodgen min også. :)
Øystein Grønås
2001 Dodge Ram 2500 QCSB, HO Cummins, NV5600, Dana 80 FF, Smarty stacked w/Edge juice w/attitude CTS, BHAF, BD FlowMaX, BD SBS, Kenwood D710E, 5" MBRP, Carli/Bilstein, 3.rd gen trackbar, Borg Warner S363

#71 HardKåre

HardKåre

    Skogens kongle

  • Medlem
  • PipPipPipPipPipPip
  • 7424 Innlegg:
  • Kjønn:Mann
  • Sted:Tromsø
  • Interesser:Holder på å avvikle min Pajero-epoke, og går sakte over til Amcar...
  • Garasje:
  • Mine Kjøretøy:
    Jeep Cherokee Chief 4,0 -87
    Plymouth Barracuda 4,5 -65
  • Klubb:Amcar Norway

Posted 13 February 2013 - 10:25

I og med at Dodgen fortsatt står uten gearkasse får Jeepen aller nådigst låne vinterhjula fra den... Synes bilen ble litt bad-ass med matte sorte felger og 31" pigg... 

bilde_zpsc87dc2e3.jpg

 

Opprinnelig må bilen ha ganske mye positivt innpress for at forhjulene skal få plass inne i skjermene under sving. Det har ikke Dodge-felgene. Så da måtte jeg til å modifisere litt i bakkant på plastskjermbredderne for å få plass til å svinge med disse felgene... Så før jeg får på plass 32" må jeg nok være litt kreativ... :D 

 

bilde_zps3a77148f.jpg


If it ain't broken, you haven't been looking good enough!
HardKåres Pajeroer
HardKåres Amerikanere

#72 HardKåre

HardKåre

    Skogens kongle

  • Medlem
  • PipPipPipPipPipPip
  • 7424 Innlegg:
  • Kjønn:Mann
  • Sted:Tromsø
  • Interesser:Holder på å avvikle min Pajero-epoke, og går sakte over til Amcar...
  • Garasje:
  • Mine Kjøretøy:
    Jeep Cherokee Chief 4,0 -87
    Plymouth Barracuda 4,5 -65
  • Klubb:Amcar Norway

Posted 25 February 2013 - 14:59

009ffb94.jpg
Da er Dodgy endelig på plass under tak igjen, for en stakket stund... 

 
image_zpsb9c07000.jpg
1 stykk nyoverhalt gearkasse. Heldigvis hadde jeg satt bort jobben med overhaling, da det viste seg at tidligere eier hadde "forsøkt" å overhale på egen hånd, og klart å montere sammen i feil rekkefølge...  Det hadde jeg desverre ALDRI blitt å finne ut av selv.... Dermed ble kassa ferdig 14dager senere enn jeg hadde håpet på... :( 
 
23060482-F169-4331-9C79-A1B2B03F21C2-869
Automaten er på god vei inn igjen, men desverre ble jeg oppringt at jeg måtte komme meg på jobb igjen... Synd at man må jobbe for å ha råd til alle lekene... :P
 
Men i morgen tidlig er det fullt kjør igjen, får desverre bare låne garasjen i 2 døgn i denne omgang så må jeg ut igjen. (Min egen feil, skal reise bort i vinterferien) Men med dagens fremdrift regner jeg med å få montert begge kasser, mellomaksler og kjørt et oljeskift på motor før jeg må ut. Og da er bilen plutselig mulig å kjøre hjem igjen!! 

If it ain't broken, you haven't been looking good enough!
HardKåres Pajeroer
HardKåres Amerikanere

#73 Kjetil_Nylund

Kjetil_Nylund

    Skogens Konge

  • Supermedlem
  • PipPipPipPipPip
  • 1534 Innlegg:
  • Kjønn:Mann
  • Sted:Midt-Troms
  • Garasje:
  • Mine Kjøretøy:
    -97 Audi S6 2,2 20VT
    -08 VW Transporter 2,5 4-motion
    - PÅ LETING ETTER NY OFFROADER :)
  • Klubb:VACN

Posted 26 February 2013 - 00:59

:thumbsup:  så det blir loddtrekning om hvilken bil som stiller på jawc ;)



#74 HardKåre

HardKåre

    Skogens kongle

  • Medlem
  • PipPipPipPipPipPip
  • 7424 Innlegg:
  • Kjønn:Mann
  • Sted:Tromsø
  • Interesser:Holder på å avvikle min Pajero-epoke, og går sakte over til Amcar...
  • Garasje:
  • Mine Kjøretøy:
    Jeep Cherokee Chief 4,0 -87
    Plymouth Barracuda 4,5 -65
  • Klubb:Amcar Norway

Posted 26 February 2013 - 19:13

:thumbsup:  så det blir loddtrekning om hvilken bil som stiller på jawc ;)

Hehe jepp!  :lol:

 

Dodgy er nå HELT klar, og kan kjøres på prøveskilt oppover om det kniper om. 

05E8A3B6-543F-46EA-A6DA-5DA8C41238B6-197

Står fortsatt uten skilt pga EU. 

 

AB96F827-AB1F-4685-ACF1-42780F693868-197

Men ÅHHH for en lyd...  :dribble:  :dj:

 

Har lovt Svein at jeg tar indianeren med hvis jeg blir klar med den, plages fortsatt med fotbrekket men har deler på tur. Får se om det funker. 


If it ain't broken, you haven't been looking good enough!
HardKåres Pajeroer
HardKåres Amerikanere

#75 HardKåre

HardKåre

    Skogens kongle

  • Medlem
  • PipPipPipPipPipPip
  • 7424 Innlegg:
  • Kjønn:Mann
  • Sted:Tromsø
  • Interesser:Holder på å avvikle min Pajero-epoke, og går sakte over til Amcar...
  • Garasje:
  • Mine Kjøretøy:
    Jeep Cherokee Chief 4,0 -87
    Plymouth Barracuda 4,5 -65
  • Klubb:Amcar Norway

Posted 05 March 2013 - 18:16

2C27A37D-A80E-40F9-AA41-BA624D6C7E8E-161

Var og hentet meg prøveskilter i dag, så jeg fikk vasket Dodgy og kjørt den hjem en snartur! Barna var STORFORNØYD over å få Lille Kylling hjem en tur igjen, kona - ikke så fornøyd... :D

 

BE38CBB9-634A-4896-8FC2-38B55FCA736F-161

Så var det videre til parkeringsplassen jeg har fått leid fremover. HER skal den få stå til våren kommer... :)


Edited by HardKåre, 05 March 2013 - 18:17.

If it ain't broken, you haven't been looking good enough!
HardKåres Pajeroer
HardKåres Amerikanere

#76 HardKåre

HardKåre

    Skogens kongle

  • Medlem
  • PipPipPipPipPipPip
  • 7424 Innlegg:
  • Kjønn:Mann
  • Sted:Tromsø
  • Interesser:Holder på å avvikle min Pajero-epoke, og går sakte over til Amcar...
  • Garasje:
  • Mine Kjøretøy:
    Jeep Cherokee Chief 4,0 -87
    Plymouth Barracuda 4,5 -65
  • Klubb:Amcar Norway

Posted 06 April 2013 - 13:45

Fått gjort litt mer småtjafs på MJ. Skulle egentlig på treff denne helga, men sliter med å få bilen treffklar... Har fått byttet fotbrekkmekanismen, men klarer fortsatt ikke å stramme inn nok til at det holder bilen i bakker. Og dra på treff uten handbrekk er direkte farlig. Dessuten har jeg enda en liten kjølevæskelekkasje, noe kan tilskrives at jeg har byttet ut alle kjøleslanger og klemmer, og disse klemmene gikk opp etter bruk... :( Dessuten skal jeg få byttet radiator og se om det hjelper. 

 

Forberedelser til treffet ellers gikk på å få montert slepefeste foran

C9F8B041-3C64-4E0C-B931-8ABC433C38AE-224

og montere CB. Men fikk altså ikke tid til kjølevæske og fotbrekk. 

 

Ellers fant jeg altså ikke plugger til interiøret i originalfargen, men jeg kunne få de i grått fra US. Da valgte jeg like godt å gå for "uoriginale" fra Biltema i stedet. 

402DF680-53F7-49C3-95FC-FBA6E897FA9E-153


If it ain't broken, you haven't been looking good enough!
HardKåres Pajeroer
HardKåres Amerikanere

#77 HardKåre

HardKåre

    Skogens kongle

  • Medlem
  • PipPipPipPipPipPip
  • 7424 Innlegg:
  • Kjønn:Mann
  • Sted:Tromsø
  • Interesser:Holder på å avvikle min Pajero-epoke, og går sakte over til Amcar...
  • Garasje:
  • Mine Kjøretøy:
    Jeep Cherokee Chief 4,0 -87
    Plymouth Barracuda 4,5 -65
  • Klubb:Amcar Norway

Posted 06 April 2013 - 13:48

Så fant jeg en merkelig feil på bilen: 

Jeg har i all tid syntes at motoren var ekstremt dau på bilen, var liksom ikke mulig å få den opp i turtall. Og det stemmer. 

Gassvaieren er bare strekt "løst" gjennom et øye i toppen av gasspedalen. Og vaierstoppen har stått for langt ute på vaieren. 

736130E5-818D-4648-B84C-4ABB8A3A9996-247

Det ville si at når jeg trådde inn gasspedalen måtte pedalen 2cm inn før den begynte å stramme vaieren. Derfor hjalp det aldri å trå pedalen i bunnen, for jeg fikk ikke maks strekk på vaieren før pedalen traff gulvet. 

 

Flyttet vaierstoppet 2cm på vaieren, og plutselig svarer jo bilen når jeg trår pedalen i bunn!!! 


Edited by HardKåre, 06 April 2013 - 13:49.

If it ain't broken, you haven't been looking good enough!
HardKåres Pajeroer
HardKåres Amerikanere

#78 HardKåre

HardKåre

    Skogens kongle

  • Medlem
  • PipPipPipPipPipPip
  • 7424 Innlegg:
  • Kjønn:Mann
  • Sted:Tromsø
  • Interesser:Holder på å avvikle min Pajero-epoke, og går sakte over til Amcar...
  • Garasje:
  • Mine Kjøretøy:
    Jeep Cherokee Chief 4,0 -87
    Plymouth Barracuda 4,5 -65
  • Klubb:Amcar Norway

Posted 10 April 2013 - 20:57

Da fikk jeg hentet Dodgen hjem til litt lenge etterlengtet TLC... 
9095C8B3-CD83-4D43-86E3-A9D69D08FA56-285
 
Har bare litt småtteri som må gjøres, så er bilen klar for EU-kontroll, trodde jeg...   :unsure:  Men på veien hjem ble det en volsom gneldre-lyd fra reimer, og jeg konkluderte fort med at jeg måtte stramme viftereimene når jeg kom hjem. Men den gang ei...   :blink:  
259C1ABA-17C4-4A49-98A2-FEBC195987EC-285
 
Det viste seg at festet til dynamoen var knekt... Så da må EU vente på ubestemt tid, til jeg finner tak på noe brukt, eller får bestilt nytt fra "over there". 
 
Men fikk likevel gjort litt, fikk demontert bøyla og montert dørtrekkene igjen, og kuttet og tilpasset litt 2,5"rør som må byttes i eksosanlegget. Så i morgen skal jeg kjøre inn i garasjen og få gjort unna det siste.

Edited by HardKåre, 10 April 2013 - 20:58.

If it ain't broken, you haven't been looking good enough!
HardKåres Pajeroer
HardKåres Amerikanere

#79 HardKåre

HardKåre

    Skogens kongle

  • Medlem
  • PipPipPipPipPipPip
  • 7424 Innlegg:
  • Kjønn:Mann
  • Sted:Tromsø
  • Interesser:Holder på å avvikle min Pajero-epoke, og går sakte over til Amcar...
  • Garasje:
  • Mine Kjøretøy:
    Jeep Cherokee Chief 4,0 -87
    Plymouth Barracuda 4,5 -65
  • Klubb:Amcar Norway

Posted 11 April 2013 - 13:42

Da ble det ei god økt i dag og, og enda litt ødelagt... :P 
B4567FC1-FC26-4269-AEB3-0ED99914CFC3-292
 
7C2C8645-D8CA-4A66-90F2-11E09285BA44-292
 
DFFB69A0-C9C5-45A5-BB72-00D6CA30463D-292
Så får vi se om de liker at eksosen kommer ut på sida på EU... 
 
Dessuten tenkte jeg å bytte stabstagforingene også, men klarte å vri av skruen til foringene... Heldigvis så langt ute at jeg fikk på en ny mutter, men bare pga at det står gamle flattrykte foringer der... Får håpe de ikke anmerker dette så jeg får skiltene mine, da dette er deler som må over dammen...

If it ain't broken, you haven't been looking good enough!
HardKåres Pajeroer
HardKåres Amerikanere

#80 Kjetil_Nylund

Kjetil_Nylund

    Skogens Konge

  • Supermedlem
  • PipPipPipPipPip
  • 1534 Innlegg:
  • Kjønn:Mann
  • Sted:Midt-Troms
  • Garasje:
  • Mine Kjøretøy:
    -97 Audi S6 2,2 20VT
    -08 VW Transporter 2,5 4-motion
    - PÅ LETING ETTER NY OFFROADER :)
  • Klubb:VACN

Posted 11 April 2013 - 22:47

Da fikk jeg hentet Dodgen hjem til litt lenge etterlengtet TLC... 
9095C8B3-CD83-4D43-86E3-A9D69D08FA56-285
 
Har bare litt småtteri som må gjøres, så er bilen klar for EU-kontroll, trodde jeg...   :unsure:  Men på veien hjem ble det en volsom gneldre-lyd fra reimer, og jeg konkluderte fort med at jeg måtte stramme viftereimene når jeg kom hjem. Men den gang ei...   :blink:  
259C1ABA-17C4-4A49-98A2-FEBC195987EC-285
 
Det viste seg at festet til dynamoen var knekt... Så da må EU vente på ubestemt tid, til jeg finner tak på noe brukt, eller får bestilt nytt fra "over there". 
 
Men fikk likevel gjort litt, fikk demontert bøyla og montert dørtrekkene igjen, og kuttet og tilpasset litt 2,5"rør som må byttes i eksosanlegget. Så i morgen skal jeg kjøre inn i garasjen og få gjort unna det siste.

stikk innom norsk kulde eller ett lignende sveiseverksted, de fikser det på ett blunk :)