Gå til innhold



Foto
* * * * - 5 votes

HardKåres Amerikanere


  • Please log in to reply
326 replies to this topic

#101 HardKåre

HardKåre

    Skogens kongle

  • Medlem
  • PipPipPipPipPipPip
  • 7424 Innlegg:
  • Kjønn:Mann
  • Sted:Tromsø
  • Interesser:Holder på å avvikle min Pajero-epoke, og går sakte over til Amcar...
  • Garasje:
  • Mine Kjøretøy:
    Jeep Cherokee Chief 4,0 -87
    Plymouth Barracuda 4,5 -65
  • Klubb:Amcar Norway

Posted 18 September 2013 - 08:08

Biltema's lysforsterkningskit er på plass... Ikke fordi jeg trengte, men fordi den er amerikansk... :P  I tillegg fikk jeg lagt opp kabling for å få koblet opp park i blink over bryter, når jeg finner tak på ny pæresokkel på førersiden...  ^_^


If it ain't broken, you haven't been looking good enough!
HardKåres Pajeroer
HardKåres Amerikanere

#102 HardKåre

HardKåre

    Skogens kongle

  • Medlem
  • PipPipPipPipPipPip
  • 7424 Innlegg:
  • Kjønn:Mann
  • Sted:Tromsø
  • Interesser:Holder på å avvikle min Pajero-epoke, og går sakte over til Amcar...
  • Garasje:
  • Mine Kjøretøy:
    Jeep Cherokee Chief 4,0 -87
    Plymouth Barracuda 4,5 -65
  • Klubb:Amcar Norway

Posted 28 September 2013 - 21:48

225/75-15 er jo litt lite på en Cherokee... Spesielt med et 2" hevesett i garasjen. Nå angret jeg plutselig på at jeg byttet mitt ekstra sett med 31" mot noen 32", som selvsagt ble solgt med Comanchen. Så etter tråling på flere forskjellige fora kom jeg plutselig over mine gamle 31" til salgs på finn.no!!! Så nå er de på vei hjem til garasjen min igjen!!

I dag var jeg dessuten og fikk hentet inn noen vinterdekk jeg fikk med Comanchen når jeg kjøpte den. Disse ble lånt til en kompis som trengte nye dekk til sin bil, men de passet ikke på den. Så solgte jeg Comanchen, og glemte disse... Men nå har jeg jo bil igjen som disse vil passe til! Og de er i 235/75-15, det tror jeg er en fin dimensjon selv med heving.


Sent from my iPhone using Tapatalk
If it ain't broken, you haven't been looking good enough!
HardKåres Pajeroer
HardKåres Amerikanere

#103 HardKåre

HardKåre

    Skogens kongle

  • Medlem
  • PipPipPipPipPipPip
  • 7424 Innlegg:
  • Kjønn:Mann
  • Sted:Tromsø
  • Interesser:Holder på å avvikle min Pajero-epoke, og går sakte over til Amcar...
  • Garasje:
  • Mine Kjøretøy:
    Jeep Cherokee Chief 4,0 -87
    Plymouth Barracuda 4,5 -65
  • Klubb:Amcar Norway

Posted 28 September 2013 - 21:49

Har også fått koblet opp en bryter i motorrommet, så jeg får valget mellom "euro-park" og "US-park" med park i blinkelysene... 8) Mangler bare en pæresokkel til bremselyspære på førersiden, for å få koblet denne siden opp. Men har en delebil i Finnmark som muligens kan sende meg en slik...

Edited by HardKåre, 05 October 2013 - 19:37.

If it ain't broken, you haven't been looking good enough!
HardKåres Pajeroer
HardKåres Amerikanere

#104 HardKåre

HardKåre

    Skogens kongle

  • Medlem
  • PipPipPipPipPipPip
  • 7424 Innlegg:
  • Kjønn:Mann
  • Sted:Tromsø
  • Interesser:Holder på å avvikle min Pajero-epoke, og går sakte over til Amcar...
  • Garasje:
  • Mine Kjøretøy:
    Jeep Cherokee Chief 4,0 -87
    Plymouth Barracuda 4,5 -65
  • Klubb:Amcar Norway

Posted 05 October 2013 - 19:28

Da har jeg endelig fått hjem 31"... Da er det bare å vente på å få tid til å montere 2" bb så jeg får de på... :P I påvente av at jeg skal få 3" Skyjacker som jeg har bestemt meg for å bestille... :)

Edited by HardKåre, 05 October 2013 - 19:32.

If it ain't broken, you haven't been looking good enough!
HardKåres Pajeroer
HardKåres Amerikanere

#105 HardKåre

HardKåre

    Skogens kongle

  • Medlem
  • PipPipPipPipPipPip
  • 7424 Innlegg:
  • Kjønn:Mann
  • Sted:Tromsø
  • Interesser:Holder på å avvikle min Pajero-epoke, og går sakte over til Amcar...
  • Garasje:
  • Mine Kjøretøy:
    Jeep Cherokee Chief 4,0 -87
    Plymouth Barracuda 4,5 -65
  • Klubb:Amcar Norway

Posted 05 October 2013 - 19:29

Anbefaler alle til å sjekke ut brukeren opala72 på ebay. Han lager T-skjorter basert på kjente bilmerker, med individuelle tilpasninger. Denne er laget på bakgrunn av et bilde jeg sendte han av Dodgen.

Postet bilde


Sent from my iPhone using Tapatalk
If it ain't broken, you haven't been looking good enough!
HardKåres Pajeroer
HardKåres Amerikanere

#106 HardKåre

HardKåre

    Skogens kongle

  • Medlem
  • PipPipPipPipPipPip
  • 7424 Innlegg:
  • Kjønn:Mann
  • Sted:Tromsø
  • Interesser:Holder på å avvikle min Pajero-epoke, og går sakte over til Amcar...
  • Garasje:
  • Mine Kjøretøy:
    Jeep Cherokee Chief 4,0 -87
    Plymouth Barracuda 4,5 -65
  • Klubb:Amcar Norway

Posted 10 October 2013 - 18:27

Plutselig sluttet vifta i bilen å virke. Og det var serdeles praktisk nå som det bøtter ned med regn her i nord, og bilen dugger igjen for et godt ord hvis man setter seg inn i den... Til slutt måtte jeg hyre på meg, og gå ut og demontere vifta. Når jeg satte på direktestrøm og ristet på vifta, begynte den plutselig å virke igjen! :D Midlertidig... Men da var det i allefall tydelig hva som var problemet, og jeg kjørte, uten vifte og med tilhørende ekstra motorstøy, til nærmeste hugger hvor det fantes ikke mindre enn 2 tilårskomne førstegenerasjons XJ'er.
null_zps92c58ed3.jpg

 

Mens jeg alt var i gang, og våt til skinnet, så brukte jeg tiden godt! Fant meg bl.a en nesten ny bakruteviskermotor, og baklukedempere som klarte å løfte luka helt opp! Pluss endel småting ekstra. Så var det hjem og montere! Selv om bl.a www.4wd.com mente at jeg skulle ha en annen viftemotor opp til -87 enn denne, som var fra etter -88 så var eneste modifikasjonen ny plugg på ledningsnettet.
null_zps4ae90ce2.jpg

 

Og når jeg allerede var våt, så fikk jeg montert de "nye" baklukedemperne, og fikk festet batteriet med patentbånd i stedet for som det var, surret med streng...  :P Og sist men ikke minst, så fikk jeg koblet opp US park på bilen...   B)  Selvsagt, med "EU-kontrollbryter" i motorrommet... ;)
null_zps431a2088.jpg

 

- nå sitter jeg her og forfatter bestilling på hevesett, da jeg har TUV på Skyjacker 3"..................


Edited by HardKåre, 10 October 2013 - 18:30.

If it ain't broken, you haven't been looking good enough!
HardKåres Pajeroer
HardKåres Amerikanere

#107 HardKåre

HardKåre

    Skogens kongle

  • Medlem
  • PipPipPipPipPipPip
  • 7424 Innlegg:
  • Kjønn:Mann
  • Sted:Tromsø
  • Interesser:Holder på å avvikle min Pajero-epoke, og går sakte over til Amcar...
  • Garasje:
  • Mine Kjøretøy:
    Jeep Cherokee Chief 4,0 -87
    Plymouth Barracuda 4,5 -65
  • Klubb:Amcar Norway

Posted 11 October 2013 - 14:31

Trenger nok det hevesettet ja... :D På tide å hive vinterdekkene på familiebilen, og da var det samtidig på tidet å bytte sommerdekkene på XJ ut med M+S-merkede dekk, til jeg får hentet hjem piggdekkene mine.

Postet bilde
225/75-15 sommerdekk

Postet bilde
31"10,5-15

Funker helt fint, så lenge jeg ikke svinger for mye... :D


Sent from my iPhone using Tapatalk
If it ain't broken, you haven't been looking good enough!
HardKåres Pajeroer
HardKåres Amerikanere

#108 HardKåre

HardKåre

    Skogens kongle

  • Medlem
  • PipPipPipPipPipPip
  • 7424 Innlegg:
  • Kjønn:Mann
  • Sted:Tromsø
  • Interesser:Holder på å avvikle min Pajero-epoke, og går sakte over til Amcar...
  • Garasje:
  • Mine Kjøretøy:
    Jeep Cherokee Chief 4,0 -87
    Plymouth Barracuda 4,5 -65
  • Klubb:Amcar Norway

Posted 06 November 2013 - 14:31

Etter å ha sklidd rundt på gamle AT i noen uker ble det på høy tid å få på vinterdekk… Hadde noen steingamle 235/75-15 med knekte pigger jeg tenkte å montere, men så fikk jeg plutselig kastet etter meg noen 205/70-15 *host* dekk som var så billige at jeg måtte kjøpe.

 

null_zps6ed1a412.jpg
Så mye mindre er de nye dekkene

 

null_zps9228a96f.jpg
31"10,5-15 vs 205/70-15

 

null_zps36c4350b.jpg
Ble litt kjedelig, men man må lide for grep…   :unsure: Snakker om nedtur… Bokstavlig talt… Fra å klatre inn i en Jeep ble det som å sette seg inn i en stv…  :(


If it ain't broken, you haven't been looking good enough!
HardKåres Pajeroer
HardKåres Amerikanere

#109 wazzza

wazzza

    oljearbeider/bilberger

  • Supermedlem
  • PipPipPipPipPipPip
  • 3657 Innlegg:
  • Kjønn:Mann
  • Sted:Tromsø
  • Mine Kjøretøy:
    77-mod Renault 30TS
    01-mod Dodge RAM 2500 Cummins
  • Klubb:AES, TLRK

Posted 06 November 2013 - 23:36

Jeg har et ønske om å få tak i noen 205-kringler og hive på dodgen, bare for å ha prøvd det :D

 

Møtte deg forresten i XJ`en her om dagen i Hamna.. Var ute med flakbilen en tur.


Øystein Grønås
2001 Dodge Ram 2500 QCSB, HO Cummins, NV5600, Dana 80 FF, Smarty stacked w/Edge juice w/attitude CTS, BHAF, BD FlowMaX, BD SBS, Kenwood D710E, 5" MBRP, Carli/Bilstein, 3.rd gen trackbar, Borg Warner S363

#110 HardKåre

HardKåre

    Skogens kongle

  • Medlem
  • PipPipPipPipPipPip
  • 7424 Innlegg:
  • Kjønn:Mann
  • Sted:Tromsø
  • Interesser:Holder på å avvikle min Pajero-epoke, og går sakte over til Amcar...
  • Garasje:
  • Mine Kjøretøy:
    Jeep Cherokee Chief 4,0 -87
    Plymouth Barracuda 4,5 -65
  • Klubb:Amcar Norway

Posted 07 November 2013 - 08:50

Hehe jepp, så det, men rakk ikke å hilse før vi hadde passert… :) 


If it ain't broken, you haven't been looking good enough!
HardKåres Pajeroer
HardKåres Amerikanere

#111 HardKåre

HardKåre

    Skogens kongle

  • Medlem
  • PipPipPipPipPipPip
  • 7424 Innlegg:
  • Kjønn:Mann
  • Sted:Tromsø
  • Interesser:Holder på å avvikle min Pajero-epoke, og går sakte over til Amcar...
  • Garasje:
  • Mine Kjøretøy:
    Jeep Cherokee Chief 4,0 -87
    Plymouth Barracuda 4,5 -65
  • Klubb:Amcar Norway

Posted 08 February 2014 - 11:23

Har ikke fått motortemperaturmåleren å virke på bilen, selv om jeg har forsøkt 4 forskjellige sensorer med forskjellige delenr og produsent. Dermed konkluderte jeg med at problemet måtte skyldes selve instrumentet. Jeg kom over et komplett instrumenthus til en -91 XJ, og fikk i dag snoket det på plass: B4BC69BC-5D2A-4BBF-BDB9-D540F2CCA91B_1.j Verdens største drivstoffmåler. Tydelig hva Jeep mente var det viktigste instrumentet på 4,0l... :P

 

E8F8862A-55EB-4367-BCFD-CB089988E200_1.j Som en bonus hadde det nye bordet turteller, og den funket uten noe tilpassing!

 

0355E49E-C83D-4515-83E5-E3F53C818403_1.j

 

XJ fra -83-91 har "samme" instrumentbord, og de er "interchangeable" så lenge plasthuset er blått. I -91 kom det nytt bord, i hvit plast, og de kan IKKE byttes på en med blått. Grei jobb, alt funket med en gang, men det var er sant h.... å få speedometervaieren på plass igjen... Og når jeg var i gang fikk jeg fikset klokka, koblet opp strøm til CB og fikset midtkonsollen mellom setene.


Edited by HardKåre, 09 February 2014 - 20:37.

If it ain't broken, you haven't been looking good enough!
HardKåres Pajeroer
HardKåres Amerikanere

#112 HardKåre

HardKåre

    Skogens kongle

  • Medlem
  • PipPipPipPipPipPip
  • 7424 Innlegg:
  • Kjønn:Mann
  • Sted:Tromsø
  • Interesser:Holder på å avvikle min Pajero-epoke, og går sakte over til Amcar...
  • Garasje:
  • Mine Kjøretøy:
    Jeep Cherokee Chief 4,0 -87
    Plymouth Barracuda 4,5 -65
  • Klubb:Amcar Norway

Posted 08 February 2014 - 12:05

Fikk en 1'er på frieksos pga små rusthull i sommer. Disse har utviklet seg til så store hull at i dag bestemte jeg meg for å få byttet ut bare den lekke potta, da resten av anlegget er veldig fint.

Hadde målt at anlegget var mindre enn 2,5", så dermed kjøpte jeg ny potte i 2". Etter at jeg hadde sagd ned den gamle potta, viste det seg at dem var for liten. Da dro jeg og fikk byttet den i en 2,5". Men den var selvfølgelig for stor igjen, da anlegget er 2 1/4". Frem og tilbake til Biltema enda etpar ganger for å få dette til, men etter 4. runden gikk jeg lei... Da kjøpte jeg endelig en stigeovergang til 2,5", og bygde alt nytt fra midt under bilen.

BA5FDF66-9F3E-494F-B53C-8A92BE133B89.jpg
Henger noe lavt, men det er ikke så god plass over heller.

8F98A35E-A28D-43D5-8D28-B0E753C914F2.jpg
Etpar 60 og 90-bend for å komme over akslingen.

32B74349-D41A-463D-8F31-B38723C995F6.jpg
Her er klaringa mot akslingen, tror ikke jeg klarer å ta i.

683DEB40-1A0D-4C12-8F0A-62100EFA6AB8.jpg

11E0377D-3FD8-4E40-B806-08E0601D80A2_1.j
Til slutt har jeg kuttet et bend helt bakerst, for å få eksosen ned i bakken i stedet for opp etter husveggen... :D Skal til å tilpasse litt i ettertid, vri noen klemmer for bedre bakkeklaring, og montere etpar oppheng ekstra så ikke eksosanlegget klonker borti slepekroken... 


Sent from my iPhone using Tapatalk


Edited by HardKåre, 09 February 2014 - 14:32.

If it ain't broken, you haven't been looking good enough!
HardKåres Pajeroer
HardKåres Amerikanere

#113 HardKåre

HardKåre

    Skogens kongle

  • Medlem
  • PipPipPipPipPipPip
  • 7424 Innlegg:
  • Kjønn:Mann
  • Sted:Tromsø
  • Interesser:Holder på å avvikle min Pajero-epoke, og går sakte over til Amcar...
  • Garasje:
  • Mine Kjøretøy:
    Jeep Cherokee Chief 4,0 -87
    Plymouth Barracuda 4,5 -65
  • Klubb:Amcar Norway

Posted 12 February 2014 - 20:00

Da er det snart på tide med PKK på Dodgen igjen... 8mnd siden sist... :P (Da hadde den stått uten skilter over en tid) Tar kontrollen så tidlig som lovlig, for å ha tid til å hente deler over dammen hvis det trengs...

Har aldri fått fotbrekket til å ta norme særlig på denne, uansett hvor mye jeg har justert. Men jeg har bestilt inn et drum brake adjuster kit, og fikk montert det i dag.

240198C0-ECB9-4DC0-B1F3-272D2EFEA630.jpg
Før

2111B450-1A4F-47A5-8767-6F9FC2CFF9F3.jpg
Shiny.

Viste seg også at denne "vaieren" som går i bakkant av trommelen og ned til selvjusteringa var røket tvert av, og dermed er det ikke rart at jeg ikke har fått til fotbrekket. Enda litt justeringer av bremsene i morgen og en runde under for å se at alt ser greit ut, så er det take 1 på fredag! :)

Og... EU-lysene er på... :/


Sent from my iPhone using Tapatalk

Edited by HardKåre, 22 April 2014 - 16:26.

  • M6 likes this
If it ain't broken, you haven't been looking good enough!
HardKåres Pajeroer
HardKåres Amerikanere

#114 HardKåre

HardKåre

    Skogens kongle

  • Medlem
  • PipPipPipPipPipPip
  • 7424 Innlegg:
  • Kjønn:Mann
  • Sted:Tromsø
  • Interesser:Holder på å avvikle min Pajero-epoke, og går sakte over til Amcar...
  • Garasje:
  • Mine Kjøretøy:
    Jeep Cherokee Chief 4,0 -87
    Plymouth Barracuda 4,5 -65
  • Klubb:Amcar Norway

Posted 12 February 2014 - 20:01

Dobbel... Igjen...

Edited by HardKåre, 12 February 2014 - 20:02.

If it ain't broken, you haven't been looking good enough!
HardKåres Pajeroer
HardKåres Amerikanere

#115 sinnsyk

sinnsyk

    Offroader

  • Medlem
  • PipPipPip
  • 316 Innlegg:
  • Kjønn:Mann
  • Sted:Lofoten - Svolvær
  • Interesser:Snøscooter og 4x4
  • Klubb:scooteforum.no

Posted 13 February 2014 - 11:53

Du holder koken.. Hender det at du blir fristet til å kjøpe noe litt nyere værtfall til burksbil?  B)



#116 HardKåre

HardKåre

    Skogens kongle

  • Medlem
  • PipPipPipPipPipPip
  • 7424 Innlegg:
  • Kjønn:Mann
  • Sted:Tromsø
  • Interesser:Holder på å avvikle min Pajero-epoke, og går sakte over til Amcar...
  • Garasje:
  • Mine Kjøretøy:
    Jeep Cherokee Chief 4,0 -87
    Plymouth Barracuda 4,5 -65
  • Klubb:Amcar Norway

Posted 13 February 2014 - 13:12

Neinei!  B)

 

Joa, må innrømme at jeg har en 2013 Outlander som "bruksbil", så da kan jeg ha mine 3 andre biler som "hobby"... :) 


If it ain't broken, you haven't been looking good enough!
HardKåres Pajeroer
HardKåres Amerikanere

#117 sinnsyk

sinnsyk

    Offroader

  • Medlem
  • PipPipPip
  • 316 Innlegg:
  • Kjønn:Mann
  • Sted:Lofoten - Svolvær
  • Interesser:Snøscooter og 4x4
  • Klubb:scooteforum.no

Posted 14 February 2014 - 07:59

Aha



#118 HardKåre

HardKåre

    Skogens kongle

  • Medlem
  • PipPipPipPipPipPip
  • 7424 Innlegg:
  • Kjønn:Mann
  • Sted:Tromsø
  • Interesser:Holder på å avvikle min Pajero-epoke, og går sakte over til Amcar...
  • Garasje:
  • Mine Kjøretøy:
    Jeep Cherokee Chief 4,0 -87
    Plymouth Barracuda 4,5 -65
  • Klubb:Amcar Norway

Posted 14 February 2014 - 12:36

Grrrrr fikk anmerket røde blink bak, og lyktebøyle foran på PKK i dag...  :wacko: 
Ellers var det bare et kryss som må byttes, som jeg har tenkt lenge at jeg burde bytte, og mere justering av fotbrekket! :)

 

2111B450-1A4F-47A5-8767-6F9FC2CFF9F3.jpg

Men: Noen som har tips? På dette bildet av bremsetrommelen så ser du en brakett som er spendt ned med ei fjær, er forbundet i vaieren til selvjusteringa og SKAL komme i kontakt med justeringsskruen på bremseskoen. Men på høyresida bak så får jeg ikke braketten til å kontakte justeringsskruen... Og det er bare nye deler. Har prøvd å bøye litt på den "røde" fjæra for at den skal gi litt mer slakk, slik at selvjusteringsvaieren skal kunne dra braketten nærmere og oppover, men det hjalp ikke...

 

Så var det også på'an igjen med å bytte vifta på Jeepen... Fruen skal få låne bilen min i helga, siden jeg og kidsa drar på helgetur med familiebilen. Hun har aldri kjørt den før, og har generelt ikke et så godt forhold til alle bilene mine... :P Og hun liker særdeles dårlig løsninger som "hvis vifta begynner å bråke så er det bare å slå den helt av og så på igjen så funker den igjen"...


null_zps92c58ed3.jpg

 

Inn med en helt ny en denne gangen!
null_zps4ae90ce2.jpg

 

Og mens jeg sto ute med hodet under panseret så kom det en stor, rød engel dalende ned oppkjørselen min med 5 kolli leker fra US, bl.a 3" hevesett... :D


If it ain't broken, you haven't been looking good enough!
HardKåres Pajeroer
HardKåres Amerikanere

#119 HardKåre

HardKåre

    Skogens kongle

  • Medlem
  • PipPipPipPipPipPip
  • 7424 Innlegg:
  • Kjønn:Mann
  • Sted:Tromsø
  • Interesser:Holder på å avvikle min Pajero-epoke, og går sakte over til Amcar...
  • Garasje:
  • Mine Kjøretøy:
    Jeep Cherokee Chief 4,0 -87
    Plymouth Barracuda 4,5 -65
  • Klubb:Amcar Norway

Posted 25 February 2014 - 22:49

Etter at jeg fikk inn nytt instrumentbord i bilen så har temperaturmåleren stabilisert seg fint på 70c. Så jeg tenkte jeg skulle starte ut med å bytte termostat, og ta et oljeskift. Og det var altså en h... jobb... Hva i f... dreiv de å røkte på designavdelinga til Jeep, når de kom opp med den geniale løsninga å ha tappeskruen på siden av radiatoren så det er steike umulig å tappe ned kjølevæska, og festeskruen til termostathuset bak multireima??? Og for å få løs multireima må du ha fysikk som en 5-åring for å komme til slakkeskruen til servopumpa??? F... meg den mest krøkkete bilen jeg noen gang har byttet termostat på. Brukte hele formiddagen på dritten.

 

Endelig fikk jeg skrudd sammen alt og fylt etter med væsker, så fikk jeg hornet opp å stå igjen, og byttet hovedlysbryteren på bilen. Så var det ut på prøvekjøring, for å hente barna på skolen og i barnehagen... Men jeg kom ikke lengre enn 50m avgårde før det begynte å lukte, og sive hvit røyk inn i bilen... :( Hadde kjørt i motbakke hele veien, så det var bare å stoppe bilen, hekte i N og rulle forsiktig baklengs inn i garasjen igjen... Demonterte og monterte bryteren igjen, og det viser seg at så snart jeg slår på instrumentlysene begynner det å ryke igjen... I morgen må jeg demontere instrumentbordet igjen, for å komme til lysbryteren på oversiden, så er det å begynne å demontere instrumentlys... :(

 

Ingen god dag for mekking i dag...

 

If it is a Jeep-thing, I still don't understand.


If it ain't broken, you haven't been looking good enough!
HardKåres Pajeroer
HardKåres Amerikanere

#120 HardKåre

HardKåre

    Skogens kongle

  • Medlem
  • PipPipPipPipPipPip
  • 7424 Innlegg:
  • Kjønn:Mann
  • Sted:Tromsø
  • Interesser:Holder på å avvikle min Pajero-epoke, og går sakte over til Amcar...
  • Garasje:
  • Mine Kjøretøy:
    Jeep Cherokee Chief 4,0 -87
    Plymouth Barracuda 4,5 -65
  • Klubb:Amcar Norway

Posted 26 February 2014 - 12:32

F... har i dag hatt ute instrumentene, og lysbryteren, og ser at det er gått varmgang i "dimmefjæra" på bryteren. Forsøkte å montere på nytt og sjekke at det ikke var andre ledninger i klem, uten forbedring. Så til slutt måtte jeg montere inn den gamle bryteren igjen, og problem solved! Så feilen ligger antagelig i defekt bryter! Men-Den er bestilt fra USA, og pga tidsaspektet og lav pris så blir det nok en utgift lagret på "erfaringskontoen", og ny del bestilt fra Sarpsborg motor. 

 

Har ikke tall på hvor mange ganger jeg har demontert og montert bryterne i dag, for å se om jeg fikk skikk på det... 


If it ain't broken, you haven't been looking good enough!
HardKåres Pajeroer
HardKåres Amerikanere