HardKåres Amerikanere
#121
Posted 26 February 2014 - 23:02
Når jeg kjøpte bilen så slet jeg først med å få bensin på tanken i det hele. Så fikk jeg fylt den opp, men merket at med full tank stinker det bensin rundt hele bilen. Men så lenge jeg holdt under 3/4 tank gikk det greit.
Jeg regnet med at den hadde samme symptomer som Dodgen når jeg kjøpte den, gammel påfyllingsslange som var sprukket. Tanken er ny, med ny armaturpakning, montert av verksted, så den er det ikke. Så jeg bestilte nye slanger fra USA og satte meg å vente.
Påfyllingsslangen og utlufting til tanken sitter krøkkete til, under noen deksler, og i dag når jeg skulle begynne å bytte rør viser det seg at de sitter så krøkkete til at verkstedet ikke har strammet slangeklemmene inn mot tanken... Kunne dra slangene rett av...
Sent from my iPhone using Tapatalk
HardKåres Pajeroer
HardKåres Amerikanere
#122
Posted 27 February 2014 - 20:10
Ny bryter med tydelig varmgang i dimmerviklingene.
Nye bensinslanger på plass.
Edited by HardKåre, 28 February 2014 - 08:10.
HardKåres Pajeroer
HardKåres Amerikanere
#123
Posted 07 March 2014 - 17:26
Viser seg at den nye motoren hadde intervall også, som jeg desverre ikke fikk koblet opp. Får se neste gang jeg er hos høgger'n om den samme bilen står der enda, så kan jeg ta med meg bryteren med intervall hjem og koble opp...
Sent from my iPhone using Tapatalk
HardKåres Pajeroer
HardKåres Amerikanere
#124
Posted 09 March 2014 - 13:07
HardKåres Pajeroer
HardKåres Amerikanere
#125
Posted 18 March 2014 - 18:31
Sent from my iPhone using Tapatalk
HardKåres Pajeroer
HardKåres Amerikanere
#126
Posted 20 March 2014 - 09:10
Motivasjonen er på topp
#127
Posted 28 March 2014 - 17:08
Ellers gikk ettermiddagen med til sikkerhet, fikk koblet opp et høytsittende bremselys i LED etter å ha loddet fast nye ledninger.
Sent from my iPhone using Tapatalk
HardKåres Pajeroer
HardKåres Amerikanere
#128
Posted 10 April 2014 - 14:21
Slakk i fremme kryss, fremre mellomaksel:
Nå viste det seg at jeg kom ikke til å få fjernet klipsene på krysset, så da måtte jeg lete frem vinkelsliper for å dele krysset først. Det gikk ikke så bra, da vinkelsliperen knelte... Men, som folk flest, har jeg heldigvis 2 vinkelsliperen i garasjen...
Koppnøkkelpressa mi, for å få løs krysset. Måtte for øvrig lete frem en enda større hammer for å få fart på krysset!
Nytt kryss presses på plass i yoken i skrustikka.
Nytt kryss på plass, og fullt av fett.
Neste punkt: feil på tusenmetre, og lyktebøyle ikke i vognkortet. Jaja.
Og siste IDIOTISKE punkt: Røde blink bak.
Idiotiske regler krever idiotiske tiltak, så får jeg se om de klager over at jeg har røde blink i tillegg til oransje...
Hadde egentlig tenkt å bare knytte opp hele skiltramma bakpå bilen, men den ble så smal at jeg sikkert hadde fått anmerket at oransje blink satt for tett...
Da er det bare å få justert litt mer på fotbrekket som bare tar på ett hjul, så er det Take Two.
HardKåres Pajeroer
HardKåres Amerikanere
#129
Posted 10 April 2014 - 14:43
#130
Posted 10 April 2014 - 14:45
HardKåres Pajeroer
HardKåres Amerikanere
#131
Posted 16 April 2014 - 07:18
Er det mulig...
Når jeg kjøpte bilen så slet jeg først med å få bensin på tanken i det hele. Så fikk jeg fylt den opp, men merket at med full tank stinker det bensin rundt hele bilen. Men så lenge jeg holdt under 3/4 tank gikk det greit.
Akkurat det samme opplever jeg. I tillegg har jeg lagt merke til at hvis jeg trykker på midten av tanken fra undersiden, suser det på toppen ved tankarmaturet. Skal sjekke om slangeklemmene er dratt til, da jeg vet at forrige eier visstnok ordnet dette en gang i tiden
Edited by Nemesis83, 16 April 2014 - 10:33.
Hold my beer and watch this
#132
Posted 16 April 2014 - 10:24
Sent from my iPhone using Tapatalk
HardKåres Pajeroer
HardKåres Amerikanere
#133
Posted 16 April 2014 - 10:34
Takker, skal gjøre det
Btw, så pm'en din nå Skal ordne det
Hold my beer and watch this
#134
Posted 22 April 2014 - 16:24
Nok en runde for å få skikk på parkeringsbremsen.
Jeg justerte og justerte, men enten låste venstrehjulet seg når fotbremsen var av, ellers tok det ikke i det heletatt! Så det var ingen bønn, måtte demontere trommelen for... 4. gang i allefall. Og der var tykjen:
Like under bremsesylindern ser man et stag som går inn bak fremre bremsesko. Det skal det IKKE gjøre!!
Dette staget skal stå spent opp mellom fremre og bakre sko, med ei fjær for å motvirke vibrasjonslyd. Når man ikke fikk "spent opp" toppen av bremseskoen klarte ikke fotbrekket å skape nok moment på bakre sko til å låse av trommelen. Men etter å ha fått montert alt sammen i riktig rekkefølge, så funker fotbremsen på begge hjul! For første gang så lenge jeg har hatt den...
Nå er det bare å fylle på litt ekstra fett på det fremre krysset som jeg har byttet, så er vi klare for Take Two på torsdag.....
HardKåres Pajeroer
HardKåres Amerikanere
#135
Posted 24 April 2014 - 10:20
LOT seg ikke fjerne av verkstedet. Heldigvis hadde vegstasjonen drop-in på tekniske kontroller i dag, så for 510,- ekstra fikk jeg også fjernet den anmerkningen.9.1 Forevises for Trafikkstasjon, kufanger/frontbøyle ikke stemplet i vognkort
I løvens hule.
Da er bilen godkjent for to nye år, og jeg kan gjøre som jeg vil med den igjen... 8)
Sent from my iPhone using Tapatalk
HardKåres Pajeroer
HardKåres Amerikanere
#136
Posted 27 April 2014 - 21:19
HardKåres Pajeroer
HardKåres Amerikanere
#137
Posted 06 May 2014 - 06:23
Looking good
Hold my beer and watch this
#138
Posted 06 May 2014 - 21:34
Offtopic, men er offroad miljøet i Norge økende eller minkende? Jeg syns det er så ufattelig lite liv inne på dette forumet og andre offroad forum jeg tidligere brukte å lese endel garasjetråder i. Pirat4x4 osv.. ??
#139
Posted 07 May 2014 - 07:57
Sent from my iPhone using Tapatalk
HardKåres Pajeroer
HardKåres Amerikanere
#140
Posted 07 May 2014 - 21:39
Samme inntrykk her... før var det masse aktivitet, men nå har det dødd helt ut. Jeg synes det er spennende å følge med, men etter å ha vært utenfor miljøet noen år er jeg overrakset over hvor stille det har blitt. Har folk mistet interesse eller flyttet over til andre foraer eller fb?