HardKåres Amerikanere
#161
Posted 13 July 2014 - 12:46
Desverre har noen løkhoder hos Jeep funnet ut at transfer case member skal skrues fast med en bolt og en STUD!!
Dvs at det står en pinne skrudd inn i en mutter i ramma, med nok en mutter i bunn. Gjett hvilken som løsner.
Oh well, status nå er at ramma er sauset godt inn med WD40 innvendig. Den ene stud'n var knekt av en tidligere eier. På motsatt side har jeg nå forsøkt å sveise mutteren fast i stud'en, og knekt den andre bolten. Så langt er det altså 2 av 4 bolter som må borres ut og gjenges opp.
Ohh, well. 4hjulskontroll på tirsdag!
Sent from my iPhone using Tapatalk
HardKåres Pajeroer
HardKåres Amerikanere
#162
Posted 11 August 2014 - 13:56
Hvordan gikk dette til slutt?
Hold my beer and watch this
#163
Posted 16 August 2014 - 08:36
HardKåres Pajeroer
HardKåres Amerikanere
#164
Posted 18 August 2014 - 16:02
I og med at jeg bruker Dodgen like mye som bruksbilen min, så har jeg fundert lenge og vel over hvordan jeg skal få montert 3-punktsbelter i baksetet til barna. Jeg har så store sideruter i hardtop'en at jeg og de verkstedene jeg har konsultere med har konkludert at det ikke er hold nok i taket til å montere der.
Men så oppdaget jeg plutselig at det går an å montere 3dje seterad i Chevrolet Tahoe, med integrerte setebelter, og begynte å undersøke litt rundt omkring. Og av sub03 her inne fikk jeg vite at det samme gjelder Suburban og GMC Yukon. Ikke nok med det, det finnes universalbraketter for å få montert denne typen seter på et hvilket som helst flatt gulv! http://www.ebay.com/...t-/221523823014 Så endte jeg opp med et sete fra ebay tilhørende en 2003 GMC Yukon med tan leather seat.
5 braketter montert på gulvet. Mesteparten av rusta er tatt, skal enda ta det siste før det blir permanent montering.
Setet er montert i de fremste festene, og vippet frem for maksimal bagasjeplass. Evt kan selvsagt setet tas helt ut!
Setet montert, men sammenslått.
Oppslått.
Lyst skinninteriør, med integrerte setebelter på begge sider.
Forsterkning av gulvet: Bladstålet er gjengen opp i hullene for enklere montering, men jeg skal selvsagt også montere låsemuttere ved permanent montering. Dette stålet går dessuten i bakkant av setet, og vil ta opp den største belastninga ved en eventuell kollisjon, så her skal jeg også forankre det rett i ramma.
Foran måtte jeg bruke noen ekstra braketter for å få montert setet, da GMC Yukon har en forsenkning i gulvet akkurat der. Må derfor få tak på lengre sertifiserte bolter i 3/16 før jeg sier meg fornøyd. De ytre skruene går for øvrig i original forsterkning i gulvet.
Nå gjenstår bare å få tatt den aller siste rusta i dørken, tilpasse gulvplata og gi setene en skinnpolish.
Jeg endte opp med en full benk. Dette setet sitter som 3rd row på Chevrolet Suburban og GMC Yukon XL 2000-2006. Vil du ha spilt seat, å kunne dele seteryggen 50/50 søker du etter seter fra Chevrolet Tahoe 2000-2006. Men da er det andre festebraketter, hele 7 i stedet for mine 5. http://www.ebay.com/...S-/221500875184
Godkjenning vil uansett ikke være et problem i denne bilen, da det ikke er krav til belter i det heletatt i baksetet på en 1978-modell.
Sent from my iPad using Tapatalk
- HardKåre and Val like this
HardKåres Pajeroer
HardKåres Amerikanere
#165
Posted 19 August 2014 - 17:00
Det blir jo kjempebra!! Ser ut som det passer perfekt i bredde og høyde også.
#166
Posted 19 August 2014 - 18:18
Sent from my iPad using Tapatalk
HardKåres Pajeroer
HardKåres Amerikanere
#167
Posted 20 August 2014 - 20:56
Jodda ble litt imponert! Veldig gøy når man kan finne nye, kreative løsninger som passer så bra! Regner med at du slenger ut et bilde når gulvet er ferdig...
Et spørsmål, kan du ta av taket på den?
JRS
#168
Posted 20 August 2014 - 23:59
Sent from my iPhone using Tapatalk
HardKåres Pajeroer
HardKåres Amerikanere
#169
Posted 21 August 2014 - 00:17
Hadde vært en fordel å kunne kjøre inn i garasjen da, så kunne du ha heisa det opp i taket...
JRS
#170
Posted 12 September 2014 - 13:27
Mulig det etterhvert blir to runde bøtter i front i tillegg, evt i stedet for, de to tusenmetrene på fangeren.
Sent from my iPhone using Tapatalk
HardKåres Pajeroer
HardKåres Amerikanere
#171
Posted 19 September 2014 - 08:57
Ble tøff nå! Men er den fangeren godkjent? Har vel blitt så strenge regler på godkjenning "kufangere". Ble fortalt at det kunne bli godkjent som arbeidsredskap hvis man de var for montering av winsj.
JRS
#172
Posted 19 September 2014 - 09:35
Er nok ikke godkjent nei... Men det er bare 4 bolter...
HardKåres Pajeroer
HardKåres Amerikanere
#173
Posted 21 September 2014 - 21:59
Sent from my iPhone using Tapatalk
HardKåres Pajeroer
HardKåres Amerikanere
#174
Posted 04 October 2014 - 18:02
Sliter fortsatt med luft i øvre kjølevæskeslange. G - E - N - I - A - L konstruksjon, med en LANG kjøleslange øverst, hvor lufta må NED til termostaten for å finne veien ut av systemet...
Men så lenge bilen ikke går skikkelig kjører jeg den inn i garasjen når jeg må avgårde på jobb for å få den unna vei. Men sist jeg skulle jobbe med den ville den ikke starte... Og synderen virket på meg til å være alarmen, som er delvis utkoblet av tidligere eier... Så da fant jeg ut at jeg skulle gå skikkelig til verks!!
Så da er det bare å finne ut hvor ALLE disse ledningene går.......
Fant heldigvis noen koblingsskjema og monteringsanvisninger på nett...
Så da er det bare å finne avbiteren, og begynne å fjerne alle strømtyvene...
HardKåres Pajeroer
HardKåres Amerikanere
#175
Posted 06 October 2014 - 07:43
Fikk en "Snap" fra en kompis som var i Tromsø her om dagen
Syns det minnet om din bil??
- HardKåre likes this
#176
Posted 06 October 2014 - 12:16
Sent from my iPad using Tapatalk
HardKåres Pajeroer
HardKåres Amerikanere
#177
Posted 05 November 2014 - 14:53
Da har dette hvite umiskjennelig fått fotfeste her i nord... Så da var det på tide å begynne å tenke pigg igjen! Vinterfelgene til Dodgen har en gang vært hvite, og den svarte lakken har begynt å slippe. Så da var det bare å slipe ned alt løst, og kjøre på med etpar strøk med ny lakk.
Ble helt greit på avstand...
De "små" 31"10,5 fikk store spor å fylle...
Men jeg fant ikke større piggdekk den gangen jeg trengte!
Svart matt ble ganske så riktig på gul bil, selv om dekkene selvfølgelig kunne vært større.
Når jeg alt var ute og lekte fikk jeg endelig kommet meg til å få montert ny førerstol, som jeg har hatt liggende i snart 18mnd... :/
Vet ikke om jeg kan si det høyt men jeg tror disse stolene hørte til en Chevy C10 en gang i tiden... Og de er ekstremt mye mer behagelige enn de utslitte kapteinsstolene som sto i bilen når jeg kjøpte den.
Foreløpig har jeg bare koblet opp førerstolen, men når den først er ombord må jeg få på plass passasjerstolen også, for dette så jo ikke pent ut... Det elektriske har jeg ikke koblet opp enda, så funksjonaliteten til stolen er kontrollert av et løst batteri som står bak førerstolen inntil videre...
HardKåres Pajeroer
HardKåres Amerikanere
#178
Posted 05 November 2014 - 21:35
Ligner på førersetet til Suburban GMT400 (1992-1999 modell) det der, mulig C10 fra samme perioden har samme.
Helt likt det jeg hadde i en -97 modell en gang i tiden.
Men det vil altså si at fire av fem sitteplasser i den gamle sliteren er fra Chevy?
Edited by sub03, 05 November 2014 - 21:36.
#179
Posted 05 November 2014 - 22:26
hehe jepp, og jeg håper at jeg når 5 av 5 før helga...
HardKåres Pajeroer
HardKåres Amerikanere
#180
Posted 25 November 2014 - 10:18
Har vært plaget med trykk i kjølesystemet på Jeepen, så dermed har lille gule fungert som bruksbil hele høsten.
Men så ble det endelig tid for å gjøre noe med dette.
Men så visste det seg plutselig etter at jeg hadde flekket av toppen at kidsa hadde fri fra skolen på fredag, og dermed ble det brått stillstand i prosjektet...
HardKåres Pajeroer
HardKåres Amerikanere