Da var det dagen...
Inn til løvens hule og opp på bukk.
Det viste seg at et 4" dropp funket utmerket... Med vinterdekk... Med 31" manglet jeg fortsatt 10 cm...
Så da flekket jeg av hengerfestet, og snakket med kontrollanten om at jeg skulle bestille meg et lengre drop, og det syntes han var en god idé. "Ellers vil jo hengeren steile", kommenterte han. Og sånn var det med den saken.
Videre hadde jeg montert 31", og viste dokumentasjonen jeg hadde mottatt fra Amcar og spurte om han kunne gjøre en skjønnsmessig vurdering av dette, men desverre sa han at han ikke hadde mulighet til å hjelpe med det siden SFOOR allerede hadde avslått søknaden min. Og når jeg da fortalte at RSA bare kunne hjelpe med Jeep nyere enn 1996, og henviste meg til Amcar for eldre biler, så kommenterte han bare tørt, "ja, det har jo vært mye bytte av importør på Jeep." Så der virker det ikke til at jeg kommer meg noe lengre der... Men når han fikk høre at jeg har liggende et dekksett i originaldimmensjon så var han fornøyd, så snakket vi ikke mer om det heller.
Så var det inn på kontoret, 530 blanke kroner fattigere, så er det bare å vente på nytt vognkort... Godkjent med 3" Skyjacker hevesett, på svimlende 195/75-15...