Gå til innhold



Foto
* * * * - 5 votes

HardKåres Amerikanere


  • Please log in to reply
326 replies to this topic

#221 HardKåre

HardKåre

    Skogens kongle

  • Medlem
  • PipPipPipPipPipPip
  • 7424 Innlegg:
  • Kjønn:Mann
  • Sted:Tromsø
  • Interesser:Holder på å avvikle min Pajero-epoke, og går sakte over til Amcar...
  • Garasje:
  • Mine Kjøretøy:
    Jeep Cherokee Chief 4,0 -87
    Plymouth Barracuda 4,5 -65
  • Klubb:Amcar Norway

Posted 23 April 2015 - 15:20

Det BLIR bedre... :)
B8671C0F-43D3-429E-A250-84497E0A2FC9.jpg
32" på felg. Skal levere dem inn til seiping i mårra, så skal vi se det blir bedre... :)

Fikk 3 små 2'ere på EU, de fant ikke rammenr, flisete sikkerhetsbelte og defekte hjulkryss.

Fikk tak i brukte belter til hele bilen i dag, og fikk slengt på kjøpet nye baklykter også. En god dag i dag. :) Og handlekurven fra Morris 4x4 er straks klar... :)

Edited by HardKåre, 23 April 2015 - 15:22.

  • Tahoe 2000 likes this
If it ain't broken, you haven't been looking good enough!
HardKåres Pajeroer
HardKåres Amerikanere

#222 Madbutcher

Madbutcher

    Offroader

  • Medlem
  • PipPipPip
  • 454 Innlegg:
  • Kjønn:Mann
  • Sted:Frogner
  • Garasje:
  • Mine Kjøretøy:
    1991 Jeep Xj

Posted 23 April 2015 - 19:20

det blir flott:)

 

Det er ikke så lett å finne rammenr på en bil uten ramme da :P


Min xj garage

http://pirate4x4.no/...ead.php?t=23833

1990 Mod 2 Door Xj 4.0l. Renix 32x11,5 kumho road venture kl71



#223 HardKåre

HardKåre

    Skogens kongle

  • Medlem
  • PipPipPipPipPipPip
  • 7424 Innlegg:
  • Kjønn:Mann
  • Sted:Tromsø
  • Interesser:Holder på å avvikle min Pajero-epoke, og går sakte over til Amcar...
  • Garasje:
  • Mine Kjøretøy:
    Jeep Cherokee Chief 4,0 -87
    Plymouth Barracuda 4,5 -65
  • Klubb:Amcar Norway

Posted 24 April 2015 - 15:39

Nei, det var ikke nok med at det står i vinduet, og de fant den poppa tag'en med VIN-tag... Men jeg skal gå over bilen med høyttrykksspyler og se om jeg kan finne noe. 

 

Fikk byttet ut de gode gamle setebeltene fremme i dag, av "volvo-typen" hvor du klemmer beltet fast i en spenne som fliser opp kantene, til et "moderne" belte med beltespenne...
8B3ADD65-78A4-4327-AD4D-CE202FC7CD56.jpg
Det gamle beltet på førersiden var vannvittig oppfliset, så da var det èn 2'er mindre... :)

 

Når jeg var i gang ble det også bytte av baklykter, fra de god gamle
1615ED27-F06B-41F9-AFBA-7DE7DD71C0D0.jpg
til de litt mer "moderne".
F8CE565B-92F0-4B6B-B7F9-99F50A689F1D.jpg

Jeg synes liksom ikke det skal være så mye oransje, hverken foran eller bak på amerikanske biler... :P Disse lyktene har dessuten en "ekstra" rød reflektor, så jeg kan få koblet opp tåkebaklys når jeg får tid... Dessuten har de "sidemarkeringslys" type rød, som sitter i baklykta, så da er de til og med lov å koble opp i Norge!


If it ain't broken, you haven't been looking good enough!
HardKåres Pajeroer
HardKåres Amerikanere

#224 HardKåre

HardKåre

    Skogens kongle

  • Medlem
  • PipPipPipPipPipPip
  • 7424 Innlegg:
  • Kjønn:Mann
  • Sted:Tromsø
  • Interesser:Holder på å avvikle min Pajero-epoke, og går sakte over til Amcar...
  • Garasje:
  • Mine Kjøretøy:
    Jeep Cherokee Chief 4,0 -87
    Plymouth Barracuda 4,5 -65
  • Klubb:Amcar Norway

Posted 24 April 2015 - 18:39

Så fikk jeg koblet opp høytsittende bremselys.
9584C842-96CD-4574-A76C-0310F8BBE7F7.jpg
Hentet fra en Chevy Blazer, sto oppå taket på den, ble montert innendørs på Jeepen.

Edited by HardKåre, 24 April 2015 - 18:39.

If it ain't broken, you haven't been looking good enough!
HardKåres Pajeroer
HardKåres Amerikanere

#225 Madbutcher

Madbutcher

    Offroader

  • Medlem
  • PipPipPip
  • 454 Innlegg:
  • Kjønn:Mann
  • Sted:Frogner
  • Garasje:
  • Mine Kjøretøy:
    1991 Jeep Xj

Posted 25 April 2015 - 09:20

Godt å se at noen jobber, jeg siter bare å venter på deler :jump:


Min xj garage

http://pirate4x4.no/...ead.php?t=23833

1990 Mod 2 Door Xj 4.0l. Renix 32x11,5 kumho road venture kl71



#226 HardKåre

HardKåre

    Skogens kongle

  • Medlem
  • PipPipPipPipPipPip
  • 7424 Innlegg:
  • Kjønn:Mann
  • Sted:Tromsø
  • Interesser:Holder på å avvikle min Pajero-epoke, og går sakte over til Amcar...
  • Garasje:
  • Mine Kjøretøy:
    Jeep Cherokee Chief 4,0 -87
    Plymouth Barracuda 4,5 -65
  • Klubb:Amcar Norway

Posted 27 April 2015 - 17:52

Gamle felger blir som "ny":
DF4547EC-D4F1-4254-844B-0A6E00EF52F3.jpg

Edited by HardKåre, 27 April 2015 - 17:52.

If it ain't broken, you haven't been looking good enough!
HardKåres Pajeroer
HardKåres Amerikanere

#227 Madbutcher

Madbutcher

    Offroader

  • Medlem
  • PipPipPip
  • 454 Innlegg:
  • Kjønn:Mann
  • Sted:Frogner
  • Garasje:
  • Mine Kjøretøy:
    1991 Jeep Xj

Posted 28 April 2015 - 14:10

Ble flott med et strøk maling :D

 

32x11,5 er helt riktig på en xj med 3" løft også.. samme som jeg kjørte på min :thumbsup:


Edited by Madbutcher, 28 April 2015 - 14:11.

Min xj garage

http://pirate4x4.no/...ead.php?t=23833

1990 Mod 2 Door Xj 4.0l. Renix 32x11,5 kumho road venture kl71



#228 HardKåre

HardKåre

    Skogens kongle

  • Medlem
  • PipPipPipPipPipPip
  • 7424 Innlegg:
  • Kjønn:Mann
  • Sted:Tromsø
  • Interesser:Holder på å avvikle min Pajero-epoke, og går sakte over til Amcar...
  • Garasje:
  • Mine Kjøretøy:
    Jeep Cherokee Chief 4,0 -87
    Plymouth Barracuda 4,5 -65
  • Klubb:Amcar Norway

Posted 30 April 2015 - 17:27

Da fikk jeg endelig tid til å legge om dekk..

 

Og mens jeg alt var i skruinga, måtte jo Jeepy få låne "storebror" sine dekk... (1978 Dodge Ramcharger)

99CF9A38-AC97-4FA9-A921-DAF88F4CB83F.jpg

 

9E0F1F6C-778C-4E8F-A64E-1373FDC6E3CA.jpg
Kanskje det må bli 33" snart? :P Ble bare litt trangt til å svinge... :D

 

F5B99769-0F7B-4786-83D7-B3F2FC5B0D98.jpg

 

1C70FA3A-A146-453F-A83F-A5A186BF26CC.jpg

 

64681C8A-5736-4A45-BA71-8271846F4B5B.jpg
32"11,5-15 ble bare HELT rett... Selv om jeg må begrense svingen litt for å ikke ta i LCA...


  • Madbutcher and sinnsyk like this
If it ain't broken, you haven't been looking good enough!
HardKåres Pajeroer
HardKåres Amerikanere

#229 Madbutcher

Madbutcher

    Offroader

  • Medlem
  • PipPipPip
  • 454 Innlegg:
  • Kjønn:Mann
  • Sted:Frogner
  • Garasje:
  • Mine Kjøretøy:
    1991 Jeep Xj

Posted 30 April 2015 - 18:16

Trangt å svinge??

Du har vel vinkelsliper og hammer :P

 

 

haha.. ser helt rett ut med 32" xj'n :thumbsup:


Min xj garage

http://pirate4x4.no/...ead.php?t=23833

1990 Mod 2 Door Xj 4.0l. Renix 32x11,5 kumho road venture kl71



#230 HardKåre

HardKåre

    Skogens kongle

  • Medlem
  • PipPipPipPipPipPip
  • 7424 Innlegg:
  • Kjønn:Mann
  • Sted:Tromsø
  • Interesser:Holder på å avvikle min Pajero-epoke, og går sakte over til Amcar...
  • Garasje:
  • Mine Kjøretøy:
    Jeep Cherokee Chief 4,0 -87
    Plymouth Barracuda 4,5 -65
  • Klubb:Amcar Norway

Posted 05 May 2015 - 19:32

Og mens jeg alt var i skruinga, måtte jo Jeepy få låne "storebror" sine dekk... (1978 Dodge Ramcharger)

9E0F1F6C-778C-4E8F-A64E-1373FDC6E3CA.jpg

Hehe, nå ser jeg jo at "storebror" står i bakgrunnen og surmuler på sine små 31" piggdekk... :) 

 

Da er vi klare for Take 2 av EU-kontroll. 

Nye belter er montert. 

8B3ADD65-78A4-4327-AD4D-CE202FC7CD56.jpg

 

VIN-nr lokalisert. 

C1666B6A-0087-42A6-BA0A-D7703D871142.jpg

 

Og ett drivakselkryss byttet, det andre smurt opp når jeg fikk fabrikkert meg et smøreverktøy! 

AE5FE82E-B843-46F1-88C2-C44BFF09EE50.jpg

 

CA1F9627-2175-429C-A19B-F8D7A826F209.jpg


If it ain't broken, you haven't been looking good enough!
HardKåres Pajeroer
HardKåres Amerikanere

#231 Madbutcher

Madbutcher

    Offroader

  • Medlem
  • PipPipPip
  • 454 Innlegg:
  • Kjønn:Mann
  • Sted:Frogner
  • Garasje:
  • Mine Kjøretøy:
    1991 Jeep Xj

Posted 05 May 2015 - 20:06

Lykke til :)
Min xj garage

http://pirate4x4.no/...ead.php?t=23833

1990 Mod 2 Door Xj 4.0l. Renix 32x11,5 kumho road venture kl71



#232 HardKåre

HardKåre

    Skogens kongle

  • Medlem
  • PipPipPipPipPipPip
  • 7424 Innlegg:
  • Kjønn:Mann
  • Sted:Tromsø
  • Interesser:Holder på å avvikle min Pajero-epoke, og går sakte over til Amcar...
  • Garasje:
  • Mine Kjøretøy:
    Jeep Cherokee Chief 4,0 -87
    Plymouth Barracuda 4,5 -65
  • Klubb:Amcar Norway

Posted 05 May 2015 - 20:17

Bytte av drivakselkryss. 

 

Start med bilen godt parkert på jorda. Napp ut splinten til akselmutteren, og dra av mutterskiva. 

142BDD2F-9717-4254-94F0-43C1DBEC9204.jpg

 

Nå klarer du å løsne akselmutteren med en LANG latmann. Så løsner du hjulboltene, jekker opp dekket og fjerner hjulet. Dette legger du under bilen som sikkerhet. 

AE46893B-0CBD-458E-ADC1-71110342BA37.jpg

 

Sørg for at du støtter GODT opp under bilen så den ikke fasller ned. Her har jeg en 10t jekk, støttebukk og hjulet under ramma som siste skanse. 

8BE1BD63-B24E-48E3-BEF1-D4FD207FAF63.jpg

 

Bremsecalliperen løsnes, to glideskruer i bakkant, og henges opp godt ute av vei. 

255D36E3-DA99-4DF5-9279-1432BEB98B41.jpg

 

Demonter bremseklosser og bremseskiva. 

70D9CA6D-3FF2-45A3-B6EE-C04248862997.jpg

 

Så løsner du de 3 12-kantede spindelboltene. Bruer du en 13mm fastnøkkel eller en koppnøkkel med 12-kant løsner de med litt makt. Men det er likevel vanskelig å få løst hjullageret. Men jeg brukte en langkopp som jeg kilte mellom krysset og spindelen, så dreide jeg rattet. Stikkakslingen ble presset rett ut. 

777D93B2-C25A-47B5-8568-4EEA72C4A2E1.jpg

 

Så er det bare å trekke stikkakslingen forsiktig ut av akselhylsa. PASS PÅ så du ikke får noen skader på splines'ene på akslingen. Og hvis du lurte, så NEI, du trenger ikke å tappe ned differensialen. Oljenivået står lavere enn akslingen. 

BC1FED11-5FED-4AE9-8199-DC4291B5C3BF.jpg

 

Stikkakslingen drar du rett ut av hjullagersatsen. 

02A30CE7-4BBB-4362-A923-6D8133424352.jpg

 

Here comes the tricky part. 

Det gamle krysset må presses ut av akslingen. Men først må du lokalisere de 4 C-clips'ene som sitter HELT inn mot akselørene og vippe dem ut. Så bruker jeg skrustikke da jeg mangler presse. 

23671BDA-5D21-46ED-A0CC-1E6A0737453D.jpg

 

Jeg finner den MINSTE koppen som krysskoppen går inn i, og den STØRSTE koppen som går inn i akselørene. Tanken er at den lille koppen skal presse krysset gjennom akselfestet og inn i den store koppen på motsatt side. Så er det bare å bruke gla'vold. Her er det bare èn ting som gjelder hvis det ikke holder med vold, og det er MER vold. 

 

Så er det bare å stramme til skrustikka det du klarer. Til slutt må noe gi seg. 

A84EC8E1-9FDA-4A16-96C8-E099744A0FB3.jpg

Ahem. 

Helst ikke den. 

 

Ny, og større skruestikke! 

57D60510-82B1-4CC8-82B5-8F1BA98B1E9F.jpg

Denne gaper også bredere, så jeg fikk plass til en større kopp på innsida også. 

 

Mere press, mere vold, og noen velrettede slag med hammer og meisel, så er krysset på tur gjennom. 

C61AACD0-F536-43C1-A430-22802F1979FE.jpg

 

Når du har fått den ene krysskoppen gjennom akseløret, så plukker du det av, og snur akslingen. Så presser du hele krysset tilbake igjen, så du får ut akselkoppen på motsatt side også. 

 

Når du har kommet så langt snur du akslingen 90 grader, og presser ut den andre siden av krysset. 

Etter å ha brukt ytterligere mengde med makt innså jeg at jeg måtte hente frem ytterligere makt. Dermed endte jeg opp med å kutte opp det gamle krysset med vinkelsliper, for så å bare få presset ut krysskoppene for seg. 

 

Montering er ca. motsatt. 

For å montere krysset må du ta av krysskoppene. Men VÆR FORSIKTIG, inni koppene sitter en mengde med nålelager. Disse sitter i et lag med fett, så de holdes på plass så lenge du er forsiktig. Men kommer ETT nålelager ut på tvers så får du ikke montert krysset igjen. 

 

Når du har tatt av krysskoppene på motsatte sider, så stikker du det nye krysset inn i akseltappen igjen. Her er den ene akslingen montert. 

3B2269DE-1EE5-4B1B-8C07-83961AF1CC9B.jpg

 

Krysskoppene må presses inn fra utsiden av akselørene. 

B67226AD-6FAB-41C2-AB10-7A5B160CB69D.jpg

 

Bruk igjen koppnøkler for å få presset krysskoppene så langt inn i akseltappen at du får nye C-clip inn i sporet på krysskoppen. Først den ene siden, så snur du krysset og presser den andre koppen inn så du får på C-clip'et på motsatt side. 

 

17D2F2F5-6C84-43BF-AD11-EDB2BABF39AE.jpg

Når jeg var ferdig så kneip krysset litt. Så da tok jeg min gode 27-kopp (som går over krysskoppen) og la krysset oppå. På toppen la jeg en 30-kopp også bare i kontakt med akseløret og ikke med krysset. Etpar kjappe rapp på alle 4 sider, så beveget krysset seg helt som det skal. 

 

Så satte jeg inn splines'ene med drivakselfett, og satte akslingen inn i hjullagersatsen. Jeg rengjorde godt akslehylsa så langt jeg kom til, og stakk stikkakslingen forsiktig inn i akselhylsa. Drei litt forsiktig på den for å få den til å gå i inngrep i differensialen. 

 

Så er det bare å montere de 12-kantede spindelboltene, stramme godt til, montere bremseskive og klosser, og feste calliper. Husk nytt glidefett på glideskruene til calliper. 

EDB7375C-29DF-4FEC-8291-5AE622BA30DB.jpg

 

Monter dekket, og senk bilen ned på bakken igjen.

A1EC1D85-D5C1-4867-AB57-EC3453C79864.jpg

 

Nå kan du stramme akselmutteren til foreskrevne 235NM. Monter mutterskiva og stikk inn splinten igjen. 


Edited by HardKåre, 05 May 2015 - 20:19.

If it ain't broken, you haven't been looking good enough!
HardKåres Pajeroer
HardKåres Amerikanere

#233 HardKåre

HardKåre

    Skogens kongle

  • Medlem
  • PipPipPipPipPipPip
  • 7424 Innlegg:
  • Kjønn:Mann
  • Sted:Tromsø
  • Interesser:Holder på å avvikle min Pajero-epoke, og går sakte over til Amcar...
  • Garasje:
  • Mine Kjøretøy:
    Jeep Cherokee Chief 4,0 -87
    Plymouth Barracuda 4,5 -65
  • Klubb:Amcar Norway

Posted 07 May 2015 - 15:34

Da fikk jeg endelig montert nye seter fremme på Dodgen!
66281A09-31A9-4257-B159-4DC324B798A5.jpg

Kommer fra en Chevy C10, lett modifisert! :)
07FCE76B-72F1-4137-A8E0-DA45D3B574D6.jpg
  • dodgepiper likes this
If it ain't broken, you haven't been looking good enough!
HardKåres Pajeroer
HardKåres Amerikanere

#234 HardKåre

HardKåre

    Skogens kongle

  • Medlem
  • PipPipPipPipPipPip
  • 7424 Innlegg:
  • Kjønn:Mann
  • Sted:Tromsø
  • Interesser:Holder på å avvikle min Pajero-epoke, og går sakte over til Amcar...
  • Garasje:
  • Mine Kjøretøy:
    Jeep Cherokee Chief 4,0 -87
    Plymouth Barracuda 4,5 -65
  • Klubb:Amcar Norway

Posted 07 May 2015 - 15:37

Nå er det vår!!
24121BE3-9921-424B-8FAF-DDB1F84494B5.jpg

E43677FC-5DD7-486D-92C0-F8397B0657C2.jpg
  • sub03 and dodgepiper like this
If it ain't broken, you haven't been looking good enough!
HardKåres Pajeroer
HardKåres Amerikanere

#235 Madbutcher

Madbutcher

    Offroader

  • Medlem
  • PipPipPip
  • 454 Innlegg:
  • Kjønn:Mann
  • Sted:Frogner
  • Garasje:
  • Mine Kjøretøy:
    1991 Jeep Xj

Posted 07 May 2015 - 18:56

Du står på ser jeg :thumbsup:


Min xj garage

http://pirate4x4.no/...ead.php?t=23833

1990 Mod 2 Door Xj 4.0l. Renix 32x11,5 kumho road venture kl71



#236 HardKåre

HardKåre

    Skogens kongle

  • Medlem
  • PipPipPipPipPipPip
  • 7424 Innlegg:
  • Kjønn:Mann
  • Sted:Tromsø
  • Interesser:Holder på å avvikle min Pajero-epoke, og går sakte over til Amcar...
  • Garasje:
  • Mine Kjøretøy:
    Jeep Cherokee Chief 4,0 -87
    Plymouth Barracuda 4,5 -65
  • Klubb:Amcar Norway

Posted 09 May 2015 - 19:43

Vindusheisene på begge sider har egentlig bare virket som de selv ønsket. Så jeg fikk flekket av dørtrekkene og smurte opp vindusskinna, uten at det ble veldig mye bedre. Men på førersida kan jeg nå kjøre vindusheisen nesten helt ned, så hopper den av skinna og må jokkes litt med før jeg får den til å gå opp igjen. Så der ser det ut til at jeg må ha ny vindusheis. På passasjersiden fant jeg mye irr på bryteren, så der byttet jeg om bryterne til el-lås og el-heis, og der funker vinduet nå stort sett som det skal.
B867F0C9-C229-4BEB-94EF-68F15E3BB49F.jpg

Etter å ha vridd hodet opp og ned hvor jeg kan få plass til bryter til tåkebaklys fikk jeg plutselig en idé og måtte ut å prøve.
BA32E0F0-1F9A-4B25-BE8E-52E363B12017.jpg
Så er det bare å vente til jeg skal ha ut interiøret bak for å montere 3-punktsbelter bak så får jeg trekke opp ledninger til tåkebaklyset inni bilen.

Edited by HardKåre, 09 May 2015 - 19:44.

If it ain't broken, you haven't been looking good enough!
HardKåres Pajeroer
HardKåres Amerikanere

#237 HardKåre

HardKåre

    Skogens kongle

  • Medlem
  • PipPipPipPipPipPip
  • 7424 Innlegg:
  • Kjønn:Mann
  • Sted:Tromsø
  • Interesser:Holder på å avvikle min Pajero-epoke, og går sakte over til Amcar...
  • Garasje:
  • Mine Kjøretøy:
    Jeep Cherokee Chief 4,0 -87
    Plymouth Barracuda 4,5 -65
  • Klubb:Amcar Norway

Posted 12 May 2015 - 17:47

Fikk trekt opp ledning og koblet opp tåkebaklys i dag.
1B2EB604-09A8-4070-9461-859CF2AD5775.jpg

Styrestrøm er hentet fra interiørbelysningen, og fungerer derfor bare så lenge parklysene er på, dvs ikke på kjørelys. Koblet opp via eget relé montert under bryteren.

EC907007-1F7F-405A-A84A-B3C52F0E9E7B.jpg

Edited by HardKåre, 12 May 2015 - 17:48.

If it ain't broken, you haven't been looking good enough!
HardKåres Pajeroer
HardKåres Amerikanere

#238 HardKåre

HardKåre

    Skogens kongle

  • Medlem
  • PipPipPipPipPipPip
  • 7424 Innlegg:
  • Kjønn:Mann
  • Sted:Tromsø
  • Interesser:Holder på å avvikle min Pajero-epoke, og går sakte over til Amcar...
  • Garasje:
  • Mine Kjøretøy:
    Jeep Cherokee Chief 4,0 -87
    Plymouth Barracuda 4,5 -65
  • Klubb:Amcar Norway

Posted 19 May 2015 - 10:42

Da har det kommet deler fra den andre siden... :) 

35B2CC56-DC72-4E58-ACE6-28AFF786EEE7.jpg

10" drop på plass... Det ser så sinnssykt lavt ut det nye hengerfestet, men likevel er det FORTSATT 1" for høyt... :P Det som er verre, er at Morris 4x4 hadde merket kroken som Class III, men når jeg fikk den var den bare Class II-rated, så får se hvordan de løser dette... 

 

Ellers har jeg fått byttet vindusheiser i begge dørene nå. 

D92767BE-2AAD-47C4-B313-F76992A7D762.jpg

På førersiden har den vært byttet før, så dette oser det kvalitet av... :P Men deilig at begge vinduene går helt ned og helt opp igjen! Passasjersiden går fortsatt litt tregt, men det er noe irr på bryterne så skal behandle disse litt bedre. 


If it ain't broken, you haven't been looking good enough!
HardKåres Pajeroer
HardKåres Amerikanere

#239 dodgepiper

dodgepiper

    Offroader

  • Medlem
  • PipPipPip
  • 100 Innlegg:
  • Kjønn:Mann
  • Sted:Salangen Troms
  • Interesser:offroadkjøring. snøscooter. mekking.
  • Mine Kjøretøy:
    1992 Pajero GLS 2,5tdi

Posted 19 May 2015 - 12:26

Hvor mye forskjell er det på class 2 og 3 da? Men trenger du å ha den noe lenger ned da? har du en veldig lav henger kanskje? 



#240 HardKåre

HardKåre

    Skogens kongle

  • Medlem
  • PipPipPipPipPipPip
  • 7424 Innlegg:
  • Kjønn:Mann
  • Sted:Tromsø
  • Interesser:Holder på å avvikle min Pajero-epoke, og går sakte over til Amcar...
  • Garasje:
  • Mine Kjøretøy:
    Jeep Cherokee Chief 4,0 -87
    Plymouth Barracuda 4,5 -65
  • Klubb:Amcar Norway

Posted 19 May 2015 - 13:17

Class II er opp til 3500lbs GW. Men jeg har fått forhåndsgodkjent 5000lbs GW, men da må jeg til SVV med en krok som er kraftig nok sertifisert, OG innenfor SVVs mål på 35-42cm kulehøyde... Men selvsagt, hvis jeg stiller hos SVV så stiller jeg ikke med 32", så da vil nok 10" passe bra... :) 

 

...så ikke fordi jeg trenger det, men det hadde jo vært greit å hatt 5000lbs i vognkortet... :) 


If it ain't broken, you haven't been looking good enough!
HardKåres Pajeroer
HardKåres Amerikanere