HardKåres Amerikanere
#261
Posted 05 July 2016 - 07:06
- Tahoe 2000 likes this
HardKåres Pajeroer
HardKåres Amerikanere
#262
Posted 10 August 2016 - 17:38
- Tahoe 2000 likes this
HardKåres Pajeroer
HardKåres Amerikanere
#263
Posted 12 August 2016 - 07:39
Greit å ha strøm til vinsjen ja Hvor skal du på treff? Håper du tar masse bilder å legger ut
#264
Posted 14 August 2016 - 21:46
http://s203.photobuc...6/Fjellandsbyen
- sinnsyk likes this
HardKåres Pajeroer
HardKåres Amerikanere
#265
Posted 19 August 2016 - 09:38
Har hatt en klonkelyd i forstillinga hele sommeren som jeg IKKE har funnet ut av. Når jeg svingte til venstre kom det ett klonk, og svingte jeg mot høyre kom det ett nytt. Har ligget under med spett og gummihammer, og hatt guttungen til å ratte frem og tilbake. Jeg har etterstrammet støtdempere. Motorfester. Stabstagforinger. Fettet opp stag og kryss. Festet eksosanlegget. Ingen bedring. Men når jeg lå under bilen så kjente jeg vibrasjoner i track bar når det kom lyd. Men selv om jeg ikke så bevegelser, og innfestinga i ramma så fin ut, så begynte jeg å lure på å bytte trackbar. Etter å ha lurt på å bytte alle styrestag. Så før jeg begynte å bytte deler i blinde spurte jeg Jeep-kompetansen på Facebook. (Ja, jeg vet...)
Fikk spørsmål om jeg hadde forsøkt å stramme innfestinga til trackbar mot ramme. Det måtte jeg si, at nei det har jeg ikke, da jeg ikke klarte å provosere frem noe slakk der med spett. Men det tok jo 2min å stramme, og jaggu ble det stille.....
HardKåres Pajeroer
HardKåres Amerikanere
#266
Posted 21 August 2016 - 13:05
Neste helg er det treff igjen, så klargjøringa går for fullt.
Må ha strøm til vinsj også bak.
5m med 50 mm2 kabel strekt oppunder semiramma. Ligger godt beskyttet der, bremserørene ryker før strømkabelen gjør det! Jordinga kjørte jeg rett i ramma både foran og bak, og med en ekstra 50 mm2 jordingskabel fra batteriet. Tror dette bør holde, spesielt siden vinsjen selv er oppsatt med 35 mm2 kabler.
Der det ble skarpe bend og mulighet for gnag på isolasjonen trekte jeg ledninga i kjølevæskeslange for ekstra sikring.
- sub03 likes this
HardKåres Pajeroer
HardKåres Amerikanere
#267
Posted 25 August 2016 - 11:04
Lurt å legge kabel i slange! Du kan jo tenke deg hva som skjer om det skulle gnage hull i kabeln Personlig har jeg lagt plusskablen i K-rør hele veien bak og trekt den inni ramma.
2001 Dodge Ram 2500 QCSB, HO Cummins, NV5600, Dana 80 FF, Smarty stacked w/Edge juice w/attitude CTS, BHAF, BD FlowMaX, BD SBS, Kenwood D710E, 5" MBRP, Carli/Bilstein, 3.rd gen trackbar, Borg Warner S363
#268
Posted 29 August 2016 - 20:46
Dessverre knelte vinsjen etter 2. vinsjing etter bare to timers kjøring. Men desto morsommere å se hvor bra bilen tar seg frem uten vinsj!
Akslingen til clutchen kom like så godt ut gjennom siden på endelokket, slik at det ikke gikk an å få clutchen i inngrep for vinsjing.
- Tahoe 2000 likes this
HardKåres Pajeroer
HardKåres Amerikanere
#269
Posted 30 August 2016 - 20:04
Utifra alle bildene jeg har sett fra treffet så skjønner jeg at dette er noe jeg gjerne skulle vært på! Hvordan tror du 3,4 tonn dodge hadde klart seg der? Desverre for min del krasjet det med jobb...
2001 Dodge Ram 2500 QCSB, HO Cummins, NV5600, Dana 80 FF, Smarty stacked w/Edge juice w/attitude CTS, BHAF, BD FlowMaX, BD SBS, Kenwood D710E, 5" MBRP, Carli/Bilstein, 3.rd gen trackbar, Borg Warner S363
#270
Posted 31 August 2016 - 17:15
HardKåres Pajeroer
HardKåres Amerikanere
#271
Posted 06 October 2016 - 17:46
Servosnekka på Dodgen har begynt å lekke mer og mer. Så til slutt fant jeg ut at jeg måtte overhale den for å kunne få bilen EU-godkjent.
Ut med den.
Fått snekka inn i garasjen.
Så må inntakslageret demonteres med en pin spanner.
Da kommer du hit:
Inni her finner du også en pakning som må byttes. Her ble det mye stillstand, da det viste seg at jeg hadde bestilt pakning til -79up, og den passet selvsagt ikke...
Men til slutt fikk jeg da skrudd sammen det hele, og komplettert det hele med ny drag link. Slik ble bilen da stående, med overhalt snekke innerst i garasjen og bilen utendørs på offentlig sted, like bortforklare huset. Helt til i går, kl 14:00. Da ringte det en kar fra kommunen, og informerte meg om at den måtte være borte i dag tidlig kl 07:00... Så da var det bare å hyre seg, og ut å hive seg på rygg under bilen i regnet...
Så jeg ble da ferdig til slutt.
Ny drag link.
Så fikk jeg endelig kjørt bilen unna, og hjem til gårs!
- sub03 likes this
HardKåres Pajeroer
HardKåres Amerikanere
#272
Posted 01 November 2016 - 17:31
Endelig kom det en periode med oppholdsvær i garasjen min, så da var det på tide å forsøke å få Dodgy tilbake på vegen!
Først kutte ut gammel morro.
Ikke verdens beste sveis, men det er altså denne bilen jeg skal lære meg å sveise på!
Litt vanskelig med grunnarbeider rundt brakettfestene.
Ser helt fint ut på avstand!
HardKåres Pajeroer
HardKåres Amerikanere
#273
Posted 01 November 2016 - 17:42
Videre på tide å få gjort noe med lekkasjen på automaten.
For å komme til har jeg demontert geartunnellen, da den sitter skrudd på. I tillegg har jeg kuttet ut litt av gulvet på førersiden, pga rust for enda bedre tilgang.
Ut med selector shaft seal.
Etter nøye reingjøring bankes nytt på plass med en tennpluggkopp.
Videre må throttle pressure control seal ut.
Nytt seal på plass, og det virker til at automaten er tett igjen!
- sub03 likes this
HardKåres Pajeroer
HardKåres Amerikanere
#274
Posted 03 November 2016 - 16:54
Edited by HardKåre, 03 November 2016 - 16:54.
- dodgepiper likes this
HardKåres Pajeroer
HardKåres Amerikanere
#275
Posted 07 November 2016 - 15:47
Luftenippelen på den ene bremsekalliperen var så fastrustet at den ikke engang løsnet i skrustikka, den bare knakk av. Jeg skjønte fort at å borre ut bremsedeler ikke nødvendigvis er en god løsning, så da bestilte jeg en ny kalliper. Og med tanke på at jeg før har montert bremsedeler som begynte å ruste, så tenkte jeg at jeg fikk gi den nye kalliperen overflatebehandling. Og da fikk selvsagt også den gamle det...
Gul bil - Gule bremser!
- Tahoe 2000 likes this
HardKåres Pajeroer
HardKåres Amerikanere
#276
Posted 12 November 2016 - 18:04
Se der ja! Imponerende utendørsskruing! Jeg har lest at man henter ut litt ekstra krefter ved å fargelegge calipere.. Nøyaktig hvor mye man får med gul farge husker jeg ikke.
- Vasvikingen likes this
2001 Dodge Ram 2500 QCSB, HO Cummins, NV5600, Dana 80 FF, Smarty stacked w/Edge juice w/attitude CTS, BHAF, BD FlowMaX, BD SBS, Kenwood D710E, 5" MBRP, Carli/Bilstein, 3.rd gen trackbar, Borg Warner S363
#277
Posted 13 November 2016 - 10:55
- Vasvikingen likes this
#278
Posted 18 November 2016 - 21:03
Endelig fått meg verkstedpresse... Hvordan har jeg klart meg uten før?
HardKåres Pajeroer
HardKåres Amerikanere
#279
Posted 23 November 2016 - 10:58
Hva er målene innvendig og utvendig. Er det 2" innvendig på den som sitter på bilen ?
#280
Posted 23 November 2016 - 21:15
HardKåres Pajeroer
HardKåres Amerikanere