HardKåres Amerikanere
#241
Posted 01 June 2015 - 21:44
Hadde fått anmerket begge drivknutene på bilen, og byttet det ene og smurte opp det andre. Men det viser seg at det ikke er nok å smøre opp krysset, det må nok byttes...
Og når jeg hadde begge hjulene av så var det lett å komme til mellomakselen også.
Det var slakk i krysset, men ikke nok til å gi feil på EU men det er greit å få det fikset!
HardKåres Pajeroer
HardKåres Amerikanere
#242
Posted 12 June 2015 - 22:59
Edited by HardKåre, 12 June 2015 - 23:00.
- cned86 likes this
HardKåres Pajeroer
HardKåres Amerikanere
#243
Posted 26 June 2015 - 12:13
Gratulerer
http://pirate4x4.no/...ead.php?t=23833
1990 Mod 2 Door Xj 4.0l. Renix 32x11,5 kumho road venture kl71
#244
Posted 18 August 2015 - 18:44
Det har vært helt umulig å få lurt seg til en time eller 2 i garasjen pga sommerferie og feriering og farting og jobbing og enda mere reising, men når jeg på mandag kjørte strømtom 25min hjemmefra (til fots) var det bare å rusle hjem og hente nytt batteri, og kjøre bilen rett inn i garasjen.
Gammel og ny dynamo.
Her er den nye på plass.
NÅ ble det ordning!! Det vanskeligste med hele operasjonen var den helv*** multireima som er like vanskelig å demontere hver gang...
- Tahoe 2000 and cned86 like this
HardKåres Pajeroer
HardKåres Amerikanere
#245
Posted 25 August 2015 - 20:24
Blir ikke så mye vinsjing, vogna skal bare flyttes litt frem og tilbake for å få den inntil, så jeg forventer ikke så mye belastning. Derfor blir strømmen levert av et fulladet batteri. Men funker dette oppsettet greit kan det vel hende det blir firkantfeste fremme også...
HardKåres Pajeroer
HardKåres Amerikanere
#246
Posted 30 August 2015 - 21:17
Hobby Longhaus på kroken: 1900kg tomvekt, pluss flere år med inventar.
Ikke lange vegen, men ganske ulendt og veldig krøkkete å komme seg på plass. Men Jeepen leverte, med cm-presisjon!
Edited by HardKåre, 30 August 2015 - 21:18.
- Tahoe 2000 and cned86 like this
HardKåres Pajeroer
HardKåres Amerikanere
#247
Posted 29 September 2015 - 21:24
Inne i det aller helligste.
Når jeg hadde alt nede var det greit å få justert bandene i kassa også. Her er justeringsskruen til kickdown-bandet, bak gasspjeld-linken.
Og inni kassa finner man justeringsskruen til Low/Reverse-bandet.
Spesialverktøy produsert, for å kunne trekke til justeringsskruene med riktig moment. Justeringsskruene er selvfølgelig utformet som firkantbolter og ikke sekskant. Brukte derfor en 5/16" fastnøkkel, sveist fast i en koppnøkkel til momentnøkkelen min. Ikke så pen sveis, men den funket!
Ferdig arbeid! Nå skal bare automaten få stå så gasket sealeren får tørke skikkelig før jeg pøser på med Mopar ATF + i morgen!
Edited by HardKåre, 29 September 2015 - 21:28.
HardKåres Pajeroer
HardKåres Amerikanere
#248
Posted 20 October 2015 - 18:04
HardKåres Pajeroer
HardKåres Amerikanere
#249
Posted 20 October 2015 - 22:27
Tøffe dem. . Ta vare på den 😉
Det er vel ikke så mange igjen av 2 dørs xj
http://pirate4x4.no/...ead.php?t=23833
1990 Mod 2 Door Xj 4.0l. Renix 32x11,5 kumho road venture kl71
#250
Posted 21 October 2015 - 12:14
HardKåres Pajeroer
HardKåres Amerikanere
#251
Posted 26 October 2015 - 11:39
Frem og tilbake er dobbelt så langt...
Plutselig så hengte bremsa seg opp på venstre bakhjul. Men kun når jeg kjørte fremover, da hoppet og smalt bakhjulet fremover. Men hvis jeg rygget, gikk det helt som det skulle. Dermed gikk mistanken mot parkeringsbremsen, siden den bare påvirker den bakre bremseskoen. Etter ett av bilkjøpene mine tilbake i tid, så fant jeg helt nesten nye bremsesko og tromler bakerst i garasjen. Så da heiv jeg meg til for å bytte. Men selvfølgelig, når jeg forsøkte å montere de nye skoene så fikk jeg ikke bremseskoene sammen i toppen... Og etter litt mer investigering så så oppdaget jeg at de "nye" skoene var bare 1 3/4" brei, mens de som satt på bilen var 2,5"... Og selvsagt, med en sterkere D44 så er også bremsene kraftigere! Så dermed har jeg liggende bremser til en D35 som ikke passer til min... Menmen.
Etter å ha demontert skoene 2 ganger, og montert de gamle på nytt igjen, så fikk jeg i allefall bremsene til å virke som de skal! Parkeringsbremsen trenger å justeres inn igjen, men det får bli når det slutter å sne i garasjen...
HardKåres Pajeroer
HardKåres Amerikanere
#252
Posted 27 October 2015 - 08:07
Synes selv at parkbremsen er noe av det dårligere designet til Jeep. Den selvjusteringen er jo bare en vits Hadde EU kontroll i sommer. På forhånd bytta jeg både bremsesko, hele opphenget for bremsesko og håndbrekk vaier begge sider. Justerte så godt jeg kunnne og fortsatt så var det bare så vidt den kom igjennom (og det kravet er vel ikke akkurat det strengeste?).
#253
Posted 10 March 2016 - 20:14
Her lages plass til snorkel! Hullet foran snorkelen var sideblinklys, det må tydeligvis vike...
Varmluftsinntaket til luftfilterboksen må vike! Ellers blir det ikke tett. Sagde av hele stussen i forkant av luftfilterboksen.
Her er faktisk meningen at røret skal vinkles nedover, gjennom skjermen og hektes på snorkelen fra undersiden. Men siden jeg har intakte innerskjermer var dette en dårlig løsning. Derfor måtte jeg tilpasse røret litt, og vinklet det 90* gjennom siden i stedet.
Dette ble litt trangt, derfor fikk jeg forskjøvet luftfilterboksen 1cm bakover for å få plass. I tillegg var det masse hull i luftfilterboksen, som jeg tettet med gummipropper og silikon.
Innerskjermen måtte løsnes for å få koblet til slangen, og for å få festet snorkelen i karosseriet. Den er bare festet med 6 "christmas tree plugs", som kunne brukes opp igjen, og ellers presset inn mot skjermbredderen originalt.
Så måtte det borres fast feste langs A-stolpen.
Egentlig burde jeg ha borret hullet i skjermen litt lengre bak for å få slangen strekt bakover, da slangen kommer litt i konflikt med panserfjæra.
Her er det hele skrudd sammen igjen.
- dodgepiper likes this
HardKåres Pajeroer
HardKåres Amerikanere
#254
Posted 10 March 2016 - 22:17
blir bading til sommern ser jeg
du er vel påmeldt jeep arctic challenge?
#255
Posted 11 March 2016 - 07:30
Edited by HardKåre, 11 March 2016 - 07:31.
HardKåres Pajeroer
HardKåres Amerikanere
#256
Posted 29 March 2016 - 19:26
http://pirate4x4.no/...ead.php?t=23833
1990 Mod 2 Door Xj 4.0l. Renix 32x11,5 kumho road venture kl71
#257
Posted 06 April 2016 - 14:34
Curt mfg 31084.
Edited by HardKåre, 06 April 2016 - 14:34.
HardKåres Pajeroer
HardKåres Amerikanere
#258
Posted 07 April 2016 - 13:29
- Kjetil_Nylund likes this
HardKåres Pajeroer
HardKåres Amerikanere
#259
Posted 18 April 2016 - 06:49
Xj'n din begynner å bli bøs nå
Når kommer 35"?
http://pirate4x4.no/...ead.php?t=23833
1990 Mod 2 Door Xj 4.0l. Renix 32x11,5 kumho road venture kl71
#260
Posted 19 April 2016 - 08:05
Takker...
Har lyst på 33", men må få tak på breddekit først. I tillegg har jeg ikke helt gitt opp tanken på å få godkjent bilen med 31-32" enda...
HardKåres Pajeroer
HardKåres Amerikanere