Dagen i dag startet da opp med å måke sne. Ut av garasjen. Rett nok har det stått en bil i garasjeåpninga, men det har likevel fokket voldsomt inn til innerst i garasjen...

For å bygge om fra trykksatt kjølesystem til normalt, må jeg ha ny ekspansjonstank. Og den gamle tanken var koblet inn på kjølevannsventilen i motorrommet. Så da måtte jeg evt kutte slangen og plugge den. Men etter å ha søkt litt rundt på nett så kunne jeg ha byttet til ny kjølevannsventil fra en -92->, men disse er av plast og folk klager på holdbarheten. Så da var enda et alternativ å bytte ut kjøleslangene til slanger fra en -97->, for på denne modellen er kjølevannsventilen helt eliminert. Så måtte jeg selvsagt plugge vakumslangen til ventilen.
Ulempen var at på denne utgaven er bypass-røret fra vannpumpa vinklet 90*. Og selv om jeg kjøpte inn røret så gadd jeg ikke å demontere vannpumpa bare for å bytte rør. Dette løste seg likevel lett ved hjelp av en rørbit, og Biltemas vinklede kjølevannsslanger. Måtte også fjerne den kjølevannslangeklemma som sitter like ved radiatorpåfyllinga og rute om slangen littegrann for å få plass til den elektriske vifta igjen.

Hadde også kjøpt inn ny ekspensjonstank til en nyere Cherokee, men den skal plasseres der coilen sitter på min... Så i stedet fant jeg en gammel Pajero ekspansjonstank innerst i garasjen, som skal modifiseres inn i bilen. Må jo ha litt Pajero-deler i denne også...