Gå til innhold



Foto

Forbruk - siste fylling


This topic has been archived. This means that you cannot reply to this topic.
194 replies to this topic

#1 Chevy-LPG

Chevy-LPG

    Onroader

  • Moderator
  • PipPipPipPipPipPip
  • 13961 Innlegg:

Posted 05 August 2011 - 09:49

Et tema veldig ofte er forbruk, spesielt for de som vurdere å kjøpe en Chevrolet.

Her lager vi en tråd som kun har oversikt over forbruk på siste fylling, unngå diskusjoner. Diskusjoner tas i selve Chevyforumet.

Når du legger inn tråd her, så få med det som vil være relevant for forbruket.

Biltype
Ikke alle som skal kjøpe bil har kunnskaper om hvilke motorer som sitter i hvilke biler

Årsmodell

Motortype
Motorvolum, Vortec, TBI, slagvolum, om det er gjort noen trimming etc

Dekkdimmensjoner / utveksling / takgrind
Store dekk gir merforbruk. Er det endret utvekslng på bilen? Her skriver du det som evt er med på å øke forbruket.

Drivstofftype

Bykjøring
Gjerne hvilken by

Blandet kjøring
Gjerne hvor, da blandet kjøring ofte variere rundt om i landet.

Langkjøring
Oppgi gjerne over hvor lang strekke måling ble foretatt over, samt strekning. Fartsgrense etc. På disse store bilene opplever jeg selv en vesentlig økning i forbruk når 90km/t passeres. Samt at langkjøring på vestlandsveier ikke kan sammenlignes med langkjøring på Østerdalsveier.

Henger
Med bruk av henger oppgi hengertype (har stor betydning for forbruk om det er campingvogn eller hestehenger) samt aktuell vekt ved kjøringen. Samt hva slags type kjøring dette var.

Kjørestil
Skader ikke å si noe om dette heller... her er vi veldig forskjellige...noe som kanskje utgjør veldig mye på forbruket.

Edited by Chevy-LPG, 05 August 2011 - 10:08.


#2 Chevy-LPG

Chevy-LPG

    Onroader

  • Moderator
  • PipPipPipPipPipPip
  • 13961 Innlegg:

Posted 05 August 2011 - 10:00

Biltype: Chevrolet Suburban K1500
Årgang: 1996
Motortype: 5,7 liter Vortec
Drivstofftype: LPG
Trimming: Hypertech
Girkasse: Hypertech, kjøring uten OD
Dekktype: BFG AT 265/75-16
Dekktrykk: 42 PSI
AC: For det meste av
Annet: Takgrind og frontguard, kun sjåfør
Henger: Tredal boggie cargohenger 6 m3, med litt last
Stekning: Molde - Oslo
Hastighet: Fulgt fartgrenser, kun 80km/t med henger
Når/temp: Juli
Forbruk: 2,12

Edited by Chevy-LPG, 10 August 2011 - 21:44.


#3 the_boss

the_boss

    Offroader

  • Medlem
  • PipPipPip
  • 341 Innlegg:

Posted 06 August 2011 - 10:27

Biltype: Chevrolet Silverado 2500HD Fjallasport
Årgang: 2003
Motortype: 6.6 Duramax
Drivstofftype: Diesel
Trimming: EFI Live
Girkasse: Allison
Dekktype: General Grabber 2 315/75-16
Dekktrykk: Ukjent
AC: På
Annet: Tre i bilen, god del bagasje
Henger:
Stekning: Sunnmøre-Sogn-Sunnmøre
Hastighet: 80-90
Når/temp: Juli
Forbruk: 1,17
2003 Chevrolet Silverado 2500HD LT Duramax "Fjallasport" "EFI-Live/Edge CTS"
1999 Chevrolet Tahoe 1500 LT 6.5 TD 18:1 "Heat Max E Tork" "Heat Turbomaster" "Bosch HO injectors"

#4 andre 5

andre 5

    Nytt medlem

  • Medlem
  • Pip
  • 17 Innlegg:

Posted 06 August 2011 - 21:17

biltype: chevrolet suburban k2500 HD
årgang: 1997
motortype: 6.5 TD med kompresjon 20,3-1
trimming: ingen, orginal 220hp
drivstoff: diesel
girkasse: 4L-85E
dekktype: General Grabber 315-70-16
last i bilen: 2 personer pluss baggasje
kjørestrekning: Tromsø-Brønnøysund tur retur, 184 mil
temp: juli
forbruk: 0,91

Edited by andre 5, 07 August 2011 - 00:14.


#5 Generalen4x4

Generalen4x4

    Grand offroader

  • Supermedlem
  • PipPipPipPip
  • 976 Innlegg:

Posted 06 August 2011 - 23:47

Biltype: Chevrolet Tahoe
Årgang: 1997
Motortype: 6,5 TD
Trimming: Ingen
Girkasse: 4L85E
Dekktype: All Country - Radial LXT 31x10,5-15
Dekktrykk: 50 Psi
AC: På hele tiden
Annet: 2 personer med bagasje
Stekning: Stavanger - Kolding (dk)
Hastighet: Fulgt fartgrensen i Norge, 110-115 i Danmark
Når/temp: August 20 til 25 grader
Forbruk ved pen kjøring: 1,12
Forbruket steg til 1,25 videre inn til Sverige....grunnet høyere snittfart.

Ellers blandet kjøring her hjemme (vår/sommer): 1,6-1,7 l/mil




#6 Chevy-LPG

Chevy-LPG

    Onroader

  • Moderator
  • PipPipPipPipPipPip
  • 13961 Innlegg:

Posted 17 August 2011 - 21:43

Biltype: Chevrolet Suburban K1500
Årgang: 1996
Motortype: 5,7 liter Vortec
Drivstofftype: LPG
Trimming: Hypertech
Girkasse: Hypertech endret oppsett.
Dekktype: BFG AT 265/75-16
Dekktrykk: 42 PSI
AC: For det meste av
Annet: Takgrind og frontguard, kun sjåfør, Bilen gikk ca 3 mil hver gang den ble brukt.
Henger: Ingen
Stekning: Frogner i Sørum - Oslo
Hastighet: Fulgt fartgrenser
Når/temp: August
Forbruk: 2,00

#7 KapteinMike

KapteinMike

    her er je

  • Supermedlem
  • PipPipPipPipPipPip
  • 5929 Innlegg:

Posted 30 September 2011 - 21:28

etter en stunds måling med de nye sommerdekka jeg kjøpte i sommer
yokohama geolander med litt halvgrovt mønster 265/70-17

ligger jeg nå på 1,3lmila snitt med blanda kjøring mot forrige hjula
men spørs om ikke luftfilteret hadde mye å si også da dette var helt tett.


Svein
LA3CLA
-------------------------------------------------------------------------------------------

98mod 6,5TD Chevrolet Suburban K1500LS 4wd 8bolter. m/detroit true track diffrensial
DS4-5521 IP m/#9 motstand pluss cooler, operation dieselflow, fleetguard spin-on dieselfilter, Icom Ic-7000 HF/VHF/UHF radio, Icom ic-AH4 Antennetuner og 1,65m kort Springer antenne hvor antenne foten er modifisert til Longwire type, 5/8 ECO antenne på VHF
 


#8 Audiot

Audiot

    Offroader

  • Medlem
  • PipPipPip
  • 186 Innlegg:

Posted 03 October 2011 - 18:30

Biltype: Chevrolet Tahoe LT 1500
Årgang: 1998
Motortype: 6,5 Td
Drivstofftype: Diesel
Trimming: Ittno.
Girkasse: 4L80E
Dekktype: BFG AT 265/75-16
Dekktrykk: 42 PSI
AC: Av
Bykjøring, Hønefoss, ca 10grader, mye start/stopp
Forbruk: Kjørte 45mil, fyllte 90liter.



#9 Chevy-LPG

Chevy-LPG

    Onroader

  • Moderator
  • PipPipPipPipPipPip
  • 13961 Innlegg:

Posted 28 October 2011 - 22:22

Biltype: Chevrolet Suburban K1500
Årgang: 1996
Motortype: 5,7 liter Vortec
Drivstofftype: LPG
Trimming: Ingen
Girkasse: Standard, kjøring med og uten OD
Dekktype: BFG AT 265/75-16
Dekktrykk: 42 PSI
AC: Av
Annet: Takgrind og frontguard, kun sjåfør. Ble en del køkjøring, deriblant stamping med 1.5 t henger i Lierbakkene pga ulykke på toppen.
Henger: Tredal boggie cargohenger 6 m3, 13 mil tom med OD, 13 mil 1.5 tonn uten OD
Stekning: Romerike - Svarstad - t/r pluss småkjøring
Hastighet: Fulgt fartgrenser, 80-90km/t med henger
Når/temp: Oktober
Forbruk: 2,38

#10 McZuk

McZuk

    Offroader

  • Supermedlem
  • PipPipPip
  • 148 Innlegg:

Posted 01 January 2012 - 13:39

Biltype: Chevrolet blazer
Årgang: 1999
Motortype: 4,3 liter Vortec
Drivstofftype: bensin
Trimming: Ingen
Girkasse: 4l60e automat
Dekktype: nokian hakk suv 5 piggdekk 235/60r17
Dekktrykk: 38 PSI
AC: Av
Annet: kun sjåfør blandet med kø gjemmon stavanger i rushtid
Stekning: Oltedal-Randaberg gjennom sandnes stavanger på e 39 i rush, tur retur
Hastighet: 80-90 der det var mulig ellers kø kjøring
Når/temp: desember
Forbruk: 1,44

Biltype: Chevrolet blazer
Årgang: 1999
Motortype: 4,3 liter Vortec
Drivstofftype: bensin
Trimming: Ingen
Girkasse: 4l60e automat
Dekktype: nokian hakk suv 5 piggdekk 235/60r17
Dekktrykk: 38 PSI
AC: Av
Annet: kun sjåfør en vei lastet med kone, hund og julegaver en vei
Stekning: Oltedal-Sauda via E39,-134, 520
Hastighet: fullt fartsgrenser
Når/temp: desember
Forbruk: 1,21

#11 Silver@do

Silver@do

    Skogens Konge

  • Supermedlem
  • PipPipPipPipPip
  • 1664 Innlegg:

Posted 20 January 2012 - 23:04

2001 Duramax Fjallasport. 13 mil med 3500+kg henger og 13 mil med tom henger. noen 4x4. Forbruk 1.91l pr. mil

Edited by Silver@do, 19 February 2012 - 22:59.

Dodge har Cummins, men GM har Duramax med Allison bak....

Garasje: http://www.offroad.n...pen-t86593.html

#12 OddArild

OddArild

    Offroader

  • Medlem
  • PipPipPip
  • 139 Innlegg:

Posted 19 February 2012 - 22:15

Biltype: Chevrolet Tahoe
Årgang: 1997
Motortype: 6.5 Td
Trimming: Ingen
Dekktype: Cooper 265/70/16
Annet: Blandet by kjøring med og uten henger.
Når/temp: Februar
Forbruk: 1,86

#13 Hummer

Hummer

    4x4-Høvding

  • Supermedlem
  • PipPipPipPipPipPip
  • 4114 Innlegg:

Posted 19 February 2012 - 22:28

kom 360km på de siste 100l , til og fra jobb kjøring..

_____________________

Roy S. Hansen - " er en så genialt intuitiv fører "
Hummer H2
.


#14 Chevy-LPG

Chevy-LPG

    Onroader

  • Moderator
  • PipPipPipPipPipPip
  • 13961 Innlegg:

Posted 26 February 2012 - 21:17

Biltype: Chevrolet Suburban K1500
Årgang: 1996
Motortype: 5,7 liter Vortec
Drivstofftype: LPG
Trimming: Ingen
Girkasse: Endret girkasseoppsett
Dekktype: Marshal vinterdekk AT 265/75-16
Dekktrykk: 42 PSI
AC: Av
Annet: Takgrind og frontguard, sjåfør og tre pax, mye bagasje. Langkjøring, varierte hastigheter, noe småkjøring med stopp og start på kald motor.
Henger: Nei
Stekning: Romerike -Tisleidalen Valdres - t/r pluss småkjøring på småveier rundt om.
Hastighet: Fulgt fartgrenser, noen drag opp mot 110
Når/temp: februar - null til minus 7 grader
Forbruk: 2,16



#15 kodvaag

kodvaag

    Offroader

  • Medlem
  • PipPipPip
  • 145 Innlegg:

Posted 04 March 2012 - 01:29

Biltype: Chevrolet Tahoe
Årgang: 2000
Motortype: 5,3 liter Vortec
Drivstofftype: 95 blyfri
Trimming: Ingen
Girkasse: Automat......
Dekktype: Piggfrie vinterdekk AT 265/75-16
Dekktrykk: 38 PSI
AC: Av
Annet: Sjåfør og to barn, mye bagasje.
Henger: Nei
Stekning: Kassel og 400 km nordover.
Hastighet: Langkjøring, jevn fart på 105 kmt på cruicen og et par kickdowns og 112mph runs (bunne fartssperra)
Når/temp: februar - 3 til 11 grader pluss
Forbruk: 1,31

Kjørte forresten og en tank med forbruk 1,53, men da prøvde jeg ikke så hardt å kjøre økonomisk...

Autobahnfart krever mye mer bensin enn norsk motorveisfart.
Disse bilene går nok ned mot literen når det hverken er bakker eller hastighet over 90 kmt...

2000 Chevrolet Tahoe 5,3 Vortec 9 seter 125000km
2013 Hobby 650 kmfe

1996 Mazda 626 2.0i16V aut-ac-cc 104000km
2009 Transporter 174 TDI 4 motion ac-cc 113000km
 


#16 Silver@do

Silver@do

    Skogens Konge

  • Supermedlem
  • PipPipPipPipPip
  • 1664 Innlegg:

Posted 05 March 2012 - 20:45

Biltype: Chevrolet Silverado 2500HD Duramax
Årgang: 2001
Motortype: 6.6 liter
Drivstofftype: Diesel
Trimming: +80 Hk
Girkasse: Automat......
Dekktype: Vinterdekk pigg General Grabber 315/75/16
Dekktrykk: 35 PSI
AC: på
Annet: Sjåfør, bagasje og Scooter på 280kg til Sverige. Tom tilbake
Henger: Nei
Stekning: Norge - Sverige retur 45.5 mil
Hastighet: Langkjøring, tildels sørpete vintervei 90+ km/h 12-13km kollone over fjellet 30-50km/h
Når/temp: +3 til -10
Forbruk: Totalt forbuk på turen 1,46

Ingen sparetiltak og ca en times tomgangskjøring mens jeg ventet på kollone

Edited by Silver@do, 05 March 2012 - 20:45.

Dodge har Cummins, men GM har Duramax med Allison bak....

Garasje: http://www.offroad.n...pen-t86593.html

#17 batstian

batstian

    Nytt medlem

  • Medlem
  • Pip
  • 4 Innlegg:

Posted 28 August 2012 - 00:03

Chevrolet Suburban 2001mod 6.0 LPG.
Relativt normal bil.
Rute; Kløfta - Alvdal. Fulgte fatgrensa. Bevisst på forbruk. Ikke cruisecontrol.
Forbruk LPG; 1,9988 l/mil. Rundt regnet 2 liter mila...

#18 kodvaag

kodvaag

    Offroader

  • Medlem
  • PipPipPip
  • 145 Innlegg:

Posted 01 September 2012 - 22:43

Kristiansand - Nordkapp retur med Boggivogn, 2 voksne, 4 barn

Mellom 1,69 til 1,85 i snitt på alle tanker.

2000 Chevrolet Tahoe 5,3 Vortec 9 seter 125000km
2013 Hobby 650 kmfe

1996 Mazda 626 2.0i16V aut-ac-cc 104000km
2009 Transporter 174 TDI 4 motion ac-cc 113000km
 


#19 Brannbilen

Brannbilen

    Nytt medlem

  • Medlem
  • Pip
  • 7 Innlegg:

Posted 03 November 2012 - 02:40

Biltype: Chevrolet Tahoe LT
Årgang: 1998
Motortype: 6.5 td
Drivstofftype: Diesel
Trimming: 50+
Girkasse: Automat
Dekktype: General grabber 33x12.5
Dekktrykk: 3 PSI
AC: Av
Annet: Gangstercap og kufanger m/2 lykter
Henger: Av og til m/2-3 tonn
Stekning: Småkjøring på småveier rundt om.
Hastighet: Fulgt fartgrenser, noen drag opp mot 110-120
Når/temp: September - null til minus 10 grader
Forbruk: 1,78

#20 KapteinMike

KapteinMike

    her er je

  • Supermedlem
  • PipPipPipPipPipPip
  • 5929 Innlegg:

Posted 03 November 2012 - 16:47

3Bar trykk mener du vel? ikke 3psi

Svein
LA3CLA
-------------------------------------------------------------------------------------------

98mod 6,5TD Chevrolet Suburban K1500LS 4wd 8bolter. m/detroit true track diffrensial
DS4-5521 IP m/#9 motstand pluss cooler, operation dieselflow, fleetguard spin-on dieselfilter, Icom Ic-7000 HF/VHF/UHF radio, Icom ic-AH4 Antennetuner og 1,65m kort Springer antenne hvor antenne foten er modifisert til Longwire type, 5/8 ECO antenne på VHF