Jeg har aldri brukt mindre enn 0,70 på min Suburban 98 mod, og det er 6,5 TD.
Eneste er de gangene jeg har gravemaskin på slep så øker den til 0,8
Tror du må rekalkulere litt, disse talla her er meget urealistiske..
Posted 05 May 2013 - 21:40
Jeg har aldri brukt mindre enn 0,70 på min Suburban 98 mod, og det er 6,5 TD.
Eneste er de gangene jeg har gravemaskin på slep så øker den til 0,8
Tror du må rekalkulere litt, disse talla her er meget urealistiske..
Posted 06 May 2013 - 14:25
Tror du må rekalkulere litt, disse talla her er meget urealistiske..
Kommer vel ann på hvordan man regner, han skriver jo ikke benevnelse... kan jo være at det er liter/mil/tonn...
og hvis man regner slik så gikk jeepen eg hadde (5,2) på 0,48 med campingvogn....men eg va jo vell 5 tonn...
Hallen
H_K_H@msn.com
____________________________________________________
eide biler:
Volvo 740 GLE 1984 solgt påkostet alt for mye, SOLGT alt for billig, og angrer på det i dag!
Toyota Lj 73 safari 2,4td tre lykkelige daga, da eg kjøpte de, da den startet i -17. og da eg SOLGTE den!
Jeep Grand Cherokee 1995 5,2l V8 SOLGT meget go bil!
VW vento 1,9td Kondemnert pga motor havari! BIL som imponerte mang en gang!
Chevrolet suburban 1988 SOLGT
Pontiac safari 1988 5,7 V8 bensin 1,1L/Mil 1,8L/Mil med bjølseth 680gdl SOLGT
Volvo 945 Ex. politibil! 1998 2,3fk selges
Posted 08 May 2013 - 09:41
Kanskje han bruker US gallons i stedet for liter.... da stemmer jo talla hans bedre.... hehe.....
Kommer vel ann på hvordan man regner, han skriver jo ikke benevnelse... kan jo være at det er liter/mil/tonn...
og hvis man regner slik så gikk jeepen eg hadde (5,2) på 0,48 med campingvogn....men eg va jo vell 5 tonn...
Edited by aof, 08 May 2013 - 09:41.
Posted 23 May 2013 - 00:07
Posted 23 May 2013 - 17:01
tror du hadde tjent på et dysebytte
Svein
LA3CLA
-------------------------------------------------------------------------------------------
98mod 6,5TD Chevrolet Suburban K1500LS 4wd 8bolter. m/detroit true track diffrensial
DS4-5521 IP m/#9 motstand pluss cooler, operation dieselflow, fleetguard spin-on dieselfilter, Icom Ic-7000 HF/VHF/UHF radio, Icom ic-AH4 Antennetuner og 1,65m kort Springer antenne hvor antenne foten er modifisert til Longwire type, 5/8 ECO antenne på VHF
Posted 23 May 2013 - 22:40
tror du hadde tjent på et dysebytte
Posted 24 May 2013 - 05:00
kan være en medvirkende årsak.. defekte glødeplugger og utslitte dyser er en dårlig kombo
Svein
LA3CLA
-------------------------------------------------------------------------------------------
98mod 6,5TD Chevrolet Suburban K1500LS 4wd 8bolter. m/detroit true track diffrensial
DS4-5521 IP m/#9 motstand pluss cooler, operation dieselflow, fleetguard spin-on dieselfilter, Icom Ic-7000 HF/VHF/UHF radio, Icom ic-AH4 Antennetuner og 1,65m kort Springer antenne hvor antenne foten er modifisert til Longwire type, 5/8 ECO antenne på VHF
Posted 24 May 2013 - 08:24
kan være en medvirkende årsak.. defekte glødeplugger og utslitte dyser er en dårlig kombo
Posted 24 May 2013 - 16:24
Bytta gløderele da?
Posted 24 May 2013 - 18:10
Posted 25 May 2013 - 06:16
Når motor er varm, hell 1,5l lunka vann på dieselpumpa. Starter den lettere da er pumpa utslitt.
Posted 25 May 2013 - 11:36
Posted 25 May 2013 - 12:08
Kan også være starteren som er slitt, da går den ikke like fort når den er varm og motoren blir tungstarta. Dette skjedde med min, og en annen her på forumet hadde samme problemet.
Posted 25 May 2013 - 12:45
Posted 25 May 2013 - 18:58
Biltype: Chevrolet Tahoe
Årsmodell: 1997
Motortype: 6,5 TD
Trimming: Ingen.
Dekkdimensjon: 31x10,5x15 (All Terrain)
Takgrind: Ja.
Drivstofftype: Diesel
Type kjøring: Blandet kjøring rundt omkring i Nord-Troms.
Kjørestil: Blanda kjøring.
A/C: På, for det meste.
Utetemp: Fra 15-20 grader omtrent.
Forbruk: 1,2 (!)
Mindre enn ventet, så måtte regne to ganger for å være sikker. Nå har jeg ikke kjørt med tilhenger eller mye last, men syns ikke jeg har vært spesielt lett på høyrefoten heller.
Posted 25 May 2013 - 19:04
Har du noen gang sjekket hvor mye speedometeret viser?
Posted 25 May 2013 - 21:09
Hvis det var meg du spurte, Chevy-LPG, så viser det cirka 10 km feil i 80 km/t i følge GPSen. Altså holder nesten 90 på speedometeret, så viser GPSen 80.
Posted 14 June 2013 - 15:46
Biltype: Chevrolet Tahoe
Årsmodell: 2005
Motortype: 5,3 Vortec
Trimming: Ingen
Dekkdimensjon: 265/70-17 General Grabber AT2
Takgrind: Nei
Drivstofftype: Gass + Bensin
A/C: Virker ikke
Utetemp: 0-20
Har holdt regnskap med drivstofforbruk sånn for morro skyld siden jeg kjøpte bilen. Kilometrene er omtrent 50-50% jobbkjøring, og som trekkbil i helgene. Jobbkjøring består av kjøring langs en svingete småvei med mye opp og ned, samt gjennom Kongsberg. Hengeren som dras rundt omkring i helgene er en svært lite aerodynamisk skaphenger på rundt 1,7 tonn. Pleier ikke tenke veldig økonomisk når jeg er ute og kjører, men prøver jo å planlegge litt bakker og kryss og sånt når jeg ikke er seint ute... Helt greit fornøyd med forbruket mtp bruken av bilen Skulle bare ønske at det var plass til litt større gasstank under bilen...
Prøver å lime inn noe fra regnearket her, så får man se åssen det går (edit: ja, det gikk jo skikkelig bra........ Prøver photobucket istedet, da)
Edited by SKlev, 14 June 2013 - 15:54.
Posted 15 June 2013 - 13:29
Semster tur till Bergen från Strömstad och tillbaks med bil och person bästa i låg förbrukning!!
Chevrolet K1500 -98 6,5 TD
265/75 16 Cooper MS däck
Trimmning: Enghs Motor
Ac bruk och inte ekonomi körning följt trafiken och inte sinkat i backarna.
Märks gott att hastigheten har mycket att säga. Förbrukningen ökade nog 1-1,5 dl när vi kom ut på E6 och styrde hem inatt....
Från Sandefjord till Bergen med lite statskörning i Bergen 1,25 per mil
Statskörning och lite av turen hem Bergen-Geilo 1,20 per mil.
Gott nöjd med de.
Posted 17 June 2013 - 12:09
Har hentet bilen sørpå etter omregistrering. Fikk målt rimelig eksakt på en strekning 1055 km, og er veldig positivt overrasket!
Biltype: Chevrolet Tahoe LT
Årgang: 2001
Motortype: 5,3
Drivstofftype: Bensin
Trimming: Ingen
Girkasse: 4L60E
Dekktype: Orginale Firestone 265/70-16 på orginal felg
Dekktrykk: ikke målt
AC: Av
Annet: Ca. 200 kg last i bilen.
Stekning: Drammen - Tromsø langs E6
Hastighet: Fulgt fartgrenser
Når/temp: Mai/ca 10 - 20 grader
Forbruk: 1,15 (!)
Tanken ble på en strekning på 1055 km fylt to ganger fullt opp, slik at det skal være lite feil i denne målingen. Dette er "by far" den beste målingen jeg har gjort. Bilen kom med fersk smøreservice, så kanskje det hjalp? Uansett godt fornøyd.
4x4 - Gjør det enklere
Chevrolet Tahoe 2001, 5,3 Vortec, 8-seters personbil
Audi A8 V8
VW Polo 1,6 TDI, ansatt som sparebøsse - sparket for ulydighet