Forbruk - siste fylling
#21
Posted 04 November 2012 - 03:19
#22
Posted 24 November 2012 - 18:53
Kjørt 42mil fylt 45l
kjøring med bil og biltralle, hentet en bil i hølen nede i son komune
Tomt ned, last tilbake
E6 hele vegen med stabil fart i fartsgrensa og ca1600rpm stort sett hele vegen untatt i motbakkene
Dekkstørrelse 235/85-16 Kumho KC11 m/pigg
Trykk: 48psi foran og 50psi bak
Trimming : komplett 4" eskos fra SSD inkl. crossover pipe, K&N Insatsfilter
utregnet snittforbruk 1,07l på mila
(Vinterdiesel med 1l outbord 2T olje)
Edited by KapteinMike, 23 March 2013 - 22:43.
Svein
LA3CLA
-------------------------------------------------------------------------------------------
98mod 6,5TD Chevrolet Suburban K1500LS 4wd 8bolter. m/detroit true track diffrensial
DS4-5521 IP m/#9 motstand pluss cooler, operation dieselflow, fleetguard spin-on dieselfilter, Icom Ic-7000 HF/VHF/UHF radio, Icom ic-AH4 Antennetuner og 1,65m kort Springer antenne hvor antenne foten er modifisert til Longwire type, 5/8 ECO antenne på VHF
#23
Posted 24 November 2012 - 19:51
Kjørt 42mil fylt 45l
kjøring med bil og biltralle, hentet en bil i hølen nede i son komune
Tomt ned, last tilbake
E6 hele vegen med stabil fart i fartsgrensa og ca1600rpm stort sett hele vegen untatt i motbakkene
Dekkstørrelse 235/85-16 Kumho KC11 m/pigg
Trykk: 48psi foran og 50psi bak
utregnet snittforbruk 1,07l på mila
(Vinterdiesel med 1l outbord 2T olje)
Sprengferdige sykkeldekk....
#24
Posted 26 November 2012 - 09:00
Årgang: 1988 + 1991
Motortype: 6.2
Drivstofftype: Diesel
Trimming: ingen
Girkasse: 88 mod med th400 og 91 mod med 4L80E
Dekktype: BFG AT 275/75r16
Dekktrykk: 4,2 bar
AC: Av
Annet: ekstralys i front og på tak, vinsj bak frontfanger, litt annlegg ellers orginal.
Henger: altfor ofte. trekker gjerne litt mere enn hva biltilsynet er glad for. men det er ikke troen som flytter fjell, det er chevy.
Stekning: en del småkjøring, men kjører til driftstempratur
Hastighet: stort sett på den lovlige siden.
Når/temp: temp mellom 0 - 10+
Forbruk: 1-1,3(variert om jeg kjører med henger.
#25
Posted 02 March 2013 - 19:50
2000 Tahoe 5,3
Med gammel boggi campingvogn 25 mil - 0g uten vogn hjem igjen.
(levert til nye eiere)
1,65 på mila til sammen.
Den gikk billigere enn jeg trodde!
Nye michelin 285/60-18"
2000 Chevrolet Tahoe 5,3 Vortec 9 seter 125000km
2013 Hobby 650 kmfe
1996 Mazda 626 2.0i16V aut-ac-cc 104000km
2009 Transporter 174 TDI 4 motion ac-cc 113000km
#26
Posted 04 March 2013 - 04:27
Biltype: Chevrolet Suburban 2500
Årgang: 1990
Motortype: 6.2
Drivstofftype: Diesel
Trimming: Ingen, så vidt jeg vet
Girkasse: th400 (original th700-bil)
Dekktype: 245/75-16
Dekktrykk: 3-3,5 bar, tror jeg
AC: Av og på
Annet: Girkasse som ikke girer som den skal, og går på høyt turtall i 50-60 og 90+.
Mye herjing og bråking og moro. Litt 4x4. Godt og blandet kjøring. Endel tomgang.
Stekning: E6 Lørenskog-Fredrikstad, E6 Fredrikstad-Moss-Fredrikstad,
ellers kjøring rundtom i Fredrikstad/Sarpsborg.
Hastighet: 0-100 km/t
Når/temp: 23. februar - 04. mars, varierende mellom -10 og +5
Forbruk: 1,65
Syntes alt i alt det ikke var så ille. Skal prøve å ta en uke med litt pen kjøring,
om jeg klarer, og se hva forskjellen er. Er nysgjerrig på hva forbruket ville være med
th700 i forhold, som fungerer som den skal.
#27
Posted 12 March 2013 - 16:39
Biltype: Chevrolet Suburban, K2500
Årgang: 1994
Motortype: 6.5TD
Drivstofftype: Diesel
Trimming: Ingen
Dekktype: Cooper Discoverer, 265/75/16
Dekktrykk: 30psi bak, 32psi foran (Ble villedet av feilkalibrert måler på bensinstasjonen til å tro at jeg kjørte rundt med 38psi bak, og 40psi foran. Dette er nå korrigert, så da er jeg spent på hva som skjer med forbruk når jeg kjører med skikkelig trykk i dekkene)
http://www.offroad.n...rykk/?p=1665794
AC: Av
Stekning: Bykjøring og småkjøring i Egersund området
Forbruk: 2,05
Edited by KLB, 14 March 2013 - 18:51.
#28
Posted 13 March 2013 - 09:33
høres ut som du bør bytte dysene dine, for det forbruket syns jeg var noe høyt
Svein
LA3CLA
-------------------------------------------------------------------------------------------
98mod 6,5TD Chevrolet Suburban K1500LS 4wd 8bolter. m/detroit true track diffrensial
DS4-5521 IP m/#9 motstand pluss cooler, operation dieselflow, fleetguard spin-on dieselfilter, Icom Ic-7000 HF/VHF/UHF radio, Icom ic-AH4 Antennetuner og 1,65m kort Springer antenne hvor antenne foten er modifisert til Longwire type, 5/8 ECO antenne på VHF
#29
Posted 13 March 2013 - 09:56
høres ut som du bør bytte dysene dine, for det forbruket syns jeg var noe høyt
Kjøringen på denne målingen er med relativt tung høyrefot ;-)
Målte 1,2 på langkjøring.
Skal prøve meg på en "Dyserens" først å se.
Er det en grei jobb å skifte dyser?
Edited by KLB, 13 March 2013 - 10:12.
#30
Posted 13 March 2013 - 11:33
Venstreside er enkelt å komme til, samme med de to på foran på høyre side.
De to bakerste på høyre side var kronglete, måtte av med turbo og litt slanger og bruke flere forlengere så gikk det.
Kappet ei pipe i to og sveiset ett rør mellom, så den ble like lang som dysene.
Vær forsiktig med diesel rørene de må behandles som egg, ellers blir det fort en knekk og de må byttes.
Mener vi brukte 2,5 time på jobben, med litt kaffe og skravling.
#31
Posted 13 March 2013 - 17:45
Kjøringen på denne målingen er med relativt tung høyrefot ;-)
Målte 1,2 på langkjøring.
Skal prøve meg på en "Dyserens" først å se.
Er det en grei jobb å skifte dyser?
Ha målt min og med relativt tung høyrefot, mn eg fikk den ikk over 1,75.. Trodde ikk de kunne bruke så mye som 2,05 på mila eg...
Syntes det var litt mye..
#32
Posted 13 March 2013 - 19:27
Dere som "ikke kommer over 1.75l mila". Regner dere ut forbruk riktig? Tahoe'n min brukte lett 2l mila om vinteren med småkjøring/bykjøring. Nye Golfen min med 1.6 Tdi bruker ca 1,1l mila med samme type kjøring i 15-20 kuldegrader. Kjører ikke spessiellt hardt heller.
#33
Posted 14 March 2013 - 00:12
Når tanken er fylt opp, så setter man tripteller på 0, så når man fyller opp igjen så tar man så mange liter man fyller, og deler det på så mye triptelleren sier... Det er vel riktig nok vel?Dere som "ikke kommer over 1.75l mila". Regner dere ut forbruk riktig? Tahoe'n min brukte lett 2l mila om vinteren med småkjøring/bykjøring. Nye Golfen min med 1.6 Tdi bruker ca 1,1l mila med samme type kjøring i 15-20 kuldegrader. Kjører ikke spessiellt hardt heller.
Overrasket meg kor lite det ble på mila...
Edited by Sub_1994_diesel, 14 March 2013 - 00:21.
#34
Posted 25 March 2013 - 02:32
Bil: Suburban K2500, 5,7 (350") TBI bensin, 4L80E
Dekk 265/75-16 Hakka LT2
Kjøring: Blandet; fjellbygd og kupert landevei (Austbygd-Kongsberg-Austbygd). Ca 1/3 med 4x4 på snøføre
Kjørestil: Jevn, rolig, sjelden over 80 km/t)
Siste uke: 470 km, 110 liter = 2,3 l/mil.
---------------------
Terje S. Knutsen
#35
Posted 27 March 2013 - 11:55
Fyllde igår efter tur till Sälen 450km enkel väg
Chevrolet k1500 -98 6,5 Diesel
Lugn fin åkning, utetemp ca -5
Inte över 2000rpm mellan 85-100km/h
Däck Cooper 265/75 16
1,35L per mil.
Ca 1,5 dl mindre per mil än när man blåser på till Göteborg eller annan motorvägs åkning 125-130km/h.
#36
Posted 27 March 2013 - 21:24
Jeg har aldri brukt mindre enn 0,70 på min Suburban 98 mod, og det er 6,5 TD.
Eneste er de gangene jeg har gravemaskin på slep så øker den til 0,8
#37
Posted 27 March 2013 - 22:53
Jeg har aldri brukt mindre enn 0,70 på min Suburban 98 mod, og det er 6,5 TD.
Eneste er de gangene jeg har gravemaskin på slep så øker den til 0,8
Nå ble jeg nysjerrig på Bilen din sitt oppsett Dekk, luftrykk, ekstrautstyr osv?
og kjørestilen din?
Svein
LA3CLA
-------------------------------------------------------------------------------------------
98mod 6,5TD Chevrolet Suburban K1500LS 4wd 8bolter. m/detroit true track diffrensial
DS4-5521 IP m/#9 motstand pluss cooler, operation dieselflow, fleetguard spin-on dieselfilter, Icom Ic-7000 HF/VHF/UHF radio, Icom ic-AH4 Antennetuner og 1,65m kort Springer antenne hvor antenne foten er modifisert til Longwire type, 5/8 ECO antenne på VHF
#38
Posted 28 March 2013 - 08:59
Jeg har aldri brukt mindre enn 0,70 på min Suburban 98 mod, og det er 6,5 TD.
Eneste er de gangene jeg har gravemaskinpå slep så øker den til 0,8
Den får du ikke noen som kjører Chevy til å tro på.... Den bruker ikke så lite selv om du triller nedover en bakke på ei mil og motoren bare går på tomgang...
#39
Posted 28 April 2013 - 20:26
Biltype: Chevrolet Tahoe
Årsmodell: 1997
Motortype: 6,5 TD
Trimming: Ingen.
Dekkdimensjon: 245/75/16 (vinterdekk)
Takgrind: Ja.
Drivstofftype: Diesel
Type kjøring: Blandet kjøring rundt omkring i Nord-Troms.
Kjørestil: Litt varierende. Lett på høyrefoten for det meste, men fortsatt litt uvant til automatgir.
A/C: Av
Utetemp: Fra 0 til 10 grader.
Forbruk: 1,4
#40
Posted 30 April 2013 - 16:32
Biltype: Chevrolet Tahoe
Årsmodell: 1997
KM: 151000
Motortype: 6,5 TD
Trimming: Ingen.
Dekkdimensjon: 245/75/16 (vinterdekk)
Takgrind: Ja.
Drivstofftype: Diesel
Type kjøring: Blandet kjøring.
Kjørestil: Prøver å være litt økonomisk, men ikke lett....
A/C: Av
Utetemp: Fra -4 til +10 grader.
Forbruk: 1,4
Slett ikke værst. Tøffe biler må da nesten få litt mat ;-)