Gå til innhold



Foto

Noen med erfaring med campingvogn her ???


This topic has been archived. This means that you cannot reply to this topic.
130 replies to this topic

#21 Tahoe 2000

Tahoe 2000

    Skogens Konge

  • Medlem
  • PipPipPipPipPip
  • 1626 Innlegg:

Posted 25 July 2012 - 22:43

Totalen på den nye var 2300kg, så det var mulig å sette den ned til 2000kg, men med Tahoen blir den nok verende på 2300kg.
Med 8 pers, mat, klær, og ting og tang, ikke minst vanntanker og gass så blir nok 2300 kg. fort for lite også.
Blir ikke noe fjell vogn dette, om vinteren trives vi best foran peisen og ikke som campingturist i fjellheimen.
Regner med den blir byttet ut om noen år med en Bobil, men med husbygging på gang på Skjærhallen så vil jeg ikke låne penger til det nå.
Får heller koste på Tahoen litt mer bremser og luftfjæring bak, motor og girkassen er 2009 mod. med oljekjøler på kassa, så jeg regner den er god nok til å dra vogna.
Vi får ta oss en tur til Særp og se litt på vognene, men den nye 2013mod. kommer ikke før i November
Skrev mail ned til forhandler i Danmark, og ba om mer spek. på utstyr og hva vi kan velge utover det som er satt opp på den vogna som blir levert i Oslo for under 200 000 Nkr.
Blir spennende å se om vi liker en ferie på land, etter 30 år med ferie på kjøl og segl. :)

#22 CHEVTOY

CHEVTOY

    Offroader

  • Medlem
  • PipPipPip
  • 445 Innlegg:

Posted 26 July 2012 - 15:43

Bare vær obs på at garantiarbeid og årlig fukttest er det problemer med å få utført hos norske forhandlere på vogner som er importerte utenom det norske forhandlernettet.

En del tips ang import finner du bl.a her: http://caravan.talk-....com/f72-import
Det vanskelige en bagatell, det umulige en utfordring

#23 hobby

hobby

    Offroader

  • Medlem
  • PipPipPip
  • 173 Innlegg:

Posted 26 July 2012 - 19:02

Thaoe 2000

Sier det samme som Chevyoy Du kan kansje spare noen tusen kr. på å handle i utlandet, men da kommer du sist i køen hos forhandlerene og i utlandet er det vel heller ikke de garantiene vi har i Norge. Eks 5 års reklamasjonsrett . Har ikke hatt noen problem med Perry ang. reprasjoner selv etter dem 2 første årene. Aldrig betalt noen kr, men han repratøren jeg hadde har sluttet så jeg vet ikke hvordan han nye er. Nåt jeg kjøpte mi var termostaten til Rumaen montert på skapveggen der Trumaen står. Veggen ble varm og jeg mente at det hadde noe å si på reguleringen av tempraturen. Det sa jeg til Perry og att det fantes en annen føler ( med lang ledning ) til å sette på Trumaen. Det kom dem og monterte og jeg betalte ingenting for det.Tror den kostet 500kr.

#24 Tahoe 2000

Tahoe 2000

    Skogens Konge

  • Medlem
  • PipPipPipPipPip
  • 1626 Innlegg:

Posted 27 July 2012 - 07:12

Tenkte å kjøre en tur opp på Iseveien i dag og høre hva den nye kommer på i pris, det er vel ikke umulig de har også tilbud på den nye vognen som kommer i november.
Har ikke det så ille travelt med å handle, kan jo komme flere nyere vogner til høstpris som kan være intresange.
Ser de vognene som bare er noen år gamle går for samme pris som denne, men da er alt av ekstra utstyr og sommer/vintertelt med.
Drar vel en liten stripe bort til Festningen etterpå også, Broren min kjøpte seg en Astra van for to dager siden så da blir det litt olje bytter og eksos bytte i dag.
For jo se om det er noe moooro å finne til min også da. :)

#25 hobby

hobby

    Offroader

  • Medlem
  • PipPipPip
  • 173 Innlegg:

Posted 27 July 2012 - 08:31

Tahoe 2000
Festningen? Fredrikstad festning - Fredriksten festning????? Jeg bor nemlig i nerheten av Fredriksten Festning. Enig med deg forhast deg ikke, det kan jo også hende at noen må selge vogn billig. Mange som handler over evne og trenger penger fort. Får vel høre fra deg om hvordan det går.

God helg og lykke til videre.

#26 lafterolf

lafterolf

    Grand offroader

  • Medlem
  • PipPipPipPip
  • 642 Innlegg:

Posted 27 July 2012 - 10:16

Når man selv importerer vogn blir du importør. Ved videresalg står du selv for garantien utover fabrikkgarantien. Er den mindre enn hva Norsk kjøpslov folanger må du dekke kostnader ved utbedring fra egen lomme.

Moralen blir at skal du importere så behold varen i mer enn 5 år.

#27 Chevy-LPG

Chevy-LPG

    Onroader

  • Moderator
  • PipPipPipPipPipPip
  • 13961 Innlegg:

Posted 27 July 2012 - 10:58

Kan du linke til lovverket hvor dette står?


Sent from my iPhone using Tapatalk

#28 lafterolf

lafterolf

    Grand offroader

  • Medlem
  • PipPipPipPip
  • 642 Innlegg:

Posted 27 July 2012 - 20:00

Kjøpsloven finner du selv. Den ligger på lovdata. Kjøpsloven setter minimumsgaranti på nye varer. Er fabrikkgarantien dårligere enn hva kjøpsloven definerer må importør selv stå for resterende garanti utover fabrikkgaranti.

#29 Chevy-LPG

Chevy-LPG

    Onroader

  • Moderator
  • PipPipPipPipPipPip
  • 13961 Innlegg:

Posted 27 July 2012 - 21:18

Men ikke når den er tatt inn av privat person og ikke i næring øyemed. Blir som med brukt import av bil det.

En privatperson defineres aldri som selger i en garanti sak ....


Sent from my iPhone using Tapatalk

#30 lafterolf

lafterolf

    Grand offroader

  • Medlem
  • PipPipPipPip
  • 642 Innlegg:

Posted 27 July 2012 - 21:37

Kjøpsloven gir ikke kreditt til privatpersoner. Leker man butikk må man følge spillereglene.

En kjenning tapte i retten på bruktimportert bil på en lignende reklamasjon. Garanti og reklamasjon gjelder når varen blir videresolgt.

#31 Tahoe 2000

Tahoe 2000

    Skogens Konge

  • Medlem
  • PipPipPipPipPip
  • 1626 Innlegg:

Posted 14 August 2012 - 19:54

Blir nok en tur på Caravan messa i Lillestrøm på oss, da får vi messepris og muligheten til litt ekstra utstyr på kjøpet. :)

#32 Chevy-LPG

Chevy-LPG

    Onroader

  • Moderator
  • PipPipPipPipPipPip
  • 13961 Innlegg:

Posted 14 August 2012 - 20:13

Ta en tur på caravan senteret på Berger. Vil være tilbud der også nå på slutten av sommeren.

Også kan jeg fyre opp grillen


Sent from my iPhone using Tapatalk

#33 1-sporet

1-sporet

    Offroad-wannabe

  • Medlem
  • PipPip
  • 86 Innlegg:

Posted 14 August 2012 - 20:16

Tahoe.jpg

Heisan.

Bare hiver meg til med min ekvipasje, Tahoe 2001 9s med Hobby 650 kmfe fra 2007 med alde 3010. Kjøpte den i fjor og prøvde den i år med nesten 200 mil på kroken. Godt fornøyd med vogna, rimelig og god plass, barnekøyer i andre enden av vogna i forhold til oss voksne. Eneste minus at det er lite gulvplass igjen med en slik planløsning, men mener fortsatt at alterantivet er dårligere.

Lykke til i videre jakt på vogn.

4x4 - Gjør det enklere

Chevrolet Tahoe 2001, 5,3 Vortec, 8-seters personbil

Audi A8 V8
VW Polo 1,6 TDI, ansatt som sparebøsse - sparket for ulydighet


#34 Tahoe 2000

Tahoe 2000

    Skogens Konge

  • Medlem
  • PipPipPipPipPip
  • 1626 Innlegg:

Posted 15 August 2012 - 08:13

Var innom Berger å så på en Mc Donald på vei ned fra Hunderfossen, men da var noen ute på tur med stjerne bilen. ;)

Var å kikket litt på 720, med trippel køye og dobbelseng i enden av vogna.
Synes den løsningen var grei, da går det ann legge ungene lukke døren og sitte oppe noen timer til for oss voksne.
Med 4 barn og 4 voksene må det enten bli ei stor vogn med 8 soveplasser, eller 2 vogner med soveplass for 5 i hver.
Nå tror jeg ikke de vognene vil bli brukt så mye mer enn to uker i sommerferien for alle 8 på en gang.
Får se på flere løsninger og forskjellige vogner på messa, så kan vi bestemme oss. :)

#35 hobby

hobby

    Offroader

  • Medlem
  • PipPipPip
  • 173 Innlegg:

Posted 15 August 2012 - 18:50

Tahoe 2000

4 barn og 4 voksene? Er ikke fler konerier forbudt i Norge??

#36 Chevy-LPG

Chevy-LPG

    Onroader

  • Moderator
  • PipPipPipPipPipPip
  • 13961 Innlegg:

Posted 15 August 2012 - 20:42

Var innom Berger å så på en Mc Donald på vei ned fra Hunderfossen, men da var noen ute på tur med stjerne bilen. ;)

Var å kikket litt på 720, med trippel køye og dobbelseng i enden av vogna


Så på slike selv en gang, mener det var Bustner som hadde den typen. Praktisk
Sent from my iPad using Tapatalk HD

#37 Tahoe 2000

Tahoe 2000

    Skogens Konge

  • Medlem
  • PipPipPipPipPip
  • 1626 Innlegg:

Posted 16 August 2012 - 12:10

Tahoe 2000

4 barn og 4 voksene? Er ikke fler konerier forbudt i Norge??




Kan ha en kone og to elskerinner, og barn med flere av de, trenger ikke gifte seg med elskerinnene. ;)

#38 hobby

hobby

    Offroader

  • Medlem
  • PipPipPip
  • 173 Innlegg:

Posted 16 August 2012 - 20:50

Det har du rett i Tahoe 2000, den tenkte jeg ikke på.

God helg

#39 kodvaag

kodvaag

    Offroader

  • Medlem
  • PipPipPip
  • 145 Innlegg:

Posted 01 September 2012 - 18:33

Vi var en tur Kristiansand - Nordkapp med campingvogn i sommer.

Utrolig fett med nok av krefter.
Kompisen min med 140hk Outlander forsvant i Lierbakken, etter den opplevelsen ville han helst ligge foran resten av veien, heheh....

Eneste som gikk galt på Tahoen på den turen var at ene parkeringslyspæra foran røyk.
Bilen var godt forberedt med nye oljer i alle bokser og motor... og når jeg kom hjem så sugde jeg opp 3,5 liter automatolje, og fyllte på nytt.
(Har god vakumsuger fra båttiden vår)
Dette skal jeg gjenta etter høstferien, da skal vi klokke 2000km på Tahoen, med vogn.

Postet bilde

PS: Vi har forresten 4 barn, men jeg har bare en kone...

PPS: Jeg hadde en lavkm 1996 Suburban 1500 5,7 bensin før - den var mye mer stabil enn gmt 800 Tahoen å dra vogn med. Etter at jeg kjøpte Tahoe, ble ekvipasjen så ustabil at jeg kjøpte Al-Ko AKS 2012 modell antislingerkobling. Med den på, og byttet dekk fra 155-13 til 175/65-14" på alufelger, ble ekvipasjen NESTEN like stabil som med gmt400 sub'en...
Merkelig, tror det skyldes bladfjærene på den gamle?

Edited by kodvaag, 01 September 2012 - 18:38.

2000 Chevrolet Tahoe 5,3 Vortec 9 seter 125000km
2013 Hobby 650 kmfe

1996 Mazda 626 2.0i16V aut-ac-cc 104000km
2009 Transporter 174 TDI 4 motion ac-cc 113000km
 


#40 Tahoe 2000

Tahoe 2000

    Skogens Konge

  • Medlem
  • PipPipPipPipPip
  • 1626 Innlegg:

Posted 02 September 2012 - 08:36

Kjører endel med hestehenger 2400kg / varehenger 3500kg og har ikke merket noe til ustabilitet.
Men jeg har 305 / 40 - 22 dekk på som ruller godt over sporete veg, trodde vel såppass brede dekk ville sporet mye. :)
Blir vel å bytte til luft dempere og fjæring bak før det blir langtur på denne, merker det husker litt med full henger selv med nye dempere bak.

PS. har bare ett barn og en kone og svoger og svigerinne med tre barn.
Bruker å feriere sammen i to uker på sommeren og to uker hver for oss som vi drar nedover annetvært år med fly.
Derfor så vil vi dele på ei stor vogn, i stede for att hver vår som bare blir brukt annet vært år. :)