frankern på forumet skrev at hans 91 3000-v6 virket slapp med oppgitt 7 graders fortenning, kjørte med 12-14 grader..
det måtte selvsagt testes ut på denne, å jaggu ble det merkbart bedre drag
Edited by kjetil1972, 17 February 2013 - 23:30.
Posted 18 February 2013 - 22:52
Monterte du orginal katalysator?
Posted 19 February 2013 - 19:57
nei, turte ikke engang å høre på pris på orginal
kjøpte på skruvat.no http://www.skruvat.n...tor-P97724.aspx
passet helt fint
værre var det med kontakten til lamdasonden, den passer ikke på bilen
fått 4 av dekslene til ekstralys, holder det på pkk å bare ha deksler på eller må lyktene fjernes helt..???
fikk 2'er på for stor lysstyrke og feil antall fjernlys, kunne vist kun være 4 fjernlys på bilen
Posted 21 February 2013 - 18:16
endelig var pajen godkjent
har montert vinsjtau og holder på å lakke dekslene til lyktene, lakkerer det hvite samme fargen som bilen
syntes de ble noe jæ'*** hvit, måtte tone de ned litt
fjernkontrollen til vinsjener også kommen i hus og må vel testes ut snart..
Posted 22 February 2013 - 19:14
kontrollen i hus... skulle jo være "plug and play" men passer ikke siden TI serien har varslingslampe for overbelastning/temperatur på fjernkontrollen..
hmmm sjekke litt før man bestille neste gang
heldigvis fant jeg koblingskjema for å bruke den på 9.5ti
WARN 9.5ti, 9.5cti, 16.5ti vinsj / WARN PN76080 fjernkontroll
må sjekke om den blå ledningen gir strøm eller jord når visjen blir overbelastet, koble den på fløyta
hehe!!!
men kan jo være greit å ha ei lita varsellampe, er jo ei ganske kostbar vinsj... så de tok 16k på norsk offroadteknikk for den...j
Edited by kjetil1972, 23 February 2013 - 17:41.
Posted 01 March 2013 - 23:20
oppdaget heldigvis at warn har modifisert fjernkontrollen slik at den nå kan brukes på ti serien også...
glad jeg prøvde før jeg begynte å klippe ledningene
greit å ha den med ledning i back-up hvis det skulle bli lite strøm på fjernkontrollen ute i bushen
Posted 02 March 2013 - 11:10
btw... ikke noe suksess å lakke dekslene til lyktene med spraylakk i hvertfall
testet med trykkluft og vips like hvit igjen
kanskje prøvd med noe primer for plast....
da det ikke er mulig å få godkjent momorattet er jeg på jakt etter ett ratt som er mulig å få godkjent...
sort/tre er å foretrekke. noen som har eller vet sjapper som har???
i dag blir det "kosedag" legge opp kablen og boksen til vinsj fjernkontrollen, prøve med noe dørkaluminium forran under støtfanger, fjerning av noen merker og monterig av nye merker..
skal holde meg til merker på bilen som den er utstyrt med eller handler deler hos
-warn bannere på frontrute og bakrute
-arb airlockers merker på småvinduene på bakdøren
- norsk offrodteknikk merke på bugscreen
- jeep arctic challenge banner/logo på de bakerste siderutene... blir en i første omgang.. neste kommer vel på ved neste treff
- banneren på pansertet tror jeg skal få resturert eller laget ett nytt
- små summit racing merker.. ikke bestemt hvor de plasseres
hvordan er regelverket ang banner oppe på frontrute...??
Posted 02 March 2013 - 11:55
Posted 03 March 2013 - 01:03
vurderer 2,8 pga. at bensineren mangler litt moment i lavere turtall noe som trengs offroad og man ligger gjerne rundt 2-2500 på veikjøring..
slik bilen er giret med 36" så sliter den litt.. merker at jeg må over 2500 før 6'eren våkner til liv.... 2,8'en trives i det turtallssiktet...
har differ som vil gire bilen ned til at den blir bra, men mister da sperren forran... får jo også nedgiringskitt som hjelper offroadmessig, men vil bli det samme etter vei...
så i stedet for å bruke 12k+ på nediringskitt så slår jeg to fluer i ett smekk og putter i en motor som gjør bilen bedre på begge områder... (å gå ned i hjulstørrelse er uaktuelt)
men blir nå å vente litt og tenke meg om hva det blir til...
har i dag pusket litt med bilen, fått lagt opp fjernkontroll senderen til vinsjen, klistret på noe merker og fjernet noen..
moddet litt på festet til hi lift
bilen har til nå kostet meg den nette sum på 60k.. kanskje litt galskap å koste såpass på en 22 års gammel bil, men får den akkurat slik jeg vil ha den...
og vognkortet veier ganske så tungt i vektskåla
havner nok på rundt 80k før jeg er ferdig... men, men... skal man være med på leken så ......
Posted 03 March 2013 - 01:31
neste på blokka må være å shine opp fangerene... spesielt den bak nye lykter kanskje....
skal sende en mail til fjallasport å høre om de har skvettlapper ... er ganske slitne de arctic truck lappene som henger på nå
Posted 06 March 2013 - 19:23
venter på tilbakemelding fra fjallasport på nedgiringskitt, håper de klarer å fikse ett kitt som girer ned både høy og lav serien..
må si bilen går overaskende bra fram i 2wd, bruker baksperren når det er behov.
vil ikke bruke 4 trekket så mye før ny kasse er montert... er slakk i utgående aksling og er litt lageruling når 4x4 er innkoblet...
spørs om det blir denne helga, er støping av breddere til ett par-tre pajeroer som står på planen fremover
Edited by kjetil1972, 06 March 2013 - 19:29.
Posted 09 March 2013 - 00:06
har marius (mariusea her på forumet) på besøk og bredderstøpig pågår..
er i første omgang nye breddere til gammelpajeroen og marius sin 2,8 gls... får se hvordan det går... står noen på venteliste hvis det viser seg at de blir brukende
slippmiddel og topcoat i formen og det andre bildet er det lagt 3 lag med poyester...
og ett bilde av min andre paj 3000 som sårt trenger nye breddere
litt innfo om den..
er en 1992 3000 v6 gls som er ombygd til 2,5td
har 2" bodylift fra xpajun og komplett ome sett
t-max ew8500 vinsj (helt ny)
lokka autolocker i fordiff og orginal sperre bak som er moddet slik at den kan brukes uavhengig av abs,sentersperre etc.. og ikke minst i 2wd
Edited by kjetil1972, 09 March 2013 - 01:01.
Posted 11 March 2013 - 00:47
har endelig bestemt meg for hvilket kamera jeg skulle kjøpe etter å googlet å lest litt..
har bestilt blackvue DR500
http://www.blackvueh...R500GW_Wifi.php
Posted 13 March 2013 - 18:49
fikk dekkene seipet i dag, kjente bilen ble vesentlig snillere på vei etter det
har kanskje og noe med at lufta i dekkene ble rett også
kun midtseipet, vil ha muligheten til pigg også...
store hjul, vinsj, etc.. veier enn del skjønner jeg. var sist fredag på trafikkstasjonen og snek meg en tur på vekta, 2500kg (to personer i bilen)
egenvekt med fører skal være 2020kg
ikke mye man kan laste ekstra...
Edited by kjetil1972, 13 March 2013 - 19:42.
Posted 16 March 2013 - 04:19
har fått endret litt på hiliftfestet, senket det litt ned og vinklet den litt forover i stedet for rett opp..
og etter råd fra brekke på 4x4norway så prøvde jeg og justere litt på spissinga (3mm mindre avstand mellom forkant av hjulene enn i bakkant)
og det hjalp.. bilen vandret litt og ville liksom ikke "slå seg til ro" etter går den kjempefint... litt antydning til å ville klatre på iskanter, men det må man vel leve med når man kjører med 15,5 tommers brede dekk
har strammet den opp litt på torsjon slik at den har samme høyde opp til hjulbuer forran og bak (115 cm)
bilen er absolutt ikke til å kjenne igjen, sammen med seipingen som gjor at den sitter mye bedre på is/snø og støy fra dekkene har minsket betraktelig..
så alt i alt har det gjort underverker med kjørekomforten på bilen
skal på 4 hjulskontroll mandag, skal nevne at litt ekstra spissing gjorde underverker...
Posted 24 March 2013 - 00:45
byttet ut den gamle blaupunkt navien som stod i bilen
fulgte ryggekamera med den nye... fikk en ide er ikke bestandig man har copilot med ut i terrenget så det kunne være greit med ett øye på høyresiden
monterte den inni speilhuset på høyresiden.. spent å se hvordan den funker
Edited by kjetil1972, 24 March 2013 - 01:01.
Posted 24 March 2013 - 10:37
Kult! Mulig du skulle vinklet kameraet mer ned, så du har bedre oversikt over hjulet?
Posted 24 March 2013 - 13:06
JEPP.. fikk det vinklet bittelitt til ned før jeg satt det fast, men skulle jeg få det mer ned så har jeg måtte gå til angrep på motor og varme i speilet..
og å sette det på utsiden var uaktuelt har vel vart en tur i skogen, tipper jeg
men ettersom jeg kunne se har det muligens vært bedre å satt kameraet i øverkant av speilhuset.. bedre plass der... desverre har jeg solgt speilet til delebiln... (tror jeg, eller var det kanskje det til førersiden som ble solgt...) må sjekke
Edited by kjetil1972, 24 March 2013 - 13:14.
Posted 26 March 2013 - 18:51