Gå til innhold

Foto
* * * * * 1 votes

Amunds garasj

This topic has been archived. This means that you cannot reply to this topic.
700 replies to this topic

#601 fredrik

fredrik

Mallcrawler

• Medlem
  • PipPipPipPip
  • 858 Innlegg:

Posted 25 April 2004 - 23:00

Hmmm... har du fått polert hele bilen? Så mistenkelig blank ut, gitt... smile.gif

------

#602 Amund

Amund

4x4-Høvding

• Medlem
  • PipPipPipPipPipPip
  • 8481 Innlegg:

Posted 25 April 2004 - 23:00

Kopi av melding:
Hmmm... har du fått polert hele bilen? Så mistenkelig blank ut, gitt... smile.gif

Opprinnelig postet av fredrik

Hørt om regnvær? wink.gif Men ja, jeg har polert den et par ganger, men den er fortsatt ikke like rød og fin som i dårlig vær...

#603 Øystein

Øystein

Skogens Konge

• Medlem
  • PipPipPipPipPip
  • 1655 Innlegg:

Posted 29 April 2004 - 23:00

Kopi av melding:

ohmy.gif

Tenk deg hvilken hastighet den 9" skiven får på en 5" maskin. Du kan risikere at den går i oppløsning, og da håper jeg du bruker helmaske når du sliper fish.gif

Folk har altfor liten respekt for vinkelslipere. Og annet el-verktøy/hydraulikk/akslinger som går rundtrundt, for den del.

#604 Amund

Amund

4x4-Høvding

• Medlem
  • PipPipPipPipPipPip
  • 8481 Innlegg:

Jeg sa jeg skulle finne en pallegaffel. Er det ikke sånn man bruker dem? blink.gif

Hmm, kanskje litt lite luft for denne typen stunts?

Nækj. I'm not poppin' any rims, so I'm ridin' too much air! (Iflg. Roffy)

#605 Amund

Amund

4x4-Høvding

• Medlem
  • PipPipPipPipPipPip
  • 8481 Innlegg:

Njææ. Vi skal vel alle dø av noe, men enig at det er kjedelig å dø av en vinkelsliper. Fant fort ut at den var ubrukelig, men det var litt krise, kom ikke til med den store vinkelslipern og alle de andre skivene var så små at de ikke rakk inn der jeg skulle. Endte med at jeg droppa hele greia.

Forresten ante jeg ikke at de små går fortere enn de store? Det var ikke i mine tanker i det hele tatt... skal det liksom være samme hastighet langs kanten av bladet enten man har stor eller liten sliper? Mye jeg ikke veit gitt...

#606 Blom

Blom

Fullstendig uautorisert terrengbilbygger

• Medlem
  • PipPipPipPipPipPip
  • 3571 Innlegg:

Mye bedre nå Amund, mangler bare å få satt vinsjen på Multi-Mounts nå da !

Fornøyd selv ?

Blom - 1990 Hilux X-cab og Suki LJ80

#607 jma

jma

Skogens Konge

• Medlem
  • PipPipPipPipPip
  • 1227 Innlegg:

Posted 30 April 2004 - 23:00

Bra mann med bra fleks biggrin.gif

Dead Indian
www.2050x.com

#608 Espen Løken

Espen Løken

Offroader

• Medlem
  • PipPipPip
  • 480 Innlegg:

Kopi av melding:
Njææ. Vi skal vel alle dø av noe, men enig at det er kjedelig å dø av en vinkelsliper. Fant fort ut at den var ubrukelig, men det var litt krise, kom ikke til med den store vinkelslipern og alle de andre skivene var så små at de ikke rakk inn der jeg skulle. Endte med at jeg droppa hele greia.

Forresten ante jeg ikke at de små går fortere enn de store? Det var ikke i mine tanker i det hele tatt... skal det liksom være samme hastighet langs kanten av bladet enten man har stor eller liten sliper? Mye jeg ikke veit gitt...

Opprinnelig postet av Amund

Men så store skiver på en liten vinkelsliper får kapp-skiva en slags propell-effekt hvis du holder den med skiva vanrett, blir som et helekopter. Noe jeg smertefult erfarte for noen uker tilbake da jeg "måtte" kappe noe med så stor skive, på så liten kutter i vanrett posisjon. Sliperen fløy opp i lufta og spiste seg 1 cm inn i armen ved håndleddet. Men med mangfoldige mm marginal til hovedpulsåren gikk det braB)

user posted image
TOYOTA

Holier Than God
Stronger Than Satan

#609 Renegade

Renegade

Skogens Konge

• Medlem
  • PipPipPipPipPip
  • 1050 Innlegg:

Kopi av melding:

Opprinnelig postet av Amund

Det er korrket, det skal være omtrent samme ytterst på skiva.
De små går omtrent 10 000, de store 6000 (??).

Regards,
PerJ

#610 Amund

Amund

4x4-Høvding

• Medlem
  • PipPipPipPipPipPip
  • 8481 Innlegg:

Posted 01 May 2004 - 23:00

I dag fikk jeg besøk av Stein ("Smart og Wrangler"). Det gikk sånn:

Han måtte også prøve så klart... biggrin.gif

#611 Jeepir

Jeepir

4x4-Høvding

• Medlem
  • PipPipPipPipPipPip
  • 3070 Innlegg:

Posted 01 May 2004 - 23:00

Ja sånn kan det gikk, så jo litt morro ut da..

Jeg savner Paja.... fish.gif

#612 Catosen

Catosen

Skogens Konge

• Medlem
  • PipPipPipPipPip
  • 1281 Innlegg:

Posted 02 May 2004 - 23:00

Hehehe, så skikkelig moro ut det Amund smile.gif Er jo litt av moroa å sette seg litt fast, så lenge ikke begge står fast samtidig da biggrin.gif

cato

#613 ShuDuck

ShuDuck

x-mod og pirat...

• Medlem
  • PipPipPipPipPipPip
  • 4142 Innlegg:

Var det ikke der jeg tetta ventilene dine med is i vinter mon tro.. jeg satt meg ikke fast... skillz biggrin.gif ...eller frost:lol:

#614 junkern

junkern

Skogens Konge

• Medlem
  • PipPipPipPipPip
  • 1451 Innlegg:

Nå har du vel fått testa ut sperra litt mer, hvordan fungerer det? Mye bråk på veien? Fungerer det 100% i terrenget, hvordan ble forskjellen mtp. fremkommelighet? Må få litt mere utfyllende opplysninger om denne sperra, hadde vært kjekt med en slik på bilen min hvis den ikke er så håpløs langs veien:P:P:P Spørsmålet er vel egentlig hvordan det blir til vinteren??

#615 Amund

Amund

4x4-Høvding

• Medlem
  • PipPipPipPipPipPip
  • 8481 Innlegg:

Posted 03 May 2004 - 23:00

Joda Shu, det var der vi var i vinter. Jeg kjørte gjennom samme hullet en dag eller to før, kjørte mest mulig uti det for å teste sperrene, kjørte rett gjennom... men det gikk ikke like bra denne dagen. Mulig det var fordi jeg hadde kjørt det opp før, eller fordi det regna dagen før.. ? Og så kjørte Stein bilen min da, men jeg tror ikke det har noe med saken å gjøre... det ble ikke noe enklere av at min stoppa oppi hullet der, pga lite bensin og ny pumpe uten sugeslange, pumpa passer ikke slangen/røret i tanken... vi satt heldigvis bare fast annenhver gang.

Junkern: Vi er spente på vinter'n smile.gif Er vel en viss fare for at det går rett fram på veien med 4x4, men hva skal du med 4x4 der... ? smile.gif Baksperra har jeg jo testa på vintern, syns den bare var digg jeg. Funker 100% i terrenget, dette var det bilen mangla. Før stoppa den om forhjulet butta i f.eks. en stubbe eller var på vei ut av ei grøft, nå vipper jeg på to hjul der fleksen slutter og kjører like fint videre. I sand stopper det ikke, men kan bruke styringa til å grave meg dit jeg vil... digg. Ulemper jeg har merket hittil: I litt hastighet bortover veien med 4x4 har rattet en mye sterkere vilje til å rette seg opp, men det merker jeg ikke så mye til da jeg har amerikansk "one-finger"-servo... i tohjulstrekk på parkeringsplasser f.eks., altså sakte fart og mye sving hører - og kjenner i bilen - jeg litt klikking fra sperra foran. Litt ubehagelig, men jeg venner meg vel til det, og sperra skal vel kjøres inn litt (No-Slippen bak har aldri laget en eneste lyd...)

#616 Amund

Amund

4x4-Høvding

• Medlem
  • PipPipPipPipPipPip
  • 8481 Innlegg:

Posted 04 August 2004 - 23:00

Kopi av melding:
Jeg kan hjelpe deg med tommestokken jeg Amund, da kan jeg garantere deg at ingenting passer etterpå....

Opprinnelig postet av Mad Max

Hehe, takk for hjelpsomheten, men akkurat det der ser det ut som jeg klarer bra selv... biggrin.gif

#617 ShuDuck

ShuDuck

x-mod og pirat...

• Medlem
  • PipPipPipPipPipPip
  • 4142 Innlegg:

Posted 04 August 2004 - 23:00

Something awaits thee

#618 Stein-K

Stein-K

Skogens Konge

• Medlem
  • PipPipPipPipPip
  • 1164 Innlegg:

Posted 09 May 2004 - 23:00

Hadde en bra tur den dagen hos deg Amund:D. Men med det oppsettet som du hadde på bensinpumpa da, er vel ikke så bra på terreng egenskapene.
Når jeg kjørte nedi hullet var det ikke mye suppe som kom fram til motoren og den døde jo ut. Skal jo sies at det var ikke mulig å komme opp av det hullet selv med full motorkraft.
Men det var jo ikke eneste gangen/stedet hvor bensinen fikk problemer biggrin.gif:D

En annen ting jeg fikk erfare er at kjøring i dype gjørmehull med åpen bil = "innvendig" vask av bilen (seter,teppe bak etc )! kom vel ikke som et sjokk da! Men morsomt var det:D

Det er vel heller ingen tvil om at Aussie`en foran hjelper godt. Det var rått og se deg med diagonalt hjulløft og likevel så dro bilen seg videre uten problemer.
Snart blir det Jul igjen hos meg og. bare 14 dager ulidelig venting-_- igjen!!

user posted image

#619 Amund

Amund

4x4-Høvding

• Medlem
  • PipPipPipPipPipPip
  • 8481 Innlegg:

Jada. Men likevel tok bilen din seg fram overalt uten problemer - uten sperrer. Lurer på om det er forskjellen i bæreflate fra 31" til 33" som gjør hele forskjellen? Da jeg prøvde din kjørte jeg jo oppå sanda uten problemer samme sted jeg gravde meg fram langt nedi med min.

Bensinpumpa er det mye surr med ja, slangen fra pumpa og opp til "uttaket" i tanken hadde detti av, så bensina motor'n fikk var den som tilfeldigvis tøyt oppi slangen i steden for å renne ned i tanken igjen. - Men det var jo ikke det som var problemet da du var der, da var det pur helling... mulig tankmålern har forskyvi seg også, så den var tommere enn jeg trodde. Jaja, nå med full tank funker'n hvertfall...

- Men det er moro å kjøre på to hjul ja biggrin.gif

#620 Stein-K

Stein-K

Skogens Konge

• Medlem
  • PipPipPipPipPip
  • 1164 Innlegg:

Skal sies at det var grei helling ja. Føltes ikke 100% trygg den ene gangen hvor jeg fulgte etter deg ( jeg kjørte min ) hvor jeg tror ( sannsyneligvis langt igjen før det hadde tippa, men.. ). Hadde rimelig lite marktrykk på de to øverste hjula på passasjer siden.

Det har nok noe for seg det med kontakt flaten på dekket også. Det blir noen ekstra kvadrat centimetere på 33 / 12.50 enn på 31 / 10.50. Selv om bilen min er bittelitt tyngre så hjelper det godt.

user posted image