Gå til innhold

Foto
* * * * * 1 votes

Amunds garasj

This topic has been archived. This means that you cannot reply to this topic.
700 replies to this topic

#621 Nitteberg

Nitteberg

Rocker!

• Medlem
  • PipPipPipPipPip
  • 1516 Innlegg:

Posted 19 July 2004 - 23:00

Kanskje han får seg jobb?

http://nitteberg.com

#622 Hoelern

Hoelern

Veteran

• Moderator
  • PipPipPipPipPipPip
  • 2563 Innlegg:

Var det etter 30årslaget til Evo ?? at Amund mista lokkene?

#623 EvoMan

EvoMan

PajeroTeam

• Moderator
  • PipPipPipPipPipPip
  • 6501 Innlegg:

du skulle vært der Holer`n, politi klippet skilter, jeg klipte hår(litt senere da) !!!

Lat at grinda....kyra frys
www.pajeroteam.com

#624 Ida

Ida

Grand offroader

• Medlem
  • PipPipPipPip
  • 577 Innlegg:

Posted 16 May 2004 - 23:00

tok et bilde av en brannbil i sola.. gosj, å harmonisk.. akk..

____
.ida.

#625 tomas

tomas

Skogens Konge

• Medlem
  • PipPipPipPipPip
  • 1117 Innlegg:

Posted 14 May 2004 - 23:00

En annen ting som hjelper litt er jo bredere felg, da får du jo pressa dekket enda litt lenger ut, og du vil jo få litt mer kontaktflate.
Tidligere kjørte jeg med 7" felger og 31x10,5" mt/r, sammen med en kammerat som har original feltvogn. Vi sakk i like mye begge to, spesielt på snø. Når jeg la om til 10" felger og 33x12,5" mt/r, så fløyt jeg oppå snøen til dels. Fulgte han etter i mine (det ene sporet :-) grunnet smalere bil) så sakk han nedi mine spor med en gang.

2.5" Procomp
7" WarnFlares
33x12,5 MTR
Warn x8000i Winch

#626 mercemann

mercemann

Skogens Konge

• Medlem
  • PipPipPipPipPip
  • 1199 Innlegg:

Posted 16 May 2004 - 23:00

Amund æ fant nokka tell dæ...

sjekk:
http://www.lmt4x4out...N-75588-1X.html

mattis

]

#627 Amund

Amund

4x4-Høvding

• Medlem
  • PipPipPipPipPipPip
  • 8481 Innlegg:

Posted 17 May 2004 - 23:00

Kopi av melding:
Amund æ fant nokka tell dæ...

sjekk:
http://www.lmt4x4out...N-75588-1X.html

mattis

]

Opprinnelig postet av mercemann

Takk skal du ha, sånn må jeg kjøpe når det krysset ryker.

Ellers noen "poser shots" fra langhelga:

user posted image

user posted image

Einar i farta. Legg merke til gugga han har bakhjulet nedi.. var bare å forte seg over.

user posted image

user posted image

Her sto jeg litt kinkig til. Kom ikke bakover...

user posted image

... eller forover.

user posted image

user posted image

Einar ordna samme parkering som meg...

user posted image

Da er det kjekt med hi-lift, jekk opp...

user posted image

.. og rygg. Ferdig.

user posted image

user posted image

user posted image

Det som er litt synd er at nå har jeg kjørt så lenge at nå må jeg denge bilen før det blir gøy. I dag har jeg bulka bakre "quarter panel", gjort begge kanalene enda flatere enn de var, bulka ei dør, dengt gulvet ganske mange ganger, bøyd styrestaget, stått på mellomakselen to ganger (men den ble ikke bøyd virker det som), stått på tanken... tja, det var vel alt. Haster med noe nytt nå...

user posted image

user posted image

user posted image

#628 Chevy-Sheriff

Chevy-Sheriff

Out for Justice

• Medlem
  • PipPipPipPipPipPip
  • 3129 Innlegg:

..må som du er så godt igang med å "denge" bilen, kan du jo stille i biltrail.....vi skal jo bøye rør til sugga til MM, så kan vi jo bestille til indianer'n din samtidig !!!!!
Da kan du jo kjøre i Sokndal sjøl !!!!!!!
Kuuult hva!!!!

Go Chevy and Go Diesel - twice the size and twice the stink

#629 Mad Max

Mad Max

4x4-Høvding

• Medlem
  • PipPipPipPipPipPip
  • 3468 Innlegg:

Mine rør er på vei i fra Sverige men hvorfor ikke gjøre som Trond mener Amund???
Rør koster for 24 meter (som jeg trenger) ca 2700 kroner (45x3mm).
Greit nok at du skal bygge en trail bil på sikt men det hadde vært utrolig morsomt å sett Indianeren din i Sokndal eller på et eller annet trail treff..

Tron Rui 91846960
user posted image
NO GUTZ NO GLORY !!!
http://www.offroad.n...page=1&ARCHIVE=

#630 Amund

Amund

4x4-Høvding

• Medlem
  • PipPipPipPipPipPip
  • 8481 Innlegg:

Hehe. Det hadde vært fett. Tro ikke jeg ikke har tenkt tanken (Junkern satte meg på idéen for en stund siden), men for det første har Biltilsynet sagt nei til bur (som jeg ville ha mest pga å redde liv og lemmer skulle jeg dra av veien en gang), og så har jeg lagt litt for mye penger i denne bilen til at jeg har råd til å knuse karosseriet. Den er alt for lav og har for små hjul til å brukes til noe som helst annet enn asfalt, og dette er jo bruksbilen min.. så jeg får vel prøve å spare resten.

#631 THX

THX

Skogens Konge

• Medlem
  • PipPipPipPipPip
  • 1918 Innlegg:

Jeg betalte 670kr for 18m med rør som jeg skal ha på offroadbilen!!!

"An expert is somebody who learns more and more about less and less until one day they know absolutely everything about nothing"

#632 Mad Max

Mad Max

4x4-Høvding

• Medlem
  • PipPipPipPipPipPip
  • 3468 Innlegg:

Kopi av melding:

Jeg betalte 670kr for 18m med rør som jeg skal ha på offroadbilen!!!

Ja da har du bra kontakter... antar at du har bestilt 45x2,5mm sømløst???

Tron Rui 91846960
user posted image
NO GUTZ NO GLORY !!!
http://www.offroad.n...page=1&ARCHIVE=

#633 EvoMan

EvoMan

PajeroTeam

• Moderator
  • PipPipPipPipPipPip
  • 6501 Innlegg:

Kopi av melding:
Hehe. Det hadde vært fett. Tro ikke jeg ikke har tenkt tanken (Junkern satte meg på idéen for en stund siden), men for det første har Biltilsynet sagt nei til bur (som jeg ville ha mest pga å redde liv og lemmer skulle jeg dra av veien en gang), og så har jeg lagt litt for mye penger i denne bilen til at jeg har råd til å knuse karosseriet. Den er alt for lav og har for små hjul til å brukes til noe som helst annet enn asfalt, og dette er jo bruksbilen min.. så jeg får vel prøve å spare resten.

Opprinnelig postet av Amund

biltilsynet kan ikke si nei til bur, det er fult lovlig nå etter at gatebil racing serien startet opp som prøve prosjekt i fjor sommer !!!

Lat att grinda... kyra frys!
www.pajeroteam.com

#634 Amund

Amund

4x4-Høvding

• Medlem
  • PipPipPipPipPipPip
  • 8481 Innlegg:

Kopi av melding:

biltilsynet kan ikke si nei til bur, det er fult lovlig nå etter at gatebil racing serien startet opp som prøve prosjekt i fjor sommer !!!

Opprinnelig postet av EvoMan

Vel, jeg sendte mail til BT for et par måneder siden nå, spurte om å lage nye forsterka kanaler, momo-rallyratt og bur i bilen min. Fikk ja til kanaler, men nei på resten. Det han skreiv om bur var at det ikke måtte være noen rør foran eller over noen av passasjerene/fører, og da er jo hele poenget borte. Men det er jo en kjent sak at reglene som gjelder er de mannen finner på der og da, men jeg gidder ikke krangle med dem.

#635 ShuDuck

ShuDuck

x-mod og pirat...

• Medlem
  • PipPipPipPipPipPip
  • 4142 Innlegg:

#636 junkern

junkern

Skogens Konge

• Medlem
  • PipPipPipPipPip
  • 1451 Innlegg:

Jeg var innom BT i dag, forklarte at jeg lurte på å bygge bil for konkurransekjøring. Problemet med bur var ved påkjørsler fra siden, men hvis jeg hadde med papirer fra bilsporforbundet på at den var lisensiert for motorsport, så var det bare å stikke innom, så skulle de skrive inn i vognkortet at den var godkjent for bilsport m/veltebur. Det var ikke tillatt på vanlige biler, men var den lisensiert, så var det bare å stikke innom, ikke noe problem. Det var forresten en ny kar på BT jeg aldri har snakket med før, fikk nesten sjokk da jeg fikk et så "enkelt" svar, ikke noe krav om papirer fra importør, uavhengig labratorium, lesning/tolkning av tåpelige regler osv. Fikk klart svar med en gang. Bra jobba, kanskje jeg skal plage han litt neste gang det skal godkjennes hjul og heving:D:D.

Hadde vært morro om vi kom oss i trailløypene vi også, men jeg sliter jo med samme problematikken som deg amund. At kjerra brukes til det daglige, dessuten synes jeg det blir for dyrt leketøy. Å dra det inn i trail og konkurere med folk som bare drar med seg restene på henger'n hjem igjen, blir rett og slett håpløst. Er jo ikke noe i veien for å kjøre med registrert bil i trail, men skal det konkureres, så blir det straks noe annet. Eneste alternativet jeg ser for reg. biler blir speisalklasse. Det er også grunnen til at jeg vurderer å selge go'bilen nå, har lyst på billigere bil, som i tillegg går under regelverket som spesialklasse. Den jeg har nå, må kjøres i modifisert hvis jeg ikke husker helt feil (fordi jeg har skjært mye i skjærmene)

#637 thaugen

thaugen

Grand offroader

• Medlem
  • PipPipPipPip
  • 651 Innlegg:

Posted 18 May 2004 - 23:00

Tror dette er regler som tolkes forskjellig av alle biltilsyn, som vanlig dessverre... Jeg fikk lov å ha bur i minien jeg hadde, men ingen sjanse for at jeg kunne kjøre med firepunktsele...

thaugen

#638 CherokeeV6

CherokeeV6

Offroader

• Medlem
  • PipPipPip
  • 237 Innlegg:

Posted 30 May 2004 - 23:00

Leste at du trengte litt inspirasjon til videre bygging...Værsågod:
biggrin.gif Cherokee Island Style biggrin.gif

Vet ikke helt om det er veien jeg ville gått....

86 Cherokee 2.8 V6

#639 Amund

Amund

4x4-Høvding

• Medlem
  • PipPipPipPipPipPip
  • 8481 Innlegg:

Posted 30 May 2004 - 23:00

Ja den var jo ehh.. fin.. Men nå ser jeg hva trikset er: Det er ikke plass til noen hjul inni bilen. Amerikanerne løfter den over, mens islendingene setter hjula på siden! Lurt! smile.gif

#640 Amund

Amund

4x4-Høvding

• Medlem
  • PipPipPipPipPipPip
  • 8481 Innlegg:

Posted 08 June 2004 - 23:00

Jada, har snust litt borti rockwell også, men de er så tunge at det er ikke morsomt engang.. ikke at vekta på ruggen jeg har dratt hjem nå er morsom heller, men i forhold til en rockwell er den morsom. Jeg så bilde av den grønne der nå for litt siden Max.. Pirate?