Gå til innhold



Foto

vanskelig sak


This topic has been archived. This means that you cannot reply to this topic.
75 replies to this topic

#41 Modifisert 4Runner

Modifisert 4Runner

    Grand offroader

  • Medlem
  • PipPipPipPip
  • 876 Innlegg:

Posted 18 April 2004 - 23:00

trur æ bare jir f## i hele salgsmelinga:( venter litt ann å ser hva som sjer..



#42 fra-norm

fra-norm

    4x4-Høvding

  • Supermedlem
  • PipPipPipPipPipPip
  • 2501 Innlegg:

Posted 18 April 2004 - 23:00

da er det 2 årsavgifter skyldige på den.
Jag ville bare latt den kompisen din bare få den tilbake slik at du kan kjøpe deg en annen vogn..



"Han sover ikke, han jobber for maij"

#43 Modifisert 4Runner

Modifisert 4Runner

    Grand offroader

  • Medlem
  • PipPipPipPip
  • 876 Innlegg:

Posted 18 April 2004 - 23:00

her er brevet jeg fikk.. "angående camping vog først skal årsavgift 03 tilbakebetales meg kr ca 2340, før noen meling kan sendes, den har jeg urettmessig betalt. dette skal sje omgående"..



#44 Modifisert 4Runner

Modifisert 4Runner

    Grand offroader

  • Medlem
  • PipPipPipPip
  • 876 Innlegg:

Posted 18 April 2004 - 23:00

årsavgift kan jeg godt betale, MEN IKKE TIL HAN... hadde mitt navn stådd på vogn kortet så skulle jeg betalt..



#45 Chevysub

Chevysub

    4x4-Høvding

  • Slettet
  • PipPipPipPipPipPip
  • 4997 Innlegg:

Posted 18 April 2004 - 23:00

Nope. Årsavigft slipper du ikke unna, selv om vogna/bilen er rappa. det kan jo hende at den dukker opp igjen veit du.

Eneste måten å slippe unna på er å avregistrere/vrake før 1/1-årskiftet:lol:

Subbeløs, men ikke motløs

#46 fra-norm

fra-norm

    4x4-Høvding

  • Supermedlem
  • PipPipPipPipPipPip
  • 2501 Innlegg:

Posted 18 April 2004 - 23:00

Hei modifisert.....

Det med den årsavgiften fra 2003 er ikke 2500,-
Jeg husker ikke hva årsavgiften var for bil i fjor men når du finner ut det så kan du ta det beløpet og halvere det, for det er kun halv årsavgift på campingvogner. det har det vært i alle år det har vært noen avgift på campingvogner.
Det er for J..... at vi skal ha slike tullinger rundt oss som tror de er gud.
Det hjelper heller ikke å parkere vogna på plasser for han kan bare si at den er stjælt så slipper han det.


Lykke til . Mvh Frank



"Han sover ikke, han jobber for maij"

#47 Modifisert 4Runner

Modifisert 4Runner

    Grand offroader

  • Medlem
  • PipPipPipPip
  • 876 Innlegg:

Posted 18 April 2004 - 23:00

HA HA HA HA ja d var en god ide:D, men d er jo trasi at d må bli sånn som dette... mannen må jo være litt kort i hodet sitt... sjønner ikke at han må være så forbannet vanskelig.. er jo ganske unødvendig!!!!!!!!!



#48 Chevysub

Chevysub

    4x4-Høvding

  • Slettet
  • PipPipPipPipPipPip
  • 4997 Innlegg:

Posted 18 April 2004 - 23:00

Du har jo hans adresse har du ikke ? Finn Norgeskatalogen og bestill masse dildoer til ham, og kondomer. Sånn at sånne romperyttere ikke får sjansen til å formere seg videre mellow.gif

Subbeløs, men ikke motløs

#49 Modifisert 4Runner

Modifisert 4Runner

    Grand offroader

  • Medlem
  • PipPipPipPip
  • 876 Innlegg:

Posted 18 April 2004 - 23:00

blir jo sikkert et helvetes liv vis jeg gjør d:D men fristende er d jo



#50 harley

harley

    Offroader

  • Medlem
  • PipPipPip
  • 438 Innlegg:

Posted 18 April 2004 - 23:00

Skriv under på salgsmeldinga selv det hadde jeg gjort.
Eller skriv to først en over på han du kjøpte den av og så over
på deg selv

big boyz big toyz
http://j_e_b80@yahoo.no
Mob 48279310

#51 Modifisert 4Runner

Modifisert 4Runner

    Grand offroader

  • Medlem
  • PipPipPipPip
  • 876 Innlegg:

Posted 18 April 2004 - 23:00

hadde ikke løst å forfalske nokka..biggrin.gif snakket akkurat med politiet.. vis han annmelder mæi så står saken hannes ganske svakt..



#52 Chevysub

Chevysub

    4x4-Høvding

  • Slettet
  • PipPipPipPipPipPip
  • 4997 Innlegg:

Posted 18 April 2004 - 23:00

cool.gif

Subbeløs, men ikke motløs

#53 Mad Max

Mad Max

    4x4-Høvding

  • Medlem
  • PipPipPipPipPipPip
  • 3468 Innlegg:

Posted 18 April 2004 - 23:00

Tja Å leve livet kaller jeg det... he he he

Tron Rui 91846960
user posted image
NO GUTZ NO GLORY !!!
http://www.offroad.n...page=1&ARCHIVE=

#54 Chevysub

Chevysub

    4x4-Høvding

  • Slettet
  • PipPipPipPipPipPip
  • 4997 Innlegg:

Posted 18 April 2004 - 23:00

Hm, blei r.høl under deg deg Maddie, vakke meninga det biggrin.gif

Subbeløs, men ikke motløs

#55 Chevysub

Chevysub

    4x4-Høvding

  • Slettet
  • PipPipPipPipPipPip
  • 4997 Innlegg:

Posted 18 April 2004 - 23:00

<blockquote id="quote"><font size="1" id="quote"><b id="quote">Kopi av melding:</b id="quote"></font id="quote"><table border="0" id="quote"><tr id="quote"><td class="quote" id="quote"><font size="1" id="quote"><blockquote id="quote"><font size="1" id="quote"><b id="quote">Kopi av melding:</b id="quote"></font id="quote"><table border="0" id="quote"><tr id="quote"><td class="quote" id="quote"><font size="1" id="quote">
Skrive under selv kan du jo gjøre, men det vil sikkert registrert eier bestride, det blir da tvil om eierforhold ! Og du kan bli anmeldt for forfalskning/svindel, som kan straffes strengt i dette dustelandet. Du blir sikkert straffet mindre hvis du stjeler en annen vogn !
</td id="quote"></tr id="quote"></table id="quote"></blockquote id="quote"><font size="2" id="quote"></font id="quote">


Straffe rammen for forfalskning av offentlig dokument er fengsel inntil 2 år.. en salgs melding er ikke å anse som et offentlig dokument så noe spesiel straff for det får du ikke....
<b>TRUST ME; I NOW...</b>

Tron Rui 91846960
user posted image
NO GUTZ NO GLORY !!!
http://www.offroad.n...page=1&ARCHIVE=

<i><div align="right">Opprinnelig postet av Mad Max</div id="right"></i>
</td id="quote"></tr id="quote"></table id="quote"></blockquote id="quote"><font size="2" id="quote"></font id="quote">

Hm, driver med litt av hvert du skjønner jeg rolleyes.gif

Subbeløs, men ikke motløs

#56 Chevysub

Chevysub

    4x4-Høvding

  • Slettet
  • PipPipPipPipPipPip
  • 4997 Innlegg:

Posted 18 April 2004 - 23:00

Fy faen for et rasshøl. Drit i det. Det kan han ikke kreve. Anmeldt den hekktråleren for svindel.devil.gif

Subbeløs, men ikke motløs

#57 Modifisert 4Runner

Modifisert 4Runner

    Grand offroader

  • Medlem
  • PipPipPipPip
  • 876 Innlegg:

Posted 18 April 2004 - 23:00

han skriver i brevet at han har betalt årsavgivften, men vill at jeg betaler den til han sånn at han ikke taper på d...



#58 Mad Max

Mad Max

    4x4-Høvding

  • Medlem
  • PipPipPipPipPipPip
  • 3468 Innlegg:

Posted 18 April 2004 - 23:00

<blockquote id="quote"><font size="1" id="quote"><b id="quote">Kopi av melding:</b id="quote"></font id="quote"><table border="0" id="quote"><tr id="quote"><td class="quote" id="quote"><font size="1" id="quote">
Skrive under selv kan du jo gjøre, men det vil sikkert registrert eier bestride, det blir da tvil om eierforhold ! Og du kan bli anmeldt for forfalskning/svindel, som kan straffes strengt i dette dustelandet. Du blir sikkert straffet mindre hvis du stjeler en annen vogn !
</td id="quote"></tr id="quote"></table id="quote"></blockquote id="quote"><font size="2" id="quote"></font id="quote">


Straffe rammen for forfalskning av offentlig dokument er fengsel inntil 2 år.. en salgs melding er ikke å anse som et offentlig dokument så noe spesiel straff for det får du ikke....
<b>TRUST ME; I NOW...</b>

Tron Rui 91846960
user posted image
NO GUTZ NO GLORY !!!
http://www.offroad.n...page=1&ARCHIVE=

#59 Chevysub

Chevysub

    4x4-Høvding

  • Slettet
  • PipPipPipPipPipPip
  • 4997 Innlegg:

Posted 18 April 2004 - 23:00

Det som kan hende i slike tilfeller er at det blir en sak som heter "Tvil om eierforhold" Da vil kjøretøy/tilhenger bli krevet avregistrert, eller nektet registrert. Loven sier at den som står som registrert eier ved års skiftet skal betale avgiften, så regningen kommer til han. Ved ev salg der årsavgift ikke er betalt så kan ikke omregistreing skje før avgiften er betalt. Fremdeles er det gamle eiers ansvar, hvis det ikke skrives i ev salgskontrakt at avgiften ikker er betalt, og betales av enten ny eller gammel eier.

Skal du bare ha den et sted leier du bare prøveskilt og tar den med deg, skal du bruke den som kjørevogn må du selvsagt ha vanlige skilt smile.gif

Skrive under selv kan du jo gjøre, men det vil sikkert registrert eier bestride, det blir da tvil om eierforhold ! Og du kan bli anmeldt for forfalskning/svindel, som kan straffes strengt i dette dustelandet. Du blir sikkert straffet mindre hvis du stjeler en annen vogn !

Heia Norge

Ps, bruk loven mot ham, mye bedre. Dessuten, kravet om årsavgift blir tvangsinnkrevet til slutt hvis han ikke betaler, det kan du fortelle den dritten. Og det blir dyrt det biggrin.gif

#60 Henning

Henning

    Grunnlegger Harstad Offroaders

  • Medlem
  • PipPipPipPipPipPip
  • 4712 Innlegg:

Posted 18 April 2004 - 23:00

<blockquote id="quote"><font size="1" id="quote"><b id="quote">Kopi av melding:</b id="quote"></font id="quote"><table border="0" id="quote"><tr id="quote"><td class="quote" id="quote"><font size="1" id="quote">snakka med kompisen min.. han kjøpte den hos en annen igjenn.. men de hadde skrevet en kjøpe kontrakt.. han skulle se om han fant den.. vill jo ha vognen.. den er jo grei.. men vordan står jeg ann vis jeg har den kontrakten...



<i><div align="right">Opprinnelig postet av Modifisert 4Runner</div id="right"></i>
</td id="quote"></tr id="quote"></table id="quote"></blockquote id="quote"><font size="2" id="quote"></font id="quote">

Hvis ikke den kontrakten er med han som står som eier hos biltilsynet er den ikke verdt papiret det er skrevet på......








E det nån som vil kjøpe nåkka hos mæ????

Pynt e for homsa å småpie!