Tahoe 2000
#21
Posted 12 June 2014 - 18:23
#23
Posted 20 June 2014 - 09:49
De ble jo kjempetøffe, likte den brede kanten inn mot felgen også. Merker du at bilen er stivere/hardere over alle de 1000000000000000 hulla på de norske veiene våres?
Tenkte da på at du kjører på 35 profil. er vel 2,3 bar?
#24
Posted 20 June 2014 - 18:21
Har 40 pund i dem på tom bil, og 45 pund bak når jeg kjører med vogn eller tung henger.
Lite huller her på Autobanen Hvaler.
#25
Posted 24 June 2014 - 17:46
Litt motorvask med tannbørsten og Q tips, få opp plata under motoren og fjerne arb. lysa bak så er den klar.
Får ta en telefon å høre om de har en tid på torsdag eller fredag.
#26
Posted 30 June 2014 - 21:42
Fikk beskjed om å stramme skruen litt, så ville nok lageret sette seg.
Gikk inn å snakket litt med en av de eldre mekanikerene, han gikk ut å forklarte ungdommen om hvordan den akselen satt og att den skulle gå ut og inn.
Mangelen ble strøket og fikk skryt over hvor fin bilen var, og om jeg var interessert å selge den.
Nå er det fram med den store vinkelsliperen og begynne å kappe litt eksos, på tide å bli kvitt sotfella før ferieturen med vogna begynner.
Prøve med å erstatte den med en rørbit først, og om det blir leven så blir det ei billig potte fram til eksosbytte etter turen.
Orker ikke å kjøre til Danmark med mer bråk enn nødvendig, holder lenge med 2 IPadder og stereon.
Kjøpt inn trådløse headsett, og fått montert 2 ladestasjoner på begge sider i baksetet idag, skulle vel hjelpe på det.
Sjekke litt opp i batteriene, tror de er 7-8 år gamle, måtte lade de opp noen ganger i vinter så tror nok de er på gang.
Sto 10 minutter med lysa på etter å ha kjørt 10 mil, det var nok til att det ikke startet.
Orker ikke å stå strømløs i ferien og få hjelp til å komme vidre, da bytter jeg heller ut de gammle før vi kjører.
#27
Posted 03 July 2014 - 02:55
Nå må dere ha en knallfin tur i gobilen!!
#28
Posted 03 July 2014 - 10:58
Byttet olje fordamper ventilen igår og idag går sotfella av, begynner å nærme seg turen nedover.
Første langtur i år går til Hagen Strand Camping Danmark, der blir vogna stående som base mens vi farter til parker og alt som barna vil se og oppleve.
Ikke lange turen over til Tyskland, så det blir nok en liten tur dit også.
Blir spennende å se om bilen går greit hele veien, den som nesten ikke er utenfor øya her, får vel hjemlengsel før Svinesund.
#29
Posted 12 July 2014 - 19:24
Etter en tur i legoland på mandag og løveparken i dag, merker jeg litt risting i 130km/t.
Sjelden jeg kjører så fort men greit å få sjekket opp dette når vi kommer hjem, om det ikke utarter seg på turen og blir værre.
Ellers ruller bilen lett og greit med de nye hjula, sjekket litt lufttrykk og lot det være med 50 pund som omleggeren hadde i dekkene.
Får ta å slippe ut litt når vi kommer hjem, greit å kjøre fort på men merker de er harde.
#30
Posted 19 July 2014 - 20:00
Lastet litt mye bak i vogna og bare tomme tanker foran, da var det ikke mye over 80 før det begynte å slenge.
Lastet om på første stopp, fikk trykt den godt ned i nesen med alt det tyngste, da gikk den rolig etter opp til 110 km/t.
Lå vel å marsjet i 100 det meste av veien oppover, var kun noen bobiler som kjørte forbi.
Har ikke fått tanket ennå, får se om det blir gjort i morgen og sjekke forbruk hjem, hele turen, og hvor mange liter det gikk med i alt.
Turen ned gikk den på 1,33 og regner med den brukte litt mer på hjem turen, da vi hadde mye småkjøring og tre overnattninger på veien.
Første natten i Sverige fricampet vi, satte kjøleskap og varmtvann på gass til vi gikk å la oss, da skrudde vi kjøleskap på batteri og slo av varmtvannet.
Brukte 22% batterikapasitet på ett og ett halvt døgn, før vi fikk plugget oss i veggen til brodern.
Greit å vite att ett par døgn uten strøm er ikke noe problem.
#31
Posted 07 October 2014 - 11:17
Om denne høsten fortsetter med varme fønvinder 15 grader og sol, blir det nok mange helger i vognen enda.
Får ta seg litt tid til bilen også, har ikke fått gjort noe på den etter PKK, får gå igjennom esken med deler og begynne å bytte litt.
Må vel bestille litt olje og gjøre den klar for vinteren, nå er det vel på tide å bytte frostveske også.
Får se etter en ny vannpumpe og termostater, så får det være den store jobben i høst.
Bytte krysset og girkasse opphenget har bare blitt med tanken, men det må nok til også.
Bilen har gått uten noen problemer i sommer, håper den fortsetter med det nå som vinteren er rundt hjørnet.
#32
Posted 12 October 2014 - 22:21
#33
Posted 17 October 2014 - 12:10
Den gamle bilen går mer enn greit til mitt bruk, for fort går den også, har fortrolige vitner og en kvitering på det.
Bytte av kjøledeler og veske før neste tur med vogna, og få spylet systemet godt så fungerer den noen år til.
Ikke så mye å skrive om, da det ikke er noe som går i stykker på bilen.
Mye jeg kunne tenkt meg å få byttet ut av gamle deler, men det meste av pengene går med til å få ferdig ny huset.
Har jo litt å gjøre der før planleggingen av garasjen blir en realitet, og så lenge ikke de riktige Lotto tallene blir plukket ut så går det smått men fremover.
#34
Posted 26 October 2014 - 20:05
#35
Posted 27 October 2014 - 19:02
Huset er bygd med sokkel, så mulighetene er store for att garasjen får også sokkel.
Da er jo mulighetene flere, dobbelgarasje oppe og nede med boder, eller ett løp nede som er høyere til løftebukk.
Med den siste løsningen mister jeg en bod oppe, men har fortsatt bod nede og plass til nok rot, verksted og fire biler under tak.
Da tar jeg hue under armen og armen i bind, leverer lottolappen og håper på att Hamar snart tar seg bry med å ringe.
#36
Posted 28 November 2014 - 08:49
Brukte ett kvarter med maskinen på hver felg, med Meguiars NXT metal polysh.
Det står att den skal legge igjen ett sikt som ikke vann og Smuss trenger i gjennom, men får se hvor holdbart det stoffet er.
Blir nok en omgang til på våren og da får jeg ha på ett lag voks utenpå, får se om det går å legge over før og etter bildene hit også.
#38
Posted 28 November 2014 - 11:43
Det ble jo kjempe bra resultat i hvertfall, men spent på hvor lenge det holder med blankpolering
#39
Posted 28 November 2014 - 15:04
Saltlakan eter seg vel fort på i vinter regner jeg med, så vi får se til våren hvordan de er da.
Smurt opp understellet idag, så da er det vel å få kjøpt inn litt ny olje.
Får vel få ny olje og filtere til jul, sjekket litt tilbake til sist bytte var i April, da henger jeg nok litt etter skjemaet i år.
#40
Posted 29 November 2014 - 11:15
MR Bling Bling på vintern också... Blev fint de