Gå til innhold



Foto
- - - - -

Tahoe 2000


This topic has been archived. This means that you cannot reply to this topic.
113 replies to this topic

#61 Madbutcher

Madbutcher

    Offroader

  • Medlem
  • PipPipPip
  • 454 Innlegg:

Posted 21 May 2015 - 10:37

det ligger til rødnessjøen oppover mot kroksund.. eller tar jeg helt feil nå? :)


Min xj garage

http://pirate4x4.no/...ead.php?t=23833

1990 Mod 2 Door Xj 4.0l. Renix 32x11,5 kumho road venture kl71



#62 Tahoe 2000

Tahoe 2000

    Skogens Konge

  • Medlem
  • PipPipPipPipPip
  • 1626 Innlegg:

Posted 21 May 2015 - 10:45

Ligger på østsiden av rødnessjøen, noen hundre meter før krysset til kroksundbru.
Bondestua er nærmeste nabo, regner med de fleste fra området vet hvor den ligger. :)

#63 Tahoe 2000

Tahoe 2000

    Skogens Konge

  • Medlem
  • PipPipPipPipPip
  • 1626 Innlegg:

Posted 28 July 2015 - 11:05

Litt kjedelige gråværsdager på campingen om dagen, så da ble oljen og filteret byttet på motor og åpneren på venstre låvedør byttet.
Det var ei skive som hadde falt av og da ville ikke haken på håndtaket ta i plata som holder virene.
Ble litt tungvint å åpne døra når hundeburet til naboen her tok hele høyre side av lasterommet.
Ikke nok med att gobilen har blitt nedgradert til hundehus, så tok hun like godt å kjørte hjem med den i går. :(
Får jo håpe att den kommer tilbake idag, ellers får jeg finne meg en ny bil. :)
En 06- med 5 seter og Lpg, hadde vel ikke vært dumt. ;)

#64 Tahoe 2000

Tahoe 2000

    Skogens Konge

  • Medlem
  • PipPipPipPipPip
  • 1626 Innlegg:

Posted 04 August 2015 - 19:46

Fikk igjen bilen hel, med noe nytt som jeg la merke til før hun fikk parkert.
Driver nå og designer nye striper til bilen, kopiert også 4x4 merkene på sidene bak og til bakdøra.
Mangler orginal målene på 4x4 merkene, men om ingen melder seg får jeg lete etter en bil på gata.
Siste uka av ferien, må hjem en tur i morgen men er tilbake i vogna på torsdag og pakke ned litt før turen hjem og hverdagen melder seg igjen.
Har kun vært hjemme en dag siden 4 juli, kosa oss Max selv om været kunne godt ha vært litt varmere på kveldene. 🚙

#65 Tahoe 2000

Tahoe 2000

    Skogens Konge

  • Medlem
  • PipPipPipPipPip
  • 1626 Innlegg:

Posted 13 August 2015 - 12:53

Fant litt på boden, lurer på om dette blir helgens lille prosjekt.
Synes vel det blir for dumt å ha liggende nye deler, når det er bedre att de står på bilen. 😊image.jpg

Fikk den ut av boden iallfall da, ryggen ville ikke så da får jeg prøve igjen en annen dag. 😣

Edited by Tahoe 2000, 16 August 2015 - 10:10.


#66 Tahoe 2000

Tahoe 2000

    Skogens Konge

  • Medlem
  • PipPipPipPipPip
  • 1626 Innlegg:

Posted 25 October 2015 - 17:15

Byttet om til vinterstøvler på begge bilene, med vask og polering av hjulene gikk dagen.
Skiftet sensorene til ABS foran, nå kom lyset på ???
Med kald bil og sakte fart har den gått i ABS modus ved brems, men etter noen hundre meter har den oppført seg normalt.
Nå hadde jeg to nye sensorer liggende og tenkte å prøve og se om det hjalp, men nå fikk jeg ikke utslag på ABS i lav fart men lyset for feil på ABS kom på.
Får bytte tilbake til de gamle igjen, og se om det virker med å bare vaske de i litt sprit og tørke de av godt.
Ja, ja slik går no dagane, en dusj og finne fram saxophonen til nest siste øvelse før oktoberfesten her på øya.

#67 Tahoe 2000

Tahoe 2000

    Skogens Konge

  • Medlem
  • PipPipPipPipPip
  • 1626 Innlegg:

Posted 02 November 2015 - 20:51

Problemet med styringen var løsebolter på foringene inn på ramma på øvere bærearmer heter de vel.
Flyttet venstre hjuloppheng 2 cm fram og tilbake og ca 1 cm opp og ned, ikke rart den har svinget selv i doserte svinger.
Dro til det jeg maktet med latmannsarmen, nå ble styringa teit og fin, legger styresnekka pent opp på lageret til en varmere dag til sommeren.
Nytt problem som jeg har luftet så vidt i en tråd med hard gange, og en klakkelyd som blir sterkere og følger turtallet.
Dette skal jeg få sett litt på i morgen, ser ut for været holder seg ute i den store garasjen.

Onsdag blir det å få på nye striper på panseret og nye 4x4 merker bak på sidene, bilder av det nye designet kommer.
Satser på att pc programmet og skjærebordet fungerer, så blir dette ett prøve prosjekt for meg med sort vinyl som jeg senere kan legge flere farger på.
Ikke lett å finne forhandlere av kvalitetsvinyl, som selges i ruller på mindre kvanta enn 50 meter for ei trilleborr med dollars.

#68 manfred

manfred

    Grand offroader

  • Medlem
  • PipPipPipPip
  • 982 Innlegg:

Posted 03 November 2015 - 09:16

Ikke lett å finne forhandlere av kvalitetsvinyl, som selges i ruller på mindre kvanta enn 50 meter for ei trilleborr med dollars.


Text huset i Strömstad kan du prova och höra med.
Brukar sticka innom där när man får lite idèr...
Stripa upp cykelhjälmen till lille mannen med SS ränder och namn i nacken. 150kr ink jobb
Harly orange folie på säng benen till lille mannens säng och med svart överdrag på madrassen.. Bättre än trötta "björke ben". 100kr
Barnsligt men lille mannen va nöjd.

Mvh
Manfred
 
texthuset.com

#69 Tahoe 2000

Tahoe 2000

    Skogens Konge

  • Medlem
  • PipPipPipPipPip
  • 1626 Innlegg:

Posted 03 November 2015 - 16:03

Skal få ringt de å høre på meterprisen, kunne tenkt meg å bruke chrom vinyl som fremheving av bokstavene, mulig de har det også.

#70 Tahoe 2000

Tahoe 2000

    Skogens Konge

  • Medlem
  • PipPipPipPipPip
  • 1626 Innlegg:

Posted 07 November 2015 - 10:46

Bilder av prøve selv montering av stripene på panseret. 😆image.jpeg image.jpeg image.jpeg image.jpeg

Attached Thumbnails

  • image.jpeg


#71 Tahoe 2000

Tahoe 2000

    Skogens Konge

  • Medlem
  • PipPipPipPipPip
  • 1626 Innlegg:

Posted 07 November 2015 - 11:09

Får nok lage ett nytt, og få en proff til å legge de på.
Hun bor jo bare en time unna, problemet er hun har ikke garasje så vi må ta det når hun har tid og været er greit.
Temperaturen burde helst være over 20 grader, men med en 6,5liter panelovn under er jo panseret varmt nok.
Tenkte å se litt på de små 4x4, det er jo kun bokstaver og beskyttet med tape.
Får vaske litt av bilen, så prøver jeg igjen.

#72 Tahoe 2000

Tahoe 2000

    Skogens Konge

  • Medlem
  • PipPipPipPipPip
  • 1626 Innlegg:

Posted 07 November 2015 - 15:10

Rakk å vaske bilen før regnet kom. 😆image.jpeg

#73 Tahoe 2000

Tahoe 2000

    Skogens Konge

  • Medlem
  • PipPipPipPipPip
  • 1626 Innlegg:

Posted 19 November 2015 - 16:03

Vurderer å blåse opp 4x4 litt til og legge offroad.no opp i Xen, så de ser ut som ett merke og kommer litt mer fram.
Synes vel de ble litt i det minste laget, noen meninger ???

#74 Golgate

Golgate

    Offroader

  • Medlem
  • PipPipPip
  • 440 Innlegg:

Posted 21 November 2015 - 20:10

Jeg synes du kan gjøre det litt større ja👍👍

#75 Tahoe 2000

Tahoe 2000

    Skogens Konge

  • Medlem
  • PipPipPipPipPip
  • 1626 Innlegg:

Posted 24 November 2015 - 17:40

Får vente på sommeren eller en varm garasje, hva som nå kommer først.

Fått tatt julerengjøringen innvendig i dag, renset tepper, vasket skinnintriøret, renset og polert det opp.
Blåst og støvsugd og vasket resten, nå satte jeg ut en varmovn så tørker den vel i løpet av natten.
I morgen blir det en 6 timers spabehandling utvendig, da skulle den være klar til julestria.
Tekstilmattene ble vasket, renset og henger nå til tørk over natten på jobben.

#76 Tahoe 2000

Tahoe 2000

    Skogens Konge

  • Medlem
  • PipPipPipPipPip
  • 1626 Innlegg:

Posted 14 January 2016 - 16:46

Bilen har stått en uke og venter på nye batterier, fikk to nye optima til 1500kr stykke.
De kommer i morgen og da blir det vel å skru litt på lørdag, får håpe de funker litt bedre enn de som er 8 år gamle.
Kjøpte inn litt olje og filter på onsdag, får se om det blir byttet eller om fingrene er fryst fast etter batteri bytte.

#77 Golgate

Golgate

    Offroader

  • Medlem
  • PipPipPip
  • 440 Innlegg:

Posted 15 January 2016 - 18:08

Funne ut noe om den bankelyder du snakka om? Godt nyttår forresten😄

#78 Tahoe 2000

Tahoe 2000

    Skogens Konge

  • Medlem
  • PipPipPipPipPip
  • 1626 Innlegg:

Posted 27 January 2016 - 00:04

Har ikke funnet ut hvor det kommer fra, har vel ikke søkt så mye her i 15-21 kalde heller.
Men det er jo ikke noe som ikke virker, bilen drar godt, ikke olje eller vannforbruk, girer fint, 4wd virker og ladingen ligger over 14.
Har heller ingen lamper som lyser, så da er det vel bare å vente til noe skjer eller ta en tur innom Minge på vei til vogna.
Kjøpte inn olje, filter og 2 liter blå autotrac olje til fordeler kassa, som jeg tenkte å kjøre innom stasjonen her å få byttet i morgen.
Tar med ei ren sil og se hva som event kommer ut.
Skulle gjort det for en uke siden, men det var for kald og nå er det jo pluss og 17 sm og regn. ☔️

#79 Tahoe 2000

Tahoe 2000

    Skogens Konge

  • Medlem
  • PipPipPipPipPip
  • 1626 Innlegg:

Posted 13 March 2016 - 19:41

Bankelyden som har gjort att jeg har begrenset bilbruken i vinter tror jeg kommer fra veiva, lå under å sjekket litt så jeg att det er lekkasje både foran og bak.
Om den er knekt eller dårlige lager og tettninger, er jeg ikke sikker på.
Overhale eller motorbytte ??? Det er vel spørsmålet her.

Byttet begge abs følere foran, kjenner ingen feil på bremsene men lyset i dæsjen kommer og går.
Sjekke litt og rengjøre føleren bak, mulig det er noe dritt på den.

Ellers går bilen fint, drar godt og ingen farget røyk etter oppstart eller ved pådrag.

#80 Tahoe 2000

Tahoe 2000

    Skogens Konge

  • Medlem
  • PipPipPipPipPip
  • 1626 Innlegg:

Posted 23 June 2016 - 16:42

Synes vel han på verkstedet jeg hadde bilen inne på EU kontroll kunne vært litt snillere, skremmer jo hjerteinfarkt på en gammel mann.
Han beklaget att nå var det slutt, en epoke er over, og beklaget igjen att dette var slutten på den Stabstagforingen.
En feil er en feil mer enn sist, men snart 17 år gammel bil og en stabstagforing de siste 4 år er bare en baggatell.
Skal tilbake igjen på onsdag og fikse den, og da lovet han meg å ha skaffet fram ett program som kan lese ut kodene fra OBD.
Håper de finner ut feilen på ABS lampen som kommer å går, og den harde gangen på motoren som også er sporadisk.