Gå til innhold



Foto

Obs! Ikke sett igjen bilen på Jessheim ubevoktet!


This topic has been archived. This means that you cannot reply to this topic.
53 replies to this topic

#1 Nitteberg

Nitteberg

    Rocker!

  • Medlem
  • PipPipPipPipPip
  • 1516 Innlegg:

Posted 18 July 2004 - 23:00

Setter du bilen igjen på Jessheim ubevoktet kan det ende slik:


Politiet klipper alt og tauer inn

http://nitteberg.com


#2 Roar Hovet

Roar Hovet

    Bygdetulling

  • Supermedlem
  • PipPipPipPipPipPip
  • 5180 Innlegg:

Posted 19 July 2004 - 23:00

Det at de har vært inne i bilen din er faktisk innbrudd!!! De må faktist ha ransaknings ordre for å gå inn i en bil. Samme regler som for et hus. Så sant de ikke har skjellig grunn da.

Roar
98883546
roar(a)ilder.no

#3 Pajerosan

Pajerosan

    Skogens Konge

  • Medlem
  • PipPipPipPipPip
  • 1462 Innlegg:

Posted 24 July 2004 - 23:00

<blockquote id="quote"><font size="1" id="quote"><b id="quote">Kopi av melding:</b id="quote"></font id="quote"><table border="0" id="quote"><tr id="quote"><td class="quote" id="quote"><font size="1" id="quote">I Amund sitt tilfelle (ikke bli sur nå) så ser bilen hans ut som om den er blitt stjålet et par ganger og her har snuten såkalt skjelig grund til mistanke nemlig tyveri!!!!!
Det dem har gjort er fullt lovlig.....
</td id="quote"></tr id="quote"></table id="quote"></blockquote id="quote"><font size="2" id="quote"></font id="quote">

Hvis politiet har mistanke om tyveri, så har politistasjonen dataverktøy hvor de bare taster inn reg. nummeret. Da finner de ut nøyaktig hva slags bil det gjelder, som regel fargen på bilen, og navn og adresse til eieren. I tillegg finner de ut om bilen er meldt stjålet.
Hadde de brukt verktøyet sitt i dette tilfellet, kunne de på et øyeblikk komme i kontakt med Amund for å avdekke bilens eierforhold.
I stedet har vandalene bare gått løs og gjort hærværk på bilen og deretter tatt skiltene!devil.gif

#4 Chevysub

Chevysub

    4x4-Høvding

  • Slettet
  • PipPipPipPipPipPip
  • 4997 Innlegg:

Posted 24 July 2004 - 23:00

Men hvis eieren er på feks ferie eller noe sånt så er det ikke sikkert at bilen er meldt stjålet selv om den er det.

Hvis en bil ser ut som en dass så er det lett å bli lagt merke til ikke sant?

Skarpe kanter er ikke politifolk og BT glade i. Og hvis onklene i tillegg har lite å gjøre så henger dem seg fort opp i filleting.

Min oppfatning er at politi i store byer stort sett er litt rundere i kantene enn dem som holder til utenbys.

Synes det er fint at dem følger opp litt, men det kommer sikkert av at dem aldri har plaget meg og mine biler.

Jeg blei stoppa kl 02 på natta utenfor Trondheim for mange år siden, kjørte aaaaltfor fort. God kvææældj, de e poletiet saŽn. Det herre gjekk litt fort saŽn også, så kikka han på den gamle fiiiine Ladaen min og sa: Du ha itj førr my pæææng sjer æ, og jeg fikk kjøre videre, med bremser på tre hjul (siden bremseslangen røyk på Oppdal, men det visste jo ikke han heldigvis) osv osv.

Men duh Amund? De ledningene, hmmm, skulle ikke du fikse det ? hmmmmmm biggrin.gif

Subbeløs, men ikke motløs

#5 Frode

Frode

    Jeep-bygger

  • Supermedlem
  • PipPipPipPipPipPip
  • 3881 Innlegg:

Posted 18 July 2004 - 23:00

Ikke helt sikker på om jeg forstår...blush.gifblush.gif
Hva har skjedd?



#6 Amund

Amund

    4x4-Høvding

  • Medlem
  • PipPipPipPipPipPip
  • 8481 Innlegg:

Posted 18 July 2004 - 23:00

De bøffa bilen, og klipte skilta, til og med håret gikk dukken wink.gif

--
IROK UROC we all rock for C-ROK

#7 Bulder

Bulder

    Nytt medlem

  • Medlem
  • Pip
  • 7 Innlegg:

Posted 18 July 2004 - 23:00

politiet på jesshiem suger. D er noe vi desverre vet fra før. Synd at de klippet skiltene dine

#8 Nitteberg

Nitteberg

    Rocker!

  • Medlem
  • PipPipPipPipPip
  • 1516 Innlegg:

Posted 18 July 2004 - 23:00

Hva med de som overfalt deg og tok skalpen som trofe?




http://nitteberg.com


#9 Amund

Amund

    4x4-Høvding

  • Medlem
  • PipPipPipPipPipPip
  • 8481 Innlegg:

Posted 18 July 2004 - 23:00

<blockquote id="quote"><font size="1" id="quote"><b id="quote">Kopi av melding:</b id="quote"></font id="quote"><table border="0" id="quote"><tr id="quote"><td class="quote" id="quote"><font size="1" id="quote">politiet på jesshiem suger. D er noe vi desverre vet fra før. Synd at de klippet skiltene dine

<i><div align="right">Opprinnelig postet av Bulder</div id="right"></i>
</td id="quote"></tr id="quote"></table id="quote"></blockquote id="quote"><font size="2" id="quote"></font id="quote">

Syns det var verre at de tok bilen min jeg da.. blink.gif

--
IROK UROC we all rock for C-ROK

#10 EvoMan

EvoMan

    PajeroTeam

  • Moderator
  • PipPipPipPipPipPip
  • 6501 Innlegg:

Posted 18 July 2004 - 23:00

bra vi ikke ser hvem som klipper !!!

ikke så i hvem som klippte her heller, men vi så hvem som fikk jobben med å montere igjen....

user posted image




MEN jaggu bra noen har fremragende japansk ingeniør kunst offroader som er godkjent, som kan brukes til hjelpe bil når politiet skal besøkes.....

user posted image


Lat at grinda....kyra frys
www.pajeroteam.com

#11 massey

massey

    Skogs samen Antes veiviser

  • Medlem
  • PipPipPipPipPipPip
  • 2872 Innlegg:

Posted 18 July 2004 - 23:00

Hvorfor i all verden klippet de skiltene....fordi du ikke hadde breddere?

-----------------
Toylet
www.toylet.no

#12 Mad Max

Mad Max

    4x4-Høvding

  • Medlem
  • PipPipPipPipPipPip
  • 3468 Innlegg:

Posted 18 July 2004 - 23:00

må hive meg på det spørsmålet til Massey jeg oxo...

Tron Rui 91846960
user posted image
NO GUTZ NO GLORY !!!
http://www.offroad.n...page=1&ARCHIVE=
Roger'n TØR ikke å kjøre i myra!!!

#13 CherokeeV6

CherokeeV6

    Offroader

  • Medlem
  • PipPipPip
  • 237 Innlegg:

Posted 18 July 2004 - 23:00

Sa de noe på dekka dine?



86 Cherokee 2.8 V6

#14 Forest Jump

Forest Jump

    Grand offroader

  • Medlem
  • PipPipPipPip
  • 919 Innlegg:

Posted 18 July 2004 - 23:00

Ikke lurt å slepe uten skilter på bilen. Men den hadde sikkert forsikring selv om purken hadde platene.....

#15 fra-norm

fra-norm

    4x4-Høvding

  • Supermedlem
  • PipPipPipPipPipPip
  • 2501 Innlegg:

Posted 18 July 2004 - 23:00

det med å slepe en bil uten skilter.?? da går forsikkeringen på bilen som drar slik som med henger. trodde jeg!!!

Hvorfor tok de dine skilter Amund?



"Han sover ikke, han jobber for maij"

#16 EvoMan

EvoMan

    PajeroTeam

  • Moderator
  • PipPipPipPipPipPip
  • 6501 Innlegg:

Posted 18 July 2004 - 23:00

<blockquote id="quote"><font size="1" id="quote"><b id="quote">Kopi av melding:</b id="quote"></font id="quote"><table border="0" id="quote"><tr id="quote"><td class="quote" id="quote"><font size="1" id="quote">Ikke lurt å slepe uten skilter på bilen. Men den hadde sikkert forsikring selv om purken hadde platene.....

<i><div align="right">Opprinnelig postet av Forest Jump</div id="right"></i>
</td id="quote"></tr id="quote"></table id="quote"></blockquote id="quote"><font size="2" id="quote"></font id="quote">

vi fikk beskjed av politiet å taue den.....

bilen ble avskiltet fordi den sto på en parkeringsplass og så mistenkelig ut, desuten hadde den to hull i panseret og skarpe kanter ved hjulbuene bak, noen ledninger hengene ned under dashen også var vist noe feil med rammenummeret, de hadde åpnet pansre og sjekket nummeret på plata over radiatoren......... noe som var kjøpt på en høgger og byttet ut...



Lat at grinda....kyra frys
www.pajeroteam.com

#17 kholand

kholand

    Grand offroader

  • Medlem
  • PipPipPipPip
  • 743 Innlegg:

Posted 18 July 2004 - 23:00

ja de er noen svin...
ikke bare på jessheim de er brutale. jeg fikk sylinder, gasser, topp og potte gjennomborret med 10mm bor når jeg ble stoppen med mopeden en gang for maaaange år siden her i larvik.devil.gif

"den så mistenkelig ut" -hadde de noen forklaring på den eller?

Norsk Hjemmebrent konsumereres lag www.himers.cjb.net


LJ70 VX http://www.offroad.n...?TOPIC_ID=13934

#18 Chris

Chris

    Skogens Konge

  • Medlem
  • PipPipPipPipPip
  • 1378 Innlegg:

Posted 18 July 2004 - 23:00

Nye regler når det gjelder tauing av bil
Etter hva jeg har hørt må den ha skilt eller prøveskilt (eventuelt bare forsikring)
bilen må være i trafikk sikker stand
fører av bil som blir tauet hvis disse kravene ikke holdes kan få bot på 9000,- og inndragelse av lappen. Dette sa hvertfall en politimann til meg her når jeg spurte for noen dager siden

Chris

#19 tola

tola

    Offroad-wannabe

  • Medlem
  • PipPip
  • 73 Innlegg:

Posted 18 July 2004 - 23:00

trodde ikke politiet hadde lov til og åpne biler uten eiers samtykke
med mindre det er fare for liv og helse eller et lovbrudd er begått.
siden bilen hadde skilter må de ha vist hvem eieren er og burde vel kontaktet han.
at bilen så "mistenkelig" ut kvalifiserer neppe som et lovbrudd.

skal du være virkelig jævli med politiet kan du anmelle
den tjenestemanen som åpnet panseret for innbrudd

pajero 89 2.5 tdi
33"12.5"15
3" simons eksos
185 mm king dragon filter

#20 Amund

Amund

    4x4-Høvding

  • Medlem
  • PipPipPipPipPipPip
  • 8481 Innlegg:

Posted 19 July 2004 - 23:00

Vel, rammenummeret mitt står jo midt på dashen, synlig i vinduet, så jeg skjønner ikke hvorfor de måtte åpne panseret mitt og krølle det over ruta og vinduspussern, ikke at jeg ikke skulle bytte det uansett, men det gikk jo til helvete med kanten bak som jeg har sparkla og lakkert for en uke siden. De innrømte til slutt at de hadde gjort en glipp (det var jo min egen feil at jeg ikke har fjerna den plata med ekstra rammenummer på plata over radiatoren, har ikke tenkt på det, den burde jo vært makulert hos høggern på bilden som ble høgd), men de måtte vel være vanskelige å beholde skilta da. Den var jo litt halvferdig montert etter lakkeringa, mangla breddere og listverk. Men likevel da. Var jo EN DEL pes å skaffe blinklysglass og breddere på en søndag, 12 mil unna home uten bil og skilter. Men det ordna seg, hjertelig takk til Nitteberg, Evoman, Simon og fattern (som jeg fikk låne bil av, flaks han jobber på Gardermoen)

--
IROK UROC we all rock for C-ROK