Gå til innhold



Foto

Obs! Ikke sett igjen bilen på Jessheim ubevoktet!


This topic has been archived. This means that you cannot reply to this topic.
53 replies to this topic

#21 Stefan E.

Stefan E.

    Grand offroader

  • Medlem
  • PipPipPipPip
  • 956 Innlegg:

Posted 19 July 2004 - 23:00

Ta kontakt med advokat, og saksøk jævlene! Slike ting som dette viser hvordan det er i dette landet! De "svartkledte" kan gjøre i grove trekk akkurat som de vil, og de som får unngjelde er oss vanlige folk.

I utgangspunktet er jo alt som er gøy i dette landet enten sinnsykt dyrt eller ulovlig, og enkelte steder er det slik at hvis man ikke passer inn i den perfekte A4 rammen som det er lagt opp til, kjører Hyundai, arbeider 8-16 på et kontor, har kone og rett antall barn, bor i en akkurat passe stor leilighet osv...... så er man automatisk en banditt! At noen av oss interesserer oss for kjøretøyer av diverse slag, synes det er moro å skru/bygge litt selv, moro når første oppstart av et eller annet uten eksosanlegg, lukter litt eksos og ikke alltid har på seg en ren, ny bukse (fordi man akkurat har vært å skrudd litt f.eks) kvalifiserer i enkelte "tjenestemenns" øyne til at man er mistenkelig, og sannsynligvis har en finger med i diverse kriminelle miljøer! Jeg blir så eitrende forbanna når jeg hører slikt, minner meg om en debatt på TVn for en stund siden, når Øystein Sunde måtte sitte å forsvare seg over den der ****** samferdeslministeren Torhild Skogsholm fordi han var eier av 5 kjøretøyer, og måtte betale årsavgift på alle, når han og kona aldri kunne bruke mer enn to samtidig uansett. Selvfølgelig! sa Skogsholm, du trenger jo bare EN bil! Interesse har ikke noe å si, Øystein sunde er sikkert halvkriminell han og, ettersom han har litt bilinteresse.... Nå er det like før jeg flytter!

Beklager at jeg ble litt engasjert, ikke meninga å blåse ut på tråden din, men som sagt, det er så urettferdig hva enkelte kan få seg til å gjøre! Jeg synes fremdeles vi nordmenn er altfor snille. Vi godtar hva som helst, også trakkasering. Men om du ikke anmelder så skjønner jeg det også, slett ikke sikkert du kommer noen vei, og da er det du som er taperen uansett. Bra at du fikk den tilbake i alle fall!

-Volvo Feltvogn 1966
- Hilux 2.0D
-Subaru 1800 stv (konebil)
-91 Isuzu Campo crew cab - SOLGT
-44 GMC CCKW 6x6 tipp
-83 Chevrolet Caprice
stv 350
-3stk gamle Opel.


"Det er aldri så galt at det ikke er godt nok..."

#22 Amund

Amund

    4x4-Høvding

  • Medlem
  • PipPipPipPipPipPip
  • 8481 Innlegg:

Posted 19 July 2004 - 23:00

Skjønner hva du mener, men i dette tilfellet hadde de nok alt sitt på det rene BORTSETT fra at de surra nedi panseret mitt. Og hadde de ikke vært der og kødda så hadde de heller ikke funnet den nummerplata de hang seg opp i (som selvfølgelig er MIN feil at var der... borte nå), og om de ikke hadde taua den i første omgang hadde det vel aldri blitt noe mer pes med skilter heller. Men jeg innrømmer at den så litt ribba ut, og det var jo noen skarpe kanter i skjermene der bredderne skulle vært osv.

Så den debatten med Øystein Sunde ja, må si hun dama der gjør meg ordentlig sint. Øystein er kul. Vi burde hatt en egen bilminister, siden samferdselsminister tydeligvis betyr sykkel- og t-baneminister.

--
IROK UROC we all rock for C-ROK

#23 wazzza

wazzza

    oljearbeider/bilberger

  • Supermedlem
  • PipPipPipPipPipPip
  • 3657 Innlegg:

Posted 19 July 2004 - 23:00

<blockquote id="quote"><font size="1" id="quote"><b id="quote">Kopi av melding:</b id="quote"></font id="quote"><table border="0" id="quote"><tr id="quote"><td class="quote" id="quote"><font size="1" id="quote">

Vi burde hatt en egen bilminister, siden samferdselsminister tydeligvis betyr sykkel- og t-baneminister.

--
IROK UROC we all rock for C-ROK

<i><div align="right">Opprinnelig postet av Amund</div id="right"></i>
</td id="quote"></tr id="quote"></table id="quote"></blockquote id="quote"><font size="2" id="quote"></font id="quote">


Du er ikke så dum du. Det hadde vært tingen.tongue.gif

Leste en artikkel i "tromsø" om hvordan Herman Kristoffersen skulle få plass til flere folk i tromsø. Joda sa han, han skulle bare sette husene enda tettere.

Hvilken hobbyer skal folk ha da? Joda, de skal gå på teater og skuespill.

Ble litt off-topic, men det illustrerer det samme; folk skal ikke ha interresse for bil.............

__________________________________________________

<font color="blue">"it`s the sound of eight hard workin`sylinders that matters"</font id="blue">

#24 wazzza

wazzza

    oljearbeider/bilberger

  • Supermedlem
  • PipPipPipPipPipPip
  • 3657 Innlegg:

Posted 19 July 2004 - 23:00

er litt usikker her; er det din bil Amund de tok skilta fra? Lurte bare siden Nitteberg hadde laget det første inlegget.......

__________________________________________________

<font color="blue">"it`s the sound of eight hard workin`sylinders that matters"</font id="blue">

#25 blazerteam

blazerteam

    4x4-Høvding

  • Medlem
  • PipPipPipPipPipPip
  • 3328 Innlegg:

Posted 19 July 2004 - 23:00

Er egentli veldi enig,MEN det er ikke enkelt å være polti heller.Kansje det er enkelt å bare mistenke en bil bare for at den ser slik ut men mange ganger lurer jeg på vordan de skal ta forbryterne.
De så kansje en firehjulstrekker som så klar ut til å kjøre gjennom nærmeste bank og nyforkledd med ny lakk og greier,men det har jo litt å si hvordan du blir mottatt også da når flausen er klar.
Er det et belastet område bilen står i er dette ting som sikkert kan skje,men det bør gå å få en unnskyldning etterpå
Man får vel mere respekt for loven hvis de som håndhever den slutter å behandle meg og deg som småunger:devil:

Blazer 77 2,5 tomms hev.36-16,50-15 Dick CepekfcII 350/350/241 10 bolt foran og bak+auburn diffbrems og karoosseri bygd før god tilfart.
Blazer 83 prosjekt
Blazer 84 prosjekt
Blazer 89 prosjekt
mob nr 95142673

#26 CherokeeV6

CherokeeV6

    Offroader

  • Medlem
  • PipPipPip
  • 237 Innlegg:

Posted 19 July 2004 - 23:00

Tåpelig håndtering av politiet uansett. Husker en gang for mange år siden. Rattlåsen hadde hadde gått i vrang på fatter sin gamle Ascona. Han knakk vekk hele driten og monterte noe hjemmemekk med egen startknapp og greier. Parkerte bilen på jernbanestasjonen og tok toget til jobb. Siden det var en litt "belastet" jernbane var politiet innom og tittet rundt en gang iblant. De så at tenninga var brutt opp og syntes det var litt mistenkelig. Og hva gjorde de? Jo de ringte....
"Åja, du har gjort det selv.. Den er grei. Da får du ha en videre fin dag."
Problem Solved....



86 Cherokee 2.8 V6

#27 HighwayPatrol

HighwayPatrol

    Skogens Konge

  • Medlem
  • PipPipPipPipPip
  • 1502 Innlegg:

Posted 19 July 2004 - 23:00

Berre å anmelde.

Politiet har ikkje lov å gjere noke utan fornermedes samtykke.

Sørg for at dei :blink:politifolka:blink: blir satt på gata for å skrive ut parkeringsbøter.

Anmeld dei for "Grovt skadeværk av kjøretøy"



Jon Svår, 97 15 49 87
http://www.offroad.n...p?TOPIC_ID=9150

Eg e med, stå på, GJE GASS!!

#28 Amund

Amund

    4x4-Høvding

  • Medlem
  • PipPipPipPipPipPip
  • 8481 Innlegg:

Posted 19 July 2004 - 23:00

De var vel ikke inni, men oppi panseret. Fordi jeg har rallylåser vøtt, så må de pelle. Skulle hatt montert alarmen min, den er det bryter på panseret til så den går av hvis noen åpner det, da kunne jeg jo bare beina bort, var 3 hus unna hele kvelden.

--
IROK UROC we all rock for C-ROK

#29 EvoMan

EvoMan

    PajeroTeam

  • Moderator
  • PipPipPipPipPipPip
  • 6501 Innlegg:

Posted 19 July 2004 - 23:00

da hadde vi tatt dem Amund....



Lat at grinda....kyra frys
www.pajeroteam.com

#30 kholand

kholand

    Grand offroader

  • Medlem
  • PipPipPipPip
  • 743 Innlegg:

Posted 19 July 2004 - 23:00

riktig det at de må ha ransakelsesordre og blablabla... men det er med snuten som med fiffen og andre "overmenneske"-grupper...de får det AKKURAT som de vil. uansett. hvis politiet har bestemt seg for at de f.eks. SKAL gi deg en bot, ja da får du det rakkern meg også.
uansett hvor mye amund klager eller anmelder de politibetjentene så kommer de bare til å komme med den samme tørre glosa..."så mistenkelig ut" tror ikke det er lett å komme noen veg her. -desverre

se for eksempel på denne tråden "<font color="blue">http://www.offroad.no/snitz/topic.asp?TOPIC_ID=15442</font id="blue">" Legg merke til hvordan "simensays" forklarer hvordan politiet oppfører seg i oppklaringen av tyveriet. De henlegger saken fordi de vet innmari godt at "her får vi ikke noen penger inn.." de får aldri noen penger av han simple tjuven som tok bilen til "simensays"..derfor rigger de seg heller til med laseren og tar penger ut av lommene på oss som egentlig ikke har gjort noe ulovlig(bortsett fra å kanskje kjøre litt for fort)

uansett: det er alltid deilig å få tilbake sin kjære bil

Norsk Hjemmebrent konsumereres lag www.himers.cjb.net


LJ70 VX http://www.offroad.n...?TOPIC_ID=13934

#31 Bromle

Bromle

    Offroader

  • Medlem
  • PipPipPip
  • 341 Innlegg:

Posted 20 July 2004 - 23:00

Det er vist ikke lov til å ha "spesielle" biler i Norge! Jeg ble stoppet sent en lørdagsnatt på Oppdal i påska i fjor av polis'n da de kom etter med blålysene. Riktig nok kjørte jeg med prøveskilt på Chevy'n, men å komme bort til meg når jeg stod parkert ved gatekjøkkenet og ventet på nattmaten turde de ikke. Da var det vist bedere å vente til jeg ar kommet utenfor sentrumsområdet og slå på blålysene. Ble truet med kjøreforbud på bilen og det ene med det andre. Årsaken til at jeg ble stoppet tror jeg var at det stod en racingsnøscooter på platten, og at de ville finne ut hvem som eide den. Hele greia virka mistenkelig (de har vel sett på film at alle skurker kjører enten Van eller stor amerikansk pickup)

Bankspower

#32 Frode

Frode

    Jeep-bygger

  • Supermedlem
  • PipPipPipPipPipPip
  • 3881 Innlegg:

Posted 20 July 2004 - 23:00

Hehe, du var vel egentlig heldig som ikke fikk bot, da.
Det er vel ikke lov å ha last når du bruker prøveskilt.



#33 Eivind37

Eivind37

    Grand offroader

  • Medlem
  • PipPipPipPip
  • 613 Innlegg:

Posted 20 July 2004 - 23:00

Du store allverden til maktmisbruk!
De har ikke lov å gå inn i bilen din uten samtykke fra deg. Da må de ha gyldig ransakningsordre.
"Mistenkelig" bil da gitt!! Hva er så veldig mistenkelig med den da? Hva meg bilene til A og B gjengen ....er ikke de mistenkelige....de blir ikke stoppet!
Fryktelig uintelligent av politiet å gjøre slikt. Etaten mister respekt og troverdighet. Ris til egen bak av politiet!
Anmeld forholdet!

#34 blazerteam

blazerteam

    4x4-Høvding

  • Medlem
  • PipPipPipPipPipPip
  • 3328 Innlegg:

Posted 20 July 2004 - 23:00

A og b gjengen skulle vært på snø mokking på svalbard hele året med lekespader.biggrin.gif

Blazer 77 2,5 tomms hev.36-16,50-15 Dick CepekfcII 350/350/241 10 bolt foran og bak+auburn diffbrems og karoosseri bygd før god tilfart.
Blazer 83 prosjekt
Blazer 84 prosjekt
Blazer 89 prosjekt
mob nr 95142673

#35 wazzza

wazzza

    oljearbeider/bilberger

  • Supermedlem
  • PipPipPipPipPipPip
  • 3657 Innlegg:

Posted 20 July 2004 - 23:00

Jeg har en annen ide. Lage heller en ny versjon av big brother. Man stenger inne A og B gjengen inne i ei lita brakke, forsyner dem med godt med våpen og den som kommeer ut i live etter hundre dager er vinneren....

__________________________________________________

<font color="blue">"it`s the sound of eight hard workin`sylinders that matters"</font id="blue">

#36 EvoMan

EvoMan

    PajeroTeam

  • Moderator
  • PipPipPipPipPipPip
  • 6501 Innlegg:

Posted 20 July 2004 - 23:00

NEI, ikke svalbard.

der skal vi være å kjøre snoscooter og "islands"bilene våre

Lat at grinda....kyra frys
www.pajeroteam.com

#37 Renegade

Renegade

    Skogens Konge

  • Medlem
  • PipPipPipPipPip
  • 1050 Innlegg:

Posted 20 July 2004 - 23:00

<blockquote id="quote"><font size="1" id="quote"><b id="quote">Kopi av melding:</b id="quote"></font id="quote"><table border="0" id="quote"><tr id="quote"><td class="quote" id="quote"><font size="1" id="quote">NEI, ikke svalbard.
der skal vi være å kjøre snoscooter og "islands"bilene våre
</td id="quote"></tr id="quote"></table id="quote"></blockquote id="quote"><font size="2" id="quote"></font id="quote">

Vi har da et *utmerket* sted:
Har dere hørt om Bouvet-øya ?
Den er norsk, ligger ca. midtveis mellom sør-afrika, sør-amerika og sydpolen...


Regards,
PerJ

#38 Bromle

Bromle

    Offroader

  • Medlem
  • PipPipPip
  • 341 Innlegg:

Posted 20 July 2004 - 23:00

"Hehe, du var vel egentlig heldig som ikke fikk bot, da.
Det er vel ikke lov å ha last når du bruker prøveskilt."

biggrin.gif Jeg vet det. Onkel politi ville se papirene på bilen, så jeg ga ham papirene på rødskiltet. Det forstod han ikke noe av blink.gif Han sa at det måtte være et formål med kjøring på rødskilt og ikke festkjøring. Sa da at det var prøvekjøring og at jeg kanskje skulle kjøpe bilen, og kom helt sikkert til å bruke den til festkjøring også. Da det ble truet med kjøreforbud på bilen, sa vi at han bare måtte gjøre det. Enden av historien endte opp med av han ba oss om å kjøre derfra og ville ikke se bilen flere ganger på Oppdal. Og jeg: kjøpte selvsagt bilen og kjører nå rundt på Oppdal med et stort sikkert smil:DB)

Bankspower

#39 tola

tola

    Offroad-wannabe

  • Medlem
  • PipPip
  • 73 Innlegg:

Posted 20 July 2004 - 23:00

<blockquote id="quote"><font size="1" id="quote"><b id="quote">Kopi av melding:</b id="quote"></font id="quote"><table border="0" id="quote"><tr id="quote"><td class="quote" id="quote"><font size="1" id="quote">Hehe, du var vel egentlig heldig som ikke fikk bot, da.
Det er vel ikke lov å ha last når du bruker prøveskilt.


<i><div align="right">Opprinnelig postet av Lada2121</div id="right"></i>
</td id="quote"></tr id="quote"></table id="quote"></blockquote id="quote"><font size="2" id="quote"></font id="quote">
hvis jeg husker riktig så har du lov
og kjøre med last for og prøve lastekapasiteten
for exempel om snøskuteren passer på lasteplanet

pajero 89 2.5 tdi
33"12.5"15
3" simons eksos
185 mm king dragon filter

#40 tola

tola

    Offroad-wannabe

  • Medlem
  • PipPip
  • 73 Innlegg:

Posted 20 July 2004 - 23:00

[quote]De var vel ikke inni, men oppi panseret. Fordi jeg har rallylåser vøtt, så må de pelle. Skulle hatt montert alarmen min, den er det bryter på panseret til så den går av hvis noen åpner det, da kunne jeg jo bare beina bort, var 3 hus unna hele kvelden.


<i><div align="right">Opprinnelig postet av Amund</div id="right"></i>
[/quote

åpning av panser regnes som åpning av bilen]

pajero 89 2.5 tdi
33"12.5"15
3" simons eksos
185 mm king dragon filter