Gå til innhold



Foto

Obs! Ikke sett igjen bilen på Jessheim ubevoktet!


This topic has been archived. This means that you cannot reply to this topic.
53 replies to this topic

#41 blazerteam

blazerteam

    4x4-Høvding

  • Medlem
  • PipPipPipPipPipPip
  • 3328 Innlegg:

Posted 20 July 2004 - 23:00

Enig med siste taler.

Vi har det vel ehentlig ikke så værst her likevel.Polti må vi ha og noen er sikkert ikke greie eller har dagen sn men stort sett så vil de vel.Det er vel samme innsatsen der som i resten av arbeidslivet.
Noen er faktisk veldi greie og her i byen bryr de seg stort sett ikke så lenge du kjører normalt.


Har selv hatt endel situasjoner og det er klart at kommer men med skrens gjennom en sving og de ser deg så skal du være spak for ikke å få noen reaksjoner.

Prøver stort sett å tenke på alle de gangene man skulle hatt bot eller straff,og da har jeg et stort forsprang.smile.gif


Blazer 77 2,5 tomms hev.36-16,50-15 Dick CepekfcII 350/350/241 10 bolt foran og bak+auburn diffbrems og karoosseri bygd før god tilfart.
Blazer 83 prosjekt
Blazer 84 prosjekt
Blazer 89 prosjekt
mob nr 95142673

#42 Mad Max

Mad Max

    4x4-Høvding

  • Medlem
  • PipPipPipPipPipPip
  • 3468 Innlegg:

Posted 20 July 2004 - 23:00

Det er vell et par av dere som aldri har vært borti snuten tror jeg, unskyld at jeg ler men å anmelde dem??? hva får du ut av det???

Ransakelses ordre????
Det står kanskje det i Norsk lov men med under teksten (små skrift) Untaksvis ved skjelig grund til mistanke.. Hmmmm er mistanke definert??? Nei det er ikke definert...

I Amund sitt tilfelle (ikke bli sur nå) så ser bilen hans ut som om den er blitt stjålet et par ganger og her har snuten såkalt skjelig grund til mistanke nemlig tyveri!!!!!
Det dem har gjort er fullt lovlig.....




Tron Rui 91846960
user posted image
NO GUTZ NO GLORY !!!
http://www.offroad.n...page=1&ARCHIVE=
Roger'n TØR ikke å kjøre i myra!!!

#43 tomas

tomas

    Skogens Konge

  • Medlem
  • PipPipPipPipPip
  • 1117 Innlegg:

Posted 20 July 2004 - 23:00

Jeg har også hatt problemer med politiet på jessheim. Var i militæret på sessvollmoen, parkerte bilen på jessheim jernbanestasjon når jeg skulle hjem på perm en gang. Var en Ford Sierra XR4x4i med 2.8 V6 og greier, var jo moderat pent stylet. kom tilbake og så bilen med knuste ruter, bulker i dører osv. virka som noen hadde hivd stein på den. Lykter var også knust. Dessuten så hadde det regnt helgen, så den var jo blaut inni.
Så gikk jeg for å anmelde forholdet, men så sa politiet at jeg kunne ikke annet enn å vente dette, fordi den spesielle bilen provoserte miljøet på jessheim. FY FAEN så forbanna jeg ble. Tenk å si noe slikt da?

hvis vi trekker en hypotetisk paralell, så betyr det at ser du ei fin jente i miniskjørt og struttende pupper på jessheim, og noen får lyst til å hoppe på a bak ei busk eller noe, så kan man si i sitt forsvar at hun praktisk talt ba om det, og slippe unna med det?

Nei fyfaen så teit. Skjønner ikke at det går ann jeg.


2.5" Procomp
7" WarnFlares
33x12,5 MTR
Warn x8000i Winch

#44 Eivind37

Eivind37

    Grand offroader

  • Medlem
  • PipPipPipPip
  • 613 Innlegg:

Posted 24 July 2004 - 23:00

Vel Mad Max!
Klart bilen til Amund ikke så strøken ut....enig i det.
Men....
Likevel maktmisbruk.....og vi her på berget har så innmari lett for å finne oss i absolutt alt.
Å anmelde saken er vår måte å si i fra til etaten at dem har tråkket over en grense og bør holde seg til regelverket som vi alle må følge.

Et annet moment i denne saken er frihetsaspektet!
Bilen er Amund sin eiendom.....som han råder over. Ingen har rett til å innvadere hans eiendom på eget godtbefinnende.
Da skal det foreligge sterke grunner til det i tilfelle.....så mitt tinntrykk her er maktmisbruk overfor Amunds eiendom og krenkelse av denne.
Jeg er jo selvfølgelig ening at om det foreligger sjelig grunn til mistanke skal det handles, men ikke på den måten Amund ble behandlet på.
Og....jeg har hatt MASSE med politiet å gjøre....og er veldig klar over deres retningslinjer.
Dette ser for meg ut som en Cowboymentalitet som ikke er en naturlig del av vår kultur.
Politiet skal fungere som et serviceorgan for samfunnets borgere.

#45 harry_Sub

harry_Sub

    Grand offroader

  • Medlem
  • PipPipPipPip
  • 877 Innlegg:

Posted 25 July 2004 - 23:00

Klarer ikke unngå og kommentere denne jeg heller.... Terskelen for at politiet skal ha sjelelig grunn til mistanke er ikke spessielt høy, og det kan vel i og for seg være greit i enkelte tilfeller. Bilen ser jo ikke akkurat pen ut da, så her er vel terskele allerede lagt for amund sin del.

Men tenk på dette, om onkel hadde blitt anmeldt i hytt og gevær for å gjøre jobben sin, brukt timesvis på å få ransakelsesordre osv. Tror ikke f.eks simonsays hadde fått tilbake bilen sin da nei..... Men klart, at de oppfører seg som SS hører ingen steds hjemme, men det tilhører vel sjeldenhetene at de gjør det. Selv ble jeg stoppet av onkel og BT 10 ganger i fjor, og alle gangene var de jo hyggelige, titter litt rundt bilen og ber meg blåse for så å si god tur videre.


-Jon

#46 EvoMan

EvoMan

    PajeroTeam

  • Moderator
  • PipPipPipPipPipPip
  • 6501 Innlegg:

Posted 25 July 2004 - 23:00

en ting må jo sies da, de åpnet panseret for så å sjekke et nummer på plata over radiatoren istedet for å sjekke chassinummeret som alle amerikanere stort sett har inn under front ruta og sjekke det opp mot skilt nummeret.. bilen ble tauet inn av en kompis av meg pga at det satt falske skilter på bilen.... noe det IKKE gjorde.

så uannset bør fru politi sjekke de riktige tingene først .



#47 Amund

Amund

    4x4-Høvding

  • Medlem
  • PipPipPipPipPipPip
  • 8481 Innlegg:

Posted 25 July 2004 - 23:00

Til alle som syns bilen min er så stygg:



#48 ShuDuck

ShuDuck

    x-mod og pirat...

  • Medlem
  • PipPipPipPipPipPip
  • 4142 Innlegg:

Posted 25 July 2004 - 23:00

Yeah those fawkers, thinking your lady is ugly



#49 harry_Sub

harry_Sub

    Grand offroader

  • Medlem
  • PipPipPipPip
  • 877 Innlegg:

Posted 25 July 2004 - 23:00

Ehh .. Tar den jeg ... skal vel egentlig ikke si noe da mitt karosseri er mere rust en stål sad.gif
Men i onkels øyne er den nok ikke like pen

-Jon
"Chevy is not a car, it's a lifestyle"

#50 Team Low Cost Offroad

Team Low Cost Offroad

    --- rubrikk til salgs ---

  • Medlem
  • PipPipPipPipPip
  • 1599 Innlegg:

Posted 26 July 2004 - 23:00

<blockquote id="quote"><font size="1" id="quote"><b id="quote">Kopi av melding:</b id="quote"></font id="quote"><table border="0" id="quote"><tr id="quote"><td class="quote" id="quote"><font size="1" id="quote">Til alle som syns bilen min er så stygg:




<i><div align="right">Opprinnelig postet av Amund</div id="right"></i>
</td id="quote"></tr id="quote"></table id="quote"></blockquote id="quote"><font size="2" id="quote"></font id="quote">

Hehe... Du fikk ihvertfall byttet ut det bulka skiltet ditt


Team Low Cost Offroad
--------------------------------
1986 Lada Niva 4x4 1600 | 27.8” Maloya Cresta Special TWI | Mer Kommer….
1995 Lada Niva 4x4 1.9D (”DeleBil”)

#51 Amund

Amund

    4x4-Høvding

  • Medlem
  • PipPipPipPipPipPip
  • 8481 Innlegg:

Posted 26 July 2004 - 23:00

<blockquote id="quote"><font size="1" id="quote"><b id="quote">Kopi av melding:</b id="quote"></font id="quote"><table border="0" id="quote"><tr id="quote"><td class="quote" id="quote"><font size="1" id="quote">

Hehe... Du fikk ihvertfall byttet ut det bulka skiltet ditt

<i><div align="right">Opprinnelig postet av Team Low Cost Offroad</div id="right"></i>
</td id="quote"></tr id="quote"></table id="quote"></blockquote id="quote"><font size="2" id="quote"></font id="quote">

Neida, det er det samme gamle det biggrin.gif

#52 wazzza

wazzza

    oljearbeider/bilberger

  • Supermedlem
  • PipPipPipPipPipPip
  • 3657 Innlegg:

Posted 26 July 2004 - 23:00

Amund: du kan antakelig ikke anmelde politiet, mn du kan vel søke erstatning for skada panser? synes at jeg leste at de hadde ødelagt sparklingen din. kan du ta dem for det?

__________________________________________________

<font color="blue">"it`s the sound of eight hard workin`sylinders that matters"</font id="blue">

#53 Amund

Amund

    4x4-Høvding

  • Medlem
  • PipPipPipPipPipPip
  • 8481 Innlegg:

Posted 26 July 2004 - 23:00

Vel, panseret mitt var rimelig herpa fra før og skal byttes, ble litt skraping i plata bak panseret fordi de bare har bretta panseret opp over ruta og vinduspussern sånn at panseret bøyde seg, når de lukket det igjen subba det nedi, og kneip når jeg skulle åpne det. Men det er ingen big deal, jeg gidder ikke lage noe bråk om det, jeg er egentlig veldig fornøyd som fikk igjen skilta... bilen min er jo ikke heeelt godkjent enda heller, så jeg bør nok ligge litt lavt. smile.gif

Men det kosta meg en del pes da, det var jeg litt sur for, men det har gått over nå wink.gif

#54 sebba

sebba

    Nytt medlem

  • Medlem
  • Pip
  • 39 Innlegg:

Posted 07 August 2004 - 23:00

snuuut er uuuut