Gå til innhold



Foto
- - - - -

The CHEVY Garage


This topic has been archived. This means that you cannot reply to this topic.
589 replies to this topic

#481 bucholzi

bucholzi

    Offroader

  • Medlem
  • PipPipPip
  • 479 Innlegg:

Posted 03 May 2004 - 23:00

Kopi av melding:

P-U'n min var i utganspunktet helt jæv.. stiv. Det er den fortsatt, men betydlig mykere bak enn før. En P-U med stive aksler får aldri blitt noen personbil. Skaibenken er med på å forsterke dette inntrykket betraktelig. Den trives best med 3-400 kg på planet.
Med å bruke 4 tomms fjører foran, kan du fjærne krengings-staget. Ikke nødvendig, men en stor fordel i terrenget. De nye 4" fjørene foran, er stivere enn orginalfjørene. Derfor kan du fjerne staget uten at bilen krenger nevneverdig mer i svingene.
En P-U er jo ikke bygd for fart, da bruker jeg 320 til kjærringa...biggrin.gif:D:D
Det subbet foran med 35 tommere, men bare i veldig ulendt terreng. Med hjulet presset opp inn i framskjermen, og fullt rattutslag gikk det borti.
Smalt på karosseriløft på 2 tommer og dermed subber det aldri.
Skal du bruke bilen mest langs veien, holder det med 4 tomms løft når du kjører 35x12,5.
Bruker du 10 tomms felger bak, og 8 tomms foran, holder hjulene seg innenfor skjermene.

Trond

Go Chevy and Go Diesel - twice the size and twice the stink

Opprinnelig postet av Chevy4X4Van



Ok, jeg forventer ikke akkurat silkemyk ferd men kanskje at æ slepp å måtte bruke nyrebelte iallefall. Nu e d jo både dobbelt opp med dempera og luftfjæring framme itillegg, så det e mulig noe av skylda ligg der da. Men han treng uansett litt løft, og 4" e kanskje passe mye utan at 33" dekkan ser pinglat ut. Også kan man da kanskje presse på 35" seinar.

- Simen
'89 XJ 4.0
Fine greier, berre ræva.

#482 Landyman

Landyman

    Offroader

  • Medlem
  • PipPipPip
  • 127 Innlegg:

Posted 05 June 2004 - 23:00

Macho!!

#483 Chevy-Sheriff

Chevy-Sheriff

    Out for Justice

  • Medlem
  • PipPipPipPipPipPip
  • 3129 Innlegg:

Posted 12 May 2004 - 23:00

NYTT FRA GARAGEN:

Jeg har hatt endel problemer med BEADLOCK'ene som jeg kjører med i biltrail.
Løsningen har vært å gå den "grønne sti", altså å male de grønne.
Dette harmonerer mere med underlaget, og dermed oppfordrer jeg underlaget til å gi bedre "traction".
Det merkelige er at ingen innen biltrail har oppdaget dette før...wtf.gifwtf.gifwtf.gif

Jeg kan vel bare vente til lørdag, i Brummendal, da møter nok hele biltrail-eliten med grønne miljøvennige beadlock.wink.gifwink.gifwink.gifwink.gif

En mindre detalj, men vært og nevne, er de små 1-2mm tappene jeg har påsveisett innsiden av beadlock'en. Altså den siden som er mot dekket.
I tillegg er det brukt sikaflex.......

Sikaflex er også brukt på dekket, til å reparere skrammer og sår. I tilegg forventer jeg bedre FLEX, som navnet tilsier.

Det ene fordekket måtte vulkes på ikke mindre enn 3 steder, og jeg har lagt på sikaflex på utsiden.
Det gikk hart utover dekkene mine på Brokelandsheia 1.mai. Skulle tro de hadde vært i toget....

Har også satt i slange i dette dekket.



Som vist på bildet er det også gjort ett desperat forsøk på å få større dekk. 40 kg knust havre er brukt som steroider for å oppnå 38 tommere.
Dette har desverre ikke lykkes.....sleep.gifsleep.gifsleep.gif....vurderer å spørre Johan Olav Koss om hjelp...han vet nok hvordan....


Nå er jeg klar for ny biltrail runde, det blir spennende om dekkene holder.....


Go Chevy and Go Diesel - twice the size and twice the stink

#484 bucholzi

bucholzi

    Offroader

  • Medlem
  • PipPipPip
  • 479 Innlegg:

Posted 12 May 2004 - 23:00

Kopi av melding:
Bilen min, Van'n, er en tidligere Oslo Energi bil. Kjørte visstnok ut i skauen og ødela fronten. Den ble dermed pensjonert. Kjøpte bilen av fyren som retta og lakerte den. Desverre var den da hellakert å så fin ut. Nå kommer rusta.......


Over til Pick-Up'n. Her er bilde av de gamle fjørene:



Som dere ser er det litt av ei bakfjørpakke!!!! Tror du denne bilen var stiv før!!!!!!!
Blitt mye bedere med nye 4 tomms fjører rund baut. Det er 4 tomms fjører fra Pro-Comp., levert av BG-Nor. (det var reklamen !!!)
Litt stivere er den blitt i fronten, og det gjør at man kan hive vekk krengningsstaget.
De gamle framfjørene er av HD-typen og har 3 blader i pakka. Skal selges hvis noen er interresert. Passer Subb, Blazer, P-U.
Nye bakfjører:


De gamle demperne var søppel, så det ble nye dempere, også de fra Pro-Comp. De er orginalt hvite, men det synes ikke jeg var passende på P-U'n, så de fikk et strøk matt-svart.

Demperfestene sitter orginalt under akselen og disse ble flyttet litt opp:


Orginalt sitter også dra-banda opp-ned, alså ned mutterne nedover. Nye U-bolter og topp-plate fra van gjorde om dette.

Neste steg blir en locker i bakakselen. Desverre har ikke ARB laget en applikasjon til 14 bolt FF enda.
Har ARB på 60'n foran høyt på ønskelista!!!!!
Må også få bøyd rør og sveisa bur, og montert 4punksbelter i løpet av vinteren.
Må være et mål å starte i spesial til våren!!!!!

Trond

Go Chevy and Go diesel - twice the size and twice the stink !!!!!!!

Opprinnelig postet av Chevy4X4Van



Har du fortsatt framfjøran liggandes til salgs? Regne ikke med det blir noe heving før neste år, må nesten se hvor mye jeg kan heve uten at det blir kluss med plogen itillegg seff til peng. Men siden han e segen framme, kunne vært kjekt med litt "nye" fjærer.

- Simen
'89 XJ 4.0
'84 Chevy pickup 6.2 (brøytebil)
'91 Subaru legacy SKAL SELGES!
Fine greier, berre ræva.

#485 Chevy-Sheriff

Chevy-Sheriff

    Out for Justice

  • Medlem
  • PipPipPipPipPipPip
  • 3129 Innlegg:

Posted 12 May 2004 - 23:00

de gamle fjørene er solgt til Nannestad-Subb.

Go Chevy and Go Diesel - twice the size and twice the stink

#486 Chevy-Sheriff

Chevy-Sheriff

    Out for Justice

  • Medlem
  • PipPipPipPipPipPip
  • 3129 Innlegg:

Posted 13 May 2004 - 23:00

De som har skiftet fødepumpe på en 6,2, vet at dette ikke akkurat er drømmejobben.
Av en eller annen grunn hadde den begynt å lekke i ett lite hull på den runde flaten.

På en van er dette litt extra trangt. På PU/Subb/K5 kan men komme til ovenifra. Det går ikke på van.

Inn siden på pumpen er slange og klemme. Ut siden derimot er rørkopling. Denne mutteren pleier å være passe rund i kantene, etter tidligere installasjoner. Men den løsnet da tilslutt.
Selve pumpen sitter i to bolter med 11mm hode.
Man må i tillegg fjerne dekselet som sitter igjen med to 10mm. Dette fordi pinnen som driver pumpen som regel sklir ut, og da kan den bomme på armen på pumpen, når denne monteres.

Mont.plate:


Pinnen:



Pinnen tas ut og smøres inn med fett (hjullager), så dyttes den tilbake på plass.

På med fett:


Inn med pinnen:




Dekselet påføres silikon pakning og settes fast med de nederste to 10mm skruene.
Ny pakning følger med til pumpen. Pakningslim påføres begge flater av pakningen og pumpen monteres.
Rør og slanger monteres.....ferdig......trenger ikke engang å lufte.....

Ferdig montert:



Grei jobb, hadde det ikke vært så jæv... trangt, og kroppen ikke hadde absorbert all den dieselen som kommer ut når en kopler fra slanger og rør....


Go Chevy and Go Diesel - twice the size and twice the stink

#487 Chevy-Sheriff

Chevy-Sheriff

    Out for Justice

  • Medlem
  • PipPipPipPipPipPip
  • 3129 Innlegg:

Posted 13 May 2004 - 23:00

Med dette innlegget, skal jeg, etter mine beregninger, få innlegg nr.1000.

KUULT !!!!!

Go Chevy and Go Diesel - twice the size and twice the stink

#488 Mad Max

Mad Max

    4x4-Høvding

  • Medlem
  • PipPipPipPipPipPip
  • 3468 Innlegg:

Posted 13 May 2004 - 23:00

God kveld og gratulerer SKOGENS KONGE...

Tron Rui 91846960
user posted image
NO GUTZ NO GLORY !!!
http://www.offroad.n...page=1&ARCHIVE=

#489 Chevysub

Chevysub

    4x4-Høvding

  • Slettet
  • PipPipPipPipPipPip
  • 4997 Innlegg:

Posted 13 May 2004 - 23:00

Hæpp konge biggrin.gif

Tenkte jeg bare skulle skrive at fødepumpene ruster fra innsiden og til slutt begynner å lekke. Men det visste du sikkert fra før biggrin.gif

Subbeløs, men ikke motløs

#490 ShuDuck

ShuDuck

    x-mod og pirat...

  • Medlem
  • PipPipPipPipPipPip
  • 4142 Innlegg:

Posted 13 May 2004 - 23:00

Hurra! jeg vil også bli elg biggrin.gif eller.. nei kvekk



#491 Chevysub

Chevysub

    4x4-Høvding

  • Slettet
  • PipPipPipPipPipPip
  • 4997 Innlegg:

Posted 13 May 2004 - 23:00

Frosk ? biggrin.gif

KVÆÆÆÆK

Subbeløs, men ikke motløs

#492 eskild

eskild

    Grand offroader

  • Medlem
  • PipPipPipPip
  • 612 Innlegg:

Posted 13 May 2004 - 23:00

Ikke rart dere får 1000 innlegg, med så mange fornuftige kommentarer.....wink.gifwink.gifwink.gif

Eskild

K5 * (noun) pronounced KAY*FIVE From the Latin meaning: Best damn do everything and go anywhere rig you could ever want

#493 Chevysub

Chevysub

    4x4-Høvding

  • Slettet
  • PipPipPipPipPipPip
  • 4997 Innlegg:

Posted 13 May 2004 - 23:00

Tsk tsk cool.gif

Subbeløs, men ikke motløs

#494 Chevy-Sheriff

Chevy-Sheriff

    Out for Justice

  • Medlem
  • PipPipPipPipPipPip
  • 3129 Innlegg:

Posted 17 May 2004 - 23:00

OPPSUMMERING NC#2 Brummendal, lørdag 15 mai:


Nytt race, nå i "nærmiljøet", bare 14 mil hjemmefra..biggrin.gif:D:D
Kjørte P-U'n opp for egen maskin, tidlig deenne morgenen. Start kl.9 og teknisk fra kl.7, gjorde at jeg måtte opp kl.04:30......gjesp.....
Henta broder'n, Atle, som var co-driver denne dagen.

Vi ankom kjørefeltet litt før 7, ja P-U gjør faktisk 100 km/t....cool.gifcool.gif

Da ble det dekkskift, og teknisk kontroll, og frokost +kaffe.
Så sjekket vi løypene:
De var utrolig flotte. Krevende, men ikke umulige. Kjente sommerfuglene begynne å fly i magen....
Ventet i spenning på Humvee'n til Carl Are, som desverre ikke dukket opp sleep.gifsleep.gif....håper han skal til Sokndal i juni....
Dermed var det bare Tom AG og meg i Spesial....igjen...

Vi ga gass, og kjørte to seksjoner før problemene begynte.....det jævl... dekket som var lappet 3 steder, og isatt slange, var lekk....mad.gifmad.gif
Jeg så for meg det samme som hendte på sørlandet...måtte bryte hele runden.....fish.gif
MEN...faen heller, vi kjørte til depo og satt på det ene dekket jeg skulle kjøre hjem med.
Det funka BRA !!!!!
Kjørte de testerende 8 seksjonene med vekslende hell.
Det ble endel rygging..mad.gif, og nedkjøring av trær og buskass.biggrin.gif:D:D
Desverre ble Tom, som hadde Junkern son co-driver, for vanskelig å slå denne gangen.
Men jeg må si meg kjempefornøyd med runden. Bilen fungerte bra. Ingen bulker i karosseriet denne gangen, bare ett avkjørt eksosanlegg, og en litt bøyd travers.....biggrin.gifdevil.gifbiggrin.gif
Skal jeg klare å slå Tom i dette terrenget, må jeg nok innvestere i andre dekk. Portalene på moggen til Tom unngår med letthet steiner og fjell, som diffene mine slår nedi. Med 0,6 bar i dekkene er ikke 35tommerne særlig høye......
38,5x16 BajaClaw kan bli reddningen.....biggrin.gif:D:D....hvis lommebika tillater det...sleep.gifsleep.gif....sponsorer?????

En kjempe dag i grustaket i Brummendal !!!!!!!

Trond

Go Chevy and Go Diesel - twice the size and twice the stink

#495 Mad Max

Mad Max

    4x4-Høvding

  • Medlem
  • PipPipPipPipPipPip
  • 3468 Innlegg:

Posted 17 May 2004 - 23:00

Jeg gleder meg helt utrolig til å henge meg med på dette sirkuset..

Tron Rui 91846960
user posted image
NO GUTZ NO GLORY !!!
http://www.offroad.n...page=1&ARCHIVE=

#496 Chevy-Sheriff

Chevy-Sheriff

    Out for Justice

  • Medlem
  • PipPipPipPipPipPip
  • 3129 Innlegg:

Posted 17 May 2004 - 23:00

Jeg har hørt om begrepet :

"Cut & Paste"

...vel, nå har jeg cut'a.......

Go Chevy and Go Diesel - twice the size and twice the stink

#497 bucholzi

bucholzi

    Offroader

  • Medlem
  • PipPipPip
  • 479 Innlegg:

Posted 17 May 2004 - 23:00

quote:
[
Skal jeg klare å slå Tom i dette terrenget, må jeg nok innvestere i andre dekk. Portalene på moggen til Tom unngår med letthet steiner og fjell, som diffene mine slår nedi. Med 0,6 bar i dekkene er ikke 35tommerne særlig høye......
38,5x16 BajaClaw kan bli reddningen.....biggrin.gif:D:D....hvis lommebika tillater det...sleep.gifsleep.gif....sponsorer?????


Du får barbere av 2" av 14 boltern, ihvertfall.


'89 XJ 4.0
'84 Chevy pickup 6.2 (brøytebil)
'91 Subaru legacy SKAL SELGES!
Fine greier, berre ræva.

#498 Chevy-Sheriff

Chevy-Sheriff

    Out for Justice

  • Medlem
  • PipPipPipPipPipPip
  • 3129 Innlegg:

Posted 20 May 2004 - 23:00

ENDELIG !!!!!!!

Fikk endelig på nye hjul.
Har kjørt rundt på 235x85 siden piggdekksesongen slutta..fish.giffish.giffish.gif

De gamle sommerhjula, BFG Mud i 35x12,5 er brukt som race hjul på pickup'n.

Nå står det 315x75x16 på van.......35 tommere igjen...endelig..biggrin.gif:D:D






Go Chevy and Go Diesel - twice the size and twice the stink

#499 Chevy-Sheriff

Chevy-Sheriff

    Out for Justice

  • Medlem
  • PipPipPipPipPipPip
  • 3129 Innlegg:

Posted 13 September 2004 - 23:00

Hadde tenkt å ta av skiltene på Hunter'n og ofre'n til trail'en.

MEN, DET GJØR JEG IKKE !!!!! tar av skiltene altså !!!

Nå ble du vel glad, Per F !!![:D]biggrin.gifwink.gifwink.gifbiggrin.gif:D

Siden det er lastebil, er det "halv" årsavgift.
Jeg har i tillegg funnet ut at forsikringsselskapet mitt har GÅRDSBILFORSIKRING !!!!!
Og det er mye rimligere enn vanlig forsikring!!!
Noen bruksbegrensninger er det men sikkert ikke no jeg må bry meg så mye om..biggrin.gif:D

I tillegg må jeg ha framogtilbaketiljobb bil, når VAN skal repareres....

Go Chevy and Go Diesel - twice the size and twice the stink

President of Taliban Hunting Club

#500 Per F

Per F

    Team x-files

  • Supermedlem
  • PipPipPipPipPipPip
  • 4284 Innlegg:

Posted 13 September 2004 - 23:00

Puuuuuhhh!!!!laugh.giflaugh.giflaugh.gifwink.gifblush.gif

Per
Privat: 91791531 Per@offroad.no
Jobb: 23032000 Mfa@offroad.no