Kopi av melding:
P-U'n min var i utganspunktet helt jæv.. stiv. Det er den fortsatt, men betydlig mykere bak enn før. En P-U med stive aksler får aldri blitt noen personbil. Skaibenken er med på å forsterke dette inntrykket betraktelig. Den trives best med 3-400 kg på planet.
Med å bruke 4 tomms fjører foran, kan du fjærne krengings-staget. Ikke nødvendig, men en stor fordel i terrenget. De nye 4" fjørene foran, er stivere enn orginalfjørene. Derfor kan du fjerne staget uten at bilen krenger nevneverdig mer i svingene.
En P-U er jo ikke bygd for fart, da bruker jeg 320 til kjærringa...:D
Det subbet foran med 35 tommere, men bare i veldig ulendt terreng. Med hjulet presset opp inn i framskjermen, og fullt rattutslag gikk det borti.
Smalt på karosseriløft på 2 tommer og dermed subber det aldri.
Skal du bruke bilen mest langs veien, holder det med 4 tomms løft når du kjører 35x12,5.
Bruker du 10 tomms felger bak, og 8 tomms foran, holder hjulene seg innenfor skjermene.
Trond
Go Chevy and Go Diesel - twice the size and twice the stink
![]()
Opprinnelig postet av Chevy4X4Van
Ok, jeg forventer ikke akkurat silkemyk ferd men kanskje at æ slepp å måtte bruke nyrebelte iallefall. Nu e d jo både dobbelt opp med dempera og luftfjæring framme itillegg, så det e mulig noe av skylda ligg der da. Men han treng uansett litt løft, og 4" e kanskje passe mye utan at 33" dekkan ser pinglat ut. Også kan man da kanskje presse på 35" seinar.
- Simen
'89 XJ 4.0
Fine greier, berre ræva.