The CHEVY Garage
#441
Posted 11 April 2004 - 23:00
will travel for mud and parts
#442
Posted 11 April 2004 - 23:00
#443
Posted 11 April 2004 - 23:00
#444
Posted 07 August 2004 - 23:00
Kopi av melding:
Mad Max må jo føle seg litt mobbet i dette forumet???..... får håpe han er like tøff som sugga..... he he PS... kansje lurt å få tak i et helt støttestag til transfer kassa di i samme slengen Sheriff???
Opprinnelig postet av EKJ
Mr MM er tøffere enn sugga, og hvis noen går for langt får de nok høre det...
Ang. støttestaget til transfern, det har røket i gearkasse festet. der røyk bolten. Så har den røket nede ved transfern, og staget er borte.
Dette staget har en tendens til å knekke, så jeg har laget en annen patent. Har noen bilder jeg kan legge ut.
Go Chevy and Go Diesel - twice the size and twice the stink
#445
Posted 11 April 2004 - 23:00
#446
Posted 11 April 2004 - 23:00
Kopi av melding:
Jaså Espen, henger hos Trond uten meg? Sjalu. IH'n kommer på onsdag, Trond, jeg kan jo svinge oppom og brife litt? Trenger du å spyle noe, hihi.
Opprinnelig postet av Amund
JA , jøss, kom bare innom. Det hadde vært artig å sett grom-brannbilen.
Trenger kansje en tarmskylling ?????
Go Chevy and Go Diesel - twice the size and twice the stink
#447
Posted 12 April 2004 - 23:00
Fant forøvrig denne på loftet til svigerfar:
Testing av flex:
Prates.. Tom
'87 MB 280GE
'63 Unimog-S 404
#448
Posted 12 April 2004 - 23:00
Fikk på bodyløftet. Det hadde vært fint om BOLTENE I SETTET HADDE VÆRT AV RIKTIG LENGDE !!!!!
I tillegg er det ikke med klosser til support av planet mot ramma på de stedene den ikke er festet med bolter.
DVS. planet er festet med totalt 8 bolter, men ligger an mot ramma på 14 steder.
Beklager BG-Nor, det blir ikke topp-karrakter på dette body-lift settet!!!!!
Her kommer noen bilder til av prosessen:
4 av boltene som hytta er festet med, er skrudd nedenfra, med ett firkanta gjengestykke i profil under gulvet. En av disse boltene satt så fast, at firkantklossen løsna og gikk rundt. Dermed måtte jeg ta hullsaga og skjere meg ned til profilen ovenifra. Da fikk jeg sveisa fast skiva:
Gearspak-stanga ble forlenget med pinnen som fulgte settet.
Som nevnt ligger planet mot ramma på 14 steder, men kun 8 klosser følger med.
Her ble løsningen å kappe til rør biter på 2tommer og sveise fast i ramma:
Go Chevy and Go Diesel - twice the size and twice the stink
#449
Posted 06 August 2004 - 23:00
#450
Posted 12 April 2004 - 23:00
Når det gjelder klosser der det ikke er bolter (Suport klosser) er alle med i settet til Subben.
Har fått lagd noen fine skiver som jeg skal bruke på de 2 boltene som er for lange. Noe må jeg da gjøre på jobb:P:P:P
Hvorfor må det være så stort??? I så fall må det være en Subb!!!!
#451
Posted 05 August 2004 - 23:00
Tommy Olsen
#452
Posted 05 August 2004 - 23:00
....det du setter gassfoten borti, har jo en tendens til å gå i stykker....
Go Chevy and Go Diesel - twice the size and twice the stink
#453
Posted 05 August 2004 - 23:00
Tron Rui 91846960
NO GUTZ NO GLORY !!!
http://www.offroad.n...page=1&ARCHIVE=
ALLTID 1 meter foran Roger..
#454
Posted 05 August 2004 - 23:00
Subb-up på "rampa":
Transfer og defekt adapter:
Defekt adapter:
Blid mekaniker: :D
Den blide mekanikern ble litt sur da han oppdaget SPREKK I DET "NYE" ADAPTERET.
Sånn er det å kjøpe brukt, og ikke sjekke GRUNDIG!!!
Blir en tur til Granlunds garage så jeg får bytta det.
Det kribler i gassfoten etter å få subb-up'en ut i skogen og opp over trærne igjen........tror også bilen lengter etter å bli missbrukt i skogen...
Go Chevy and Go Diesel - twice the size and twice the stink
#455
Posted 14 April 2004 - 23:00
Hytta hadde to hull i nedre del , på hver side.
Umulig å komme til, hvis ikke planet er fjernet.....og det er det jo nå om dagen.
Kutta vekk markspist metall, og sveisa inn noe nytt amerikansk stål:
Go Chevy and Go Diesel - twice the size and twice the stink
#456
Posted 14 April 2004 - 23:00
På bildene under ser dere ei jente som synes det er FRYKTELIG URETTFERDIG at man må være 12 år for å være co-driver i Biltrail...........og hun er bare snart 7........lenge å vente det...
Go Chevy and Go Diesel - twice the size and twice the stink
#457
Posted 14 April 2004 - 23:00
Hvorfor må det være så stort??? I så fall må det være en Subb!!!!
#458
Posted 01 August 2004 - 23:00
Når det gjelder godkjenning, kan du klare det sjøl. BG Nor gir anbefallingspapirer, som vel egentlig bare forteller at delene du har brukt er beregnet for bilen.
Ett medlemskap i Amcar kan gi deg god hjelp på veien. De skriver ett anbefallingsbrev som hjelper mye.
Husk å calibrere spedometeret hos firma som gjør dette. Papirer på dette gjør det lettere å få større dekkdimm. i vognkortet.
Det er INGEN snarveier å ta her. Snakk med BT, få dokumentasjon på forhånd. Da kan godkjenningen gå som en drøm etterpå.
Skulle du møte "feil" mann på BT, som avviser hele prosjektet, prøver du ett annet biltilsyn.
Go Chevy and Go Diesel - twice the size and twice the stink
#459
Posted 31 July 2004 - 23:00
du lurte på den hevingen du gjorde på suburban med deler fra bg-nor er det mye jobb??? og er det vanskligt og gjøre? har skrud bil før men ikke så mye under. og vis det er heve sett fra bg-nor for man det godkjent da eller løner det seg og la for exmp bg-nor gjøre det??
Vikeplikt?
Hva f** er vikeplikt kjører da suburban trenger ikke slikt da
Mvh
Tord Aasen
It Konsulent
#460
Posted 03 July 2004 - 23:00