Gå til innhold

Foto
- - - - -

The CHEVY Garage

This topic has been archived. This means that you cannot reply to this topic.
589 replies to this topic

#401 Chevy-Sheriff

Chevy-Sheriff

Out for Justice

• Medlem
  • PipPipPipPipPipPip
  • 3129 Innlegg:

Posted 30 March 2004 - 23:00

Kopi av melding:
Gratulerer med godkjent bil da. biggrin.gif Like moro hver gang det der tongue.gif

Ante jeg en aldri så liten svetting når dem fant ut at det var noe feil på chassi.nr ? Da hadde jeg blitt varm og kald på en tror jeg sad.gif Men fint at det løste seg da.

Var det feil skrevet på dataen dems bare ?

Opprinnelig postet av Chevysub

Jada, kjekkt med godkjent bil. Det ble en 1.'er mangel: Slitt pedalgummi!!!!! Men med en så heftig race-vogn er jo dette standard slite-del tongue.gif:P:P:P....vel det var BREMSE-pedalgummi'n som var slitt...blink.gifblink.gifblink.gif

Feilen i chassi nr. viste jeg om, det fant dem ut på tollvesenet når jeg kjøpte bilen. Måtte tolles, Ambasaden slapp det. De skrev en "statistisk oppretting", et skjema i 2 eksemplarer, og ba meg levere ved omreg. Dette gjorde jeg, men blå-øyd som jeg er, sjekka jeg jo ikke at biltilsynet hadde gjort jobben riktig. Det hadde de altså IKKE.
Dermed ble det full sjekk idag. Det viste seg at bilen i alle år her i Norge har gått med freil chassi nr. i vognkortet. Altså en skrivefeil fra første gang bilen ble reg. i Norge......ops !!!!!

Det værste er egentlig at bilen ble EU godkjent hos Autoklinikken i fjor, med feil chassi-nr..........da kan man jo lure på hva annet de ikke sjekka........bl.a. endeleddene i parallell staget, som jeg skiftet ikke lenge etter kjøpet.......lista på useriøse verksteder bare øker gitt......som f.eks Motor Forum Østre Akervei, fortalte min mor at hennes bil hadde blåst toppakkning og sliten reg.reim, kostnad ca. 15 000. Tok sjøl komp.test og fant INGEN feil. I pairer som fulgte med bilen var reg reima bytta for 20tusenKM siden........tolk det som dere vil...jævli useriøst spør du meg!!!!!!

Go Chevy and Go Diesel - twice the size and twice the stink

#402 Chevysub

Chevysub

4x4-Høvding

• Slettet
  • PipPipPipPipPipPip
  • 4997 Innlegg:

Posted 30 March 2004 - 23:00

Ja det er mange verksteder som driver med sånt har jeg inntrykk av. Mora til en kompis fikk taua bobla si til møller/mikkelsen på Rødtvet for mange år siden. Fordi bilen ikke ville gå. Da prøvde dem seg med at hele motoren hadde varmskjært seg, og var kast. Så dem skulle sette inn en ny motor !

Men etter det jeg hadde fått info om var at hun hadde dårlig batteri, og det var derfor den ikke startet.

Så jeg dro ned til Møller, røska ut baksetet og testa med syremåleren, og fant ut at det var en celle som var død, + at det var dårlig stelt med dem andre også.

Da kom verksmesteren og brumma fælt, skulle ikke komme her og komme her. Dette kunne dem !

Jo mulig det sa jeg, men det batteriet er ferdig, så prøv et nytt batteri først, og fikk mye latter og skrål til svar devil.gif

Hva skulle jeg lære dem liksom, som var "fagfolk" Vel sa jeg, jeg er oppvokst på Bussverkstedet på Bjølsen, så jeg kjenner til sånne "flinke" gutter som dere, som kan alt sa jeg, surt.

Nytt batteri ble montert, og prrrrr, motoren gikk så pent atte. Og de flinke gutta traff sine egne penishoder med hakene sine.

Jeg stoler aldri på verksteder, og har ergo aldri noe kjøretøy på verktsted (bortsett fra automaten på subben, bob bob) Gjør alt selv, og vet at da blir det skikkelig gjort, gratis. Og gjør jeg noe feil, så er det også gratis biggrin.gif

Men, det finnes verksteder som er flinke også, men har ikke funnet et enda rolleyes.gif

#403 Roffy

Roffy

Roffy

• Medlem
  • PipPipPipPipPipPip
  • 2287 Innlegg:

Posted 18 August 2004 - 23:00

mange års hard (!) trening ga endelig resultater ;-)

Follow your dreams smile.gif
http://www.offroad.n...sp?TOPIC_ID=911

#404 Mad Max

Mad Max

4x4-Høvding

• Medlem
  • PipPipPipPipPipPip
  • 3468 Innlegg:

Før juls tiden vår var kuul den Roffy...

Tron Rui 91846960
user posted image
NO GUTZ NO GLORY !!!
http://www.offroad.n...page=1&ARCHIVE=
IN ROGER'N WE TRUST..

#405 Roffy

Roffy

Roffy

• Medlem
  • PipPipPipPipPipPip
  • 2287 Innlegg:

Godt jobba MAD MAX smile.gif

#406 Per F

Per F

Team x-files

• Supermedlem
  • PipPipPipPipPipPip
  • 4284 Innlegg:

Posted 17 August 2004 - 23:00

Det er synd at vi ikke ser deg i Svindal, Trond, får håpe du kommer dit neste gang...!

Per
Privat: 91791531 Per@offroad.no
Jobb: 23032000 Mfa@offroad.no

#407 Chevy-Sheriff

Chevy-Sheriff

Out for Justice

• Medlem
  • PipPipPipPipPipPip
  • 3129 Innlegg:

...hmmmm......

......to av de tøffeste profilene på dette forumet blir snart bleieskiftarbeidere......

..JA, det gleder meg !!!!!!!!

Roffy, du har iallefall bevist at litt nattlig nøttegrilling ikke går ut over forplantningsevnen...biggrin.gifwink.gifbiggrin.gifwink.gifbiggrin.gif

#408 chevy4

chevy4

Grand offroader

• Medlem
  • PipPipPipPip
  • 507 Innlegg:

Posted 14 August 2004 - 23:00

tar gjerne ett kurs jeg vis du tror du klarer å lære meg no de ga opp på
skola i sin tid så jeg skriver mye feil men folk får legge god vilja til og prøve og forstå så godt de kan:)

Kopi av melding:
Kopi av melding:
hva med og kjøpe en gammel tur for prese av meg så får du med deg mer om gangen:-)

www.motorgarasjen.com

Opprinnelig postet av chevy4

hva med ett norsk-kurs biggrin.gif

Opprinnelig postet av Roffy

www.motorgarasjen.com

#409 Chevysub

Chevysub

4x4-Høvding

• Slettet
  • PipPipPipPipPipPip
  • 4997 Innlegg:

biggrin.gif

Subbeløs, men ikke motløs

#410 Roffy

Roffy

Roffy

• Medlem
  • PipPipPipPipPipPip
  • 2287 Innlegg:

Kopi av melding:
hva med og kjøpe en gammel tur for prese av meg så får du med deg mer om gangen:-)

www.motorgarasjen.com

Opprinnelig postet av chevy4

hva med ett norsk-kurs biggrin.gif

#411 Chevy-Sheriff

Chevy-Sheriff

Out for Justice

• Medlem
  • PipPipPipPipPipPip
  • 3129 Innlegg:

Igår ble det travers-banking!!!!!

Etter flere runder biltrail, med racevogna på lastebil, har jeg egentlig ikke prøvd bilen i hastigheter over 40-50 km/t.

Jeg satt på gatehjulene, 35 tommer BFG mud, for å teste igår. Kom oppi ca.70 med pikkisen, da en mystisk bankelyd meldte seg.

Kjørte hjem fra jobb, og fikk sjekka under.
Traversen til transferkassa var bøyd opp ca. 5-10 cm. Da ble mellomakslingen bakover pressa nesten opp i bjelken til planet. Ved en hviss hastighet og turtall, da det er mest svingninger i mellomakselen, subba den den planet.

Etter noen timer med retting, og forsterking av ramma ved traversfestet, ble bilen god som ny.

Da tror jeg at jeg er nesten klar for en tur til sørlandet til helgen......

#412 Chevy-Sheriff

Chevy-Sheriff

Out for Justice

• Medlem
  • PipPipPipPipPipPip
  • 3129 Innlegg:

SUR-FOR PRESSE.......

Her er det snakk om bonde-norsk, Roffy.
Ikke rart du ikke skjønner no'.
Men for en "part-time" bonde, er det ikke vanskelig å forstå...biggrin.gif:D

Tar du turen opp til AOK's sommertreff i år også, Roffy ???

Rista/grilla nøtter............?

#413 Subbisen

Subbisen

Offroader

• Medlem
  • PipPipPip
  • 369 Innlegg:

Posted 04 April 2004 - 23:00

Ang heving av 90mod suburban. Var i kontakt med biltilsynet her oppe (Vadsø).
Nevnte at jeg hadde tenkt å heve bilen 4" med nye fjærer. Hevingen kunne bli godkjent, men dekk med rulleomkrets mer enn 5% av orginalt ble vist verre. På de bilene du har bygd opp og fått godkjent, har du hatt ekstra dokumentasjon på dekk? Hvor kan man evt få tak i det til denne bilen?
Hadde tenkt på 315/75-16. Det blir litt teit med orginale hjul når bilen er hevet.
Mvh
Jørn-Vidar

#414 Chevy-Sheriff

Chevy-Sheriff

Out for Justice

• Medlem
  • PipPipPipPipPipPip
  • 3129 Innlegg:

Posted 05 April 2004 - 23:00

Kopi av melding:
Ang heving av 90mod suburban. Var i kontakt med biltilsynet her oppe (Vadsø).
Nevnte at jeg hadde tenkt å heve bilen 4" med nye fjærer. Hevingen kunne bli godkjent, men dekk med rulleomkrets mer enn 5% av orginalt ble vist verre. På de bilene du har bygd opp og fått godkjent, har du hatt ekstra dokumentasjon på dekk? Hvor kan man evt få tak i det til denne bilen?
Hadde tenkt på 315/75-16. Det blir litt teit med orginale hjul når bilen er hevet.
Mvh
Jørn-Vidar

Opprinnelig postet av Subbisen

Hvis du kalibrerer speedometeret mot de nye dekkene, og disse ikke stikker utenfor skjermene, burde det gå å få inn denne dekkdimmen i vognkortet. Ta det opp med biltilsynet igjen, har de først godkjent hevingen, trenger de trolig noen gode argumenter til, for å godkjennne dekkimmensjonen.

Trond

#415 Chevy-Sheriff

Chevy-Sheriff

Out for Justice

• Medlem
  • PipPipPipPipPipPip
  • 3129 Innlegg:

Large-Subb lånte the Chevy Garage på søndag.
Da måtte bilen til kona hans, inn til service.
Bilen er selvfølgelig en K5...biggrin.gif:D:D

Jordingsfeil i baklampa, og brekkwire bytte var noen av service punktene...

#416 EspenK5

EspenK5

Offroader

• Medlem
  • PipPipPip
  • 201 Innlegg:

Fysj han var skitten og fæl !mad.gif

Ikke som når brødrene skiaker er på tur nei. og hvor er arbeidspilsen ?!ohmy.gif

#417 Nannestad-Sub

Nannestad-Sub

Skogens Konge

• Medlem
  • PipPipPipPipPip
  • 1601 Innlegg:

Posted 11 August 2004 - 23:00

Kopi av melding:
desverre kun ledige stillinger i 'male' eller 'røre i spannet' gruppa igjen....

Æ tar da røre jobben. Røre det kan jeg, sist vi hadde vaffler var det jeg som lagde røra. Alle kom med poistive innspill på hvor bra røra var:blink:blink.gifblink.gifblink.gifblink.gifblink.gifblink.gifblink.gif

Å male hater jeg, glad det er lakk på Subben:P:P:P:P:P:P

Hvorfor må det være så stort??? I så fall må det være en Subb!!!!

#418 chevy4

chevy4

Grand offroader

• Medlem
  • PipPipPipPip
  • 507 Innlegg:

www.motorgarasjen.com

#419 Amund

Amund

4x4-Høvding

• Medlem
  • PipPipPipPipPipPip
  • 8481 Innlegg:

Jeg kan ta jobben med å slippe clutchen litt brått og se om den detter sammen på midten? Ser ut som den er på god vei... biggrin.gif

#420 Chevy-Sheriff

Chevy-Sheriff

Out for Justice

• Medlem
  • PipPipPipPipPipPip
  • 3129 Innlegg:

Kopi av melding:
Du trenger vell egentlig en som kan drikke litt sprit også...
Opprinnelig postet av Mad Max

...det tar jeg som en forpliktende påmelding.....biggrin.gif:D;)wink.gifbiggrin.gif:D

...noen andre......???????
...nå er begge formenn posisjonene opptatt.....desverre kun ledige stillinger i 'male' eller 'røre i spannet' gruppa igjen......

....og ja, en ledig stilling til : 'løpe å hente drekkevarer' jobben