Gå til innhold



Foto
- - - - -

The CHEVY Garage


This topic has been archived. This means that you cannot reply to this topic.
589 replies to this topic

#461 Chevy-Sheriff

Chevy-Sheriff

    Out for Justice

  • Medlem
  • PipPipPipPipPipPip
  • 3129 Innlegg:

Posted 21 April 2004 - 23:00

Etter dette stuntet .....:




......skjedde dette:




Tok konsekvensene av dette og har bestillt BEAD-LOCKS !!!!!!!

Får de trolig over helgen, og de er da forhåpentligvis monteret før Norges Cup åpningen på Brokelandsheia 1.mai !!!!!!!!!
Da skal jeg bulke mindre og kjøre bedre!!!!!biggrin.gif:D:D:D

PS trenger DEKK-SPONSOR........37x13x16,5 BOGGERE er vel tingen.

Go Chevy and Go Diesel - twice the size and twice the stink

#462 Espen4x4

Espen4x4

    Grand offroader

  • Medlem
  • PipPipPipPip
  • 622 Innlegg:

Posted 29 July 2004 - 23:00

Kopi av melding:
Eller heving og 33" på hengeren, det hadde blitt tøft!!!!



Ja ja ja ja!!!tongue.gif:P:Pheving og 35 på henger'n!! Photoshop!! NÅ!!

1988 Suburban.hevet 4".315 75 16

#463 Per F

Per F

    Team x-files

  • Supermedlem
  • PipPipPipPipPipPip
  • 4284 Innlegg:

Posted 28 July 2004 - 23:00

Eller heving og 33" på hengeren, det hadde blitt tøft!!!!

Per
91791531 / 64988722
Per@offroad.no / Ptf@c2i.net
JIPPI: JEG HAR FERIE!!!!

Team X-Files (Du tror det ikke før du ser det!)

#464 Chevy-Sheriff

Chevy-Sheriff

    Out for Justice

  • Medlem
  • PipPipPipPipPipPip
  • 3129 Innlegg:

Posted 05 September 2004 - 23:00

Noen som har hørt om disse gutta ????

Fant denne på nettauksjon for en tid tilbake, og MÅTTE bare kjøpe.

Tøffeste band-navnet jeg har hørt om:

JOHNNY DIESEL & the INJECTORS.......biggrin.gif:D:D:D:D

Har enda ikke blåst støvet av platespillern og prøvd skiva...









Go Chevy and Go Diesel - twice the size and twice the stink

President of Taliban Hunting Club

#465 Per F

Per F

    Team x-files

  • Supermedlem
  • PipPipPipPipPipPip
  • 4284 Innlegg:

Posted 28 July 2004 - 23:00

Tror du må heve draget litt, da trives hesten bedre også....!
Dritkul å se på i hvertfall


Per
91791531 / 64988722
Per@offroad.no / Ptf@c2i.net
JIPPI: JEG HAR FERIE!!!!

Team X-Files (Du tror det ikke før du ser det!)

#466 Espen4x4

Espen4x4

    Grand offroader

  • Medlem
  • PipPipPipPip
  • 622 Innlegg:

Posted 28 July 2004 - 23:00

Ord blir små stilt ovenfor så vakre skaperverk............ser du har fått malt hjulkapslene også..ikke dumt det der!

1988 Suburban.hevet 4".315 75 16

#467 Chevy-Sheriff

Chevy-Sheriff

    Out for Justice

  • Medlem
  • PipPipPipPipPipPip
  • 3129 Innlegg:

Posted 28 July 2004 - 23:00

Jepp, tilbake fra ferie!!!!

Og ett par dager etter jeg kom hjem, ble en av hesten bitt av huggorm.
Måtte frem med den gamle hestehengern og kjøre dyret til vetrinærhøyskolen.
Da fant jeg ut hvor dårlig stand hengeren var i, og måtte begynne å reparere.
Prosjekt "hestehenger" begynte....

...og det tok litt av.....men resultatet ble den tøffeste hestehenger'n nord for Bagdad....:
















Go Chevy and Go Diesel - twice the size and twice the stink

#468 Chevy-Sheriff

Chevy-Sheriff

    Out for Justice

  • Medlem
  • PipPipPipPipPipPip
  • 3129 Innlegg:

Posted 28 July 2004 - 23:00

Må nok bruke Van og trekke med foreløpig.
Trenger kule med 6 eller 8 tomms dropp, og å sette på "gate" hjula mine, 35" BF Mud-terrain.
Da blir nok hesten litt mer fornøyd.

Go Chevy and Go Diesel - twice the size and twice the stink

#469 Chevy-Sheriff

Chevy-Sheriff

    Out for Justice

  • Medlem
  • PipPipPipPipPipPip
  • 3129 Innlegg:

Posted 28 April 2004 - 23:00

......OG BEADLOCK's KOM I HAVN FØR 1 RUNDE I NORGESCUP'n:












Go Chevy and Go Diesel - twice the size and twice the stink

#470 Chevy-Sheriff

Chevy-Sheriff

    Out for Justice

  • Medlem
  • PipPipPipPipPipPip
  • 3129 Innlegg:

Posted 28 April 2004 - 23:00

ALT ER PAKKET OG KLART FOR TUR TIL BROKELANDSHEIA OG N.C OG S.C TIL HELGEN:




Go Chevy and Go Diesel - twice the size and twice the stink

#471 Jeepir

Jeepir

    4x4-Høvding

  • Medlem
  • PipPipPipPipPipPip
  • 3070 Innlegg:

Posted 28 April 2004 - 23:00

Lykke til sier jeg..

#472 Chevy-Sheriff

Chevy-Sheriff

    Out for Justice

  • Medlem
  • PipPipPipPipPipPip
  • 3129 Innlegg:

Posted 28 April 2004 - 23:00

Kopi av melding:
Lykke til sier jeg..

Opprinnelig postet av Jeepir



Takk for det !!!!!

Kommer du å knipser kuule&tøffe bilder ?????

Go Chevy and Go Diesel - twice the size and twice the stink

#473 Jeepir

Jeepir

    4x4-Høvding

  • Medlem
  • PipPipPipPipPipPip
  • 3070 Innlegg:

Posted 28 April 2004 - 23:00

Rekker ikke det, desværre.. Først har jeg nesten helt sikkert helge-vakt, så er Paja på verksted, så å kjøre en Opel Corsa ned dit, så idealist er jeg nok desværre ikke, litt dumt, men that`s life, sorry.. wink.gif

Men det er jo Rena snart, og mulighetene for å bli festet på minne-brikken er jo helt klart til-stede, uansett lykke til.. wink.gifwink.gifwink.gif

#474 Mad Max

Mad Max

    4x4-Høvding

  • Medlem
  • PipPipPipPipPipPip
  • 3468 Innlegg:

Posted 29 April 2004 - 23:00

Lykke til TronD..

Skal du til Rena???

Tron Rui 91846960
user posted image
NO GUTZ NO GLORY !!!
http://www.offroad.n...page=1&ARCHIVE=

#475 Chevy-Sheriff

Chevy-Sheriff

    Out for Justice

  • Medlem
  • PipPipPipPipPipPip
  • 3129 Innlegg:

Posted 29 April 2004 - 23:00

Kopi av melding:
Lykke til TronD..

Skal du til Rena???
Opprinnelig postet av Mad Max



Takker !!!!!

Ang. Rena vet jeg ikke enda. Spørs om det er noen hjemme og passer dyra...
Mulig en snartur lørdagen......

Go Chevy and Go Diesel - twice the size and twice the stink

#476 Chevy-Sheriff

Chevy-Sheriff

    Out for Justice

  • Medlem
  • PipPipPipPipPipPip
  • 3129 Innlegg:

Posted 02 May 2004 - 23:00

OPPSUMMERING N.C og Ø.C

Var på plass på Røed camping ca.kl.21:00
I timene etter dukket det flere og flere opp. Tom AG med Nitteberg som codriver og Junkern som var min co, kom i 1 tiden på natta.

Opp tidlig på Lørdag. Vekslet noen ord med de andre utøverne, og skjønte fort hvor høyt nivå av mange av utøverne var på. Offroadguru Solli hadde bl.a. tatt i bruk høydetrening. Som ifølge ham selv innebar min.15min på hyttetaket........

Var på plass ca.8:00 i depoet. Byttet hjul, til de med beadlock, så registrering og teknisk kontroll. Kjørte så opp til løpsområdet, for å gå gjennom løypene.
Til min store overraskelse var IKKE løypene klare kl.8:00, som annonsert. Trasèen var lagt, men ikke inn og utkjøring, og den siste plien i seksjonen ble satt ut under førermøtet. Det betydde at løypen var klare 15 minutter før start. ALTFOR DÅRLIG etter min mening.
Dette var RIS'en (selv om de berømte 5 meterne noen steder var litt "smale")
Ellers vil jeg gi ROS til resten av arrangementet. Det er alltid gøy å ha speaker på slike stevner, og det ble satsett friskt av alle utøverne.

Så til mitt bidrag. Ikke stort å skrive hjem om. Begynte heller dårlig, da det inn til seksjonen over kiosken var temmelig trangt. Endte opp med å trykke inn høyre døra og knuse speilet, når jeg skulle possisjonere meg til start. Seksjonen gikk kjempebra. Pådro meg kun ett rygg, 3 prikker.
Dette går jo kjempeflott tenkte jeg og kjørte til neste seksjon men færrest biler i kø. Dette var seksonen lengst inn.
Det jeg ikke hadde sjekket, var om beadlockerne satt godt. Det gjorde de ikke. Dekket hadde sklidd i "lock'en" og sluppet luft.
Kjørte inn i seksjonen og så egentlig kunn ett problem her. 10m inn var det ett tre på h. side, stigende fjellknaus på venstere. Her gikk det over all forventning, kanskje pga det nå nesten ikke var luft i 3 av hjulene.....på en bil på nesten 3 tonn, er man nødt til å ha litt luft...
Bilen var nå nesten på felgen på 3 av hjulene, og da jeg skulle over en stubbe og deretter fjellknaus, vrei fordekket seg ut av beadlock'en og løsnet totalt fra felgen. I tillegg var det ikke luft i noen av bakdekkene. Det merket jo ikke jeg og spant videre.....fant ut etterpå at fordekket fikk 10cm flenge, og det ene bakdekket er slitt nesten gjennom på siden.

Vi fikk bilen ut av seksjonen takket være dytte hjelp fra andre utøvere og dommere og publikum. Traktoren hadde problemer med å komme frem, og drev sitt eget "trakor-trail" for å komme seksjonen til unnsetting.

Resten av dagen gikk med til å trille dekk, hilift, jekk og verktøy opp til bilen. Ca. 1 time før konkuransen ble avsluttet var bilen på hjula igjen.

Oppsummering: 1 fullført seksjon av 8........250-260 prikker.....MEN 2. PLASS !!!!!!
Tom AG vant med 130-140 prikker......

Dette er jo en konkuranse, og med kun 2 biler er ikke akkurat konkuransen stor.
DENNE KLASSEN TRENGER FLERE UTØVERE !!!!!!! (mulig noen arrangører er uenig, poster ett innlegg under "biltrail" ganske snart)


Søndag skulle jeg stille i SC, men droppet dette da jeg kun hadde dekkene som jeg skulle kjøre hjem på til rådighet. Ville ikke risikere å kjøre hjem på beadlock felger som lekker luft....

Jeg var med som dommer i seksjonene i stedet denne dagen, fikk da også filmet litt.

Alt i alt en helt fantastisk helg på sørlandet !!!!!

Trond





Go Chevy and Go Diesel - twice the size and twice the stink

#477 TJD

TJD

    Offroader

  • Medlem
  • PipPipPip
  • 250 Innlegg:

Posted 02 May 2004 - 23:00

Takk for sist Trond - Synd at dekka ikke satt fast på felgen ! Sporty gjort å ha en slik positiv innstilling når du kun fikk gjennomført en seksjon av 8 ! Vi jobber nå alt for å få bilen sammen igjen til Brumunddal. Det blir flere Spesial i Brumunddal vel !

Vi sees !

#478 bucholzi

bucholzi

    Offroader

  • Medlem
  • PipPipPip
  • 479 Innlegg:

Posted 02 May 2004 - 23:00

Hei!

Så du hadde løftet pickup'en med procomp 4" og bare lurte på hvordan du synes disse fjærene funker? Kanskje spesielt hvordan d funker på vei? Har en 6,2 pickup k2500 som jeg gjerne vil løfte og ikke minst forbedre veiegenskapene, siden den er en stompat jækel på fylkesvei-standard. Fjærpakken er vel ikke like grov som din var, men er ikke langt unna (har nyttelast på 1325 kg mener jeg det var) så jeg lurer fælt på hvordan din ble etter løftet? Og fikk du på 35" uten å skjære i karossen? Synes ikke det akkurat er stor klaring med 33"x12,5".

- Simen
'89 XJ 4.0
Fine greier, berre ræva.

#479 Chevy-Sheriff

Chevy-Sheriff

    Out for Justice

  • Medlem
  • PipPipPipPipPipPip
  • 3129 Innlegg:

Posted 03 May 2004 - 23:00

Kopi av melding:
Takk for sist Trond - Synd at dekka ikke satt fast på felgen ! Sporty gjort å ha en slik positiv innstilling når du kun fikk gjennomført en seksjon av 8 ! Vi jobber nå alt for å få bilen sammen igjen til Brumunddal. Det blir flere Spesial i Brumunddal vel !

Vi sees !

Opprinnelig postet av TJD



Hey igjen!!
Nytter ikke med negative holdninger i denne sporten. Forbanna JA !!! men sur og negativ- nei takk !!!!

Ble en god erfaring rikere med tanke på disse beadlock'ene.
Har nå tenkt ut en liten patent. jeg sveiser fast 1-2 mm små tapper på innsiden av beadlocken, altså på de sidene som vender inn mot dekket. Det, i tillegg til ev. sikaflex, bør få dekket til å holde seg på plass.
Lock'ene har absolutt noe for seg. Bakdekket var uten luft, og jeg spant jo dekket nesten istykker uten at det slapp av felgen. biggrin.gif:D:D

Håper dere finner stikkaksler.
Eller en D60....biggrin.gif:D:D:D:D

Sees i Brummendal !!!!!

Trond



Go Chevy and Go Diesel - twice the size and twice the stink

#480 Chevy-Sheriff

Chevy-Sheriff

    Out for Justice

  • Medlem
  • PipPipPipPipPipPip
  • 3129 Innlegg:

Posted 03 May 2004 - 23:00

Kopi av melding:
Hei!

Så du hadde løftet pickup'en med procomp 4" og bare lurte på hvordan du synes disse fjærene funker? Kanskje spesielt hvordan d funker på vei? Har en 6,2 pickup k2500 som jeg gjerne vil løfte og ikke minst forbedre veiegenskapene, siden den er en stompat jækel på fylkesvei-standard. Fjærpakken er vel ikke like grov som din var, men er ikke langt unna (har nyttelast på 1325 kg mener jeg det var) så jeg lurer fælt på hvordan din ble etter løftet? Og fikk du på 35" uten å skjære i karossen? Synes ikke det akkurat er stor klaring med 33"x12,5".

- Simen
'89 XJ 4.0
Fine greier, berre ræva.

Opprinnelig postet av bucholzi



P-U'n min var i utganspunktet helt jæv.. stiv. Det er den fortsatt, men betydlig mykere bak enn før. En P-U med stive aksler får aldri blitt noen personbil. Skaibenken er med på å forsterke dette inntrykket betraktelig. Den trives best med 3-400 kg på planet.
Med å bruke 4 tomms fjører foran, kan du fjærne krengings-staget. Ikke nødvendig, men en stor fordel i terrenget. De nye 4" fjørene foran, er stivere enn orginalfjørene. Derfor kan du fjerne staget uten at bilen krenger nevneverdig mer i svingene.
En P-U er jo ikke bygd for fart, da bruker jeg 320 til kjærringa...biggrin.gif:D:D
Det subbet foran med 35 tommere, men bare i veldig ulendt terreng. Med hjulet presset opp inn i framskjermen, og fullt rattutslag gikk det borti.
Smalt på karosseriløft på 2 tommer og dermed subber det aldri.
Skal du bruke bilen mest langs veien, holder det med 4 tomms løft når du kjører 35x12,5.
Bruker du 10 tomms felger bak, og 8 tomms foran, holder hjulene seg innenfor skjermene.

Trond

Go Chevy and Go Diesel - twice the size and twice the stink