OPPSUMMERING N.C og Ø.C
Var på plass på Røed camping ca.kl.21:00
I timene etter dukket det flere og flere opp. Tom AG med Nitteberg som codriver og Junkern som var min co, kom i 1 tiden på natta.
Opp tidlig på Lørdag. Vekslet noen ord med de andre utøverne, og skjønte fort hvor høyt nivå av mange av utøverne var på. Offroadguru Solli hadde bl.a. tatt i bruk høydetrening. Som ifølge ham selv innebar min.15min på hyttetaket........
Var på plass ca.8:00 i depoet. Byttet hjul, til de med beadlock, så registrering og teknisk kontroll. Kjørte så opp til løpsområdet, for å gå gjennom løypene.
Til min store overraskelse var IKKE løypene klare kl.8:00, som annonsert. Trasèen var lagt, men ikke inn og utkjøring, og den siste plien i seksjonen ble satt ut under førermøtet. Det betydde at løypen var klare 15 minutter før start. ALTFOR DÅRLIG etter min mening.
Dette var RIS'en (selv om de berømte 5 meterne noen steder var litt "smale")
Ellers vil jeg gi ROS til resten av arrangementet. Det er alltid gøy å ha speaker på slike stevner, og det ble satsett friskt av alle utøverne.
Så til mitt bidrag. Ikke stort å skrive hjem om. Begynte heller dårlig, da det inn til seksjonen over kiosken var temmelig trangt. Endte opp med å trykke inn høyre døra og knuse speilet, når jeg skulle possisjonere meg til start. Seksjonen gikk kjempebra. Pådro meg kun ett rygg, 3 prikker.
Dette går jo kjempeflott tenkte jeg og kjørte til neste seksjon men færrest biler i kø. Dette var seksonen lengst inn.
Det jeg ikke hadde sjekket, var om beadlockerne satt godt. Det gjorde de ikke. Dekket hadde sklidd i "lock'en" og sluppet luft.
Kjørte inn i seksjonen og så egentlig kunn ett problem her. 10m inn var det ett tre på h. side, stigende fjellknaus på venstere. Her gikk det over all forventning, kanskje pga det nå nesten ikke var luft i 3 av hjulene.....på en bil på nesten 3 tonn, er man nødt til å ha litt luft...
Bilen var nå nesten på felgen på 3 av hjulene, og da jeg skulle over en stubbe og deretter fjellknaus, vrei fordekket seg ut av beadlock'en og løsnet totalt fra felgen. I tillegg var det ikke luft i noen av bakdekkene. Det merket jo ikke jeg og spant videre.....fant ut etterpå at fordekket fikk 10cm flenge, og det ene bakdekket er slitt nesten gjennom på siden.
Vi fikk bilen ut av seksjonen takket være dytte hjelp fra andre utøvere og dommere og publikum. Traktoren hadde problemer med å komme frem, og drev sitt eget "trakor-trail" for å komme seksjonen til unnsetting.
Resten av dagen gikk med til å trille dekk, hilift, jekk og verktøy opp til bilen. Ca. 1 time før konkuransen ble avsluttet var bilen på hjula igjen.
Oppsummering: 1 fullført seksjon av 8........250-260 prikker.....MEN 2. PLASS !!!!!!
Tom AG vant med 130-140 prikker......
Dette er jo en konkuranse, og med kun 2 biler er ikke akkurat konkuransen stor.
DENNE KLASSEN TRENGER FLERE UTØVERE !!!!!!! (mulig noen arrangører er uenig, poster ett innlegg under "biltrail" ganske snart)
Søndag skulle jeg stille i SC, men droppet dette da jeg kun hadde dekkene som jeg skulle kjøre hjem på til rådighet. Ville ikke risikere å kjøre hjem på beadlock felger som lekker luft....
Jeg var med som dommer i seksjonene i stedet denne dagen, fikk da også filmet litt.
Alt i alt en helt fantastisk helg på sørlandet !!!!!
Trond

Go Chevy and Go Diesel - twice the size and twice the stink